Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

joggers in losloopgebieden

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

iones schreef:
Zoek stok! schreef:O ja, het verbaast me overigens wel hoe onderscheid gemaakt wordt tussen honden en mensen. Als er een topic is over aangelijnde honden in een losloopgebied, dan is iedereen het er zo'n beetje over eens dat je je hond bij je moet houden. Maar gaat het om een jogger, dan hoeft dat blijkbaar niet :denken:
zo ken ik nog wel meer voorbeelden.
situatie: er steekt onverwachts een hond over. Deze wordt aangereden en de automobilist kon de hond wel of niet zien aankomen. Hem wordt niets afgerekend. MAar de eigenaar van de hond kan wel schade aan de auto worden doorberekend.

ZElfde situatie, zelfde plek, alleen nu geen hond maar een kind. Nu is de automobilist plotseling ten alle tijde verantwoordelijk. Raar.
Een hond mag niet loslopen in de bebouwde kom en een kind wel. Dus die vergelijking snap ik niet zo. Als een auto door een losloopgebied voor honden komt crossen en hij rijdt een hond aan, dan wordt hem dan wel degelijk aangerekend.

Verklaart nog steeds niet waarom forummers zo fel zijn op honden bij je houden als er een aangelijnde hond aankomt, maar niet bij joggers. Het is toch hetzelfde principe: rekening houden met een ander en je hond onder appel hebben?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Silvia »

ik zelf vind het niet zo erg als een vrolijke hond op me af komt met joggen. maar zie het wel eens anders. ik denk dat dat het joggers zijn die zelf geen honden hebben dus misschien een beetje logisch dat ze zo reageren. zolang ze niet doen zie ik het probleem niet zo.
Diesel is ook echt een hondje die een jogger achteraan gaat en vrolijk laat merken dat hij wil spelen.
de meeste joggers nemen een boog en rennen lekker door en steken hun hand een keer omhoog. :ok:
Groetjes Silvia en Diesel
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Verklaart nog steeds niet waarom forummers zo fel zijn op honden bij je houden als er een aangelijnde hond aankomt, maar niet bij joggers. Het is toch hetzelfde principe: rekening houden met een ander en je hond onder appel hebben?
Ik ben het in principe met je eens hoor. Ik probeer ook altijd mijn hond bij me te houden in dit lukt 9 van de 10 keer. Ik wil alleen dat het rekening houden van twee kanten komt.

Wat ik gewoon niet begrijp is waarom joggers die niets met honden te maken willen hebben door een losloopgebied gaan rennen en op geen enkele manier rekening houden met de honden die daar lopen. Dan zoek je de ergenis toch op?
Ik houd rekening met joggers en ik verwacht dat joggers ook rekening met mij houden. En dat gebeurt soms dus niet en dan zie ik een jogger die onverwachts rakelings langs mijn hond stormt en vervolgens schopbewegingen maakt richting mijn hond van 5,5 maand die niets anders doet dan vrolijk een stukje meelopen.
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Het gaat gewoon weer om rekening houden met elkaar.
Een jogger wil niet dat een hond achter hem aanrent of tegen hem opspringt, ik wil niet dat een jogger mijn hond omver loopt of iets dergelijks. Allebei een beetje opzij, ik roep Rais bij me, hij loopt iets langzamer indien nodig, dat zou een ideale situatie zijn.

Maar ook als de jogger(s) geen rekening lijken te houden met mij en m'n hond, of erger nog van tevoren al beginnen te schreeuwen dat ik die "kuthond bij me moet houden want anders!", dan ga ik opzij met Raisa bij me.
In dat laatste geval krijgen ze wel een brul terug, maar wat heb ik eraan om problemen op te zoeken? Liever even opzij met de hond, des te sneller zijn ze weer voorbij. En vooral voor de hond is dat ook wel zo prettig.

Raisie doet overigens helemaal niets met joggers, fietsers e.d., maar ja dat weet een jogger niet van tevoren :wink:
Ze is net zo als Moritz, een beetje bang voor wat eraan komt dus ze gaat vanzelf al wel opzij. Het bij me roepen opf zeggen "aan de kant" is meestal meer voor de jogger zodat hij merkt dat ik er rekening mee hou.
Afbeelding
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

EstherK schreef:
Ik ben het in principe met je eens hoor. Ik probeer ook altijd mijn hond bij me te houden in dit lukt 9 van de 10 keer. Ik wil alleen dat het rekening houden van twee kanten komt.

Wat ik gewoon niet begrijp is waarom joggers die niets met honden te maken willen hebben door een losloopgebied gaan rennen en op geen enkele manier rekening houden met de honden die daar lopen. Dan zoek je de ergenis toch op?
Ik houd rekening met joggers en ik verwacht dat joggers ook rekening met mij houden. En dat gebeurt soms dus niet en dan zie ik een jogger die onverwachts rakelings langs mijn hond stormt en vervolgens schopbewegingen maakt richting mijn hond van 5,5 maand die niets anders doet dan vrolijk een stukje meelopen.
Op zich geef ik je helemaal gelijk, ik kan ook wel es kwaad worden op dat soort mensen die van tevoren al beginnen te schreeuwen en dreigen de hond te schoppen. Zou dat laatste overigens echt gebeuren, dan leren zij Natas wel es even kennen!

Maar aan de andere kant kan ik me er ook wel iets bij voorstellen. Niet iedereen is een hondenliefhebber, en die mensen kunnen vaak ook niet de hondentaal lezen of een hond vrolijk is of iets 'kwaads' in de zin heeft.
En ik denk dat er heel wat joggers een verhaal kunnen vertellen over door een hond achterna gezeten te zijn, tanden in je broekspijp, opspringen, etc. Geen pretje lijkt me, en een jogger kan bij een onbekende hond niet weten wat voor vlees hij in 't kuipje heeft.
Afbeelding
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Natas. schreef: Maar aan de andere kant kan ik me er ook wel iets bij voorstellen. Niet iedereen is een hondenliefhebber, en die mensen kunnen vaak ook niet de hondentaal lezen of een hond vrolijk is of iets 'kwaads' in de zin heeft.
En ik denk dat er heel wat joggers een verhaal kunnen vertellen over door een hond achterna gezeten te zijn, tanden in je broekspijp, opspringen, etc. Geen pretje lijkt me, en een jogger kan bij een onbekende hond niet weten wat voor vlees hij in 't kuipje heeft.
Ik snap het ook wel. Ik ben vroeger als tijdschriftenbezorger ook regelmatig achtervolgd of in mijn broekspijp gebeten door honden. Dat is inderdaad niet altijd leuk. Maar daarom vraag ik me ook af waarom joggers ervoor kiezen om tussen loslopende honden te rennen.
antoinette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door antoinette »

Omdat mensen die niet van honden houden misschien helemaal niet weten dat het een losloopgebied is en liever door de vrije natuur joggen dan langs de straat? Dat iets een losloopgebied is wil nog niet zeggen dat je er het alleenrecht op hebt ofzo :roll: Je kunt je hond toch even bij je roepen, snap niet waarom dat nou zoveel moeite is.
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

antoinette schreef:Omdat mensen die niet van honden houden misschien helemaal niet weten dat het een losloopgebied is en liever door de vrije natuur joggen dan langs de straat? Dat iets een losloopgebied is wil nog niet zeggen dat je er het alleenrecht op hebt ofzo :roll: Je kunt je hond toch even bij je roepen, snap niet waarom dat nou zoveel moeite is.
Je hond bij je roepen en het daadwerkelijk komen van de hond, daar zit nog wel eens een verschil in :wink: Bij mij wel in ieder geval.

En ik probeer ook zoveel mogelijk rekening te houden met joggers, fietsers, etc. etc. Maar ik heb nu al een aantal keren meegemaakt dat het rekening houden met eenrichtingsverkeer was. En dat waren momenten dat ik niet à la minute Bowie bij me kon roepen, kreeg daar niet eens de kans voor of ik kreeg al commentaar, dit omdat diegene de hoek om kwam sjeezen/lopen/fietsen met een rotvaart, en als je dan naar mijn hond gaat schoppen, dan ben je bij mij aan een heel verkeerd adres.

Rekening houden met prima, ik hou zoveel mogelijk rekening met alles en iedereen, maar bij mij houdt het wel een keer op, mensen mogen ook rekening houden met mij. En in dat laatste geval, terwijl ik wel rekening met hun probeer te houden, dan irriteer ik zeker wel terug ja :pffff:

En ok, niet iedereen vindt honden even leuk en noem maar op, maar om nou met ieder individu rekening te houden? Ik dacht het niet, ik vind dat ik als hondenbezitter ook wel een beetje recht heb op het een en ander.
En niet als een of andere melaatse behandeld of aangekeken wordt.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Het rekening met elkaar houden moet van 2 kanten komen en helaas pindakaas ontbreekt het daar vaak aan ;het losloopgebied op het Rozendaalse Veld bijvoorbeeld wordt doorsneden door een fietspad wat dus deels volledig legaal losloopgebied is.
Als ik daar loop en ik ontwaar een fietser of jogger roep ik mijn honden bij me,maar fietsers komen daar vaak met een rotvaart de bocht om sjezen en houden totaal geen rekening met andere fietspadgebruikers wat dus net zo goed gezinnen met kinderwagens enzo kunnen zijn en knallen voor je het weet bovenop je.Fietsbellen schijnen namelijk niet meer gemaakt te worden :19:
Joggers zie ik op dat pad niet zo vaak(hebben denk ik geen zin om omver gereden te worden).Heel vaak krijg je doodgewoon geen tijd om je hond even bij je te halen en krijg je al een scheldpartij naar je hoofd geslingerd terwijl je druk bezig bent om je hond bij je te krijgen,want dat honden geen robots zijn snappen ze blijkbaar ook niet.Er staan daar overal bordjes -ook langs de fietspaden-die het begin en einde van losloopgebieden aangeven,maar die worden volgens mij alleen door hondenbezitters gelezen.
Een paar maanden geleden had ik nog een fikse woordenwisseling met een fietsend echtpaar dat Max zowat aanreed toen ik een fietspad met ze overstak.Ik liep in het bosgedeelte en wilde een fietspad oversteken toen ik een hard fietsend echtpaar ontwaarde dat net de bocht om was gevlogen.Honden bij me geroepen en Bente kwam meteen maar Max zag iets liggen op het fietspad,was even Oostindisch doof en liep een paar stapjes door.
Toen ik bij het fietspad was(een paar seconden later) liep hij naar dat iets toe, was het racende echtpaar al bij ons en gaf me doodgewoon geen tijd om hem bij zijn kladden te grijpen.
Krijg ik me daar een scheldpartij naar mijn hoofd geslingerd!Waarop ik ze fijntjes wees op het feit dat mijn hond daar eigenlijk volkomen legaal los liep én dat ik bezig was hem bij me te krijgen maar dat zij me daar geen gelegenheid toe gaven gezien hun snelheid.
Kreeg ik weer de vraag of ik wel wist dat daar een fietspad lag....antwoord:ja.
Waarop mijn vraag was of zij wel wisten dat dit een hondenlosloopgebied was.Antwoord:nee.
Op mijn opmerking dat ze dan maar eens een aantal bordjes beter moesten lezen die daar te kust en te keur staan en rekening moesten houden met andere fietspadgebruikers werden ze nog woester en raceten weer weg in de richting van de parkeerplaats .
Ik heb trouwens ook gehoord dat een advocaat zo'n voorval eens heeft onderzocht voor een vriend die door zoiets een eis tot schadevergoeding aan zijn broek kreeg,en die heeft uitgevonden dat je als hondenbezitter zijnde in zo'n geval niet aansprakelijk bent voor schade als je bezig was om je hond bij je te krijgen en er gebeurt iets.
De rechter gaat er in dat geval van uit dat een hond geen robot is en dat de fietser of jogger rekening moet houden met andere gebruikers.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Ik ken iets teveel hondenbezitters die zeggen dat hun hond 'gezellig meerent' terwijl de hond in mijn ogen toch echt vervelend voor de voeten springt en hapt naar handen of kuiten. Kan me voorstellen dat dat irritant is als jogger. Gewoon je honden bij je houden, simpel zat. Ik heb dat Ted alleen proberen uit te leggen en daar komt het kwartje niet altijd helemaal over. Ze weet dat ze aan de kant moet en moet zitten of stilstaan...alleen het gebeurt regelmatig dat ze midden op het pad stil blijft staan of gaat zitten en ze haar ras 'Teckel' nogal eer aan doet :smile:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Zoek stok! schreef:[
Ik denk omdat rekening houden met van 2 kanten moet komen. En dat is niet het geval. Hondeneigenaren moeten overal rekening mee houden, maar andersom geldt kennelijk niet. DAt illustreren sommige verhalen in dit topic ook.
antoinette schreef:Omdat mensen die niet van honden houden misschien helemaal niet weten dat het een losloopgebied is en liever door de vrije natuur joggen dan langs de straat? Dat iets een losloopgebied is wil nog niet zeggen dat je er het alleenrecht op hebt ofzo :roll: Je kunt je hond toch even bij je roepen, snap niet waarom dat nou zoveel moeite is.
Voor sommige hondeneiganaren is alles te veel moeite.
MAar je hebt genoeg hondeneigenaren die de hond even bij zich roepen. En dat heeft even tijd nodig en die krijgen ze niet van de jogger. Die loopt door en kankert en schreeuwt. Als ze nu even rustiger aan doen en de hondeneigenaar de tijd geven (moet de hondeneigenaar natuurlijk wel zjin hond onmiddellijk bij zich laten komen dus moet de hond fatsoenlijk afgericht zijn), inderdaad effe rekening houden met elkaar i.p.v. bij voorbaat beginnen met aanvallen.
Nou ja, lees de verhalen in dit topic maar. Dan zie je het vanzelf.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

iones schreef:
Zoek stok! schreef:[
Ik denk omdat rekening houden met van 2 kanten moet komen. En dat is niet het geval. Hondeneigenaren moeten overal rekening mee houden, maar andersom geldt kennelijk niet. DAt illustreren sommige verhalen in dit topic ook.
Voor sommige hondeneiganaren is alles te veel moeite.
MAar je hebt genoeg hondeneigenaren die de hond even bij zich roepen. En dat heeft even tijd nodig en die krijgen ze niet van de jogger. Die loopt door en kankert en schreeuwt. Als ze nu even rustiger aan doen en de hondeneigenaar de tijd geven (moet de hondeneigenaar natuurlijk wel zjin hond onmiddellijk bij zich laten komen dus moet de hond fatsoenlijk afgericht zijn), inderdaad effe rekening houden met elkaar i.p.v. bij voorbaat beginnen met aanvallen.
Ja daar ben ik het wel mee eens :wink:
Ik heb dus geen honden die achter joggers of fietsers aangaan, maar erger me ook weleens mateloos aan de houding van sommigen van deze groep. Hier een voetpad door losloopgebied, waar niet eens gefietst mag worden maar wat wel zeer regelmatig gebeurd.
De air van die fietsers is soms echt abnormaal te noemen: met een rotgang fietsen ze daar en je krijgt soms idd niet eens de kans om je hond te roepen, laat staan dat je hond nog naar je toe kan komen.
En dan dus ook nog kwade en verontwaardigde gezichten :19:
Alsof honden robots zijn ofzo.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Zoek stok!
Zeer actief

Tamara en Bowie schreef:
Je hond bij je roepen en het daadwerkelijk komen van de hond, daar zit nog wel eens een verschil in :wink: Bij mij wel in ieder geval.
Maar ik roep Bram ook niet bij me als er een jogger aankomt! Zou een lekkere boel zijn, dan blijf ik bezig aan de Kromme Rijn.

Ik wil dat hij de jogger niet voor de voeten loopt en al helemaal niet achter de jogger aan gaan rennen. Als pup was dat een drama, toen wilde hij achter alles wat beweegt aan. Dus heel veel afgeleid met een stokje.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

twinmamasilvia schreef:Diesel is ook echt een hondje die een jogger achteraan gaat en vrolijk laat merken dat hij wil spelen.
En jij vindt het prima dat hij dat doet? Dat vind ik dus echt niet kunnen, sorry. Het kan een keer misgaan, maar dat je niet eens de moeite neemt om het gedrag te veranderen...
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
twinmamasilvia schreef:Diesel is ook echt een hondje die een jogger achteraan gaat en vrolijk laat merken dat hij wil spelen.
En jij vindt het prima dat hij dat doet? Dat vind ik dus echt niet kunnen, sorry. Het kan een keer misgaan, maar dat je niet eens de moeite neemt om het gedrag te veranderen...
Als je pech hebt, krijgt hij een keer een rotschop....
Afbeelding
A good dog never dies...

Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Voor Diesel geldt niet alleen dat het vervelend is voor joggers, maar ook nog dat het gevaarlijk is voor Diesel zelf. Diesel is klein, toch? Net zoals mijn Ted. De meeste joggers proberen gewoon stug door te hollen, of om je hond heen te hupsen. Je kan je indenken wat er kan gebeuren met een klein hondje waar een jogger in volle vaart door- of overheen dendert. Dus als je je hond al niet voor een ander bij je wil houden, doe het dan voor jezelf.
Zoek stok!
Zeer actief

Tegen al die verhalen van vervelende fietsers en joggers staan ook verhalen van vervelende honden en hondenbezitters, realiseren jullie je dat wel?

Marcel mountain biked op officiele paden. Het is hem al meermalen gebeurd dat er een hond in z'n kuit hing. Als er nu weer een hond meerent, reageert hij daar niet vriendelijk op.

M'n ouders wandelden veel in een bos in de buurt, ook een losloopgebied voor honden. M'n moeder is bang voor honden en ze zijn maar een heel eind verder gaan rijden naar een ander bos omdat er constant honden op hen af kwamen denderen. Deze honden werden ook niet teruggeroepen als ze zagen dat m'n moeder bang is. Als m'n vader gewoon vroeg om de honden bij zich te houden, kregen ze een grote bek van de hondeneigenaar.

Inmiddels kunnen ze weer naar dat bos, want het is nu verboden voor honden. Een direct gevolg van het niet meer normaal kunnen wandelen van niet-hondenliefhebbers.

Overigens een goede tip om ruzies te voorkomen. Ik had geen zin meer aan ruzies met andere hondenbezitters en niet-hondenbezitters als ik met Bram aan het wandelen was. Ik treed nu iedereen met een glimlach en vriendelijk tegemoet en sinds die tijd krijg ik alleen maar vriendelijke reacties terug. Het helpt dus echt! :wink:
Ik glimlach natuurlijk niet naar de dorpsgek, dat gaat me dan weer te ver :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:Tegen al die verhalen van vervelende fietsers en joggers staan ook verhalen van vervelende honden en hondenbezitters, realiseren jullie je dat wel?

Marcel mountain biked op officiele paden. Het is hem al meermalen gebeurd dat er een hond in z'n kuit hing. Als er nu weer een hond meerent, reageert hij daar niet vriendelijk op.

M'n ouders wandelden veel in een bos in de buurt, ook een losloopgebied voor honden. M'n moeder is bang voor honden en ze zijn maar een heel eind verder gaan rijden naar een ander bos omdat er constant honden op hen af kwamen denderen. Deze honden werden ook niet teruggeroepen als ze zagen dat m'n moeder bang is. Als m'n vader gewoon vroeg om de honden bij zich te houden, kregen ze een grote bek van de hondeneigenaar.

Inmiddels kunnen ze weer naar dat bos, want het is nu verboden voor honden. Een direct gevolg van het niet meer normaal kunnen wandelen van niet-hondenliefhebbers.

Overigens een goede tip om ruzies te voorkomen. Ik had geen zin meer aan ruzies met andere hondenbezitters en niet-hondenbezitters als ik met Bram aan het wandelen was. Ik treed nu iedereen met een glimlach en vriendelijk tegemoet en sinds die tijd krijg ik alleen maar vriendelijke reacties terug. Het helpt dus echt! :wink:
Ik glimlach natuurlijk niet naar de dorpsgek, dat gaat me dan weer te ver :mrgreen:
Ja dat helpt vast als je met een Kooiker loopt, maar niet met een Rottweiler en nog een andere grote zwarte hond hoor :wink: :mrgreen:
Ik ben op zich een vrij vriendelijk mens (ja toch?, hahahaha) maar mens soms krijg ik me toch een gezichten :N:

Overigens ben ik het er dus wel mee eens, dat je honden niet mee moeten rennen met joggers of fietsers en hier doen ze dat dan ook niet.
Afbeelding
A good dog never dies...

Zoek stok!
Zeer actief

Stang schreef:
Zoek stok! schreef:
Als je pech hebt, krijgt hij een keer een rotschop....
Yep, en dan moord en brand roepen. Dat gaat er bij mij niet in. Natuurlijk mag een jogger een hond niet schoppen, maar je laat je hond ook niet willens en wetens achter alles aan hollen.

Man, wat een werk heb ik gehad om dat gedrag er uit te krijgen, maar het kan dus wel.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Stang schreef:
Zoek stok! schreef: Overigens een goede tip om ruzies te voorkomen. Ik had geen zin meer aan ruzies met andere hondenbezitters en niet-hondenbezitters als ik met Bram aan het wandelen was. Ik treed nu iedereen met een glimlach en vriendelijk tegemoet en sinds die tijd krijg ik alleen maar vriendelijke reacties terug. Het helpt dus echt! :wink:
Ja dat helpt vast als je met een Kooiker loopt, maar niet met een Rottweiler en nog een andere grote zwarte hond hoor :wink: :mrgreen:
Ik ben op zich een vrij vriendelijk mens (ja toch?, hahahaha) maar mens soms krijg ik me toch een gezichten :N:
Daarom glimlach ik altijd extra veel als er iemand met een herder, Rottweiler etc. aan komt. Om het gedrag van sommige mensen weer een beetje goed te maken :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
Stang schreef:
Zoek stok! schreef: Overigens een goede tip om ruzies te voorkomen. Ik had geen zin meer aan ruzies met andere hondenbezitters en niet-hondenbezitters als ik met Bram aan het wandelen was. Ik treed nu iedereen met een glimlach en vriendelijk tegemoet en sinds die tijd krijg ik alleen maar vriendelijke reacties terug. Het helpt dus echt! :wink:
Daarom glimlach ik altijd extra veel als er iemand met een herder, Rottweiler etc. aan komt. Om het gedrag van sommige mensen weer een beetje goed te maken :wink:
Hihihihi, ja dat scheelt wel :mrgreen:
Ik ben soms gewoon verbaast als mensen vriendelijk zijn als ik met de honden loop. Kan je nagaan hoe triest eigenlijk :(:
Ik vind het net zoals iedereen gewoon leuk als mensen mijn honden ook leuk vinden of in ieder geval niet zo vies of lelijk kijken.

Maar goed, dat is nu eenmaal zo, maar ik kan er nog steeds maar niet aan wennen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Zoek stok!
Zeer actief

Stang schreef:
Zoek stok! schreef:
Stang schreef:
Hihihihi, ja dat scheelt wel :mrgreen:
Ik ben soms gewoon verbaast als mensen vriendelijk zijn als ik met de honden loop. Kan je nagaan hoe triest eigenlijk :(:
Ik vind het net zoals iedereen gewoon leuk als mensen mijn honden ook leuk vinden of in ieder geval niet zo vies of lelijk kijken.

Maar goed, dat is nu eenmaal zo, maar ik kan er nog steeds maar niet aan wennen.
Dat is dan toch echt anders bij een Kooiker, maar daar hadden we het al een keer over. Dat ik m'n best moet doen om aan te geven dat Bram ook een echte hond is en bijv. z'n terrein beschermt. En ook kan schrikken als een kind ineens aan z'n staart trekt en dan minder vriendelijk zou kunnen reageren.

Maar joggers waren ook terecht geirriteerd toen Bram als pup achter ze aan rende. Dan dacht ik dat ik het er uit had, maar nee hoor, ging die flapdrol er toch weer achteraan. Dan kon ik wel door de grond zakken van schaamte.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
marian*
Erelid
Contacteer:

Zoek stok! schreef:Tegen al die verhalen van vervelende fietsers en joggers staan ook verhalen van vervelende honden en hondenbezitters, realiseren jullie je dat wel?
Ja,natuurlijk realiseer ik me dat wel.Daarom wil ik ook persé niet dat mijn honden achter fietsers en joggers aan rennen of ze anderszins hinderen.
Als hij op paden mountainbiket die door een niet-losloopgebied lopen kan ik me zijn ergernis ook heel goed voorstellen,maar in het door mij aangehaalde geval loopt het fietspad dwars door een losloopgebied en verwacht ik dat mensen daar rekening met elkaar houden.
M'n ouders wandelden veel in een bos in de buurt, ook een losloopgebied voor honden. M'n moeder is bang voor honden en ze zijn maar een heel eind verder gaan rijden naar een ander bos omdat er constant honden op hen af kwamen denderen.Deze honden werden ook niet teruggeroepen als ze zagen dat m'n moeder bang is. Als m'n vader gewoon vroeg om de honden bij zich te houden, kregen ze een grote bek van de hondeneigenaar.

Sorry,maar het is niet echt handig om door een hondenlosloopgebied te gaan lopen als je bang bent hoor.
Maar moesten die dan ook nét daar op zo'n postzegeltje lopen omdat er elders niet genoeg ruimte was?
Dat probeer ik ook meestal hoor en soms werkt het ook nog :mrgreen:
Maar na de zoveelste kwade fietser.jogger of weet ik veel wat heb ik het soms gehad met ze en bek ik terug.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Zoek stok! schreef:M'n ouders wandelden veel in een bos in de buurt, ook een losloopgebied voor honden. M'n moeder is bang voor honden en ze zijn maar een heel eind verder gaan rijden naar een ander bos omdat er constant honden op hen af kwamen denderen. Deze honden werden ook niet teruggeroepen als ze zagen dat m'n moeder bang is. Als m'n vader gewoon vroeg om de honden bij zich te houden, kregen ze een grote bek van de hondeneigenaar.
waarom ga je in een losloopgebied wandelen als je bang bent voor honden vraag ik me werkelijk af.... :19:
als je bang voor vissen bent ga je ook niet zwemmen in een meer vol vissen, als je bang voor spinnen bent neem je ook geen vogelspin als huisdier... noem maar wat... er zijn legio bossen die verboden zijn voor honden :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

de meeste joggers nemen een boog en rennen lekker door en steken hun hand een keer omhoog. :ok:
je hoort je hond bij je te houden, ik wil ook geen keffende broekhappers achter me aan, en ik ben niet eens een jogger.... Aangezien ik al vaker die kleine dingen aan m'n benen heb gehad! Spelen of niet spelen gewoon bij je houden....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
antoinette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door antoinette »

Zoek stok! schreef:
Stang schreef:
Hondeneigenaar met een missie :mrgreen:
irstas

Ongelezen bericht door irstas »

:ok: leuk, ik heb het ens een keer meegemaakt dat onze hond erop af rende stond die daar wat te springen met zijn handen om zijn ballen, we lagen plat van het lachen.
ja ok beetje aso maar ja
Zoek stok!
Zeer actief

marian* schreef:
M'n ouders wandelden veel in een bos in de buurt, ook een losloopgebied voor honden. M'n moeder is bang voor honden en ze zijn maar een heel eind verder gaan rijden naar een ander bos omdat er constant honden op hen af kwamen denderen.Deze honden werden ook rniet teruggeroepen als ze zagen dat m'n moeder bang is. Als m'n vader gewoon vroeg om de honden bij zich te houden, kregen ze een grote bek van de hondeneigenaar.

Sorry,maar het is niet echt handig om door een hondenlosloopgebied te gaan lopen als je bang bent hoor.
Maar moesten die dan ook nét daar op zo'n postzegeltje lopen omdat er elders niet genoeg ruimte was?
Dus jij vindt dat honden in een losloopgebied maar op iedereen af mogen hollen? Volgens mij staat op ditzelfde forum topic na topic dat je je loslopende honden niet op andere honden mag laten afstormen, en al helemaal niet als ze aan de lijn zitten. Waarom dan wel op mensen en dan ook nog op iemand die dat echt niet wil :denken:

Kom op zeg, dat specifieke bos was in het geheel een losloopgebied, dus niet een gedeelte ervan. Iedereen moet zich maar aanpassen omdat er honden los mogen? Dat zou fijn zijn voor - in mijn buurt - de mensen uit Zeist die niks van honden moeten hebben. Bijna overal in het Zeisterbos mogen honden komen en daar moeten zij dan maar wegblijven? En dus laten we onze honden maar achter joggers aanhollen, met fietsers mee rennen etc etc? Dan duurt het idd niet zo lang meer of ik mag alleen nog maar op een postzegeltje lopen met mijn hond.

Je praat nu wel heel erg als hondenbezitter met oogkleppen op. Wij zijn dan allemaal gek op honden, maar er zijn een heleboel mensen die niks met honden hebben, bang voor ze zijn, ze vies vinden etc etc. Die mensen hebben net zoveel recht op een wandeling door het bos als wij.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

malinois schreef:
Zoek stok! schreef:M'n ouders wandelden veel in een bos in de buurt, ook een losloopgebied voor honden. M'n moeder is bang voor honden en ze zijn maar een heel eind verder gaan rijden naar een ander bos omdat er constant honden op hen af kwamen denderen. Deze honden werden ook niet teruggeroepen als ze zagen dat m'n moeder bang is. Als m'n vader gewoon vroeg om de honden bij zich te houden, kregen ze een grote bek van de hondeneigenaar.
waarom ga je in een losloopgebied wandelen als je bang bent voor honden vraag ik me werkelijk af.... :19:
als je bang voor vissen bent ga je ook niet zwemmen in een meer vol vissen, als je bang voor spinnen bent neem je ook geen vogelspin als huisdier... noem maar wat... er zijn legio bossen die verboden zijn voor honden :roll:
Groningen staat niet echt vol met bossen en dit hele bos was losloopgebied. Zolang mensen hun honden bij zich houden, is mijn moeder niet bang voor honden. Ze is wel bang voor honden die op haar af komen stormen.

Maar zoals ik al zei, juist door dit soort reacties is het bos helemaal hondvrij. Als je maar lang genoeg geen rekening houdt met andere mensen, graaf je je eigen graf. Dus wie help je nou eigenlijk door te zeggen 'mensen die niet van honden houden of er bang voor zijn, moeten uit losloopgebied wegblijven'?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
marian*
Erelid
Contacteer:

Zoek stok! schreef: Dus jij vindt dat honden in een losloopgebied maar op iedereen af mogen hollen? Volgens mij staat op ditzelfde forum topic na topic dat je je loslopende honden niet op andere honden mag laten afstormen, en al helemaal niet als ze aan de lijn zitten. Waarom dan wel op mensen en dan ook nog op iemand die dat echt niet wil :denken:

Kom op zeg, dat specifieke bos was in het geheel een losloopgebied, dus niet een gedeelte ervan. Iedereen moet zich maar aanpassen omdat er honden los mogen? Dat zou fijn zijn voor - in mijn buurt - de mensen uit Zeist die niks van honden moeten hebben. Bijna overal in het Zeisterbos mogen honden komen en daar moeten zij dan maar wegblijven? En dus laten we onze honden maar achter joggers aanhollen, met fietsers mee rennen etc etc? Dan duurt het idd niet zo lang meer of ik mag alleen nog maar op een postzegeltje lopen met mijn hond.

Je praat nu wel heel erg als hondenbezitter met oogkleppen op. Wij zijn dan allemaal gek op honden, maar er zijn een heleboel mensen die niks met honden hebben, bang voor ze zijn, ze vies vinden etc etc. Die mensen hebben net zoveel recht op een wandeling door het bos als wij.
Nee,ik vind helemaal niet dat honden maar op mensen af moeten stormen,maar vind het wél raar dat je in een bos gaat lopen waarvan je weet dat het een hondenlosloopgebied is terwijl je bang bent.
Als je mijn posts leest kun je dat ook merken dacht ik.
Ik vind ook dat ook dat alle mensen recht hebben op een wandeling,maar moet dat nou persé - als je bang bent - in een hondenlosloopbos?
Als ik dan volgens jouw redenering ergens in een losloopgebied loop moet ik zodra ik iemand zonder hond ontwaar meteen mijn honden bij me roepen omdat die persoon weleens bang zou kunnen zijn :denken:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”