Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Blaasontsteking?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Blaasontsteking?

Ongelezen bericht door Lysette »

Zo'n 2-3 weken geleden begon Benno met in huis plassen. Het was heel onregelmatig, dan ging het weer een paar dagen goed en dan ineens lag er weer wat. Het is bijna altijd 's avonds na de laatste avondwandeling... in mijn bed :roll: (mijn dekbed ligt nu dus ook op de vuilnisbelt :mrgreen: ). Het zijn altijd best grote plassen. Nu heb ik 2 weken geleden wat urine opgevangen en naar de DA gebracht, het was blaasontsteking en zijn urine was heel geconcentreerd en er zaten blaascellen in wat erop duidde dat hij erg hard moest persen (tenminste zo heb ik het begrepen). Dit bevestigde ook meteen mijn vermoeden dat hij niet veel dronk. Maar goed, antibioticakuurtje mee en ik doe voortaan wat water door zijn vlees zodat hij wat meer drinkt. Ging heel goed maar op de 8ste dag van zijn kuurtje was het weer mis. Maar ik dacht laat ik maar eerst even het kuurtje afmaken. Eén dag na het einde van de kuur (=8dagen) was het ook weer mis maar dat was s ochtends toen mijn zusje hem heel erg dol had gemaakt.
Maar nu was het gisterenavond dus weer mis. En nu zelfs twee keer. Ik twijfelde al of het wel echt blaasontsteking was maar nu weer des te meer. Of kan dat we kloppen, dat het zo onregelmatig mis gaat en het na een antibioticakuur nog niet over is? Maandag zowiezo maar even langs de DA.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

volgens mij kan het nog steeds een blaasontsteking zijn, maar misschien heeft hij wel blaasgruis(dat bleek onze duitse herder ook te hebben na een blaasontsteking, zij ging ook weer in huis plassen) het kunnen ook de nieren zijn of nierstenen. daar zal de da wel achteraan gaan.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”