Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

joggers in losloopgebieden

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Zoie schreef:
EstherK schreef:Mijn hond knalt niet willens en wetens tegen mensen op. Dat zou gedrag zijn en dat kun je inderdaad afleren.

Hij heeft dit ook nog nooit per ongeluk gedaan. Toch kan je er niet vanuit gaan dat je hond nooit fouten/vergissingen maakt. Hoe goed je je hond ook luistert.

Voor de duidelijkheid, als mijn hond een fout maakt ben ik verantwoordelijk.
Mijn punt, mogelijk discussiepunt, is dat het botsen tegen mensen, ook tijdens het spel b.v. van honden onder elkaar, meestal geen ongelukjes zijn, maar gedrag.

Of ik daar nu gelijk in heb of niet, met het uitglijden over een drol heeft het niks te maken.
Hier mogen ze het ook niet hoor tegen mij opknallen.

Ik heb wel situaties meegemaakt, vooral met Moritz, dat hij keihard op me af kwam rennen :N: en dan blijf ik dus echt stug staan 'kom maar op :pffff: '.

Gevalletje met de 3 Rotties was volgens mij echt per ongeluk, want ze waren met z'n drieeën zo aan het dollen en rennen dat ze volgens mij echt niets of niemand meer zagen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Als ik een jogger op tijd aan zie komen roep ik Vegas bij me. Vegas springt nog regelmatig dus sowieso lijn ik hem nog heel vaak aan als er andere mensen naderen.

Ik heb eén keer meegemaakt dat hij op een wandelaar met stokken afging. Ik was te laat en kon hem niet meer bij me roepen. Vegas vond de stokken wel reuze interessant maar de wandelaar vond het allemaal wat minder geslaagd :mrgreen: Ik heb sorry gezegd (meer kan je niet doen) en Vegas aan zijn halsband met me meegenomen.

Over het algemeen lopen er weinig joggers op de plaatsen waar ik wandel. Die ene die ik een keer tegenkom en ik ben te laat met Vegas bij me roepen, maakt eigenlijk nooit stampij. Echt achter een jogger aanrennen zal Vegas niet doen maar even er naartoe wel en dat kan al hinderlijk zijn voor iemand die net lekker in zijn run zit. Als ik op tijd ben roep ik Vegas bij me en anders is een sorry gelukkig altijd wel voldoende.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Ik weet niet hoe ik het voor elkaar gekregen heb, maar mijn honden schenken totaal geen aandacht aan joggers. (zal je zien dat ze met de volgende forumwandeling met z'n tweeën achter een jogger aangaan :roll: ) Laat ik het anders zeggen; TOT NU TOE hebben ze nog nooit aandacht aan een jogger geschonken. En dat maakt het wandelen een stuk makkelijker. :wink:
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Stang schreef:[Gevalletje met de 3 Rotties was volgens mij echt per ongeluk, want ze waren met z'n drieeën zo aan het dollen en rennen dat ze volgens mij echt niets of niemand meer zagen.
Dus ze hadden net zo goed tegen een boom kunnen opknallen ? Ik zie het maar weinig. Wat ik wel vaak meemaak is dat ik gewaarschuwd word dat de hond tegen me op kan knallen, of dat de baas bang is dat de hond tegen hem of haar aanknalt. Kortom, het gebeurt met die betreffende hond vaker. Met wat voor intentie weet ik dan niet, en ik zal ook niet zeggen dat het nooit per ongeluk is, maar in het algemeen weten honden ook in het spel wel waar ze tegen op knallen. Denk ik.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Zoie schreef:
Stang schreef:[Gevalletje met de 3 Rotties was volgens mij echt per ongeluk, want ze waren met z'n drieeën zo aan het dollen en rennen dat ze volgens mij echt niets of niemand meer zagen.
Dus ze hadden net zo goed tegen een boom kunnen opknallen ? Ik zie het maar weinig. Wat ik wel vaak meemaak is dat ik gewaarschuwd word dat de hond tegen me op kan knallen, of dat de baas bang is dat de hond tegen hem of haar aanknalt. Kortom, het gebeurt met die betreffende hond vaker. Met wat voor intentie weet ik dan niet, en ik zal ook niet zeggen dat het nooit per ongeluk is, maar in het algemeen weten honden ook in het spel wel waar ze tegen op knallen. Denk ik.
Dat denk ik ook wel hoor. Tuurlijk zal het soms ook echt per ongeluk zijn, maar dan gebeurt het misschien 1 of 2 keer per jaar denk ik. Moos en Saar (en Brammetje) knallen in spel eigenlijk nooit tegen bomen op, en ook niet tegen mensen. Zelfs op paadjes van 1 meter breed rennen en sjeezen ze nog tussen iedereen door. Ze zullen vast wel een keertje per ongeluk tegen een boom ofzo opgeknalt zijn, maar ik kan het me niet zo een twee drie herinneren. Nu is het natuurlijk makkelijker om als klein hondje overal tussendoor te sjeezen dan als Labrador of Border Collie, dus misschien dat dat in mijn geval ook meespeelt.

Maar net wat jij zegt, ik ken ook honden waarvoor gewaarschuwd wordt dat ze tegen je op kunnen knallen, en die honden doen dat dan ook regelmatig. En ik kan me ook niet voorstellen dat dat elke keer weer stom toeval is.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Zoie schreef:
Ja volgens mij dus echt :wink:

Het is ook alweer 3 jaar geleden hoor. Kaya was 1, Shibo 8 maanden en Dian 2 jaar geloof ik. Dus een stel jonge dolle honden.
Ze stopten meteen toen ik omver was gelopen en likte m'n hele gezicht af :mrgreen:

Het is daarna nooit meer gebeurd, dus ik zocht en zoek er echt verder niks achter :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Zoie schreef:
tja als ik mijn honden zie rennen ontwijken ze altijd bomen maar ze gaan er vanuit dat ik aan de kant ga en dat doe ik ook, zie niet in waarom ik dat niet zou doen. Met trainen mogen ze ook tegen me aanspringen als ze iets goedgedaan hebben met het rolletje...
Tegen vreemden is een ander verhaal maar toch loop je het risico in een losloopgebied, ik ga gewoon aan de kant kleine moeite
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Zoie schreef:
EstherK schreef:Mijn hond knalt niet willens en wetens tegen mensen op. Dat zou gedrag zijn en dat kun je inderdaad afleren.

Hij heeft dit ook nog nooit per ongeluk gedaan. Toch kan je er niet vanuit gaan dat je hond nooit fouten/vergissingen maakt. Hoe goed je je hond ook luistert.

Mijn punt, mogelijk discussiepunt, is dat het botsen tegen mensen, ook tijdens het spel b.v. van honden onder elkaar, meestal geen ongelukjes zijn, maar gedrag.

Of ik daar nu gelijk in heb of niet, met het uitglijden over een drol heeft het niks te maken.
Jezus zeg wordt jij nooit eens doodmoe van jezelf.

Ik snap ook wel dat dat gedrag is maar ja, dat zijn WEL dingen die je kunnen overkomen als je in een losloopgebied wandeld. Sun deed het ook, tegen mensen op botsten en dat is hem afgeleerd. Maar honden kunnen ook uit de bocht schieten tijdens het spelen en ja, dan knallen ze tegen een boom. Of tegen een oude mevrouw. Heel vervelend maar niets aan te doen.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Sunnybunny schreef:
Zoie schreef:

nou nee, waarom zou ik ? Jij reageert met een onzinnige vergelijking op mij, had je verwacht dat ik er niet op zou reageren omdat jij er moe van wordt ? Hou gewoon je mond als geen reactie wilt.
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

malinois schreef:[tja als ik mijn honden zie rennen ontwijken ze altijd bomen maar ze gaan er vanuit dat ik aan de kant ga en dat doe ik ook, zie niet in waarom ik dat niet zou doen. Met trainen mogen ze ook tegen me aanspringen als ze iets goedgedaan hebben met het rolletje...
Tegen vreemden is een ander verhaal maar toch loop je het risico in een losloopgebied, ik ga gewoon aan de kant kleine moeite
Van achter zie je ze niet aankomen hoor, maar van mij mogen ze dus niet tegen me opknallen. Voor een vreemde hond ga ik ook wel aan de kant, m'n kniën zijn me te lief, maar als het mijn hond was zou ik dat dus afleren.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoie schreef:
malinois schreef:[tja als ik mijn honden zie rennen ontwijken ze altijd bomen maar ze gaan er vanuit dat ik aan de kant ga en dat doe ik ook, zie niet in waarom ik dat niet zou doen. Met trainen mogen ze ook tegen me aanspringen als ze iets goedgedaan hebben met het rolletje...
Van achter zie je ze niet aankomen hoor, maar van mij mogen ze dus niet tegen me opknallen. Voor een vreemde hond ga ik ook wel aan de kant, m'n kniën zijn me te lief, maar als het mijn hond was zou ik dat dus afleren.
tja dat is dus wat je zelf wil, van mij mogen ze dus (sterker nog ik leer het ze zelfs) als ze iets goed gedaan hebben met spelen tegen me opspringen, ook van afstand gaan ze dat dus doen...
en van achteren hoor je het goed heb ik de ervaring maar goed dat is dus persoonlijk....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Zoie
Zeer actief

malinois schreef:
Zoie schreef:
tja dat is dus wat je zelf wil, van mij mogen ze dus (sterker nog ik leer het ze zelfs) als ze iets goed gedaan hebben met spelen tegen me opspringen, ook van afstand gaan ze dat dus doen...
en van achteren hoor je het goed heb ik de ervaring maar goed dat is dus persoonlijk....
tegen me opspringen tijdens begroetingen e.d. mag wel, maar botsen niet. Is trouwens ook dominant gedrag.
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Stang schreef:
Zoie schreef:
Ja volgens mij dus echt :wink:
Volgens mij ook hoor :wink:

Sterker nog, ik heb wel eens bezorgd over een Miep heen gebogen gestaan toen ze in volle vaart tegen een boom was geknald. Bij Saar zal zoiets echt nooit gebeuren, ook niet tegen mensen. Die weet feilloos of er obstakels zijn. Miep niet. Die vertrouwt volledig op Saar en daarom knallen ze in hun spel ook nooit tegen mensen of bomen op. Maar toen ze tegen deze boom aanknalde was het geen Saar waar ze mee aan het dollen was, en toen kwam de klap even hard aan :wink:
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Zoie schreef:
Sunnybunny schreef:
Zoie schreef:

nou nee, waarom zou ik ? Jij reageert met een onzinnige vergelijking op mij, had je verwacht dat ik er niet op zou reageren omdat jij er moe van wordt ? Hou gewoon je mond als geen reactie wilt.
Ik gaf reactie om aan te geven dat ongelukjes nu eenmaal gebeuren. Jij maakt je werkelijk óveral druk om. Dus ja, je kan ook uitlglijden in een drol. En nee, ik had niet gedacht dat jij niet zou reageren omdat ik weet dat jij altijd reageert :roll:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
L&T
Actief

Ongelezen bericht door L&T »

Ik vind het geen probleem zolang ze mij hond maar niks doen
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoie schreef:
malinois schreef:
Zoie schreef:
tegen me opspringen tijdens begroetingen e.d. mag wel, maar botsen niet. Is trouwens ook dominant gedrag.
In mijn geval is het niet opspringen net als bij een begroeting... meer met een rolletje van afstand met volle vaart tegen je opspringen met als doel eigenlijk dat ik het rolletje tussen 2 handen vast kan pakken en dan hem in de rondte draaien maar aangezien ze in het bos geen rolletje hebben maken ze de jump zelf nog wel gewoon en met rennen onderling kijken ze ook echt niet of ik in de weg sta... dat raast zo hard door dat ik wel aan de kant stap.....

Opspringen kan idd. dominant gedrag zijn maar ik leer het ze zelf aan ze doen het niet uit zichzelf :wink:
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Mijn honden zullen wel onbenullig en lomp zijn, maar ze zijn alle 3 al weleens tegen een boom aangeknald hoor. :mrgreen:
Tegen mij niet, want als ik het niet vertrouw spring ik inderdaad aan de kant, met name als ze in volle vaart de bocht doorkomen waar ik net loop :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Zoie
Zeer actief

Sunnybunny schreef:[
Ik gaf reactie om aan te geven dat ongelukjes nu eenmaal gebeuren. Jij maakt je werkelijk óveral druk om. Dus ja, je kan ook uitlglijden in een drol. En nee, ik had niet gedacht dat jij niet zou reageren omdat ik weet dat jij altijd reageert :roll:
Pff, van dit soort discussies word ik nu moe. Het gaat helemaal nergens over behalve dan dat je graag even wat over mij kwijt wilt. Joh, als je mijn bijdrage niet interessant vindt, lees het dan niet, reageer er niet op, en zoek het verder lekker uit :zwaai
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

als je in een gebied gaat joggen waar honden lopen heb je de kans een roedel achter je aan te hebben..
heb je een hekel aan honden ga dan op fietspaden ofzo joggen.. doen er ook zat..
Zoie
Zeer actief

SuperTyson schreef:als je in een gebied gaat joggen waar honden lopen heb je de kans een roedel achter je aan te hebben..
heb je een hekel aan honden ga dan op fietspaden ofzo joggen.. doen er ook zat..
fietspaden lopen hier door het uitlaatbos.

En een roedel honden achter je aan omdat je er trimt ? Veel zotter moet het toch niet worden.
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Inge schreef:Mijn honden zullen wel onbenullig en lomp zijn, maar ze zijn alle 3 al weleens tegen een boom aangeknald hoor. :mrgreen:
Tegen mij niet, want als ik het niet vertrouw spring ik inderdaad aan de kant, met name als ze in volle vaart de bocht doorkomen waar ik net loop :wink:
en wat als iemand anders daar loopt ?
Afbeelding
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Als ik een jogger op tijd zie dan roep ik Timo bij me en moet hij gaan zitten. Maar komt die jogger ineens om de hoek dan heeft hij/zij grote kans dat Timo al blaffend achter ze aan gaat rennen. Meestal gaan die mensen dan gewoon even lopen...maar ik heb 1x gehad dat Timo een stukje achter me liep en er ineens een jogger voorbij kwam en hij ging er al blaffend achteraan. Die vrouw was me een potje aan het schelden tegen Timo dat ik er achteraf wel om moest lachen. Gelukkig houd hij er wel mee op als ik hem roep. Maar ik probeer dus wel rekening te houden met de joggers in het losloopgebied.

Groetjes
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Frenkie schreef:Als ik een jogger op tijd zie dan roep ik Timo bij me en moet hij gaan zitten. Maar komt die jogger ineens om de hoek dan heeft hij/zij grote kans dat Timo al blaffend achter ze aan gaat rennen. Meestal gaan die mensen dan gewoon even lopen...maar ik heb 1x gehad dat Timo een stukje achter me liep en er ineens een jogger voorbij kwam en hij ging er al blaffend achteraan. Die vrouw was me een potje aan het schelden tegen Timo dat ik er achteraf wel om moest lachen. Gelukkig houd hij er wel mee op als ik hem roep. Maar ik probeer dus wel rekening te houden met de joggers in het losloopgebied.

Groetjes
dit is overigens de reden waarom ik het jagen op trimmers en fietsers corrigeer, en niet door afleiden probeer te voorkomen. Het mag gewoon niet, klaar.
Afbeelding
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

Zoie schreef:dit is overigens de reden waarom ik het jagen op trimmers en fietsers corrigeer, en niet door afleiden probeer te voorkomen. Het mag gewoon niet, klaar.
Maar leer je het daardoor ook af, of moet je telkens weer corrigeren. Als je hond het na een (paar) keer gecorrigeerd te zijn niet meer doet, vind ik het een prima methode, maar als je telkens weer in moet grijpen, schrikken die joggers zich toch weer het apenzuur.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Zoie
Zeer actief

Belle schreef:
Zoie schreef:dit is overigens de reden waarom ik het jagen op trimmers en fietsers corrigeer, en niet door afleiden probeer te voorkomen. Het mag gewoon niet, klaar.
Maar leer je het daardoor ook af, of moet je telkens weer corrigeren. Als je hond het na een (paar) keer gecorrigeerd te zijn niet meer doet, vind ik het een prima methode, maar als je telkens weer in moet grijpen, schrikken die joggers zich toch weer het apenzuur.
Ik heb geluk gehad, mijn honden hebben weinig neiging getoond er achter aan te gaan en ik heb het de eerste beste keer dat spok iets probeerde met een ferm nee kunnen stoppen. Een heel enkel keertje moet ik hem er nog wel eens aan herinneren, maar dat kan echt heel rustig.

En bij sien heb ik het ook meteen afgekapt met "nee, nee. "

Hoe het bij Luna is gegaan, weet ik eigenlijk niet meer :19: IIg doet ze het niet.

Dus geen gebrul hier op dit gebied :mrgreen:
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik lees hier dat heel veel mensen niet begrijpen dat, als je zelf geen hond hebt, je niet kunt weten dat ergens een losloopgebied is tenzij bij elke ingang een groot bord staat. En eerlijk gezegd ben ik dat bij geen enkel losloopgebied ooit tegengekomen.
Zo heb ik ooit mensen met honden horen mopperen tegen een gezin met in een zandverstuiving spelende kinderen waar ineens een bende honden tussendoor rende.Logisch dat die schrokken en ze wisten echt niet dat daar losloopgebied is.
Ik heb mijn honden ook niet altijd dicht genoeg bij me maar ik erken dan wel dat ik zelf fout ben en probeer het te voorkomen.
Ik heb me nog nooit zo vaak verontschuldigd als sinds ik honden heb :mrgreen:
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

ik heb me nog nooit zo vaak veronschuldigt sinds ik kinderen heb :mrgreen:
morgen weer lekker naar het bos,mag eigenlijk niet, jammer dan :mrgreen:
Zoie
Zeer actief

Marie-Josée schreef:Ik lees hier dat heel veel mensen niet begrijpen dat, als je zelf geen hond hebt, je niet kunt weten dat ergens een losloopgebied is tenzij bij elke ingang een groot bord staat. En eerlijk gezegd ben ik dat bij geen enkel losloopgebied ooit tegengekomen.
Zo heb ik ooit mensen met honden horen mopperen tegen een gezin met in een zandverstuiving spelende kinderen waar ineens een bende honden tussendoor rende.Logisch dat die schrokken en ze wisten echt niet dat daar losloopgebied is.
Hondenbazen denken helaas maar al te vaak dat het uitlaatbos van hen is. Dat is hier niet het geval, ook al staat het wel duidelijk aangegeven dat het om een losloopplek gaat.

Groenendaal. b.v., is iig sinds mijn vroege jeugd altijd een recreatiebos geweest. Met een kinderboerderij en een restaurant en een speeltuintje er omheen. Honden mogen daar in een deel los lopen. Maar eens in de zoveel jaar laait de discussie weer op: moeten de honden er niet uit ?

Er zijn zoveel mensen die van dit stukje groen gebruik maken: ouders met kinderen, schoolklassen die er een speurtocht houden, of zoiets, en ja, ook trimmers die er doorheen lopen, heb ik zelf vroeger ook vaak gedaan.

Als het er op aan komt gaan de honden eruit hoor. Ook al denken de hondenbazen dat het bos van hen is.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoie schreef:
Inge schreef:Mijn honden zullen wel onbenullig en lomp zijn, maar ze zijn alle 3 al weleens tegen een boom aangeknald hoor. :mrgreen:
en wat als iemand anders daar loopt ?
risico van een losloopgebied, mogen ze daar nu ook al niet meer rennen? Waar moeten ze dan heen een veldje van 2 bij 2??? :roll:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoie schreef:
Marie-Josée schreef:Ik lees hier dat heel veel mensen niet begrijpen dat, als je zelf geen hond hebt, je niet kunt weten dat ergens een losloopgebied is tenzij bij elke ingang een groot bord staat. En eerlijk gezegd ben ik dat bij geen enkel losloopgebied ooit tegengekomen.
Hondenbazen denken helaas maar al te vaak dat het uitlaatbos van hen is. Dat is hier niet het geval, ook al staat het wel duidelijk aangegeven dat het om een losloopplek gaat.

Groenendaal. b.v., is iig sinds mijn vroege jeugd altijd een recreatiebos geweest. Met een kinderboerderij en een restaurant en een speeltuintje er omheen. Honden mogen daar in een deel los lopen. Maar eens in de zoveel jaar laait de discussie weer op: moeten de honden er niet uit ?

Er zijn zoveel mensen die van dit stukje groen gebruik maken: ouders met kinderen, schoolklassen die er een speurtocht houden, of zoiets, en ja, ook trimmers die er doorheen lopen, heb ik zelf vroeger ook vaak gedaan.

Als het er op aan komt gaan de honden eruit hoor. Ook al denken de hondenbazen dat het bos van hen is.
over zulke gebieden heb ik dus absoluut niet.... daar kan ik nog niet lekker rustig lopen als daar allemaal tetterende kids rondschreeuwen.... gewoon het enige bos hier in de omgeving waar de honden officieel los mogen, en waar ze een gedeelte hebben voor de eigenaar die houden van het kletsen en waar ze een vreselijk ruim stuk bos hebben voor mensen die lekker met hun hond willen lopen en waar je niet om de 2 meter iemand tegen komt....! En ja daar staat zo'n mooi groen bordje waar normaal op staat dat de hond aangelijnd moet zijn alleen hier staat dat officieel doorgestreept!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”