Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Plukken Parson Jack Russell
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Plukken Parson Jack Russell
Even een vraagje voor een buurtgenoot waar ik elke week mee wandel. Ze hebben een Parson Jack Russell teefje van bijna een jaar.
Het teefje is al een keer geplukt. Ze heeft nu een heel leuk vachtje, maar meerdere mensen hebben gezegd dat ze weer geplukt moet worden. Ze heeft daarom maar weer een afspraak gemaakt met de trimster.
Wat is de reden dat een hond regelmatig geplukt moet worden? En wat is 'regelmatig'?
Het teefje is al een keer geplukt. Ze heeft nu een heel leuk vachtje, maar meerdere mensen hebben gezegd dat ze weer geplukt moet worden. Ze heeft daarom maar weer een afspraak gemaakt met de trimster.
Wat is de reden dat een hond regelmatig geplukt moet worden? En wat is 'regelmatig'?

Linda, Izzie en Bram
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- Zoek stok!
- Zeer actief
Okay, dus het is wel echt voor de hond en niet cosmetisch. Dat vroeg ik me dus vooral even af.baloe2004 schreef:Baloe is ook een ruwhaar en die wordt twee keer per jaar geplukt. Dat schijnt niet veel te zijn, maar vaker is bij hem niet nodig. Het is nodig, omdat zijn vacht dan ´rijp´ is, die gaat uitvallen en hij krijgt dan ook jeuk. Het dode haar wordt er dan uitgeplukt.

Linda, Izzie en Bram
-
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Zoek stok!
- Zeer actief
Klopt. Femke heeft ook zo'n vacht. Het haar krijgt wel een andere kleur (wat roder) maar het valt niet uit. Zij moet zeker vier keer per jaar geplukt worden.MARC_S schreef:Bij sommige vachten die geplukt moeten worden vallen de haren ook nooit uit. Ze krijgen dus een steeds dichter ingeplante vacht die meer en meer de huid afstikt. Dat is ook het gevaar van scheren bij dat soort honden. Volgens mij hebben Cairns ed dat soort vachten.
-
- Zeer actief
kloptMARC_S schreef:Bij sommige vachten die geplukt moeten worden vallen de haren ook nooit uit. Ze krijgen dus een steeds dichter ingeplante vacht die meer en meer de huid afstikt. Dat is ook het gevaar van scheren bij dat soort honden. Volgens mij hebben Cairns ed dat soort vachten.