Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Plukken Parson Jack Russell

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Plukken Parson Jack Russell

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Even een vraagje voor een buurtgenoot waar ik elke week mee wandel. Ze hebben een Parson Jack Russell teefje van bijna een jaar.

Het teefje is al een keer geplukt. Ze heeft nu een heel leuk vachtje, maar meerdere mensen hebben gezegd dat ze weer geplukt moet worden. Ze heeft daarom maar weer een afspraak gemaakt met de trimster.

Wat is de reden dat een hond regelmatig geplukt moet worden? En wat is 'regelmatig'?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nina »

Baloe is ook een ruwhaar en die wordt twee keer per jaar geplukt. Dat schijnt niet veel te zijn, maar vaker is bij hem niet nodig. Het is nodig, omdat zijn vacht dan ´rijp´ is, die gaat uitvallen en hij krijgt dan ook jeuk. Het dode haar wordt er dan uitgeplukt.
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

baloe2004 schreef:Baloe is ook een ruwhaar en die wordt twee keer per jaar geplukt. Dat schijnt niet veel te zijn, maar vaker is bij hem niet nodig. Het is nodig, omdat zijn vacht dan ´rijp´ is, die gaat uitvallen en hij krijgt dan ook jeuk. Het dode haar wordt er dan uitgeplukt.
Okay, dus het is wel echt voor de hond en niet cosmetisch. Dat vroeg ik me dus vooral even af.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nina »

Neuh, ik vind het ook niet echt mooi als hij net geweest is, maar het moet inderdaad echt. Anders zie je zo´n beetje de plukken haar van hem af vallen als hij door de kamer loopt. :N:
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
kim bloemen
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door kim bloemen »

normaal gesproken wordt een jack russell 2 keer per jaar geplukt
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Bij sommige vachten die geplukt moeten worden vallen de haren ook nooit uit. Ze krijgen dus een steeds dichter ingeplante vacht die meer en meer de huid afstikt. Dat is ook het gevaar van scheren bij dat soort honden. Volgens mij hebben Cairns ed dat soort vachten. :wink:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Ik ga de boodschap doorgeven. Wel jammer, want ze is met dit vachtje juist zo mooi. Volgende week is ze weer een stuk kaler.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

MARC_S schreef:Bij sommige vachten die geplukt moeten worden vallen de haren ook nooit uit. Ze krijgen dus een steeds dichter ingeplante vacht die meer en meer de huid afstikt. Dat is ook het gevaar van scheren bij dat soort honden. Volgens mij hebben Cairns ed dat soort vachten. :wink:
Klopt. Femke heeft ook zo'n vacht. Het haar krijgt wel een andere kleur (wat roder) maar het valt niet uit. Zij moet zeker vier keer per jaar geplukt worden.
magda
Zeer actief

Ongelezen bericht door magda »

MARC_S schreef:Bij sommige vachten die geplukt moeten worden vallen de haren ook nooit uit. Ze krijgen dus een steeds dichter ingeplante vacht die meer en meer de huid afstikt. Dat is ook het gevaar van scheren bij dat soort honden. Volgens mij hebben Cairns ed dat soort vachten. :wink:
klopt :wink: mijn cairn word 3 keer per jaar geplukt elke 4 maanden dus :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”