Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

snap er niets meer van!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

sonja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle en een Roemeens straatratje
Aantal honden: 2

snap er niets meer van!

Ongelezen bericht door sonja »

misschien hebben jullie er een andere kijk op, en misschien een idee wat het kan zijn?
bram is drie jaar, labrador, en sinds een paar maanden heel sloom,chagerijnig, en moe.
als hij na een lekkere wandeling heeft geslapen, is hij daarna stijf en mank.
dus wij naar de dierenarts, en volgens hun had hij last van zijn rechter heup en elleboog.
wij hebben hem toen een paar dagen rimadyl gegeven en hij knapte wel iets op.
ook heb ik hem appart uitgelaten,kleine stukjes aan de riem, gewoon om te kijken of we hem niet aan het overbelasten waren.
normaal gaat hij samen met onze weimarener mee, maar misschien is dat iets te veel beweging voor hem.
op aanraden van de da hebben we vorige week foto's laten maken.
wat denk je..... perfecte heupen en keurige ellebogen, niets te zien dus.
dus dat is het dus niet.....
da wil een kijkoperatie doen, maar ik vind dat een beetje overbodig als ze niets op de foto's zien.
dus wat ik nu wil proberen is om hem eerst is te laten afvallen.
hij weeg ongeveer 2 kilo te zwaar, en hem beperkt te laten bewegen.
dus vaak kleine stukjes in plaats van hele lange wandeling.
mijn idee is dat hij door het overgewicht wat hij heeft, en de drang om de weim bij te houden zijn spieren overbelast en dan pijn krijgt.
zou dit kunnen of heeft iemand een ander idee????
want ik weet het niet meer en de da wil maar vanalles proberen.
terwijl hij geen idee heeft wat het is.
en daar ben ik niet zo'n voorstander van, dat gepor in die arme hond :pffff:
Femmel
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femmel »

Heeft de DA al eens geopperd om bloed te prikken ivm schildklierproblemen? Hij heeft namelijk 3 symptomen die daar wellicht op zouden kunnen duiden (sloomheid, overgewicht en onbegrepen mank lopen).

Ik zou dat zowieso na laten kijken voordat je een kijkoperatie laat doen?

Meer info :

http://www.whgdierenartsen.nl/html/vest ... asp?id=101

Mijn ervaring is overigens dat afvallen ook erg goede resultaten geeft, sinds Joy goed is afgevallen heeft ze veel meer energie en de belasting van de gewrichten en spieren is dan ook een stuk minder natuurlijk! :ok:
Laatst gewijzigd door Femmel op 31 mar 2006 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,

Femke

Afbeelding

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
sonja
Zeer actief

daar zaten wij ook aan te denken, met als antwoord van de da dat het overgewicht waarschijnlijk komt omdat hij gecastreert is en als het mank lopen minder word door het gebruik van rimadyl, het probleem in de spieren of gewrichten zit .
dus hij heeft bram daar niet op getest.....
misschien toch maar op door gaan dan :19:
Femmel
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femmel »

Ook wij werden in eerste instantie weggestuurd met de woorden : "Zorg eerst maar eens dat ze 2kg afvalt en dan zien we wel weer verder.". :19:

Toen ze na erg veel moeite wat was afgevallen kon het volgens onze toenmalige DA absoluut niet aan de schildklier liggen, ze was immers afgevallen? :denken:

Maanden later moest er bloed afgenomen omdat ze erg ziek was van een virus en heb toen aan die DA gevraagd of ze dan niet meteen even de schildklier mee wilde nemen? Was geen enkel probleem en uit die bloedtest kwam inderdaad de te langzaam werkende schildklier. Vond het heel vervelend dat ik eerder niet op mijn strepen ben gaan staan.

De enige mogelijkheid om het zeker te weten is testen. Komt daar niets uit dan weet je dat ook weer toch? En dan kun je tenminste gericht gaan zoeken en behandelen.

Heb je al eens een second opinion overwogen trouwens? Ik persoonlijk vind een kijkoperatie best heftig, zeker omdat er op de foto's niets te zien was.
Groetjes,

Femke

Afbeelding

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
sonja
Zeer actief

daarom zie ik een kijkoperatie ook niet zitten.
grote kans dat hij daardoor last van artrose krijgt.
en inderdaad, als er niets te zien is op de foto, blijf er dan lekker vanaf.
dus dat gebeurd ook niet.
maar wat jij zegt over die schildklier, zit wel wat in.
testen kan altijd.
en ondertussen gaat meneertje op dieet :mrgreen:
zal die blij mee zijn haha
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Ik herken hier ook dingen in die met de schildklier te maken zouden kunnen hebben. Mijn zus heeft een HH gehad die 2 jaar als een dikke zombie heeft rondgelopen voordat eindelijk deze diagnose gesteld werd.

Ik zou zeker aan je DA vragen hier op te testen.
Ook als Bram nog niet afgevallen is of als de DA zelf denkt dat dit het niet is. Ik zou het tenminste zelf graag zeker willen weten om alles te kunnen uitsluiten, een bloedtestje afnemen is zo gebeurd.
Afbeelding
sonja
Zeer actief

waarom ik eigenlijk aan overbelasting door overgewicht dacht is omdat ik hem, na de hd foto's twee dagen thuis het gehouden.
hij had wat moeite met de narcose diezelfde dag.
en na anderhalve dag rust was hij een stuk vrolijker en daagde zelf luna uit voor een spelletje.
wat hij normaal amper doet.
daarom dacht ik aan "te veel"beweging.
maar een gezonde reu met 2 kilo teveel moet toch nog lekker kunnen rennen lijkt mij, dus misschien toch meer aan de hand,
toch maar een bloedtest
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Het lijkt me dat een gezonde jonge reu met gering overgewicht niet zo veel klachten krijgt van veel beweging.
Helemaal als hij regelmatig zoveel beweging krijgt zou je denken dat hij op den duur geen spierpijn meer krijgt.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Weet je, een van onze honden had de sesambeentjes van de voorpoten stuk, ook hij liep na het wandelen, en slapen mank. Onze DA wilde hem ook onder narcose brengen :roll: maar dat zag ik niet zitten (hij dacht nl. ook aan de ellebogen) ik niet.
We zijn toen zelf naar een orthopaed gegaan in Groningen en binnen een paar minuten had hij precies de plek te pakken waar het zat. De sesambeentjes dus. Foto gemaakt. Hij is geopereerd en het gaat nu prima.
Ik wil hiermee maar zeggen, dat het lijkt alsof het in de schouder of elleboog zit terwijl het dus de voorpoot is.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

Ik heb zelf 15 jaar lang met een kapotte schildklier rondgelopen. Daar wordt je inderdaad moe en sloom en niet vrolijk van. De laatste paar jaar deed heel mijn lijf zeer en als ik opstond voelde ik me wel honderd, zo stram en stijf was ik dan.
Ik zou echt als eerste zijn schildklier laten nakijken want dat stelt niks voor. Een keer bloedprikken en je weet het. Met een of twee hormoonpilletjes per dag (de rest van je leven) is er niks meer aan de hand.

Ik zou dat echt als eerste doen want volgens mij is dat en relatief simpel en goedkoop onderzoek. En heel veel minder belastend dan kijkoperaties enz.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”