Tja...ik heb wel een voorliefde voor bepaalde rassen omdat ik ze qua uiterlijk gewoon mooi vind...beetje oppervlakkig misschien...
Maar qua karakter loopt het enorm uiteen..
Ik heb nu een Sharpei die (als ik hem vergelijk met de labjes die altijd opkijken naar de baasjes etc.) buiten totaal niet baasgericht is...binnen ook niet echt.
Het is een aanhankelijke kroeldoos die het liefst altijd in je buurt is, bij je wil liggen en wil kroelen...maar of dat nou zo baasgericht is? Het verbaasd me niet dat het bij Rimpel eigenbelang en eigengereidheid is...
Meneer gaat gewoon zijn gang...heeft geen last van ons en wij niet van hem
Als ik dan idd de honden zie die hun baas altijd in de gaten houden dan ben ik weleens jaloers ja.
Ik vind een Friesche Stabij echt een super hond...totaal anders dan een Sharpei...
Maar simpel gezegd heb ik een voorliefde voor de wat krachtige hond...molossers dus...
Kleiner dan Rimpel hoeven ze in ieder geval niet te zijn
Daar heb ik niet zoveel mee...
Maar ik heb wat dat betreft niet zo gek veel te willen of te wensen..
Mijn vriend is "bang" voor 9 van de 10 honden van Rimpel zijn formaat en groter...hij heeft eigenlijk niets met vreemde honden en als ze te groot zijn al helemaal niet.
Rimpel is zijn oesie woesie en zijn ventje...zijn mannetje...maar daar houdt de hondenliefde op.
Na Rimpel weet ik het dus niet...Ik heb me te schikken in mijn vriend wat dat betreft...
Dus ga er maar van uit dat hier geen stafford zal komen, geen mastiff achtige honden, geen Duitse Dog, geen Leonberger, geen Akita, zeker geen Herders (waar ik zelf ook geen fan van ben, maar goed)
Mijn vriend vind Beagle's 'leuk' en dat is puur op uiterlijk gebasseerd...
Een beagle lijkt mij weer niets...
Ze zien er grappig uit, maar daar houdt het voor mij op.
Schnauzers (klein en middenslag) kunnen mijn vriend ook nog enigszins bekoren...maar daar heb ik dus ook weer niets mee
Dat we een Sharpei hebben is puur mijn vriend's ding geweest in het begin...en tja..inmiddels ben ik wel verknocht...ik vind het superhonden...maar ik denk dat er hier nooit meer een Sharpei pup komt...gezondheid is het grootste euvel...
Misschien een opvanger maar met mijn vriend wordt dat waarschijnlijk ook niet wat...als hij een hond niet van pup af aan kent blijft er gereserveerdheid en angst.