Mijn oom en tante hebben vroeger een whippet gehad, wat ik altijd een geweldig hondje heb gevonden. Greyhounds vind ik erg mooi om te zien, vooral als ze een spurt trekken!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Windhonden
Moderator: moderatorteam
- mitmig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Drie dwergpinschers en twee Thaise 'soidogs'
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Hier eenderde Italiaanse windhond, al zou je het niet zeggen!
Schijnt dat de dwergpinscher van oudsher een kruising Italiaanse windhond, Duitsche pinscher en dachshund (kweet de Nederlandse naam even niet
). Dat gedeelte windhond is goed te zien als ze over het strand raast :N:, wat zo'n kleine een snelheid kan ontwikkelen!
Mijn oom en tante hebben vroeger een whippet gehad, wat ik altijd een geweldig hondje heb gevonden. Greyhounds vind ik erg mooi om te zien, vooral als ze een spurt trekken!
Groetjes, Monique

- Anne
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik denk dat dat aan de hond zelf ligt.Frenkie schreef:Ik vind het ook wel mooie honden...ik hoor alleen de hele tijd dat je deze honden helemaal niet los kunt laten omdat ze er dan vandoor gaan, klopt dat ook? Is het echt zo moeilijk om ze los te laten? Dat is voor mij namelijk een reden om zelf niet zo'n ras te nemen.
Groetjes
Ten eerste of t renbloed of showbloed in zich heeft.
en verder ook een beetje aan hoe je de hond opvoed natuurlijk.
Wij hebben zelf wel altijd de honden los kunnen laten. Behalve de "nieuwste" die reageert erg fel. Opzich niet zo'n ramp, want als ze uit gerend is op het veld komt ze vanzelf terug, maar ze heeft een blessure aan haar poot, vandaar dat ze de laatste tijd niet veel los komt.
Dat fel zijn kan misschien ook liggen aan t feit dat we met ze rennen.
Mensen die ik ken van mijn eigen windhondenforum laten hun honden ook zonder problemen los. Oké rennen vinden ze helemaal niet erg
Sommige mensen zijn wat angstig om hun hond los te laten, maar dit is per mens en ook per hond natuurlijk verschillend.
Anne
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
solar kan wel los, maar als ze een spoor ruiken of een vos/konijn/ree zien zijn ze weg, en ze komen wel terug daar hoef j eniet bang voor te zijn maar in de regel niet op commando in die gevallen en het gevaar is dat ze tijden hun jachtescapades een weg kunnen over steken met alle gevolgen van dien. en ivm actieve jachtopzieners is het ook niet handig in het bos, maar in het park hier en op de dijk, het strand en in omheinde speciale hondenbossen kan die van mij prima los, en ja ze gaat dan ook wel achter eenden aan enzo maar die vliegen weg en ze zal ze niet pakken het gaat haar gewoon om het rennen. maar dat is die van mij ik kan niet voor alle windhonden spreken natuurlijk.Frenkie schreef:Ik vind het ook wel mooie honden...ik hoor alleen de hele tijd dat je deze honden helemaal niet los kunt laten omdat ze er dan vandoor gaan, klopt dat ook? Is het echt zo moeilijk om ze los te laten? Dat is voor mij namelijk een reden om zelf niet zo'n ras te nemen.
Groetjes
die van mij heeft zelfs eens een eendenkuiken geadopteerd alsof het haar eigen pup was, ze ging zelfs melk geven
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.