Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
DUITSE DOG - [vragen]
Moderator: moderatorteam
-
Cocochanel
DUITSE DOG - [vragen]
Wat is het beter,wat risico's betreft ?
Je teef steriliseren...ervoor of nadat ze loops is geweest.
Ervaringen :
Ervaringen :
-
Diana
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse Doggen
- Contacteer:
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- jip007
- Erelid
-
Cocochanel
steriliseren
---inderdaad,bij mijn teef is nodig.Dus niet hoe oud moet ze minstens zijn.Mijn vraagje ging ...puur over peride...ervoor of erna;wat voor haar beter is,wanneer ze minder risico's loopt...ervaringen :er kan altijd wat gebeuren dat het wel nodig is
- jip007
- Erelid
Re: steriliseren
3 mnd na de loopsheid is de beste tijd, , dan heb je de minste kans op complicatiesCocochanel schreef:---inderdaad,bij mijn teef is nodig.Dus niet hoe oud moet ze minstens zijn.Mijn vraagje ging ...puur over peride...ervoor of erna;wat voor haar beter is,wanneer ze minder risico's loopt...ervaringen :er kan altijd wat gebeuren dat het wel nodig is

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
- Chezzies
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Cocochanel
sterilisatie
Dank jullie wel !
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hoi,
Het ligt aan de lengte van de cyclus. Als je teef een cyclus heeft van zes maanden, is het het beste om haar drie maanden na haar loopsheid te laten stereliseren (dus op de helft van de cyclus tussen twee loopsheden in). Op dat moment is de ene cyclus afgebouwd en moet de andere cyclus nog beginnen met opbouwen. Dan is het in het lichaam het rustigst en heb je daardoor dus de minste kans op vervelende complicaties.
Het ligt aan de lengte van de cyclus. Als je teef een cyclus heeft van zes maanden, is het het beste om haar drie maanden na haar loopsheid te laten stereliseren (dus op de helft van de cyclus tussen twee loopsheden in). Op dat moment is de ene cyclus afgebouwd en moet de andere cyclus nog beginnen met opbouwen. Dan is het in het lichaam het rustigst en heb je daardoor dus de minste kans op vervelende complicaties.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
-
Rob*
- Zeer actief
Re: DUITSE DOG - [vragen]
En jij fokt doggen met deze vraag??Cocochanel schreef:Wat is het beter,wat risico's betreft ?
Ervaringen :
Niet dat je dan dierenarts ben maar lijkt me dat je dam meer weet als de wat "beleerde hondenkenner/liefhebber" ?
-
Rob*
- Zeer actief
Scooby schreef:Hoi,
Zo heb ik het ook van me da gehoord, tussen de cyclus in dus is ze om de 6 maanden dan precies ertussen in op 3 maanden.
-
Cocochanel
-inderdaad als je een beetje beleerde bent,dan weet je dat je NOOIT zomaar een conclusie mag trekken...dan weet je dat je zoveel mogelijk info ,eerst moet inwinnen...."beleerde hondenkenner/liefhebber" ?
Dus niet de eerste de beste,MAAR eerst minimaal twee dierenartsen raadplegen,daarna mensen met dezelfde ervaring...
Dat is mijn manier van aanpakken/handelen.
-
Cocochanel
-
Tiësto
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Kun je geen fokker zijn en gewoon nog nooit een teef hebben gesteriliseerd? En dus gewoon behalve de verhalen van de dierenarts eens een reactie wil van de ervaringen van de mensen die het hebben meegemaakt?Rob* schreef:En jij fokt doggen met deze vraag??Cocochanel schreef:Wat is het beter,wat risico's betreft ?
Ervaringen :
Niet dat je dan dierenarts ben maar lijkt me dat je dam meer weet als de wat "beleerde hondenkenner/liefhebber" ?

-
Fahrah
- Actief
Wees blij dat ze dan zo slim zijn om een teef waar niet (meer) mee gefokt kan worden om wat voor reden dan ook laat steriliseren!Rob* schreef:En jij fokt doggen met deze vraag??Cocochanel schreef:Wat is het beter,wat risico's betreft ?
Ervaringen :
Dat zouden meer mensen moeten doen
groetjes,
Carolina

Carolina

-
Cocochanel
Ervaring ???!!!
Hey Fahrah ! Bedankt voor je reactie,je ervaring...dat vroeg ik toch !
Heel lang erover na moeten denken !
-
Fahrah
- Actief
Re: Ervaring ???!!!
Cocochanel schreef:Hey Fahrah ! Bedankt voor je reactie,je ervaring...dat vroeg ik toch !
groetjes,
Carolina

Carolina

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Het lijkt me dat je ook je pupkopers moet kunnen informeren als die bij je komen met deze vraag.Tiësto schreef:Kun je geen fokker zijn en gewoon nog nooit een teef hebben gesteriliseerd? En dus gewoon behalve de verhalen van de dierenarts eens een reactie wil van de ervaringen van de mensen die het hebben meegemaakt?Rob* schreef:En jij fokt doggen met deze vraag??Cocochanel schreef:Wat is het beter,wat risico's betreft ?
Ervaringen :

-
Essy
En welk advies geef jij ze dan?Hutsje schreef:Het lijkt me dat je ook je pupkopers moet kunnen informeren als die bij je komen met deze vraag.Tiësto schreef:Kun je geen fokker zijn en gewoon nog nooit een teef hebben gesteriliseerd? En dus gewoon behalve de verhalen van de dierenarts eens een reactie wil van de ervaringen van de mensen die het hebben meegemaakt?Rob* schreef:En jij fokt doggen met deze vraag??Cocochanel schreef:Wat is het beter,wat risico's betreft ?
Ervaringen :
- Hutsje
- Zeer actief
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Jessica,Hutsje schreef:Ik informeer ze over de nadelen en de voordelen en laat ze zelf een beslissing nemen. Als het dan toch moet en ze willen mijn advies dan binnen 3 loopsheden en dan tussen 2 loopsheden in.
Alleen in dit geval gaat het om een fokteef die niet meer gebruikt wordt voor de fok en om medische redenen gecastreerd moet worden...
Groetjes, Karen
- Hutsje
- Zeer actief
Essy schreef:En welk advies geef jij ze dan?Hutsje schreef:Het lijkt me dat je ook je pupkopers moet kunnen informeren als die bij je komen met deze vraag.Tiësto schreef:Kun je geen fokker zijn en gewoon nog nooit een teef hebben gesteriliseerd? En dus gewoon behalve de verhalen van de dierenarts eens een reactie wil van de ervaringen van de mensen die het hebben meegemaakt?Rob* schreef: En jij fokt doggen met deze vraag??

- Hutsje
- Zeer actief
Dan moet je even de tekst lezen die eronder staat. Essy reageert op mijn tekst over pupkopers en stelt nav daarvan de vraag, die ik dus beantwoord.Scooby schreef:Hoi Jessica,Hutsje schreef:Ik informeer ze over de nadelen en de voordelen en laat ze zelf een beslissing nemen. Als het dan toch moet en ze willen mijn advies dan binnen 3 loopsheden en dan tussen 2 loopsheden in.
Alleen in dit geval gaat het om een fokteef die niet meer gebruikt wordt voor de fok en om medische redenen gecastreerd moet worden...
Het lijkt me dat je ook je pupkopers moet kunnen informeren als die bij je komen met deze vraag.
En welk advies geef jij ze dan?

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Jessica,
Het gaat toch nog steeds over 'deze vraag'? Dan wordt de vraag toch niet ineens anders, omdat een pupkoper het vraagt?
Het gaat toch nog steeds over 'deze vraag'? Dan wordt de vraag toch niet ineens anders, omdat een pupkoper het vraagt?
Groetjes, Karen