Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Het begint weer
Moderator: moderatorteam
Het begint weer
Score van vandaag: 4 teken. Dus het verplichte, intensieve kroelwerk begint weer. Volgend jaar hebben we nog maar 1 maand redelijk teekvrij denk ik, en het jaar daarop helemaal niet meer vrees ik. Kutbeesten 

-
- Zeer actief
- Contacteer:
- mitmig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Drie dwergpinschers en twee Thaise 'soidogs'
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Hier begint 't ook weer en dan zijn 't er meteen tientallen :N: die springen er met bosjes tegelijk op! Vandaag de eerste in de oksel van Sjarlie gevonden en ik haat ze als ze zo volgezogen zijn
. Die mag mijn man eraf halen en ik doe de kleine 'spinnetjes'
. Ik had al gehoopt er langs te komen omdat het gras tussen de palmbomen gesnoeid is, maar helaas
Als 't te gek wordt, zal 't toch weer Frontline worden want dan is er geen beginnen meer aan. Ook sprayen met theatreeoil werkt niet.

Groetjes, Monique

Gelukkig niet vaak die volgezogen krengen, want daar gruwel ik ook van. Maar vandaag dus wel 1 boven op de rug van Saar, waar je dus op de één of andere manier niet vaak aait. Voordeel is dat je ze er zo uitdraait, en de schat wordt dan gekoesterd tot hij door het riool van het toilet verdwijnt.mitmig schreef:Hier begint 't ook weer en dan zijn 't er meteen tientallen :N: die springen er met bosjes tegelijk op! Vandaag de eerste in de oksel van Sjarlie gevonden en ik haat ze als ze zo volgezogen zijn. Die mag mijn man eraf halen en ik doe de kleine 'spinnetjes'
. Ik had al gehoopt er langs te komen omdat het gras tussen de palmbomen gesnoeid is, maar helaas
Als 't te gek wordt, zal 't toch weer Frontline worden want dan is er geen beginnen meer aan. Ook sprayen met theatreeoil werkt niet.
De lopende, en de kleine vastgezogene, die plet ik. Dood zullen ze. Ik heb geluk dat ik langharige blonde honden heb, ik zie ze meestal nog lopend.
Ze zitten hier ook in de tuin. Maar Frontline komt er hier niet meer in. Enige bestrijding is knoflook, karnemelk, en mijn eigen moordadige vingers. En het riool dus, maar dat is gelukkig maar een keer of 4 per jaar.
- mitmig
- Zeer actief
- Contacteer:
Zou yoghurt hetzelfde effect hebben als karnemelk
want dat kennen ze hier niet! Lek (dwergpinscher) krijgt zowiezo geen Frontline omdat ik het vermoeden heb dat ze daardoor kale plekken in haar vacht krijgt. Bovendien zie ik ze bij haar zo lopen. Maar als het weer zover is dat die enge beesten over mij heen gaan lopen, ga ik subiet naar de dierenarts voor Frontline.

Groetjes, Monique

Ja, yoghurt helpt ook. Het is niet afdoende ofzo hoor, maar het helpt het wel in de perken houden. Knoflook ook.mitmig schreef:Zou yoghurt hetzelfde effect hebben als karnemelkwant dat kennen ze hier niet! Lek (dwergpinscher) krijgt zowiezo geen Frontline omdat ik het vermoeden heb dat ze daardoor kale plekken in haar vacht krijgt. Bovendien zie ik ze bij haar zo lopen. Maar als het weer zover is dat die enge beesten over mij heen gaan lopen, ga ik subiet naar de dierenarts voor Frontline.
Saar krijgt ook geen Frontline. Die heeft daar 2 jaar lang jeuk en zwarte olifantenhuid van gehad, dus geen druppeltje Frontline komt hier het huis nog in

- mitmig
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- mitmig
- Zeer actief
- Contacteer:
De yoghurt likken ze zo op, daar hebben ze geen lepeltje voor nodig!
Ik heb ook een tekentang, maar het gaat sneller om ze zo de nek om te draaien! En meestal kom ik die kleine teken tegen als ze nog een plekje aan het zoeken zijn (soms zelfs op mij
).
Of de yoghurt/karnemelk werkt weet ik nog niet, moet ik nog uitproberen. Het 't ook eens geprobeerd met knoflook, gewoon een half teentje bij de honden naar binnen gepropt. Ik probeer van alles. Zelfs een druppelt teatree achter in de nek en bij de aanzet van de staart.
Moet zeggen dat het tot nu toe bij die ene teek van Sjarlie is gebleven, terwijl het vorige jaar rond deze tijd echt puinhoop was. Dus hopelijk kan de Frontline nog even uit het huis blijven!
Ik heb ook een tekentang, maar het gaat sneller om ze zo de nek om te draaien! En meestal kom ik die kleine teken tegen als ze nog een plekje aan het zoeken zijn (soms zelfs op mij

Of de yoghurt/karnemelk werkt weet ik nog niet, moet ik nog uitproberen. Het 't ook eens geprobeerd met knoflook, gewoon een half teentje bij de honden naar binnen gepropt. Ik probeer van alles. Zelfs een druppelt teatree achter in de nek en bij de aanzet van de staart.
Moet zeggen dat het tot nu toe bij die ene teek van Sjarlie is gebleven, terwijl het vorige jaar rond deze tijd echt puinhoop was. Dus hopelijk kan de Frontline nog even uit het huis blijven!

Groetjes, Monique

-
- Zeer actief
- Contacteer:
- *tweety*
- Zeer actief
Dit is volgens mij de beste oplossing. Helaas vergeet ik (of Pieter) het nog wel eens. Maar als je dit consequent voor de wandeling doet, scheelt het een hoop volgens mij. En dan zit je nog met de teken in je tuin, die wij volgens mij ook hebben. Kan ze moeilijk de hele dag in een meur hullen waar ze zelf een bloedhekel aan hebben (de honden dus)mitmig schreef:Zelfs een druppelt teatree achter in de nek en bij de aanzet van de staart.

- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Kleine waarschuwing voor de mensen die tree tea olie voor het eerst gebruiken. Probeer het eerst verdund in wat water.
Mijn honden hebben echt brandblaren in hun nek en op de aanzet van hun staart gehad en Toby heeft daardoor zelfs twee weken met een kap op moeten lopen voordat het weer heel was, omdat ie zich helemaal stuk gebeten had bovenaan zijn staart. We dachten dat het wat anders was, totdat we ook de brandplek in zijn nek tegen kwamen. Arme beest verging gewoon van de pijn.
Dus eerst uitzoeken of je hond allergisch is voor tree tea olie en eerst verdund gebruiken. Wat ook heel goed helpt zonder het op de huid te laten komen is de olie met een doekje over de vacht wrijven. De teken vinden het vies en je hond krijgt geen brandwonden. En elke wandeling door het bos herhalen, want het vervliegt ook zo weer.
Mijn honden hebben echt brandblaren in hun nek en op de aanzet van hun staart gehad en Toby heeft daardoor zelfs twee weken met een kap op moeten lopen voordat het weer heel was, omdat ie zich helemaal stuk gebeten had bovenaan zijn staart. We dachten dat het wat anders was, totdat we ook de brandplek in zijn nek tegen kwamen. Arme beest verging gewoon van de pijn.
Dus eerst uitzoeken of je hond allergisch is voor tree tea olie en eerst verdund gebruiken. Wat ook heel goed helpt zonder het op de huid te laten komen is de olie met een doekje over de vacht wrijven. De teken vinden het vies en je hond krijgt geen brandwonden. En elke wandeling door het bos herhalen, want het vervliegt ook zo weer.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik heb er ook alweer 2 van Nelson afgeplukt. Vieze beestjes. 

Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Heb net ook alweer de eerste teek van dit jaar gecremeerd.
Biène had er 1 op haar oor zitten. :N:
Na een zoektocht door het huis een tekentangetje gevonden, maar moet nu ook op zoek naar het tangetje voor grotere teken, dit ging maar net.
Nu maar hopen dat zij niet net zo lekker gevonden wordt door teken dan haar moeder, Aki zat iedere keer binnen no time onder. De andere meiden hier hebben zelden last van teken.
Biène had er 1 op haar oor zitten. :N:
Na een zoektocht door het huis een tekentangetje gevonden, maar moet nu ook op zoek naar het tangetje voor grotere teken, dit ging maar net.

Nu maar hopen dat zij niet net zo lekker gevonden wordt door teken dan haar moeder, Aki zat iedere keer binnen no time onder. De andere meiden hier hebben zelden last van teken.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
- Zeer actief
- Contacteer:
daar zal ik erg in hebben, bedankt voor de waarschuwingRoelfien schreef:Kleine waarschuwing voor de mensen die tree tea olie voor het eerst gebruiken. Probeer het eerst verdund in wat water.

heb het zelf ook al eens gebruikt toen ik een koorstlip had, schijnt ook te werken. maar het is niet zo lekker recht onder je neus

groetjes brenda & een pootje van dick en dunya

- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik vind die Teatree-olie ook zo stinken. Zelfs als het verdund is. Als ik daar de honden mee doe dan krijg ik er gewoon koppijn van als we weer in huis zijn. Hebben jullie daar geen last van?
Hier heb ik alweer de Frontline gebruikt. Die helpt ook niet veel afdoende want van het weekend had Jurek al weer een teek vastzitten. Knoflook en karnemelk hebben we ook wel eens geprobeerd maar dat heeft volgens mij nooit enig effect gehad.
Ik zie nog altijd liever een teek lopen dan een vlo want die vind ik eigenlijk veel smeriger. Gelukkig heb ik nog nooit een vlo kunnen ontdekken bij onze honden.
Hier heb ik alweer de Frontline gebruikt. Die helpt ook niet veel afdoende want van het weekend had Jurek al weer een teek vastzitten. Knoflook en karnemelk hebben we ook wel eens geprobeerd maar dat heeft volgens mij nooit enig effect gehad.

Ik zie nog altijd liever een teek lopen dan een vlo want die vind ik eigenlijk veel smeriger. Gelukkig heb ik nog nooit een vlo kunnen ontdekken bij onze honden.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
-
- geregistreerd lid
- Contacteer:
- linda
- Zeer actief
- stefanie
- Zeer actief
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ik heb elders gelezen dat Neemolie ook zou helpen tegen die krengen
http://www.anthemis.nl/aromabasis/neem.htm
Ik had nog nooit van die boom gehoord

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- mitmig
- Zeer actief
- Contacteer:
Ook al eens geprobeerd! Het is een insecticide en stinkt als de tering :N: (erger dan teatree). Als de honden het flesje zien, trekken ze een sprint! Ik vertrouw 't spul eigenlijk niet zo, dus ik gebruik het niet meer.marian* schreef:Ik heb elders gelezen dat Neemolie ook zou helpen tegen die krengen
Groetjes, Monique

- clausipaus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- mitmig
- Zeer actief
- Contacteer:
Je kunt ook wat druppeltjes teatree olie oplossen in water in de plantenspuit en de honden daarmee besproeien voordat je gaat wandelen. Moet je die verontwaardige kopjes zien!Sita schreef:Gelukkig nog geen teek tegen gekomen, maar die tip van de teatree olie ga ik zeker uitproberen

Groetjes, Monique

Ik had het in een spuitgel-fles gedaan, en die op het kastje bij de riemen gezet. Nouuuuu, je raad het al. Het is me 1x gelukt om raak te spuiten, maar na die tijd waren ze al weg zodra ik maar greep naar flesmitmig schreef:Je kunt ook wat druppeltjes teatree olie oplossen in water in de plantenspuit en de honden daarmee besproeien voordat je gaat wandelen. Moet je die verontwaardige kopjes zien!

Ik heb nu een bakje water staan met druppels. Daar doe ik een graai in, en dan ga ik kroelen. Spuiten werkt hier niet

- mitmig
- Zeer actief
- Contacteer:
Marion. schreef:Ik had het in een spuitgel-fles gedaan, en die op het kastje bij de riemen gezet. Nouuuuu, je raad het al. Het is me 1x gelukt om raak te spuiten, maar na die tijd waren ze al weg zodra ik maar greep naar fles![]()
Ik heb nu een bakje water staan met druppels. Daar doe ik een graai in, en dan ga ik kroelen. Spuiten werkt hier niet

Groetjes, Monique

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Maar werkte het?mitmig schreef:Ook al eens geprobeerd! Het is een insecticide en stinkt als de tering :N: (erger dan teatree). Als de honden het flesje zien, trekken ze een sprint! Ik vertrouw 't spul eigenlijk niet zo, dus ik gebruik het niet meer.marian* schreef:Ik heb elders gelezen dat Neemolie ook zou helpen tegen die krengen

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- mitmig
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja!marian* schreef:Maar werkte het?mitmig schreef:Ook al eens geprobeerd! Het is een insecticide en stinkt als de tering :N: (erger dan teatree). Als de honden het flesje zien, trekken ze een sprint! Ik vertrouw 't spul eigenlijk niet zo, dus ik gebruik het niet meer.marian* schreef:Ik heb elders gelezen dat Neemolie ook zou helpen tegen die krengen

Groetjes, Monique