Moria schreef:Ik vind het raar dat de da zegt dat het problemen kan opleveren

wat voor problemen dan?? en dan nog zou ik echt wachten tot ze volwassen is en een loopsheid heeft gehad. Het is goed dat je erover nadenkt en niet meteen met de da mee gaat zeker als hij niet weet wat het probleem is!!
Bedoel ik, hij heeft het gehad over oa baarmoederhals kanker en cyste. Daarnaast voelde hij dat de baarmoeder wat verhard was, maar was niet zeker omdat de hond zo onrustig was en zo ongeveer alles deed om hem van zich af te krijgen.
Het is niet de bedoeling om gelijk met deze DA met te gaan zeker omdat ik hem al vijf minuten kon en hij gelijk over sterilisatie begon. Daarom legde ik het hier voor.
Een plus punt zou o.a. kunnen zijn (hoeft niet) is dat ze iets rustiger word. Dit is een overactive hond en de zaken zoals vriendje zou het wel een positief effect op hebben.
Dus dat is een pluspunt, maar ja de tegens staan er ook bij. Het dikker worden, of honger lijden etc.
Met andere woorden, ik wil niet zomaar haar laten castreren. Het heeft wel mijn aandacht.
Ik laat haar niet gelijk en zo maar castreren, maar het heeft wel mijn aandacht.