Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe is het nu met de D Doggen en Iersewolfshonden.

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

cruiser schreef:zelf zijn we al begonnen met al onze reuen en teven waar mee gefokt wordt, voordat ze de eerste nakomelingen gaan geven het dompler onderzoek te doen.
bij erkende instanties natuurlijk.
Hoi Margreet,

Herhaal je daarna dat onderzoek ook ieder jaar?
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

cruiser schreef:kun je gerust terug mailen.
dat pas met 18 maanden officiele foto's kunnen worden gemaakt voor HD en ED. valt het vanzelf door de mand
:ok:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Youp schreef:Volgens haar zijn doggen met een stamboom standaard gerontgend en worden ze met 16 maanden weer gerontgend. :N:
Standaard gerontgen? Wanneer dan; als ze geboren worden?! Mensen, wat een intelligentie en vooral: wat een kennis bezit deze doggenbezitter en fokker in spé(!)...

:jank:
greatdane
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door greatdane »

Essy schreef:
Ja er zijn best veel agressieve doggen vind ik, maar ook veel te veel bange doggen en dat vind ik net zo erg. Ik heb bij de jonge hondendag gezien hoe er een dog door 4 mensen naar binnen werd geduwd. Kont op de grond, staart tot tegen de navel en het scheelde niks of ze had nog gepiest van ellende ook. Dat vind ik echt zorgelijk.
Tja,wat is aggressief?
Mijn dog is ook niet de liefste op straat en ook van vreemden wil hij niks van weten,maar om het als aggressief te bestempelen vind ik niet,hoewel anderen het daar soms niet mee eens zijn :wink:
Mannetjesputters heb je altijd wel en een dog die net zo vrolijk met iedereen meeloopt vind ik een slechte eigenschap en dat zoek ik ook totaal niet in een dog.
En dan over de bange dog waarover Essy het heeft,dan is er toch totaal iets verkeerd gegaan in de jaren,als je bedenkt dat doggen 100 jaar geleden niet geliefd waren op shows vanwege de felheid.
Dit moest uiteraard veranderen,maar in deze mate? :roll:
Afbeelding
Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

greatdane schreef:
Essy schreef:
Ja er zijn best veel agressieve doggen vind ik, maar ook veel te veel bange doggen en dat vind ik net zo erg. Ik heb bij de jonge hondendag gezien hoe er een dog door 4 mensen naar binnen werd geduwd. Kont op de grond, staart tot tegen de navel en het scheelde niks of ze had nog gepiest van ellende ook. Dat vind ik echt zorgelijk.
Tja,wat is aggressief?
Mijn dog is ook niet de liefste op straat en ook van vreemden wil hij niks van weten,maar om het als aggressief te bestempelen vind ik niet,hoewel anderen het daar soms niet mee eens zijn :wink:
Maar het is geen gedrag wat een dog hoort te vertonen... Doggen behoren goedaardige reuzen te zijn, óók de reuen.
greatdane
Zeer actief

Scooby schreef:
greatdane schreef:
Essy schreef:
Tja,wat is aggressief?
Maar het is geen gedrag wat een dog hoort te vertonen... Doggen behoren goedaardige reuzen te zijn, óók de reuen.
Een dog behoort gereserveerd/wantrouwend te zijn tov vreemden,das in de meeste ver te zoeken denk ik.
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

greatdane schreef:Een dog behoort gereserveerd/wantrouwend te zijn tov vreemden,das in de meeste ver te zoeken denk ik.
Een dog behoort terughoudend naar vreemden te zijn, dat vind ik heel wat anders dan wantrouwend.
En een goedaardige reus kan toch ook terughoudend zijn naar vreemden?
greatdane
Zeer actief

Scooby schreef:
greatdane schreef:Een dog behoort gereserveerd/wantrouwend te zijn tov vreemden,das in de meeste ver te zoeken denk ik.
Een dog behoort terughoudend naar vreemden te zijn, dat vind ik heel wat anders dan wantrouwend.
En een goedaardige reus kan toch ook terughoudend zijn naar vreemden?
Gereserveerd=terughoudend.
Maar wantrouwend staat ook degelijk in de rasbeschrijving,hoe moet het anders een waakhond zijn als hij alles maar even leuk en aardig vind?
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

greatdane schreef:Maar wantrouwend staat ook degelijk in de rasbeschrijving,hoe moet het anders een waakhond zijn als hij alles maar even leuk en aardig vind?
Ik ben nog geen enkele rasbeschrijving van de duitse dog tegengekomen waarin staat dat de dog wantrouwend hoort te zijn. Ik denk dat een waakhond juist niet wantrouwend hoort te zijn, maar zelfverzekerd. Die twee kunnen niet samen.

"De voornaamste karaktereigenschappen van de duitse dog zijn de grote waakzaamheid en opmerkingsgave, de goedaardigheid en de aanhankelijkheid."
greatdane
Zeer actief

Scooby schreef:Ik ben nog geen enkele rasbeschrijving van de duitse dog tegengekomen waarin staat dat de dog wantrouwend hoort te zijn. Ik denk dat een waakhond juist niet wantrouwend hoort te zijn, maar zelfverzekerd. Die twee kunnen niet samen.
Oo?
Verklaar dan de fila brasileiro die ook zeer wantrouwend is jegens vreemden en 's werelds beste waker is.
En wantrouwend vind je veel in de rasbeschrijvingen van een dog,maar idd niet bij de fokkers waar ik er 1 van zou willen.
Afbeelding
greatdane
Zeer actief

Op je site staat het trouwens ook :wink:
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

greatdane schreef:
Scooby schreef:Ik ben nog geen enkele rasbeschrijving van de duitse dog tegengekomen waarin staat dat de dog wantrouwend hoort te zijn. Ik denk dat een waakhond juist niet wantrouwend hoort te zijn, maar zelfverzekerd. Die twee kunnen niet samen.
Oo?
Verklaar dan de fila brasileiro die ook zeer wantrouwend is jegens vreemden en 's werelds beste waker is.
En wantrouwend vind je veel in de rasbeschrijvingen van een dog,maar idd niet bij de fokkers waar ik er 1 van zou willen.
Ik haal de rasbeschrijvingen niet bij fokkers vandaan? Ik ga uit van (oudere) boeken over doggen en wat er verder over doggen van oudsher te vinden is op Internet.
Ik vind trouwens dat je het karakter wat een dog behoort(!) te hebben in geen velden of wegen kunt vergelijken met het karakter van een Fila. De manier waarop een Fila waakt is ook heel anders dan de waakzaamheid van een dog.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

greatdane schreef:Op je site staat het trouwens ook :wink:
Ja, dat gaat over zijn gedrag naar vreemden toe. Daarmee doel ik niet op zijn algehele karakter.
greatdane
Zeer actief

Scooby schreef:
Ik haal de rasbeschrijvingen niet bij fokkers vandaan? Ik ga uit van (oudere) boeken over doggen en wat er verder over doggen van oudsher te vinden is op Internet.
Ik vind trouwens dat je het karakter wat een dog behoort(!) te hebben in geen velden of wegen kunt vergelijken met het karakter van een Fila. De manier waarop een Fila waakt is ook heel anders dan de waakzaamheid van een dog.
Uiteraard is het anders een fila neemt dit als dagtaak,maar om te zeggen dat het in wegen of velden niet te vergelijken is :roll:
Waarom werd er dan met deze 2 gekruist vroeger in Z-Amerika?
En zoek maar eens goed op het web of in boeken en je vind het terug. :wink:
Afbeelding
greatdane
Zeer actief

Scooby schreef:
Ja, dat gaat over zijn gedrag naar vreemden toe. Daarmee doel ik niet op zijn algehele karakter.
:denken:
Daar heb ik het toch ook over zijn gedrag naar vreemden.
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

greatdane schreef:
Scooby schreef:
Uiteraard is het anders een fila neemt dit als dagtaak,maar om te zeggen dat het in wegen of velden niet te vergelijken is :roll:
Het hoort niet vergelijkbaar te zijn.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

greatdane schreef:
Scooby schreef:
:denken:
Daar heb ik het toch ook over zijn gedrag naar vreemden.
O, sorry. Ik dacht dat je op zijn totale karakter doelde.
Fahrah
Actief

Ongelezen bericht door Fahrah »

greatdane schreef:
Essy schreef:
en een dog die net zo vrolijk met iedereen meeloopt vind ik een slechte eigenschap en dat zoek ik ook totaal niet in een dog.
:roll:
Mijn eerste dog (zwarte reu) was zo'n dog en daar is volgens mij niks mis mee. Het is niet zo leuk voor jezelf omdat het een allemansvriend is. Maar door hem is onze buurt nu vriendelijk en niet angstig voor onze doggen. Mijn tweede dog (zwart-witte reu) was totaal anders (misschien doordat hij wat minder vriendelijke eigenaren heeft gehad) wij waren inmiddels zijn vijfde eigenaren in 2.5 jaar tijd. Bij ons in de buurt waren ze bijna allemaal bang voor hem. Gelukkig wisten ze al dat het ook anders kon. Verder konden we hem niet zo maar los laten. Hij was wel heel sociaal naar ons. Toch zou ik als ik de keuze had liever de eerste hebben dan de laatste.

Misschien zitten er nu wel meer doggen in de opvang (of op de wachtlijst voor de opvang) omdat er meer doggen zijn met dat vervelende karakter dan met dat goedige (met iedereen meelopen) karakter.
groetjes,
Carolina
Afbeelding
Gonny
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gonny »

Fahrah schreef:
greatdane schreef:
Essy schreef:
en een dog die net zo vrolijk met iedereen meeloopt vind ik een slechte eigenschap en dat zoek ik ook totaal niet in een dog.
Mijn eerste dog (zwarte reu) was zo'n dog en daar is volgens mij niks mis mee. Het is niet zo leuk voor jezelf omdat het een allemansvriend is. Maar door hem is onze buurt nu vriendelijk en niet angstig voor onze doggen. Mijn tweede dog (zwart-witte reu) was totaal anders (misschien doordat hij wat minder vriendelijke eigenaren heeft gehad) wij waren inmiddels zijn vijfde eigenaren in 2.5 jaar tijd. Bij ons in de buurt waren ze bijna allemaal bang voor hem. Gelukkig wisten ze al dat het ook anders kon. Verder konden we hem niet zo maar los laten. Hij was wel heel sociaal naar ons. Toch zou ik als ik de keuze had liever de eerste hebben dan de laatste.

Misschien zitten er nu wel meer doggen in de opvang (of op de wachtlijst voor de opvang) omdat er meer doggen zijn met dat vervelende karakter dan met dat goedige (met iedereen meelopen) karakter.
Boris springt zelfs nog in een auto van een vreemde... :roll: :mrgreen:
Afbeelding
dogluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): De Duitse Dog

Ongelezen bericht door dogluna »

Gonny schreef:
Fahrah schreef:
greatdane schreef:
Essy schreef:

Boris springt zelfs nog in een auto van een vreemde... :roll: :mrgreen:
:smile: Ik heb er ook zo eentje,Dimple maar hij is ook gek op autorijden.
Luna is meer een dog die eerst de kat uit de boom kijkt,maar klikt het dan loopt ook zij met je mee
Afbeelding

Groetjes van Ans en een doggenlebber van Lotte en Guus
Luna 25-11-1999-28-12-2006 Dimple 22-11-2000_ 07-05-2009 Voor altijd in mijn hart
Gonny
Zeer actief

:smile: Ik zeg nu ook vaak dat ik kompleet voor schut loop met Boris, want hij begroet iedereen alsof hij ze al járen kent.... :roll: Als hij iemand in de verte ziet aankomen begint hij al te kwispelen en te jumpen..... :mrgreen:
Afbeelding
dogluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): De Duitse Dog

Ongelezen bericht door dogluna »

Gonny schreef::smile: Ik zeg nu ook vaak dat ik kompleet voor schut loop met Boris, want hij begroet iedereen alsof hij ze al járen kent.... :roll: Als hij iemand in de verte ziet aankomen begint hij al te kwispelen en te jumpen..... :mrgreen:
Nee,dat doen ze nog net niet, of het moet een bekende zijn,maar bij een onbekende zijn ze toch wel afwachtend, :idea: of ze moeten in een auto zitten met de deur toevallig open,dan stapt Dimple zo in :mrgreen:
Afbeelding

Groetjes van Ans en een doggenlebber van Lotte en Guus
Luna 25-11-1999-28-12-2006 Dimple 22-11-2000_ 07-05-2009 Voor altijd in mijn hart
mister
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog, Amerikaanse stafford

Ongelezen bericht door mister »

Mister is ook heel sociaal gaat met iedereen mee zonder probleem. Maar waarom zou dit niet met waaksheid samengaan. Want dat is hij wel degelijk. als het donker wordt gaat de knop om. Hij slelt zich niet wantrouwend of terughoudend op naar vreemden, maar als het donker word is het gewoon van even wachten tot ik het commando "het is goed" krijg en het is klaar. Dit noem ik ook niet wantrouwend eerder zelfverzekerd.
Afbeelding
Chantal en een liefdevolle fliebber van Mister
Fahrah
Actief

Gonny schreef::smile: Ik zeg nu ook vaak dat ik kompleet voor schut loop met Boris, want hij begroet iedereen alsof hij ze al járen kent.... :roll: Als hij iemand in de verte ziet aankomen begint hij al te kwispelen en te jumpen..... :mrgreen:
:gjump:
groetjes,
Carolina
Afbeelding
Fahrah
Actief

mister schreef:Mister is ook heel sociaal gaat met iedereen mee zonder probleem. Maar waarom zou dit niet met waaksheid samengaan. Want dat is hij wel degelijk. als het donker wordt gaat de knop om. Hij slelt zich niet wantrouwend of terughoudend op naar vreemden, maar als het donker word is het gewoon van even wachten tot ik het commando "het is goed" krijg en het is klaar. Dit noem ik ook niet wantrouwend eerder zelfverzekerd.
Victor was eigenlijk nooit waaks. Ook niet in het donker.
We zeiden ook altijd dat als ze bij ons zouden inbreken hij waarschijnlijk blij zou zijn dat er iemand was om met hem te spelen. :Q: We hoopten dat in dat geval de inbreker dat niet door zou hebben.
groetjes,
Carolina
Afbeelding
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Diesel is wel terughoudend tov vreemden. Maar wat is de grens tussen terughoudend en wantrouwend. Diesel is terughoudend omdat hij niet iedereen meteen vertrouwd. Sommige mensen wel hoor, die vindt hij meteen geweldig.
Ik vind dat het wel bij een dog hoort en vind het dus ook niet erg. Ik wist van te voren dat hij deze eigenschap kon bezitten en hij heeft het dus vrij sterk.
In het donker, als ik alleen met hem over straat loop is hij zo oplettend en beschermend. Als er een keer iets op straat staat wat er niet hoort dan gromt hij en loopt hij voor me uit om te kijken wat het is. :19:
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
Gonny
Zeer actief

Fahrah schreef:

ja lach maar....ik loop met een blije stekker aan de lijn! :boos: :mrgreen:
Afbeelding
Fahrah
Actief

Gonny schreef:
Fahrah schreef:

Heb ik ook ruim elf jaar gehad :wink:
groetjes,
Carolina
Afbeelding
Gonny
Zeer actief

Fahrah schreef:
Gonny schreef:
Fahrah schreef:

Heb ik ook ruim elf jaar gehad :wink:
:N: Gaat t niet over, als Boris wat ouder is???? :smile:
Afbeelding
Fahrah
Actief

Nee......Het tempo word alleen iets beter. Op de camping in Frankrijk lag hij dan ook het liefst de hele dag te slapen naast het looppad want dan kreeg ie lekker veel aandacht.
OOhh wat lief, hoe oud is ie? :knuffel: enz.
je kent het vast wel.
groetjes,
Carolina
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”