Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Godver...

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Godver...

Ongelezen bericht door Inge »

Vanmorgen al een paar keer op de club dat Biène piepte.
Haar helemaal nagevoeld maar kon de pijnlijke plek niet traceren. Tot ik haar linkervoorpoot oppakte, direct weer een piep.
Voet helemaal nagekeken, pols bewogen, in de tenen geknepen, maar niks te vinden.
Kom ik net thuis, piept ze weer, dus weer voelen. Nu lijkt het erop dat ze reageert op haar linkerelleboog :cry:
Ze loopt wel normaal, je ziet verder niks aan d'r :eek:
Klotezooi....maar een paar dagen rustig houden nu en dinsdag even overleggen met Peter wat te doen :oeps:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Owwwwww ships :jank: :jank:

Rustig houden, eventueel Rimadyl en anders foto's :19:
Hopelijk is het geen ED ellende :N: (er zou toch ook in de toekomst nog met haar eventueel gefokt worden?)
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Stang schreef:Owwwwww ships :jank: :jank:

Hopelijk is het geen ED ellende :N: (er zou toch ook in de toekomst nog met haar eventueel gefokt worden?)
Ja, dat is inderdaad de bedoeling en dat zou dan dus ook gelijk van de baan zijn :N: Dat is dus niet te hopen, ook niet omdat ik met haar wil sporten.
Ik hoop maar dat het "gewoon" een overbelasting is (ze heeft soms van die dolle buien) of dat het groeipijnen oid zijn, ze is natuurlijk behoorlijk groot voor haar leeftijd en is erg hard gegroeid.
Maar als het ED zou zijn zou je toch verwachten dat ze ook zou manken...maar niks :denken:

Ze sprong trouwens toen ik haar op de club navoelde vanuit stand zo op de picknicktafel...dat zou je toch ook niet verwachten als het echt wat ernstigs zou zijn toch?
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Inge schreef:
Stang schreef:Owwwwww ships :jank: :jank:

Ja, dat is inderdaad de bedoeling en dat zou dan dus ook gelijk van de baan zijn :N: Dat is dus niet te hopen, ook niet omdat ik met haar wil sporten.
Ik hoop maar dat het "gewoon" een overbelasting is (ze heeft soms van die dolle buien) of dat het groeipijnen oid zijn, ze is natuurlijk behoorlijk groot voor haar leeftijd en is erg hard gegroeid.
Maar als het ED zou zijn zou je toch verwachten dat ze ook zou manken...maar niks :denken:

Ze sprong trouwens toen ik haar op de club navoelde vanuit stand zo op de picknicktafel...dat zou je toch ook niet verwachten als het echt wat ernstigs zou zijn toch?
Ik zou even van een verzwikking ofzo uitgaan. Dan moet het na een paar dagen rust gewoon over zijn in principe.
Is dat het niet, dan foto's laten nemen.

Bij ED is manken vaak wisselend: Kaya kon als een kievit lopen (springen/zwemmen) en dan liep ze weer zo mank als wat.

Maar even niet van het ergste uitgaan en 'gewoon' ( :N: ) even wat rust geven.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Tip die ik een keer van een fokker heb gekregen: een aantal dagen tot een week rust aan de riem. Niet leuk voor de hond, maar wel noodzakelijk. Als er na een paar dagen geen vooruitgang in zit, dan naar de d.a.
Niet direct gaan dokteren met pijnstillers. Pijn is een signaal en werkt remmend. En dat is bij b.v. overbelasting wel zo wenselijk omdat ze anders mogelijk de overbelasting verergeren.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Branka schreef:Tip die ik een keer van een fokker heb gekregen: een aantal dagen tot een week rust aan de riem. Niet leuk voor de hond, maar wel noodzakelijk. Als er na een paar dagen geen vooruitgang in zit, dan naar de d.a.
Niet direct gaan dokteren met pijnstillers. Pijn is een signaal en werkt remmend. En dat is bij b.v. overbelasting wel zo wenselijk omdat ze anders mogelijk de overbelasting verergeren.
Pijnstilling geef ik zowiezo niet zomaar. De enige die hier zonder DA-bezoek vooraf pijnstilling krijgt is Nika, maar bij haar is ook bekend wat er aan de hand is.
Ik hou haar inderdaad gewoon even aan de riem. Gelukkig is Biène niet zo'n hypergeval als Marouck en is het bij haar goed te doen haar een aantal dagen rustiger te houden. :wink:
Ze heeft trouwens de rest van de middag gewoon rondgelopen met speeltjes, klimt nog op de stoel en op de banken etc., ze lijkt dus niet echt last te hebben, behalve bij bepaalde bewegingen, dan piept ze even. En mank lopen heeft ze zowiezo niet gedaan.
Groetjes Inge
Afbeelding

Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Shit Inge, ik hoop voor jou en Biène natuurlijk dat het snel weer beter is en dat er niets heftigers aan de hand is. Sterkte en beterschap voor Biène!
Afbeelding
Miranda*
Actief
Mijn ras(sen): Mezclar de Basura
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miranda* »

Inge wat misschien helpt is warmte (warm washandje) en masseren met arnica (= homeopatische zalf voor kneuzingen)
Beterschap voor Biene
Un buen día, atentamente y una pierna de nuestros perros;
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”