Nou vroeg ik me af, zijn er meer honden met dit probleem? Volgens mij is het niet echt ernstig (of vergis ik me?) maar echt prettig lijkt het niet

Moderator: moderatorteam
Misschien een beetje een strakke huid, zakje hoe noem je dit...Bij veel doggen valt de piemel er constant uit omdat de huid zo ruim isBenji&Brenda schreef:Bram, een ruwharig gecastreerd teckeltje die ik nu zo'n 2 maanden geleden uit het asiel heb gehaald heeft af en toe een rode piemel. Nou krult zijn voorhuid dan meestal wat naar binnen zodat we hem moeten helpen om het weer goed te krijgen. Daarstraks was het helemaal erg, hij had zitten klieren met het kleed op de bank en nu lag het helemaal bloot :N: De voorhuid was naar binnen gekruld en zat tot achter het zwelweefsel (zegmaar de 'extra' balletjes die je soms kunt zien). Hij zat echt heel zielig te staan/ beetje boven de grond hangend te zitten en toen zag ik dus waarom en heb hem geholpen![]()
Nou vroeg ik me af, zijn er meer honden met dit probleem? Volgens mij is het niet echt ernstig (of vergis ik me?) maar echt prettig lijkt het niet
Ja weet ik, maar ik kende het niet... naja in zoverre, wel van reuen waarbij het puntje naar buiten komt zegmaar, maar niet dat het bloot komt te liggen tot aan het zwelweefsel. En bij mijn vorige reu was de voorhuid ook veel ruimer waardoor het niet naar binnen krulde :N:yamie schreef:nee niet ernstig, gewoon een geil hondje, die zich snel opwind... kun je niet zoveel tegen doen, behalve hem afleiden als je bv ziet dat hij ergens op "geilt", of ergens erg opgewonden op reageert...
die "balletjes" dat is dus het zwellichaam...
ik ken ze die reuenBenji&Brenda schreef:Ja weet ik, maar ik kende het niet... naja in zoverre, wel van reuen waarbij het puntje naar buiten komt zegmaar, maar niet dat het bloot komt te liggen tot aan het zwelweefsel. En bij mijn vorige reu was de voorhuid ook veel ruimer waardoor het niet naar binnen krulde :N:yamie schreef:nee niet ernstig, gewoon een geil hondje, die zich snel opwind... kun je niet zoveel tegen doen, behalve hem afleiden als je bv ziet dat hij ergens op "geilt", of ergens erg opgewonden op reageert...
die "balletjes" dat is dus het zwellichaam...
Ik moet hem echt helpen om het terug te stoppen, het zegmaar binnenste buiten keren :N:
Of het helemaal nooit lukt weet ik niet, de voorhuid zat naar binnen gekruld en hij ging heel ongemakkelijk zo bij me staan, tjah, ik laat hem dan niet staan natuurlijk...Youp schreef:Kan hij helemaal niet uit zichzelf terug schachten? Diesel kon dat ook niet en dat was wel degelijk ernstig!
Als het 's nachts gebeurt en je komt er te laat achter dan heb je echt een probleem. De hele boel raak afgekneld.
Diesel is er aan geopereerd. Zijn voorhuis was echt veel te nauw.
Tjah hoe zeker dat is, niet zeker eigenlijk.Rosita Compagner schreef:Hoe zeker is het dat hij daadwerkelijk gecastreerd is?? Ooit hebben wij een Cairn Terrier uit het asiel gehad met erg veel reuengedrag, markeren en achter teven aanhobbelen enzo. Het gedrag was zo vervelend dat we overwogen om hem terug naar het asiel te doen. We waren al de tigste eigenaar en hij werd iedere keer door dit gedrag teruggebracht.
Nu vonden we tijdens het trimmen een tatouage in zijn oor en dat bleek een RvB tatouage te zijn! We zijn toen in contact gekomen met de fokker en hoorden, behalve dat het een gestolen hondje van één of andere modekoning was, dat de hond cryptorchide was...... Tja, niks gecastreerd dus maar gewoon een reu met niet ingedaalde ballen......... da's een ander verhaal. Hij is toen wél gecastreerd en zijn gedragsprobleem was vrijwel onmiddelijk over!
Dit verhaal omdat het piemeltje van een gecastreerde reu in principe behoorlijk in omvang afneemt en het hele zwel- en uitschachttraject ook niet zo vaak doorlopen wordt. Misschien het onderzoeken waard?
En verder is het inderdaad een zielige en ongemakkelijke situatie voor het hondje.
Zijn entboekje was in zo'n slechte staat dat hij bij het asiel een nieuwe heeft gekregenRosita Compagner schreef:tja, kom hem eens laten zien? Ik denk dat ik het wel kan zienZover zit je niet uit de buurt. Een andere optie is zijn entboekje? Wanneer dat het boekje is waarmee hij begonnen is heb je in ieder geval namen van DA's waar hij misschien in de computer staat met wel of geen aantekening over een castratie?