Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vechthond als statussymbool???

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

Hutsje schreef:
Maddy schreef:Mijn broer heeft een am staff en voor mijn gevoel heeft hij 'm alleen maar als statussymbool. Daarvoor had ie een rottweiler. Heeft ie maar 2 jaar gehad. Zijn vrienden hebben ook 'stoere' honden en auto's om er bij te horen. Je moet bij hem niet over een jack russeltje beginnen of een golden. Grote verhalen over met hem showen en hem als dekreu gebruiken :blah: :blah: maar hij heeft nog geen showtje gelopen, geen mag test gedaan met zijn hond en amper een cursus met hem gedaan. Tis nu een huishondje die niet vaak uitgelaten wordt. Tis wel een schat van een hond trouwens. Een enorme softie en een knuffelkont. :mrgreen: Behalve andere honden moet ie niks van hebben.
Je moet bij mij ook niet aankomen met een JR of een GR. En ik heb BM's en een Basset Hound. Wat zegt dat over mij?
dat je ook kwijlt :mrgreen:
Don
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Don »

Voor velen is een amstaff of een dogo of bull idd een verlengstuk van hun imago.Als ik en vele met mij, op het uitrenveld bij ons zo'n hond zien lopen en hun baas met pet en capusjon er overheen wijdbeens er bij zien staan, lopen we wel een stukje verder.Ook mee gemaakt dat zo'n figuur een amstaff aan een tak aan een boom had gehangen met de mededeling vasthouden.Toen iemand daar wat van zei, werd de hond op hem afgestuurd gevolg een gescheurde broek en bijtwond.Voor 3 maanden terug is er een blinde geleide hond aangevallen door 2 amstaffs waarbij de omstanders de hond ontzet hebben.Politie erbij geweest en de amstaffs hadden geen papieren en zijn in beslag genomen.Er gebeuren veel ongelukken met dit soort honden en vandaar dat de regering terecht in gegrepen heeft.Mijn sheltie is 2 keer door een dogo argentino te grazen genomen zonder dat hier aanleiding toe was.De baas met housebroek aan zei,dat doet hij anders noooooooit, nee nee vandaar dat hij bekend staat.Ik moet ook zeggen maar dat geld overal voor, dat de goeden weer onder de kwaden moeten lijden.Ik kan mij voorstellen dat mensen die hier op het forum zitten, hun honden beschermen en mijn mening ter discussie stellen maar dat is ook logisch want iedereen neemt het voor zijn eigen hond op. :wink:
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

Don schreef:Voor velen is een amstaff of een dogo of bull idd een verlengstuk van hun imago.Als ik en vele met mij, op het uitrenveld bij ons zo'n hond zien lopen en hun baas met pet en capusjon er overheen wijdbeens er bij zien staan, lopen we wel een stukje verder.Ook mee gemaakt dat zo'n figuur een amstaff aan een tak aan een boom had gehangen met de mededeling vasthouden.Toen iemand daar wat van zei, werd de hond op hem afgestuurd gevolg een gescheurde broek en bijtwond.Voor 3 maanden terug is er een blinde geleide hond aangevallen door 2 amstaffs waarbij de omstanders de hond ontzet hebben.Politie erbij geweest en de amstaffs hadden geen papieren en zijn in beslag genomen.Er gebeuren veel ongelukken met dit soort honden en vandaar dat de regering terecht in gegrepen heeft.Mijn sheltie is 2 keer door een dogo argentino te grazen genomen zonder dat hier aanleiding toe was.De baas met housebroek aan zei,dat doet hij anders noooooooit, nee nee vandaar dat hij bekend staat.Ik moet ook zeggen maar dat geld overal voor, dat de goeden weer onder de kwaden moeten lijden.Ik kan mij voorstellen dat mensen die hier op het forum zitten, hun honden beschermen en mijn mening ter discussie stellen maar dat is ook logisch want iedereen neemt het voor zijn eigen hond op. :wink:
dat honden aan een tak bungelen, zegt niks. vinden de honden gaaf. heeft niks met gevaarlijk te maken.
wel natuurlijk alstie op iemand af gestuurd wordt.

de wet is maar deels terrecht. maar das weer een andere discussie.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Don schreef:Voor velen is een amstaff of een dogo of bull idd een verlengstuk van hun imago.Als ik en vele met mij, op het uitrenveld bij ons zo'n hond zien lopen en hun baas met pet en capusjon er overheen wijdbeens er bij zien staan, lopen we wel een stukje verder.Ook mee gemaakt dat zo'n figuur een amstaff aan een tak aan een boom had gehangen met de mededeling vasthouden.Toen iemand daar wat van zei, werd de hond op hem afgestuurd gevolg een gescheurde broek en bijtwond.Voor 3 maanden terug is er een blinde geleide hond aangevallen door 2 amstaffs waarbij de omstanders de hond ontzet hebben.Politie erbij geweest en de amstaffs hadden geen papieren en zijn in beslag genomen.Er gebeuren veel ongelukken met dit soort honden en vandaar dat de regering terecht in gegrepen heeft.Mijn sheltie is 2 keer door een dogo argentino te grazen genomen zonder dat hier aanleiding toe was.De baas met housebroek aan zei,dat doet hij anders noooooooit, nee nee vandaar dat hij bekend staat.Ik moet ook zeggen maar dat geld overal voor, dat de goeden weer onder de kwaden moeten lijden.Ik kan mij voorstellen dat mensen die hier op het forum zitten, hun honden beschermen en mijn mening ter discussie stellen maar dat is ook logisch want iedereen neemt het voor zijn eigen hond op. :wink:

je hebt idd gelijk dat er veel malloten met staffords rondlopen...

helaas voor de amstaff LIEFHEBBERS (want dat zijn deze malloten niet!) zijn het meestal amstaffies of kruisingen die richting op....

de engelse staff is niet interessant meer voor dat soort volk...

maar het is net als bij voelbalsupporters... 90% doet normaal en houdt van de sport en de 10% die het verkloot komt wel in het nieuws...
Afbeelding
Ella46
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ella46 »

massam schreef:
maar het is net als bij voelbalsupporters... 90% doet normaal en houdt van de sport en de 10% die het verkloot komt wel in het nieuws...
vind ik ook, een kleine groep verpest het voor de meerderheid. dat is ook meestal het volk wat in de stad uren gaat hangen bij drukke passages en daar stoer staat te doen met de hond, het liefst ook met zo breed mogelijke banden en dikke kettingen. beetje sneu.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Ella46 schreef:
massam schreef:
vind ik ook, een kleine groep verpest het voor de meerderheid. dat is ook meestal het volk wat in de stad uren gaat hangen bij drukke passages en daar stoer staat te doen met de hond, het liefst ook met zo breed mogelijke banden en dikke kettingen. beetje sneu.
die ja... en hopen dat hun hond er mooi bij gaat staan blaffen....

achterlijk volk :19:

en dat is dus ook het volk wat iedereen ziet...

mij zie je niet met mijn honden als je niet om 6.30 's ochtends op mijn route staat of zo gek van honden bent dat je op de hondenclub komt :mrgreen:
Afbeelding
Maddy
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maddy »

Hutsje schreef:
Maddy schreef:Mijn broer heeft een am staff en voor mijn gevoel heeft hij 'm alleen maar als statussymbool. Daarvoor had ie een rottweiler. Heeft ie maar 2 jaar gehad. Zijn vrienden hebben ook 'stoere' honden en auto's om er bij te horen. Je moet bij hem niet over een jack russeltje beginnen of een golden. Grote verhalen over met hem showen en hem als dekreu gebruiken :blah: :blah: maar hij heeft nog geen showtje gelopen, geen mag test gedaan met zijn hond en amper een cursus met hem gedaan. Tis nu een huishondje die niet vaak uitgelaten wordt. Tis wel een schat van een hond trouwens. Een enorme softie en een knuffelkont. :mrgreen: Behalve andere honden moet ie niks van hebben.
Je moet bij mij ook niet aankomen met een JR of een GR. En ik heb BM's en een Basset Hound. Wat zegt dat over mij?
Helemaal niks. Maar ik neem aan dat jij deze honden hebt genomen omdat je het ras graag wilt en niet om erbij te horen. :19: Maar mijn broer heeft de am staff dus hoofdzakelijk genomen, omdat zijn vrienden ook am staffs, rottweilers, bull mastiffs e.d. hebben.
Afbeelding
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Maddy......vraagje....waarom hangt je kindje altijd zo op haar of zijn kant...? :mrgreen:
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
Maddy
Actief
Contacteer:

Annelies schreef:Maddy......vraagje....waarom hangt je kindje altijd zo op haar of zijn kant...? :mrgreen:

Omdat ze met haar hoofdje op een kussentje ligt. :wink:
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Maddy schreef:
Hutsje schreef:
Helemaal niks. Maar ik neem aan dat jij deze honden hebt genomen omdat je het ras graag wilt en niet om erbij te horen. :19: Maar mijn broer heeft de am staff dus hoofdzakelijk genomen, omdat zijn vrienden ook am staffs, rottweilers, bull mastiffs e.d. hebben.

En omdat je broer die rassen dus van dichtbij heeft gezien is ie gek op ze, ja dat kan ik me best voorstellen dat ie er dan ook eentje neemt ja :ok:
Annelies
Zeer actief

Maddy schreef:
Annelies schreef:Maddy......vraagje....waarom hangt je kindje altijd zo op haar of zijn kant...? :mrgreen:

O ja, nu zie ik het... :smile: Sorry... :mrgreen:
Afbeelding
Maddy
Actief
Contacteer:

Annelies schreef:
Maddy schreef:

Is oké. :mrgreen:

Zo beter? :mrgreen:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Maddy op 05 apr 2006 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Maddy
Actief
Contacteer:

Rob* schreef:
Maddy schreef:
Hutsje schreef:

En omdat je broer die rassen dus van dichtbij heeft gezien is ie gek op ze, ja dat kan ik me best voorstellen dat ie er dan ook eentje neemt ja :ok:
't zal wel. :19: Nou ja hij is er gelukkig mee. :ok:
Afbeelding
Annelies
Zeer actief

Maddy schreef:
Annelies schreef:
Maddy schreef:

Afbeelding
Ahhhh.....wat een lekker snoetje....!!!! :I:
Afbeelding
Maddy
Actief
Contacteer:

Annelies schreef:
Maddy schreef:
Annelies schreef:
Maddy schreef:

Afbeelding
Ahhhh.....wat een lekker snoetje....!!!! :I:
Nou ze staat in de avatar, dus hoef je niet meer 'scheef' te kijken. :mrgreen:
Afbeelding
Annelies
Zeer actief

Helemaal toppie....!!! :ok:
Schatje om te zien, hoor.... :smile1:
Afbeelding
Maddy
Actief
Contacteer:

Annelies schreef:Helemaal toppie....!!! :ok:
Thanks :ok: Maar we verpesten het topic zo. :mrgreen: Sorry luitjes. :oeps:
Afbeelding
Annelies
Zeer actief

Maddy schreef:
Annelies schreef:Helemaal toppie....!!! :ok:
Thanks :ok: Maar we verpesten het topic zo. :mrgreen: Sorry luitjes. :oeps:
Oops...ja...

Afbeelding
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

ik heb ook voor een lieve hond gekozen.. ik vind zelf ook dat hij er heel lief uitziet.. heeft een prachtig karakter.. heerlijke knuffel :mrgreen:

ik voel me savonds ook veiliger met een bull terrier dan een chihuahua.. en aangezien ik als vrouw ook alleen dr opuit moet :wink: maar dat is geen rede voor mijn raskeuze hoor
ik wilde een lieve hond.. goede gezinshond met ook een eigen karakter..
en het uiterlijk ben ik ook op gevallen.. ik vind hem prachtig..

mijn buurvrouw heeft een vlinderhondje.. en vals dat ie is.. blaffen en grommen naar tyson.. en die arme schat doet niets..
ze kwam een keer binnen en tyson kroop onder de tafel :N:

als ie zo een stoere vechthond was.. had ie dat vlinderhondje opgegeten als barfmaaltijd..
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

Hier een kakker met een "vechthond'" hii tegen het stereotype in haha..en niet om stoer te doen hoor..gewoon om me veilig te voelen...en ja ,dat kan ook met een duitse herder ofzo..maar die liggen me niet..het mollossertype ligt me veel beter..en de ambull iin het bijzonder,
overigens is mijn man een beetje meer bulldog type haha
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
Ray
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Ray »

Nou hier ook een afgestudeerde pik met twee enorme vechthonden hoor... Een hond als statussymbool?

Als dit inhoudt dat ik trots ben op mijn beestjes en hoe ze er eruit zien, ja... dan zijn ze een statussymboo voor mij...

Ik slaap er niet minder goed om hoor...

groetjes,
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ray en Rachelle, jullie honden hebben zeker wel de nodige afstammingspapieren, of niet?
Ik denk namelijk dat je wel in het algemeen kunt stellen dat "statussymbolen" vaak aangekocht worden bij zomaar een fokker, zonder papieren.

Echte liefhebbers van het ras, die je vindt in allerlei lagen van de bevolking kiezen er meestal voor om een hond met officiele papieren te kopen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Seven6
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie x border collie

Ongelezen bericht door Seven6 »

hoeveel honden er niet door andere rassen worden gescreven maar dat word niets over gezegt want dat is niet spectaculer het is te begrijpen als jou hond gegrepen word door een hond dat jij die hond uit de weg blijft maar ga niet het hele ras over 1 kam scheren
mij staff en bulldogs hebben meerdere keren hechtingen gehad door een border collie meerdere jack russels en een pome nog wattus zo'n kees
hond.
zat ik bij de dieren arts met een bulldog van bovende 70 cm vraagt die dieren arts wat is er gebeurt ? ik leg uit dat hij gegrepen is door zo'n hondje je hoort de mensen achter je al zeggen jaja die hond heeft gewoon een gevochten want het is een vecht hond
sorry hoor maar discrimineren mag niet en toch worden alle honden van bepaalde rassen dierect als levens gevaarlijk gezien mijn am bulldog reu {de anderen ook hoor} ging altijd lief met alle honden om en liet zich jammer genoeg bijten hij heeft nooit een andere hond verwond {wel van zich afgebeten als hij werd aangevallen} maar hij had heel wat bezoekjes van de dierenarts achter de rug en dan krijg je te horen ja die van jou is een vecht ond die loktte het uit :boos: :boos:
Wooki
Actief

Ongelezen bericht door Wooki »

Hoi,

hier begint het ook al hoor met Ellis, ze is nu 6.5 maand en sommigen lopen echt met een boog om ons heen omdat ze denken dat ze gevaarlijk is :roll: :smile: terwijl ze niet eens weet hoe ze moet bijten denk ik.

Ze is nog niet gebeten geweest maar wel al een paar keers bijna, vooral door beagles, jack russells en ook eens bijna door een keeshondje van een week of 9 oud :N:
En dan zeggen ze dat (onder meer) rottweilers gebruikt worden als statussymbool :N: omdat we ons stoerder zouden voelen :roll: ach ja, laat de mensen maar denken, Ellis is als een dochter voor ons, het is ons kindje.
Tuurlijk zijn er wel mensen bij wie dat geldt maar ik denk bij de meesten niet hoor, zo zou je een buurman van ons ook bij die groep kunnen plaatsen want hij heeft lang haar, piercings in de wenkbrauwen en in de neus, terwijl het gewoon een hele vriendelijke meneer is maar het is gewoon een feit dat vele mensen om hun uiterlijk worden veroordeeld terwijl ze beter eens de moeite zouden doen om hen eerst beter te leren kennen ipv direct hen een stempel op te drukken.

groetjes
Afbeelding
Ilona&Kira
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ilona&Kira »

Kira is een echt Statussymbool hoor :smile:
Ze is onwijs eng en knuffelt je harstikke dood :mrgreen:
Afbeelding
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

In juni mag ik 14 dagen lang een enge vechthond van mijn collega bijhouden. Die man is dan op vakantie naar Frankrijk.

Het is een Amstaff zonder papieren.

In mei hou ik hem al een weekendje bij, om te proberen.

Ik kijk er echt naar uit ! Eindelijk weer eens wat leven in de brouwerij, mooie wandelingen ...

Het is een heel lieve reu die je constant volgt in huis, en niets lievers doet dan op je schoot liggen.
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
Ray
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Ray »

johan1969 schreef:In juni mag ik 14 dagen lang een enge vechthond van mijn collega bijhouden. Die man is dan op vakantie naar Frankrijk.

Ik kijk er echt naar uit ! Eindelijk weer eens wat leven in de brouwerij, mooie wandelingen ...

Het is een heel lieve reu die je constant volgt in huis, en niets lievers doet dan op je schoot liggen.
Jeetje... ik schrik hier een beetje van...

Zou je dat nu wel doen?

Wist je dan niet dat een vechthond zonder papieren veeeeeel gevaarlijker is dan een vechthond met papieren :wink: ?

Groetjes,
Afbeelding
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Ik denk dat je als baas een hond zowel uitzoekt op karrater als op uitelijk. Ik loop nu met een herder teefje die kwa uiterlijk niet echt mijn hond is (je ziet teveel dat je teef is haha) Maar ik ben gewoon gevallen voor haar karrater. Maar ook mensen lopen met herders dobermannen en bouviers omdat het "stoer" is.

Een hond straalt een bepaald karrater uit en ik durf dan ook wel een btje te stellen dat wat de hond uitstraalt vaak bij de baas past. Onbewust loopt Jola ook pronk naar voren en zeer alert wat wel grappig is want daar heb ik ook een handje van. Maar een vriend van me heeft een duitse dog en ja als ik met hem ga wandelen wisselen we snel van hond haha.

Ik vind het geweldig om met zon dier te lopen zo trots als hun over straat lopen naast je en ik kan m bijwijze van spreken aan zijn halsband lijden zo groot is ie . Prachtig en zeker de reacties van mensen. Dus ik laat me wel verleiden om me stoer te voelen met een hond maar dit hoeft echt niet erg te zijn zolang dat niet je enige reden is om hem te kopen!

Zo heb ik heel veel honden nog op mijn verlanglijstje staan dat verschild van dogo argentino tot een markiesje. "gevechtshonden" blijven gewoon prachtige honden die kracht uitstralen en daarom zijn ze ook zo geliefd bij bepaalde groepen mensen maar dit hoefd nogmaals helemaal niet negatief te zijn!
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

iones schreef:Ray en Rachelle, jullie honden hebben zeker wel de nodige afstammingspapieren, of niet?
Ik denk namelijk dat je wel in het algemeen kunt stellen dat "statussymbolen" vaak aangekocht worden bij zomaar een fokker, zonder papieren.

Echte liefhebbers van het ras, die je vindt in allerlei lagen van de bevolking kiezen er meestal voor om een hond met officiele papieren te kopen.
Shaggy heeft een ARFE stamboom idd en is bij een goede fokker gekocht..zeker geen impulsaankoop..ik heb er ruim een jaar op gewacht..toen der tijd waren de ambullen nog schaars in ned...
Ik jonge dame wandel heel graag in de bossen en het mooie limburgse landschap :mrgreen: ...en ja voor een Dame alleen is dat nou niet echt safe..aangezien mij man met diensten werkt en dus niet altijd met mij mee kon...en we zowiezo graag een hond wilde...moest er een hond komen die zijn mannetje stond en zeker een die ten alle tijde zijn "roedel"zal beschermen...Nou had ik ooit een film gezien met een AB en was meteen verliefd op die hond..na ons wat verdiept te hebben bleek het ook nog eens over een te komen met wat we wilde..dus een AB..en nog geen seconde spijt van gehad hoor...Shaggy is een geweldige hond ...trouw,waaks..ontzettend lief en aanhankelijk en gehoorzaam...
maar kom niet aan zijn roedel dan is het prijs...
en ja ok de mensen steken de straat over als ik aan kom lopen intresseerd me niet..ik voel me veilig met Shaggy naast me..en dat is wat teld..en daarbij vind ik hem onwijs mooi :mrgreen:
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
Annelies
Zeer actief

Ray schreef:
johan1969 schreef:In juni mag ik 14 dagen lang een enge vechthond van mijn collega bijhouden. Die man is dan op vakantie naar Frankrijk.

Jeetje... ik schrik hier een beetje van...

Zou je dat nu wel doen?

Wist je dan niet dat een vechthond zonder papieren veeeeeel gevaarlijker is dan een vechthond met papieren :wink: ?

Groetjes,
Ik vind eigenlijk dat je met dit soort quasi ironische opmerkingen dat shit-imago in stand houdt...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”