Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe honden vervoeren in de auto?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

felicity
Vaste gebruiker

Hoe honden vervoeren in de auto?

Ongelezen bericht door felicity »

Ik heb twee honden een jack russel en een labrador.
Ze zitten nu op de achterbank in een tuigje aan zo'n gordel die je dat ding schuift. Lastig uit te leggen.
Ik heb ze behoorlijk kort zitten.
Maar ze zijn zo druk ze lopen heel de weg te piepen te janken te blaffen. En springen op en neer kunnen geen twee tellen stil zetten(puur enthousiasme met de auto mee betekent 9 van de 10x naar het bos of strand).
Die kleine afstandjes doen we dan wel zo.

Maar met de grotere afstanden word het strontvervelend. Al dat geblaf gepiep, gespring enz.
En me vriend wil ze daarom ook niet meer in de auto hebben. Hij wil het liefst een hondenkar.
Dat lijkt me behoorlijk eng voor mijn hondjes.

Heeft iemand anders een idee om ze veilig en stiller te vervoeren?
Daantje*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daantje* »

Hier zit de oudste hond (de jongste is 9 weken, dus die zit op schoot) in de kofferbak met een speciaal hondenrek erin zodat hij niet op de achterbank kan springen. Simba is ook haast niet te houden als hij de auto in mag, en dit werkt echt ideaal :ok:
Afbeelding
felicity
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door felicity »

Wij hebben helaas niet zo'n grote auto. Fiat stilo. Heb het weleens met de jack geprobeerd en met de lab als pup zijnde ging opzich wel. Maar ze stuiteren echt de hele auto door. Lopen letterlijk te gillen en te piepen. Proberen door elk gaatje zich heen te persen.
Het is ook voornamelijk de Jack. Die zo loopt te springen en piepen enz. En hij steekt de lab aan en die gaat dan even hard mee doen. Terwijl als alleen de lab mee gaat. Dan piept ie wel een beetje maar is hij vrij rustig.
Heb van het weekend de jack voorin gehad op de grond. Dat was ook geen succes en zelfs gevaarlijk. Hij gaat echt tegen je vechten om los te komen. En als hij dan los is jumpt hij ook de hele auto dooor.
We hebben even gekeken wat err zou gebeuren als hij los os in de auto is (stonden op een parkeerplaats). Hij springt echt van de hoedenplank naar de bank van de bank naar voren. Tussen je benen enz en dat in een sneltrein vaart gewoon niet te doen.

Het is gewoon erg vervelend dat ze niet rustig zijn in de auto.

Voor lange afstanden wil ik ze dan wel iets homeopatisch geven. Maar voor de kortere ritjs is dat niet te doen.
Daantje*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daantje* »

Bij een jackrussel weet ik het niet, omdat de spijlen van het rek best breed zijn voor een JR. Weet niet of ze hem ook in smallere uitvoering hebben. De grote van de auto doet er voor het rek niet zoveel toe, want hij is in lengte te verstellen. Maar goed, twee honden achterin wordt misschien een beetje krap in een kleinere auto. Ik weet wel dat het hier een uitkomst was toen we hem kochten
Afbeelding
Malleboe
Actief

Ongelezen bericht door Malleboe »

Wij hebben Chica van het begin af aan in een reisbench op de achterbank vervoert. In het begin piepte ze, maar nu weet ze niet beter.

Dit is een veilige manier omdat ze bij een ongeluk niet door de auto vliegt. Daarnaast kan ze niet hinderen tijdens het rijden en wanneer nodig kan ze in de bench in de auto blijven als je er zelf even uit moet.
Ze is klein, ze is wit, ze is ontzettend ondeugend en ze kan vreselijke stink poepies laten....

CHICA!
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door brenjomi »

ik heb gister een roadie voor dickie gekocht, even wennen hoe die vast moet, heb er nog niet mee gereden dus kan geen ervaring geven (volgens mij heb je ook zo iets)

kan je niet opnieuw beginnen?? dat je alleen met de jack gaat, kleine stukjes, maar dan niet naar het bos ofzo. maar naar ergens anders?? dat je bv een stukje gaat rijden maar terug thuis komt?? of ergens waar hij even kan lopen maar het niet superleuk vind??

ik heb er geen ervaring mee maar dit is wat me te binnen schoot, omdat je zei dat ze waarschijnlijk zo wild doen omdat ze naar het bos ofzo mogen. als je ze kan aanleren dat de auto niet altijd bos betekent??
groetjes brenda & een pootje van dick en dunya
Afbeelding
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Misschien kun je de jack in de bench doen en deze in de kofferbak zetten.
De andere zet je gewoon op de achterbank in de gordel.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Het lijkt me dat ze net zo hard schreeuwen in een kar die achter de wagen hangt. Buffy zit tegenwoordig ook te piepen omdat de auto vnl. voor heel leuke spannende uitjes gebruikt wordt, maar ik ben wel getrained door kinderen op een achterbank naar het zwembad te vervoeren.

Als ze goed vast zitten en ze zitten alleen maar te piepen omdat ze opgewonden zijn, dan zou ik toch proberen me af te sluiten.

Anne
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Niet zo'n kar doen hoor. 1 aanrijding en ze zijn hartstikke dood. Het lijkt mij beter om dit probleem bij de kern aan te pakken. En dat wordt dus trainen. Neem de jack apart mee, eerst zonder te gaan rijden in de auto zitten. Als hij dan meteen al blaft dan ga je eerst naast de auto staan, als het lukt met het portier open. Beloon hem als hij stil is. Zo steeds een stukje uitbreiden, maar niet te snel!!!!

Het is in ieder geval handig om je hond het comando 'stil' te leren. Niet alleen voor in de auto, maar dit kan van pas komen bij heel veel situaties. :ok:
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Hier springen ze gewoon samen op de achterbank :19: Cleo is geen hondje dat je vast kan zetten met iets aan de bank en Dapper wil ook gewoon liggen en zitten hoe, waar en wanneer het hem uitkomt.

Wuilus zat ook gewoon los achterin of voorin tussen mijn benen als ik zelf niet reed natuurlijk :ok: Dat omdat iemand me wel eens vertelde dat bij een botsing de hond in je nek vliegt waardoor je je nek breekt. :N:
Afbeelding
Krientje
Actief

Ongelezen bericht door Krientje »

Wat een luxe hebben wij: we zetten de mand van de hond op de bank en de hond gaat erin. Hij staat dan rond te kijken onder het rijden, of hij gaat liggen slapen.
We hebben (nog) geen gordels in de auto (uit 1987) dus ook verder nog niks voor de hond geregeld.
Soms, als ik alleen met hem aan het rijden ben, legt-ie zijn kopje op mijn arm :J: zoo lief!
Alleen wel lastig als je dan moet schakelen of flink sturen :oeps:
Nee, autorijden is voor Ren geen enkel probleem!
Ren is heel blij met Pinky: nu noemt iedereen hem 'die grote hond'...
Lies en co
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lies en co »

Dinah gaat gewoon de koffer in. En zonder netje tussen koffer en zitbanken. We hebben er wel één, maar het is heel moeilijk te installeren, en dus hebben we het maar opgegeven. Ze blijft nl. braaf zitten, en kijkt eerst wat over de zetel, en nadien legt ze zich neer. 'k Heb maar een klein autootje, een yariske. Maar ik ga er van uit, dat als ze zich kan keren en draaien, dat ze plaats genoeg heeft. M'n vriend z'n auto is groter, maar als ik alleen weg ben met haar, dan moet het wel met mijn autootje.

Op de achterbank zou ik nooit betrouwen. Zo heb je toch wel veel kans dat ze de bestuurder storen. Enfin, dat zou bij ons toch gebeuren. Ook al omdat we het nooit aangeleerd hebben natuurlijk. Zoiezo, als er iets gebeurd, dan kan ze ook nog eens door de voorruit vliegen (zonder tuigje aan). Niet dat de koffer zo veilig is, zeker bij een aanrijding langs achter.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”