Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
joggers in losloopgebieden
Moderator: moderatorteam
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
joggers in losloopgebieden
Wat vinden jullie van joggers die door officiele losloopgebieden gaan rennen en geirriteerd reageren als een hond een stukje meerent?
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- Moos
- Zeer actief
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Dan irriteer ik terug
Er zijn zoveel bossen en gebieden waar fietsers en joggers welkom zijn wat geen losloopgebied is. Waarom kies je dan juist dat ene gebied waar honden wel los mogen om te gaan mountainbiken/joggen/nordicen. En als je daarvoor kiest, begin dan ook niet meteen als hysterica te schreeuwen en commentaar te geven.
Je dient er wel rekening mee te houden, en je hond proberen onder controle te houden, maar ja, ik kan niet altijd alles overzien, die gasten komen soms uit het niets tevoorschijn

Er zijn zoveel bossen en gebieden waar fietsers en joggers welkom zijn wat geen losloopgebied is. Waarom kies je dan juist dat ene gebied waar honden wel los mogen om te gaan mountainbiken/joggen/nordicen. En als je daarvoor kiest, begin dan ook niet meteen als hysterica te schreeuwen en commentaar te geven.
Je dient er wel rekening mee te houden, en je hond proberen onder controle te houden, maar ja, ik kan niet altijd alles overzien, die gasten komen soms uit het niets tevoorschijn

- EstherK
- Zeer actief
- Contacteer:
Een pad wat door de gemeente is aangewezen als losloopgebied.Wat versta je onder losloopgebied? Gewoon een bos waar honden ook los mogen?
Ik vind het overigens prima dat in dit soort gebieden wordt gejogd; ik begrijp alleen niet waarom mensen die niet gediend zijn van meelopende honden door een losloopgebied gaan joggen. Naar mijn mening zoeken ze dan hun eigen irritatie op.
- Moos
- Zeer actief
En wat voor pad is dat dan? In een bos? In een wijk?EstherK schreef:Een pad wat door de gemeente is aangewezen als losloopgebied.Wat versta je onder losloopgebied? Gewoon een bos waar honden ook los mogen?
Ik vind het overigens prima dat in dit soort gebieden wordt gejogd; ik begrijp alleen niet waarom mensen die niet gediend zijn van meelopende honden door een losloopgebied gaan joggen. Naar mijn mening zoeken ze dan hun eigen irritatie op.
Hier zijn de duinen de helft van het jaar losloopgebied bijvoorbeeld. Maar het zou toch lekker zijn dat je daar dan de helft van het jaar niet zou kunnen joggen.
Aan de andere kant heb je hier ook een heel klein losloopbosje, en ik vind het nogal dom als je daar dwars door een gelegenheidroedel door gaat rennen

- EstherK
- Zeer actief
- Contacteer:
Het is een beperkt stuk fietspad (ongeveer 1 km), dat overigens prima te ontwijken is, mocht je niet gediend zijn van honden. Het is dus ook continu uitkijken voor wielrenners en jongeren op brommers die als idioten langs de honden racen.Moos schreef: En wat voor pad is dat dan? In een bos? In een wijk?
Hier zijn de duinen de helft van het jaar losloopgebied bijvoorbeeld. Maar het zou toch lekker zijn dat je daar dan de helft van het jaar niet zou kunnen joggen.
Aan de andere kant heb je hier ook een heel klein losloopbosje, en ik vind het nogal dom als je daar dwars door een gelegenheidroedel door gaat rennen
Gisteren nog een jogger die een stuk wandelde en naast een gelegenheidsroedel weer begon te rennen. Normaal leid ik mijn hond af maar daar kreeg ik nu de kans niet toe. Mijn hond rent een stukje mee en de jogger reageert geirriteerd. Mijn hond komt gelukkig snel weer naar mij toe. Ik kijk naar die jogger, is ie weer aan het wandelen! Ik vraag me dan af of ie zich gewoon wÃl ergeren

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Mis ik iets? Loop jij met je hond langs een fietspad en mopper je dan op fiesters en ander snelverkeer?EstherK schreef:Het is een beperkt stuk fietspad (ongeveer 1 km), dat overigens prima te ontwijken is, mocht je niet gediend zijn van honden. Het is dus ook continu uitkijken voor wielrenners en jongeren op brommers die als idioten langs de honden racen.Moos schreef: En wat voor pad is dat dan? In een bos? In een wijk?
Gisteren nog een jogger die een stuk wandelde en naast een gelegenheidsroedel weer begon te rennen. Normaal leid ik mijn hond af maar daar kreeg ik nu de kans niet toe. Mijn hond rent een stukje mee en de jogger reageert geirriteerd. Mijn hond komt gelukkig snel weer naar mij toe. Ik kijk naar die jogger, is ie weer aan het wandelen! Ik vraag me dan af of ie zich gewoon wÃl ergeren
Door ons losloopgebied loopt ook een fietspad en daar moet je gewoon je hond bij he houden.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
als ik ze zie roep ik m'n honden meteen af en daar zijn ze ook altijd erg lovend over. Als ik ze te laat zie en ze duiken ineens op achter me ofzo dan lopen ze even rustig verder tot ik ze af heb gelegd en dan met een knik lopen ze door.... ik heb er weinig problemen mee... beetje aanpassen aan elkaar... Maar vind wel dat als je als de dood bent voor honden je niet in een losloopgebied moet gaan joggen maar ja, wie ben ik.......... 

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Tamara.
- Zeer actief
In een situatie zoals deze zou ik mijn hond niet eens los laten lopen. Ik dacht dat je bedoelde een heel groot bos met gewone wandelpaden, niet een soort van smal fietspad waar veel fietsers en ook nog eens brommers komenEstherK schreef: Het is een beperkt stuk fietspad (ongeveer 1 km), dat overigens prima te ontwijken is, mocht je niet gediend zijn van honden. Het is dus ook continu uitkijken voor wielrenners en jongeren op brommers die als idioten langs de honden racen.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
oh dat stukkie had ik over het hoofd gezien, daar zou ik m'n honden al helemaal niet loslatenTamara en Bowie schreef:In een situatie zoals deze zou ik mijn hond niet eens los laten lopen. Ik dacht dat je bedoelde een heel groot bos met gewone wandelpaden, niet een soort van smal fietspad waar veel fietsers en ook nog eens brommers komenEstherK schreef: Het is een beperkt stuk fietspad (ongeveer 1 km), dat overigens prima te ontwijken is, mocht je niet gediend zijn van honden. Het is dus ook continu uitkijken voor wielrenners en jongeren op brommers die als idioten langs de honden racen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- EstherK
- Zeer actief
- Contacteer:
nou... het is niet smal en ook niet echt druk. Het is een breed fietspad met brede stroken groen aan beide kanten. Het enige waar ik op moet letten zijn joggers, wielrenners en brommers. Joggers zie ik dagelijks, wielrenners hoogstens 1 keer in de twee weken. Brommers zie ik daar 's avonds regelmatig (illegaal) rijden maar meestal heb ik mijn hond dan aangelijnd.
- Tamara.
- Zeer actief
Ik versta dat niet onder een officieel losloopgebied, dat versta ik onder het verplichte poep en plas strookje maar ook echt niet meer dan datEstherK schreef:nou... het is niet smal en ook niet echt druk. Het is een breed fietspad met brede stroken groen aan beide kanten. Het enige waar ik op moet letten zijn joggers, wielrenners en brommers. Joggers zie ik dagelijks, wielrenners hoogstens 1 keer in de twee weken. Brommers zie ik daar 's avonds regelmatig (illegaal) rijden maar meestal heb ik mijn hond dan aangelijnd.

- EstherK
- Zeer actief
- Contacteer:
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Re: joggers in losloopgebieden
Dat kan ik me goed voorstellen, ik heb al een keer gezien dat een jogger viel toen een hond een rare beweging voor hem maakte. Dat is niet leuk.EstherK schreef:Wat vinden jullie van joggers die door officiele losloopgebieden gaan rennen en geirriteerd reageren als een hond een stukje meerent?

Linda, Izzie en Bram
- EstherK
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is inderdaad niet leuk. Maar waarom rennen tussen loslopende honden?Zoek stok! schreef:Dat kan ik me goed voorstellen, ik heb al een keer gezien dat een jogger viel toen een hond een rare beweging voor hem maakte. Dat is niet leuk.EstherK schreef:Wat vinden jullie van joggers die door officiele losloopgebieden gaan rennen en geirriteerd reageren als een hond een stukje meerent?
Wat ik daarvan vind? Beetje domme mensen, want je kunt daar loslopende honden verwachten.EstherK schreef:Wat vinden jullie van joggers die door officiele losloopgebieden gaan rennen en geirriteerd reageren als een hond een stukje meerent?
Maar ja, domme mensen zijn er genoeg op de wereld. Dus haal ik m'n schouders op en probeer dat soort plekken te vermijden

- clausipaus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
- Contacteer:
Je moet je hond gewoon bij je houden, er zijn meer mensen die gebruik willen maken van het bos, zonder lastig te worden gevallen door loslopende honden.
En een losloop gebied wil nog niet zeggen dat je hond dan maar achter jan en alleman aan mag gaan rennen.
En een losloop gebied wil nog niet zeggen dat je hond dan maar achter jan en alleman aan mag gaan rennen.
Penotti & Sombra!

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
- Zoek stok!
- Zeer actief
Waarom niet? Hier langs de Kromme Rijn mogen honden loslopen en lopen veel joggers. Mag een jogger daar niet lopen omdat er honden loslopen?EstherK schreef:Dat is inderdaad niet leuk. Maar waarom rennen tussen loslopende honden?Zoek stok! schreef:Dat kan ik me goed voorstellen, ik heb al een keer gezien dat een jogger viel toen een hond een rare beweging voor hem maakte. Dat is niet leuk.EstherK schreef:Wat vinden jullie van joggers die door officiele losloopgebieden gaan rennen en geirriteerd reageren als een hond een stukje meerent?
Het hele Zeister bos is bijna hondenlosloopgebied, het Pan Bos...en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik woon dus in een gebied waar honden op veel plekken loslopen en dat wil ik graag zo laten. Dus ik wil geen hond die achter joggers aanrent. Voor je het weet gaan ze de bossen hond-vrij maken om de joggers te beschermen.

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
O ja, het verbaast me overigens wel hoe onderscheid gemaakt wordt tussen honden en mensen. Als er een topic is over aangelijnde honden in een losloopgebied, dan is iedereen het er zo'n beetje over eens dat je je hond bij je moet houden. Maar gaat het om een jogger, dan hoeft dat blijkbaar niet 

Linda, Izzie en Bram
- EstherK
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zorg natuurlijk ook dat ik mijn hond bij me houd door hem af te leiden. Dat gaat over het algemeen hardstikke goed. Echter, soms komt een jogger onverwachts voorbij en dan lukt het me niet altijd om mijn jonge hond op tijd af te leiden.
Ik houd dus zo veel mogelijk rekening met joggers... De meeste joggers reageren overigens vriendelijk als mijn hond eens meeloopt. Jammergenoeg af en toe dus een chagrijnige jogger.
Ik houd dus zo veel mogelijk rekening met joggers... De meeste joggers reageren overigens vriendelijk als mijn hond eens meeloopt. Jammergenoeg af en toe dus een chagrijnige jogger.
- EstherK
- Zeer actief
- Contacteer:
Terwijl joggers ook wel eens vals zijnZoek stok! schreef:O ja, het verbaast me overigens wel hoe onderscheid gemaakt wordt tussen honden en mensen. Als er een topic is over aangelijnde honden in een losloopgebied, dan is iedereen het er zo'n beetje over eens dat je je hond bij je moet houden. Maar gaat het om een jogger, dan hoeft dat blijkbaar niet

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Persoonlijk heb ik er weinig problemen mee, behalve dat Moritz het erg eng vindt een groepje rennende mensen.
Hier in losloopgebied (geen fietspad
maar een soort park/bosje) hebben ze een trimbaan er doorheen gelegd
en bij het hondenveld ook nog een kinderspeelplaats
hoe kunnen ze het combineren
Afijn, hier dus regelmatig joggers, maar ik heb geen honden die meerennen: Kaya trekt zich nergens wat van aan en bij Moritz is het enige vervelende dat hij er bang voor is.
Hier in losloopgebied (geen fietspad

Afijn, hier dus regelmatig joggers, maar ik heb geen honden die meerennen: Kaya trekt zich nergens wat van aan en bij Moritz is het enige vervelende dat hij er bang voor is.
- iones
- Zeer actief
zo ken ik nog wel meer voorbeelden.Zoek stok! schreef:O ja, het verbaast me overigens wel hoe onderscheid gemaakt wordt tussen honden en mensen. Als er een topic is over aangelijnde honden in een losloopgebied, dan is iedereen het er zo'n beetje over eens dat je je hond bij je moet houden. Maar gaat het om een jogger, dan hoeft dat blijkbaar niet
situatie: er steekt onverwachts een hond over. Deze wordt aangereden en de automobilist kon de hond wel of niet zien aankomen. Hem wordt niets afgerekend. MAar de eigenaar van de hond kan wel schade aan de auto worden doorberekend.
ZElfde situatie, zelfde plek, alleen nu geen hond maar een kind. Nu is de automobilist plotseling ten alle tijde verantwoordelijk. Raar.
Laatst gewijzigd door iones op 03 apr 2006 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
- Zeer actief
Ik heb geen problemen met joggers in losloop gebieden.
Er is hier erg veel bos en ik kan niet verwachten dat ze helemaal om het losloop gebied heen rennen.
Een paar jaar geleden liep ik met Sandro (toen was Yildah er nog niet) in het bos. Van achteren kwam er een jogger aan en ik had geen tijd meer om Sandro bij me te roepen. Ik geef Sandro het commando "zit" en hij gaat net naast het brede pad zitten.
Wat doet die jogger nou, die rent echt vlak langs Sandro heen
Waarom hij dat deed is me nog een raadsel, het pad was erg breed namelijk.
Sandro schrok daarvan en maakte een hap beweging..........Gelukkig had de man zelf niks, alleen kon hij wel verder joggen met een scheur in zijn broek.
Hij was laaiend
Ik heb mijn adres gegevens gegeven en een paar dagen later de rekening van een nieuwe sportbroek betaald (die krengen zijn nog duur ook)
Dit was trouwens de enige keer dat Sandro naar een jogger heeft gehapt, daarvoor keek hij er nooit naar om, nu trouwens ook niet. Al roep ik hem wel steenvast bij me.
Er is hier erg veel bos en ik kan niet verwachten dat ze helemaal om het losloop gebied heen rennen.
Een paar jaar geleden liep ik met Sandro (toen was Yildah er nog niet) in het bos. Van achteren kwam er een jogger aan en ik had geen tijd meer om Sandro bij me te roepen. Ik geef Sandro het commando "zit" en hij gaat net naast het brede pad zitten.
Wat doet die jogger nou, die rent echt vlak langs Sandro heen

Waarom hij dat deed is me nog een raadsel, het pad was erg breed namelijk.
Sandro schrok daarvan en maakte een hap beweging..........Gelukkig had de man zelf niks, alleen kon hij wel verder joggen met een scheur in zijn broek.
Hij was laaiend

Dit was trouwens de enige keer dat Sandro naar een jogger heeft gehapt, daarvoor keek hij er nooit naar om, nu trouwens ook niet. Al roep ik hem wel steenvast bij me.
- starfleet
- Erelid
-
- Erelid
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
Helemaal waar...gewoon een beetje rekening houden met elkaar in dat postzegeltje natuur waar we allemaal gebruik van maken...starfleet schreef:Gaan ze maar ergens anders scheuren. Honden die achter wielrenners en joggers aangaan, dat vind ik ook vervelend, maar dat wielrenners en joggers niet eens inhouden en rakelings langs een hond of kind fietsen of stormen, daar word ik weer pissig over.
Anne