Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Moritz blijft kwakkelen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Moritz blijft kwakkelen

Ongelezen bericht door Caro. »

Met z'n maag en darmen :jank:
Laatste tijd is hij niet meer zo misselijk geweest, maar nu vandaag weer enorme diarree, echt water.
Dit gebeurt echt té vaak bij hem.
Hij heeft het 3 jaar prima op FF + versvlees gedaan, maar ineens sinds een half jaartje is het ellende.
Ik was al ca. 6 weken geleden overstapt op ander voer en ga nu de brok (geperst, Prins) en versvlees maar scheiden van elkaar. Normaal meng ik het, wat ook moet kunnen met een geperste brok, maar misschien valt dat toch verkeerd.

Het is zo sneu voor hem :(: zijn darmen maken zoveel herrie en vandaag wilde hij ook niet eten. Zo vaak zo gammel zijn lijkt me ook niet prettig, maar ik weet niet zo goed meer wat ik er aan moet doen als bovenstaande ook niet helpt. Dan maar weer ander voer proberen :19:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

germ manneke en dan voelen ze zich zo rot...

ik heb vorige week maandag thuis gezeten met een lotje waar het water aan alle kanten uitkwam (zij heeft het verder nooit gelukkig) en zij voelde zich ook zo rot.

ik kan je niet helpen, maar geef hem een knuffel van me
Afbeelding
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Re: Moritz blijft kwakkelen

Ongelezen bericht door Femia »

Stang schreef:Met z'n maag en darmen :jank:
Laatste tijd is hij niet meer zo misselijk geweest, maar nu vandaag weer enorme diarree, echt water.
Dit gebeurt echt té vaak bij hem.
Hij heeft het 3 jaar prima op FF + versvlees gedaan, maar ineens sinds een half jaartje is het ellende.
Ik was al ca. 6 weken geleden overstapt op ander voer en ga nu de brok (geperst, Prins) en versvlees maar scheiden van elkaar. Normaal meng ik het, wat ook moet kunnen met een geperste brok, maar misschien valt dat toch verkeerd.

Het is zo sneu voor hem :(: zijn darmen maken zoveel herrie en vandaag wilde hij ook niet eten. Zo vaak zo gammel zijn lijkt me ook niet prettig, maar ik weet niet zo goed meer wat ik er aan moet doen als bovenstaande ook niet helpt. Dan maar weer ander voer proberen :19:
Kan je niet wat witte rijst bijmengen?
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

geef je niet teveel prins brokken , want dat kunnen ze ook aan de rees gaan , sterkte met je ventje.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Ik geef 300 gram brokken + 250 gram versvlees per dag en hij weegt 30 kg.
Ik vond hem wel wat aangekomen (het is altijd even uitzoeken met nieuw voer natuurlijk), dus de laatste week kreeg hij iets minder.

Geen idee wat er steeds aan de hand is. Zo gaat het weer een week goed en zo heeft hij weer echt water diarree en dat komt het laatste half jaar wel heel vaak voor :(:
Ook was hij voor kort steeds maar misselijk, maar de laatste 2 weken ongeveer is dat niet meer voorgekomen gelukkig.

Dus hij heeft vaak ook prima ontlasting, alleen komt naar mijn idee de diarree veel te vaak voor bij hem.
Afbeelding
A good dog never dies...

Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Germ :(: Sterkte ermee!
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Sisboo
Actief

Ongelezen bericht door Sisboo »

Misschien volledig op een goede KVV zetten een optie?
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Sisboo schreef:Misschien volledig op een goede KVV zetten een optie?

Een uiterste optie, want mijn honden hebben 1,7 kg KVV per dag nodig en dat vind ik wel schrikbarend duur.
Eerst wil ik nog wat proberen met voer en volgende week moeten ze voor de inenting naar de dierenarts en wil ik daar overleggen of de ontlasting onderzocht kan worden :19:
Verder zit ik ook te denken aan stress bij Moritz, want het is natuurlijk een enorme zenuwpees :denken:
Afbeelding
A good dog never dies...

mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

ach gossie...arme Moritz...
Je weet zelf hoe ellendig je je kan voelen als je aan de kak bent...dat is voor een hond natuurlijk net zo rot...of nog rotter omdat wij in 1 streep naar de plee kunnen en een hond eerst moet staan drentelen voordat je in de gaten hebt dat ie echt moet...

Succes ermee hoor een knuf voor Moritz!
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Ik gaf ze eerst ook vers met brokken, maar ik vond dat ze erg vaak spuugden na het eten. Ik ben het toen los gaan geven en bij Kenzo en Cujo gaat het goed nu, alleen Kel ging nog steeds niet lekker. Kel zit nu op een andere lichtere brok en het gaat een stuk beter.
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Demi schreef:Ik gaf ze eerst ook vers met brokken, maar ik vond dat ze erg vaak spuugden na het eten. Ik ben het toen los gaan geven en bij Kenzo en Cujo gaat het goed nu, alleen Kel ging nog steeds niet lekker. Kel zit nu op een andere lichtere brok en het gaat een stuk beter.
Wat geef jij nu aan Kel?
Ik zag dat Prins ook een lams/rijst brok heeft en was aan het twijfelen, maar heb het toch niet gekocht. Ik ben altijd wat sceptisch over die 'lichte' brokken en ben bang dat ze dat helemaal niks meer kunnen hebben.

In ieder geval heb ik nu ipv Smuldier, Rodi gekocht en krijgt hij nu 's ochtends Rodi en 's avonds alleen droogvoer (Prins). Even kijken hoe dat gaat maar :19:
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

mercedes2803 schreef:ach gossie...arme Moritz...
Je weet zelf hoe ellendig je je kan voelen als je aan de kak bent...dat is voor een hond natuurlijk net zo rot...of nog rotter omdat wij in 1 streep naar de plee kunnen en een hond eerst moet staan drentelen voordat je in de gaten hebt dat ie echt moet...

Succes ermee hoor een knuf voor Moritz!
Het is sneu, want hij weet het 's nachts niet aan te geven :(:
Overdag als ik gewoon beneden ben, dan gaat hij nu gelukkig voor de tuindeur staan en dat zal hij 's nachts ook wel doen, maar dat zie ik niet natuurlijk :19:
Vanmorgen vroeg ging Kaya ineens blaffen en ben ik direct naar beneden gegaan en toen moest Moritz heel erg nodig. Dus hopelijk gaat Kaya het nu voortaan aangeven door te blaffen dat Moritz naar buiten moet :denken: :mrgreen:

Het gebeurt ook weer niet zo vaak en zo lang dat ik het nodig vind om beneden te slapen. Doe ik wel een enkele keer, maar ik weet nooit wanneer het komt bij hem: zo gaat het een week goed en dan ineens heeft hij weer enorme diarree.
Afbeelding
A good dog never dies...

Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Gosh, wat zielig voor hem.

Z'n ontlasting laten onderzoeken lijkt me geen verkeerd idee.
Ik zou bijna zeggen dat ik hoop dat daar wat uitkomt, maar dat klinkt ook weer zo raar :wink:
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

heb je al eens Cavom geprobeert? Wel een zware brok maar vaak wel erg goede ontlasting, plus ze hebben er niet zoveel van nodig.

Stress zou natuurlijk kunnen maar ik heb hier bijv Woopy die ook voor alles en niks in zn broek schijt hehe maar die is zelden aan de dunne.

Vreet hij msischien veel op straat? waar hij niet over kan?
Lastig hoor Caroline.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:heb je al eens Cavom geprobeert? Wel een zware brok maar vaak wel erg goede ontlasting, plus ze hebben er niet zoveel van nodig.

Stress zou natuurlijk kunnen maar ik heb hier bijv Woopy die ook voor alles en niks in zn broek schijt hehe maar die is zelden aan de dunne.

Lastig hoor Caroline.
Nee, hij eet absoluut niets van straat behalve gras soms.

Ik moet toch binnenkort voor de entingen naar de dierenarts, dus ik ga daar ook maar eens overleggen en hopelijk komen ze dan niet meteen met speciaal voer aan.
Misschien eens een bloed- en ontlastingsonderzoek doen. Alhoewel hij verder dus gewoon hartstikke fit is, vacht is ook mooi enzo :19:
Afbeelding
A good dog never dies...

estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Stang schreef:
estelle schreef:heb je al eens Cavom geprobeert? Wel een zware brok maar vaak wel erg goede ontlasting, plus ze hebben er niet zoveel van nodig.

Lastig hoor Caroline.

Ik moet toch binnenkort voor de entingen naar de dierenarts, dus ik ga daar ook maar eens overleggen en hopelijk komen ze dan niet meteen met speciaal voer aan.
Misschien eens een bloed- en ontlastingsonderzoek doen. Alhoewel hij verder dus gewoon hartstikke fit is, vacht is ook mooi enzo :19:
haha nou rekening er maar op dat ze je speciaal voer proberen aan te smeren.
Een tijdje terug was ik met Ghaya bij de DA vanwege kale plekken...nou hup meteen speciaal voer haha. En ik was nog zo stom om het mee te nemen ook. 7 kg voor ik geloof bijna 20 euro.... :N:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:
Stang schreef:

Lastig hoor Caroline.

haha nou rekening er maar op dat ze je speciaal voer proberen aan te smeren.
Een tijdje terug was ik met Ghaya bij de DA vanwege kale plekken...nou hup meteen speciaal voer haha. En ik was nog zo stom om het mee te nemen ook. 7 kg voor ik geloof bijna 20 euro.... :N:
Ja precies, daar ben ik dus ook 'bang' voor :N: :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Stang schreef:
Demi schreef:Ik gaf ze eerst ook vers met brokken, maar ik vond dat ze erg vaak spuugden na het eten. Ik ben het toen los gaan geven en bij Kenzo en Cujo gaat het goed nu, alleen Kel ging nog steeds niet lekker. Kel zit nu op een andere lichtere brok en het gaat een stuk beter.
Wat geef jij nu aan Kel?
Ik zag dat Prins ook een lams/rijst brok heeft en was aan het twijfelen, maar heb het toch niet gekocht. Ik ben altijd wat sceptisch over die 'lichte' brokken en ben bang dat ze dat helemaal niks meer kunnen hebben.

In ieder geval heb ik nu ipv Smuldier, Rodi gekocht en krijgt hij nu 's ochtends Rodi en 's avonds alleen droogvoer (Prins). Even kijken hoe dat gaat maar :19:
Hier in Amersfoort zit een heel klein zaakje waar ze ook eigen voer verkopen, ik heb geen idee of ze dit ook in andere winkels verkopen. Het voer heet geloof ik Euro premium en Kel doet het er erg goed op!

Verder geef ik ze 's avond Rodi met brood.
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
fayckalynn
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door fayckalynn »

probeer eens dit, eerste dag alleen water en rijstewater,tweede dag zacht gekookte rijst met wat gekookte kip,verdeeld over vier of vijf kleine porties,als dit goed gaat wat rijst,kip,een klein beetje brokjes met lam en rijst,ook verdeeld in kleine beetjes,daarna de rijst en kip langzaam afbouwen en doorgaan met de lam en rijst brokken.mijn honden eten lam en rijst van prins en doen het er uitstekend op en hebben vrijwel nooit diarree meer.
een hondenleven duurt maar even
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Bedankt allemaal voor het meedenken :ok:

Ik heb hem nu nog staan op de gewone Prins brok en het versvlees verandert in Rodi (ipv Smuldier).
Komende week of de week erna gaan we naar de dierenarts voor entingen en dan ga ik overleggen en ook de mogelijkheid van de parasiet (ik zal ontlasting dan al meenemen).

Hij kan zo een week prima zijn met goede ontlasting en dan ineens 'out of the blue' dus weer enorme diarree hebben. En dan heeft hij dus niets anders dan anders gegeten :19:

Eerst maar dus ontlasting laten onderzoeken en komt daar niets uit, dan ga ik verder met het voer rommelen (lams/rijst dan maar).
Afbeelding
A good dog never dies...

Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Stang schreef:Bedankt allemaal voor het meedenken :ok:

Ik heb hem nu nog staan op de gewone Prins brok en het versvlees verandert in Rodi (ipv Smuldier).
Komende week of de week erna gaan we naar de dierenarts voor entingen en dan ga ik overleggen en ook de mogelijkheid van de parasiet (ik zal ontlasting dan al meenemen).

Hij kan zo een week prima zijn met goede ontlasting en dan ineens 'out of the blue' dus weer enorme diarree hebben. En dan heeft hij dus niets anders dan anders gegeten :19:

Eerst maar dus ontlasting laten onderzoeken en komt daar niets uit, dan ga ik verder met het voer rommelen (lams/rijst dan maar).

Misschien geef je hem ook wat teveel.
Hier krijgen ze nu 's ochtends pens en 's avonds de prins brokken gemend met stukken fruit, en groenten.
Ze krijgen dus ook maar weinig brokjes. Heb je de prins standaard?
ik geef de honden ongeveer 200 gram, de rest groenten en fruit erbij.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Voor Beau heb ik Royal Canin Adult, en ík heb altijd een grote zak van 15 kilo, ik betaal daar 50,50 euro voor en Beau doet het er geweldig op, hij krijgt van mij ook iedere avond een heel pak Rodi complete. Dat er goede voedingsstoffen inzitten en hij alles goed opneemt zie ik aan zijn poep gedrag, Beau poept maar één keer per dag, en dat is altijd s'avonds bij de wandeling. :ok:
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
mickey
Zeer actief

Ongelezen bericht door mickey »

Hier waren alle honden in de buurt ziek een maand geleden en Mickey ging ook aan de race. Na een week ging het weer goed maar toen ging ie elke morgen zodra ik opstond galbraken, dat heeft ie altijd wel als ie niet eet s'morgens maar nooit zo vroeg.
Hij staat ook de laatste tijd te springen om 7 uur voor de deur en ook als ik uit mn werk kom 12 uur. Normaal is ie niet naar buiten te branden s'morgens vroeg
Nu geef ik s'morgens een plak rodi omdat ie geen brokken wil eten en is dat galbraken over maar is ie weer aan de race. Daarnet kwam er de 2e keer alleen water uit :N:
Verder doet ie niet ziek en geeft niet meer over dus ik kijk het even aan en anders laat ik ook maar eens z'n ontlasting onderzoeken. Wellicht een of ander virusje wat een beetje lang blijft hangen :denken:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”