Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Liefde voor 1 ras
Moderator: moderatorteam
-
Melanie 74
Voor mij is het toch met stip op 1 de Tatrahond
Ik heb ook een boerenfoxje, begrijp me niet verkeerd ik ben echt heel gek met haar maar voor mij geen volgende fox.... of terrier.
Vanaf mijn 12de leef ik samen met tatra's en heb mijn hart er aan verloren, alhoewel ik ook altijd er gecharmeerd ben van andere typen berghonden.
Ik heb ook een boerenfoxje, begrijp me niet verkeerd ik ben echt heel gek met haar maar voor mij geen volgende fox.... of terrier.
Vanaf mijn 12de leef ik samen met tatra's en heb mijn hart er aan verloren, alhoewel ik ook altijd er gecharmeerd ben van andere typen berghonden.
- Gonny
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Nee hoor!! Het ligt écht niet aan Boris, Boris is een heerlijke Dog!greatdane schreef:Jammer,maar moeilijk is hij toch helemaal niet?Gonny schreef:Hier de Duitse Dog......karakter en uiterlijk allebei top!!
![]()
maar Boris is hoogstwaarschijnlijk wel onze laatste Dog......
om diversen redenen.......
Duitse Dog bij mij op 1 en dan wel een degelijke er is gewoon geen hond die dit kan evenaren.
Fila brasileiro is wel een goede 2.
Ik hoop ook met heel mn hart dat we nog heeeel lang van deze doldwaze vent mogen genieten!!!

- Gonny
- Zeer actief
Ik ben 37 en de rassen waarmee ik in één huis heb geleefd zijn:MARC_S schreef:Valt wel mee hoor, ik ben 31Marion. schreef:Ja, maar dan mogen alleen bejaarden maar reagerenInge O schreef:eigenlijk zouden in dit topic alleen maar mensen mogen reageren die al verschillende rassen hebben gehad en dus kunnen vergelijken wat het beste bij ze past - mensen die maar één ras van heel dichtbij kennen en daar dan bij zweren kan ik nooit zo aux sérieux nemen op dit punt.
![]()
Of tellen logéhondjes, en honden die je vroeger thuis had ook een klein beetje mee dan![]()
![]()
Pointer, berner, herdermiks, Dapper, Cleo, JR golden, alles gewoon tot nu of de dood
Tervurense herder, X-mechelse herder, Duitse Herder(s), Lhasa Apso, Westhighland White terrier, Border Terrier, Duitse Dog, "Boomerhondje", X-Bouvier, X-Russel....

- puk
- Zeer actief
Belle schreef:Omdat ze baasgericht zijn, maar niet te? Zitten Hovawarts een beetje tussen mijn hondjes en mijn voorbeeld van de flatcoated in? Of hebben ze ook de zelfstandigheid die ik bij Belle zie? Ik ken niet veel Hovawarts, maar vind het wel schitterende honden.Inge O schreef:exact om die reden (en nog een paar andere) val ik dus op wartjesBelle schreef: Af en toe verzucht ik weleens dat ik weleens een wat meer baasgericht ras zou willen hebben, maar van superbaasgerichte hondjes word ik ook weer nerveus. Ik had een flatcoated retriever te logeren en ik kon er niet zo goed tegen, een hond die (ook als ze los was) naast me bleef lopen en dat koppie dat altijd op mij gericht was..

groetjes anja en birka
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat een rare konklusies kan jij toch trekken.yamie schreef:gut toch grappig dat jij de enorme broodfok terriers en ongecontroleerde fok toch zo leuk vind, nee gaat niks boven datlinlin schreef:niet aan een ras, maar op een soort hond ben ik erg gesteld; het mormel.
al dat kleine wit-met-vlekken-terriergrut.
valt niet onder één noemer te vangen edoch toch onmiskenbare trekjes hebbende. juist vanwege die combinatie onweerstaanbaar. ik verzet mij dan ook hevig tegen pogingen tot kanalisering en regulering. dan is de sjeu er gewoon af.
Je doet nu net alsof jouw hondenfabriekje alleen maar wondertjes op vier poten produceert waar de wereld jou intens dankbaar voor moet zijn.
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Zelf niet veel soorten honden van heel dichtbij meegemaakt. Alleen Drenten, Basset Bleu de Gascogne, Labrador, en een aantal kruisingen. Maar geen van deze honden is een hond waar ik zelf mee wat heb om deze zelf te houden.
Ik val niet echt op 1 ras maar wel op een rasgroep en dat zijn de Berghonden. Zowel het uiterlijk als het karakter van deze groep spreekt mij aan. Maar ik kan niet echt uit ervaring spreken met deze rasgroep, het is meer van wat ik gehoord en gelezen heb en wat ik zo af en toe tegenkom
Ik val niet echt op 1 ras maar wel op een rasgroep en dat zijn de Berghonden. Zowel het uiterlijk als het karakter van deze groep spreekt mij aan. Maar ik kan niet echt uit ervaring spreken met deze rasgroep, het is meer van wat ik gehoord en gelezen heb en wat ik zo af en toe tegenkom
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Poeh, ik heb ook niet zoveel rassen meegemaakt eigenlijk
Thuis hadden we iets van een vage Boerenfox typje
Mijn vriendin had een Rottweiler, of iets wat erop leek, volgens iedereen een vals kreng maar ik vond 'm wel lief.
Dan een Labrador van dichtbij meegemaakt, een GOED gefokte, en ja dat vind ik ook wel leuk.
Zelf een kruising Rottweiler 11 jaar uit het asiel gehad en toen ik Pieter leerde kennen wilde hij graag een Rottweiler en ben ik daar eigenlijk maar in meegegaan
Nu ik ze 'goed' ken, ben ik er gewoon als een blok voor gevallen, maar het is niet zo dat ik alléén de Rottweiler leuk vind 
Verder zie ik in de buurt dagelijks allerlei rassen: mechelse herder (leuk beessie, maar ik ken ook minder leuke; net zoal van ieder ras eigenlijk), veel Jack Russels (ook leuk, vooral mijn grote/kleine vriendje), Rottweilers natuurlijk, veel Border Collies hier en verschillende jachthonden.
Jachthonden vallen voor mij sowieso al af, want ik zou gek van die weglopende spoorzoekers worden
Er loopt hier ook een kruising DD/Labrador en dat is werkelijk zo'n onwijs leuke hond
Komt uit het asiel, maar als ik zoiets zou zien zitten met dit karakter dan zou ik daar ook zeker voor kiezen.
Dus: Rottie op nr 1, maar zeker ook zat andere honden (of rassen) die ik hartstikke leuk vind.
Thuis hadden we iets van een vage Boerenfox typje
Mijn vriendin had een Rottweiler, of iets wat erop leek, volgens iedereen een vals kreng maar ik vond 'm wel lief.
Dan een Labrador van dichtbij meegemaakt, een GOED gefokte, en ja dat vind ik ook wel leuk.
Zelf een kruising Rottweiler 11 jaar uit het asiel gehad en toen ik Pieter leerde kennen wilde hij graag een Rottweiler en ben ik daar eigenlijk maar in meegegaan
Verder zie ik in de buurt dagelijks allerlei rassen: mechelse herder (leuk beessie, maar ik ken ook minder leuke; net zoal van ieder ras eigenlijk), veel Jack Russels (ook leuk, vooral mijn grote/kleine vriendje), Rottweilers natuurlijk, veel Border Collies hier en verschillende jachthonden.
Jachthonden vallen voor mij sowieso al af, want ik zou gek van die weglopende spoorzoekers worden
Er loopt hier ook een kruising DD/Labrador en dat is werkelijk zo'n onwijs leuke hond
Dus: Rottie op nr 1, maar zeker ook zat andere honden (of rassen) die ik hartstikke leuk vind.
- M@ri@nne
- Zeer actief
-
Charlotte*
- Zeer actief
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Hoi,
Ja, ik vind eigenlijk maar één ras ècht leuk en dat is de duitse dog. Er zijn nog wel meer rassen die ik ook wel leuk vind, maar die zou ik niet zelf willen hebben.
Ja, ik vind eigenlijk maar één ras ècht leuk en dat is de duitse dog. Er zijn nog wel meer rassen die ik ook wel leuk vind, maar die zou ik niet zelf willen hebben.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Mir@n
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
- Contacteer:
Wellicht ten overvloede.....
Podenco's
Helemaal mijn hart gestolen door hun karakter en mooie lijn.
En dan zeg ik niets ten nadele van andere hondenrassen.
Mijn eerste hond was een Welsh Corgi Cardigan en ook daar ben ik nog helemaal weg van.
En alhoewel ik zielsveel van mn jochie hou, zal ik nooit meer een tekkeltje in huis nemen (zeg nooit, nooit.....
)
Ooit, ooit, ooit, komt er nog een lief corgietje.....
Podenco's
Helemaal mijn hart gestolen door hun karakter en mooie lijn.
En dan zeg ik niets ten nadele van andere hondenrassen.
Mijn eerste hond was een Welsh Corgi Cardigan en ook daar ben ik nog helemaal weg van.
En alhoewel ik zielsveel van mn jochie hou, zal ik nooit meer een tekkeltje in huis nemen (zeg nooit, nooit.....
Ooit, ooit, ooit, komt er nog een lief corgietje.....
-
linlin
tuurlijk, yamie. je hebt volkomen gelijk.yamie schreef:gut toch grappig dat jij de enorme broodfok terriers en ongecontroleerde fok toch zo leuk vind, nee gaat niks boven datlinlin schreef:niet aan een ras, maar op een soort hond ben ik erg gesteld; het mormel.
al dat kleine wit-met-vlekken-terriergrut.
valt niet onder één noemer te vangen edoch toch onmiskenbare trekjes hebbende. juist vanwege die combinatie onweerstaanbaar. ik verzet mij dan ook hevig tegen pogingen tot kanalisering en regulering. dan is de sjeu er gewoon af.
ik heb geen enkele zin meer om tot vervelens toe je uit te leggen wat ik bedoel. ik heb besloten om je nog meer te negeren dan ik nu al doe en ik nodig je uit om datzelfde bij mij te doen.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Annelies
- Zeer actief
En daarom kan ik ook niet reageren in topics als: "Wat is je favo ras" of "Welk ras komt er bij jou niet in...?" Ik heb gewoonweg niet genoeg ervaring en kennis (3 rassen in totaal/1 hond per ras) en één zwaluw maakt nog geen zomer...MARC_S schreef:Ik zet mijn vraagtekens zelfs bij mensen die zeggen "dit en dit ras" als ze nog nooit een eigen herdershond hebben gehad.Inge O schreef:maar mensen die een eerste hond nemen, dat een prachtig beestje vinden, en van dan af lyrisch zeggen verknocht te zijn aan het ras, daar zet ik vraagtekens bij.
![]()
![]()

Overgave kan de grootste overwinning zijn...
- Roelfien
- Zeer actief
Menen jullie dat nou? Dus alleen als je al die rassen gehad hebt en er zodanig ervaring mee hebt als eigenaar (liefst meerder keren een dergelijk ras gehad) dan mag je er wat over zeggen?
nou, dan kan je dit forum wel afschaffen.
nou, dan kan je dit forum wel afschaffen.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
maar een ras meemaken kan je toch ook al een mening geven?Annelies schreef:En daarom kan ik ook niet reageren in topics als: "Wat is je favo ras" of "Welk ras komt er bij jou niet in...?" Ik heb gewoonweg niet genoeg ervaring en kennis (3 rassen in totaal/1 hond per ras) en één zwaluw maakt nog geen zomer...MARC_S schreef:Ik zet mijn vraagtekens zelfs bij mensen die zeggen "dit en dit ras" als ze nog nooit een eigen herdershond hebben gehad.Inge O schreef:maar mensen die een eerste hond nemen, dat een prachtig beestje vinden, en van dan af lyrisch zeggen verknocht te zijn aan het ras, daar zet ik vraagtekens bij.
![]()
![]()
zo vind ik duitse doggen geweldig, maar wil ik ze niet omdat ze zo groot zijn en ik kan niet tegen kwijl.
bordercollies vind ik erg mooi en het werk wat ze kunnen geweldig, maar zelf de meest actieve border die niet gek wordt van niks doen is te slaafs en hyper voor mij.
dat zijn al 2 rassen die ik leuk of mooi vind, maar die nooit in mijn huis zullen komen als ik de keus heb (daar bedoel ik mee dat als er nu ineens iemand voor mijn deur staat met nemen of inslapen dat ik ze dan waarschijnlijk dus wel neem...)

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
- Annelies
- Zeer actief
Je mening geven mag altijd...massam schreef:maar een ras meemaken kan je toch ook al een mening geven?Annelies schreef:En daarom kan ik ook niet reageren in topics als: "Wat is je favo ras" of "Welk ras komt er bij jou niet in...?" Ik heb gewoonweg niet genoeg ervaring en kennis (3 rassen in totaal/1 hond per ras) en één zwaluw maakt nog geen zomer...MARC_S schreef:Ik zet mijn vraagtekens zelfs bij mensen die zeggen "dit en dit ras" als ze nog nooit een eigen herdershond hebben gehad.Inge O schreef:maar mensen die een eerste hond nemen, dat een prachtig beestje vinden, en van dan af lyrisch zeggen verknocht te zijn aan het ras, daar zet ik vraagtekens bij.
![]()
![]()
zo vind ik duitse doggen geweldig, maar wil ik ze niet omdat ze zo groot zijn en ik kan niet tegen kwijl.
bordercollies vind ik erg mooi en het werk wat ze kunnen geweldig, maar zelf de meest actieve border die niet gek wordt van niks doen is te slaafs en hyper voor mij.
dat zijn al 2 rassen die ik leuk of mooi vind, maar die nooit in mijn huis zullen komen als ik de keus heb (daar bedoel ik mee dat als er nu ineens iemand voor mijn deur staat met nemen of inslapen dat ik ze dan waarschijnlijk dus wel neem...)
In mijn situatie kan ik stellen: een Flatcoat bijvoorbeeld lijkt me leuk, maar ik heb er nooit één gehad, laat staan dus meerdere; dan kan ik niet stellen dat het mijn favoriete ras is, al vind ik ze nog zo mooi...
En als ik de mazzel heb dat ik een hond heb van een bepaald ras en dat blijkt een geweldige hond te zijn qua karakter e.d. dan kan ik nog niet stellen dat het mijn favoriete ras is, want het broertje of zusje van mijn hond of een hond van hetzelfde ras uit een ander nest kan een totaal ander karakter hebben, waar ik helemaal niets mee heb en kan...
De hond van een ander zegt me ook niet zoveel, want dan ken je de hond op een andere manier, hoe prettig de hond ook lijkt... baas zijn van die hond is toch weer anders...

Overgave kan de grootste overwinning zijn...
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik wil helemaal geen eigen herdershondMARC_S schreef:Ik zet mijn vraagtekens zelfs bij mensen die zeggen "dit en dit ras" als ze nog nooit een eigen herdershond hebben gehad.Inge O schreef:maar mensen die een eerste hond nemen, dat een prachtig beestje vinden, en van dan af lyrisch zeggen verknocht te zijn aan het ras, daar zet ik vraagtekens bij.
![]()
![]()
- Lupo
- Zeer actief
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
De Mechelaar vind ik zelf de leukste van alle Herders.Zoek stok! schreef:Ik wil er best een, maar dat zou geen succes wordenLucyanne schreef:Tuurlijk wil je wel een herdershond. Je weet het alleen nog niet...Stang schreef:Ik wil helemaal geen eigen herdershond![]()
![]()
Maar ook dat zou bij mij vast geen succes worden zo'n springend geval :N:
Daarbij 'val' ik op lekkere stevige lompe honden
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
de mijne is niet springerigStang schreef:De Mechelaar vind ik zelf de leukste van alle Herders.Zoek stok! schreef:Ik wil er best een, maar dat zou geen succes wordenLucyanne schreef:Tuurlijk wil je wel een herdershond. Je weet het alleen nog niet...Stang schreef:Ik wil helemaal geen eigen herdershond![]()
![]()
Maar ook dat zou bij mij vast geen succes worden zo'n springend geval :N:![]()
Daarbij 'val' ik op lekkere stevige lompe honden
(alhoewel ze natuurlijk niet zo lomp is, qua uiterlijk dan
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Hahahahaha, en Kaya springt eigenlijk best wel :N:maart schreef:de mijne is niet springerigStang schreef:De Mechelaar vind ik zelf de leukste van alle Herders.Zoek stok! schreef:Ik wil er best een, maar dat zou geen succes wordenLucyanne schreef: Tuurlijk wil je wel een herdershond. Je weet het alleen nog niet...
Daarbij 'val' ik op lekkere stevige lompe hondenruilen voor Kaya???
![]()
(alhoewel ze natuurlijk niet zo lomp is, qua uiterlijk dan)
'koekiesssssss' 'stokkieeeeeeeeeee' 'ballllll' 'ik wil, ik wil
Hmmm, eigenlijk is een Mechelaar misschien wel rustiger
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Stang schreef:Hahahahaha, en Kaya springt eigenlijk best wel :N:maart schreef:de mijne is niet springerigStang schreef:De Mechelaar vind ik zelf de leukste van alle Herders.Zoek stok! schreef: Ik wil er best een, maar dat zou geen succes worden
Daarbij 'val' ik op lekkere stevige lompe hondenruilen voor Kaya???
![]()
(alhoewel ze natuurlijk niet zo lomp is, qua uiterlijk dan)
![]()
'koekiesssssss' 'stokkieeeeeeeeeee' 'ballllll' 'ik wil, ik wil'
![]()
Hmmm, eigenlijk is een Mechelaar misschien wel rustigerWe kunnen weekje ruilen
![]()
- Ilona&Kira
- Actief
- Contacteer:
- cindy1986
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
- Contacteer:
Ik denk niet dat ik ooit voor één ras zal kiezen. Ik vind eigenlijk heel veel honden wel leuk.
Ik wil een enthousiast hondje, dat graag wil werken, lange wandelingen wil maken, vrolijk is, sociaal, speels en soms lekker eigenwijs
Ik heb nu een Golden Retriever en een Jack Russell, en hoewel ik hartstikke gek ben op Kiera (Golden Retriever) denk ik niet dat ik snel weer een Golden neem (of eentje van het 'oude' slag, dus de echte gouden kleur en erg werkwillig) Een Jack Russell zie ik me wel weer mee, maar ik vind ze iets te klein (vind met een Golden wandelen weer fijner dan met een Jack Russell
)
En de kruising Tibetaanse Terriër van mijn vriend heeft mijn hart gestolen, net zoals andere Tibetaanse Terriërs die ik ken. Dus ik denk dat ik ooit wel zo'n hondje neem, maar er zullen altijd verschillende rassen en kruisingen komen later denk ik
(vooral uit de rasgroep herders en terriërs denk ik, ik weet dat de Tibetaan in Gezelschapshonden zit, maar het is eigenlijk een herder)
Ik wil een enthousiast hondje, dat graag wil werken, lange wandelingen wil maken, vrolijk is, sociaal, speels en soms lekker eigenwijs
Ik heb nu een Golden Retriever en een Jack Russell, en hoewel ik hartstikke gek ben op Kiera (Golden Retriever) denk ik niet dat ik snel weer een Golden neem (of eentje van het 'oude' slag, dus de echte gouden kleur en erg werkwillig) Een Jack Russell zie ik me wel weer mee, maar ik vind ze iets te klein (vind met een Golden wandelen weer fijner dan met een Jack Russell
En de kruising Tibetaanse Terriër van mijn vriend heeft mijn hart gestolen, net zoals andere Tibetaanse Terriërs die ik ken. Dus ik denk dat ik ooit wel zo'n hondje neem, maar er zullen altijd verschillende rassen en kruisingen komen later denk ik

-
boxersien
- Dibbes
- Zeer actief
Ik houd van niet te grote wendbare honden die graag werken, maar geen zenuwlijers worden als je er een week geen tijd voor hebt. Een goede gezondheid van het ras vond ik ook belangrijk. Zo kwam ik uit bij de Hollandse herder. De Australian Shepherd vind ik ook erg leuk en er zijn wel meer rassen die ik erg leuk vind.