Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Liefde voor 1 ras
Moderator: moderatorteam
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
ik ben helemaal gek van honden met het karakter van de staffordshire bull terrier.
tot nu toe veel rassen leren kennen, leuke en minder leuke ervaringen, maar de staffordshire bull terrier kan mij nog steeds het meeste bekoren.
laatst moest ik ergens een top 3 opgeven van favo rassen en dat was erg moeilijk.. want ik ben dus wel zo iemand die alle honden leuk vind, maar echt voor de engelse staff gaat.. ik kan ook niet snappen dat mensen de engelse en amerikaanse over 1 kam scheren. leuke honden de amerikanen, maar ik ben er achter gekomen dat het een totaal ander ras is en niks voor mij...
tot nu toe veel rassen leren kennen, leuke en minder leuke ervaringen, maar de staffordshire bull terrier kan mij nog steeds het meeste bekoren.
laatst moest ik ergens een top 3 opgeven van favo rassen en dat was erg moeilijk.. want ik ben dus wel zo iemand die alle honden leuk vind, maar echt voor de engelse staff gaat.. ik kan ook niet snappen dat mensen de engelse en amerikaanse over 1 kam scheren. leuke honden de amerikanen, maar ik ben er achter gekomen dat het een totaal ander ras is en niks voor mij...

- Daantje*
- Zeer actief
-
kanche
- Zeer actief
- Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
- Contacteer:
Wij hadden de Duitse Dog op nr 1 staan, wij zeiden altijd eens een Dog altijd een Dog, maar na drie Duitse doggen die helaas niet ouder werden dan 4 jaar, zijn wij over gestapt op de Engelse Bull Terrier en dat is nu bijna 14 jaar geleden Onze Chewas wordt nu bijan 14 en onze Kanu onze Mini Engelse Bull Terrier bijna 11.
Dus de Engelse Bull Terrier staat nu bij ons op nr 1 het is een goede sociale hond voor ons.
En op de vraag of wij ooit nog wel eens aan een Duitse Dog durven of willen beginnen? nee dat lef hebben wij niet meer.
Wij hebben een goede fokker in Frankrijk gevonden die de lijn van onze Chewas heeft voortgezet en daar staan we bovenaan aan de lijst voor een puppy mocht het nodig wezen.
Dus de Engelse Bull Terrier staat nu bij ons op nr 1 het is een goede sociale hond voor ons.
En op de vraag of wij ooit nog wel eens aan een Duitse Dog durven of willen beginnen? nee dat lef hebben wij niet meer.
Wij hebben een goede fokker in Frankrijk gevonden die de lijn van onze Chewas heeft voortgezet en daar staan we bovenaan aan de lijst voor een puppy mocht het nodig wezen.
- puk
- Zeer actief
maar ben toch ook wel gecharmeerd van de retrievers ,denk dat ik in die richting mijn volgende hondje ga zoeken.
ooit zal er toch ook wel weer een munsterlander komen.
qua uiterlijk vind ik eigenlijk elk ander ras met hangoortjes en een beetje vacht mooi, en de oud duitse herders vind ik ook prachtige honden
alleen zijn daar niet alle karakters passend bij mij.

groetjes anja en birka
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
-
Brigitte
- Zeer actief
- Frederique
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
- Contacteer:
De Bouvier zal altijd nummero uno blijven.
En dat voor iemand die vanaf jongs af aan altijd een Golden wilde
maar bij toeval bij een Bouvier uitkwam
Het karakter van een Bouvier past gewoon heel erg goed bij me.
Maar er zijn zo waanzinnig veel rassen die ik leuk vind.
Eigenlijk zo'n beetje alle Molossers (heerlijk die bolle koppen met rimpels erop
).
Dan de Briard, de Bearded Collie en de Chihuahua nog.
Ach; eigenlijk zijn er zo waanzinnig veel leuke hondenrassen dat het erg is dat ik geen 2 honden kan houden. Maar helaas, het kan gewoon echt niet
En dat voor iemand die vanaf jongs af aan altijd een Golden wilde
Het karakter van een Bouvier past gewoon heel erg goed bij me.
Maar er zijn zo waanzinnig veel rassen die ik leuk vind.
Eigenlijk zo'n beetje alle Molossers (heerlijk die bolle koppen met rimpels erop
Dan de Briard, de Bearded Collie en de Chihuahua nog.
Ach; eigenlijk zijn er zo waanzinnig veel leuke hondenrassen dat het erg is dat ik geen 2 honden kan houden. Maar helaas, het kan gewoon echt niet
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
- Tamara&Dana
- Actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bullterrier & American Pitbullterrier
-
Baïla
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastin de los Pirineos
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik ben heel gek op Dogachtigen, Berghonden, de witte Herdershonden zoals bv. de Kuvasz maar sinds ik de Pirineos ken is dit mijn grote liefde!!
Groot, knuffelbaar, goedmoedig en zo vreselijk lief
Natuurlijk ook: veeeeeel haar, kwijl (op plekken waarvan je niet begrijpt hoe het er komt!) en bij vlagen erg eigenwijs

Groetjes van Anja, Appie, Perla en Daisy
In liefdevolle herinnering Effendy, Bertus, Pepper, Baïla en Guus
-
Sassie
- Zeer actief
- Joy C
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
-
Bas Rouge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
Re: Liefde voor 1 ras
Ik kom juist de laatste tijd alleen maar hartstikke leuke, mooie en fitte, blije Goldens tegen. Van bazen die lekker actief met ze bezig zijn. Volgens mij is het tij voor Goldens gekeerd hoor, ten positieveMarion. schreef:Ja. En je mag 3x raden wat dat ras isCarmen schreef:Hebben jullie ook echt 1 ras waaraan je helemaal bent verkocht? Of juist helemaal niet?
Ik ben helemaal verliefd op amerikaanse bullen dat karakter en die koppenMaar na 2 bullen te hebben moeten laten inslapen rond hun 3e jaar durven we dat niet meer aan. Maar voor mij is dat de onbetwiste nummer 1 hond.
![]()
Gelukkig is er nog steeds heel veel kaf tussen het koren, ondanks alle "gezins" campagnes. Maar ik hoop dat ooit het "gezinshond" imago van de Golden afgaat, en dat hij weer gewoon hond mag zijn en alleen door liefhebbers mag worden gehouden.
Is ook een utopie. Gezien het karakter van de Golden
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Bas Rouge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
Alhoewel ik zelf twee herders heb vind ik ze vaak helemaal niet zo leuk als ik ze op straat tegenkom. Toch passen ze me wel, ik kan er goed mee door de bocht en wat ik vind bij een hond vind ik bij herders, ze zijn natuurlijk behoorlijk kneedbaar in de richting van de wensen van hun eigenaar.
Ik heb een absoluut zwak voor blije, hartelijke honden zoals je die veel ziet in de jachthondengroep, gewoon opgewekt en aardig, geen moeilijk gedoe met andere honden en mensen. Toch is hun behoefte aan jagen niet te rijmen met mijn wens lange wandelingen in bos en veld te maken zonder bij voortduring je hond bij je te roepen of hem aan de riem te houden.
Ik heb een absoluut zwak voor blije, hartelijke honden zoals je die veel ziet in de jachthondengroep, gewoon opgewekt en aardig, geen moeilijk gedoe met andere honden en mensen. Toch is hun behoefte aan jagen niet te rijmen met mijn wens lange wandelingen in bos en veld te maken zonder bij voortduring je hond bij je te roepen of hem aan de riem te houden.
-
regina
-
zaira
- Actief
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
-
miekmiek
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik begrijp je even niet. Je zegt dat goldens helaas gezinshond zijn en dat er zoveel meer is etc. Ja dat is er inderdaad, jachtproeven, training, speuren, reddingszwemmen etc. Allemaal dingen die je zelf niet met je honden doet en ook niet gaat doenMarion. schreef:Maar ik vind dat er zo teveel Goldens zijn. Die zich schikken naar hun lot. Ja, ze doen heel blij, maar het leven kan zoveel leuker zijn. Alleen dat weten die honden niet. En wat niet weet, wat niet deert.
En alle Goldens op die haardkleedjes, weten niet wat er buiten is. En dat vind ik triest. Net zoals de vogeltjes in de kooitjes bij mensen thuis.
Waar heb je het dan over? Je eigen honden zijn nogal gebaat bij het feit dat ze op gezinshond gefokt zijn want ze zijn het zelf ook.
Laat de rest maar zitten, is teveel off topic
Laatst gewijzigd door laeken op 30 mar 2006 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- clausipaus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
- Contacteer:
Ik heb niet echt een voorkeur voor een ras.
Ik heb wel een zwak voor windhonden en dan met name de Greyhounds, Whippets en Italiaantjes.
Daarnaast natuurlijk voor de kleine harige hondjes, vooral de Maltezers natuurlijk
Ik heb wel een zwak voor windhonden en dan met name de Greyhounds, Whippets en Italiaantjes.
Daarnaast natuurlijk voor de kleine harige hondjes, vooral de Maltezers natuurlijk
Penotti & Sombra!

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
-
estelle
Even hoor. Ik denk toch niet dat je Marion dr honden kunt vergelijken met een GR die 3x per dag mee mag de kinderen naar school te brengen.MARC_S schreef:Ik begrijp je even niet. Je zegt dat goldens helaas gezinshond zijn en dat er zoveel meer is etc. Ja dat is er inderdaad, jachtproeven, training, speuren, reddingszwemmen etc. Allemaal dingen die je zelf niet met je honden doet en ook niet gaat doenMarion. schreef:Maar ik vind dat er zo teveel Goldens zijn. Die zich schikken naar hun lot. Ja, ze doen heel blij, maar het leven kan zoveel leuker zijn. Alleen dat weten die honden niet. En wat niet weet, wat niet deert.
En alle Goldens op die haardkleedjes, weten niet wat er buiten is. En dat vind ik triest. Net zoals de vogeltjes in de kooitjes bij mensen thuis.![]()
![]()
Waar heb je het dan over? Je eigen honden zijn nogal gebaat bij het feit dat ze op gezinshond gefokt zijn want ze zijn het zelf ook.Je geeft enorm af op gezinnen met "zomaar een golden erbij" die niet vaak genoeg buiten zou komen. Waarom zou een hond uit een gezin niet vaak genoeg buiten komen? Op veel wandelen na doe jij precies hetzelfde alleen heb je zelf geen kinderen en dus is de golden bij jou geen gezinshond die mee mag lopen naar school en terug?
Jij gaat er mee naar het bos. Dat deden mijn ouders ook gewoon met de honden toen ik klein was, naast dat ze mee liepen naar school, maargoed
Ja marion dr honden zitten niet op jachttraining of speurtraining maar is dat dan noodzakelijk?
-
Tamara/Bayko
-
laeken
- Zeer actief
Nee natuurlijk niet. Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Honden die 3 keer per dag meelopen naar school zijn gewoon zielige honden. Ik begrijp niet zo goed waarom de link goldens-kinderen-zielig de hele tijd gelegd moet worden.estelle schreef:Even hoor. Ik denk toch niet dat je Marion dr honden kunt vergelijken met een GR die 3x per dag mee mag de kinderen naar school te brengen.
Ja marion dr honden zitten niet op jachttraining of speurtraining maar is dat dan noodzakelijk?
Ik wordt een beetje moe van dat 3 keer per dag mee naar school en terug. Welke ouder loopt uberhaubt mee naar school en terug?
Ik wil aangeven dat steeds weer hameren op dat beeld een beetje hameren op een vooroordeel is.
In een gezin werkt niet iedereen en is er tenminste altijd een roedel om ze heen. Mensen die werken zijn niet door lichaamsbeweging ineens de beste bazen voor een hond. Ik zie goldens graag bij kinderen en midden in een gezin, dan maar een keer minder naar het bos maar wel lekker mee naar de camping, de school, de tuin in en de auto in mee vissen met vader en zoon. Liggen onder een bureautje bij het kindje dat huiswerk maakt is nog altijd beter dan in de gang bij de voordeur wachten op de baas die weg is
Ik vind het afgeven op gezinnen met kinderen met een golden erg irritant. Ze kiezen niet allemaal voor een golden omdat die bij voorbaat lekker makkelijk tekort gedaan kunnen worden zonder een probleem te geven.
-
schumie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De bull terrier en Amstaff
De bull-terrier staat hier wel bovenaan,die al er altijd blijven maar de tweede hond wordt een heel ander ras namelijk een hollandse herder(als alles doorgaat)Daarnaast wil ik ooit nog een amstaff en heel graag een australian cattle dog(maar dat zal wel even duren want mijn vriendje vind daar niks aan)
Een weinmaraner staat ook nog ergens op het verlanglijstje
Een weinmaraner staat ook nog ergens op het verlanglijstje
-
estelle
Tuurlijk is er in een gezin met kinderen alijd iemand thuis dus is de hond nooit alleen. Maar of er, doordat het een gezin is, meer met de hond gedaan wordt betwijfel ik hoor.
Als ik dat zo om me heen zie en ook bij mijn ouders in het westen, zitten er veel honden in gezinnen maar de meeste verhalen die ik hoor is dat niemand met de hond wil lopen, dochterlief van 11 verplicht een blokje om moet met de hond waarbij de hond bijna niet de kans krijgt te plassen/poepen omdat dochter zo snel mogelijk weer thuis wil zijn.
Of ze worden met een meter lijntje aan een paal gebonden in een speeltuin.
Maar goed, ze zijn er idd wel 'bij' en weinig alleen thuis maar of ze daar dan dus zo gelukkig van worden?
Hoevaak wij wel niet met de uitlaatservice honden mee hadden waarvan er gewoon mensen/kinderen thuis waren maar die allemaal te beroerd waren om met de hond te lopen....
Ja en ik vind het ook sneu als een hond de godganze dag alleen thuis is maar wel een aantal keren per week een flinke wandeling krijgt.
Ik weet ook eerlijk gezegd niet met welke hond ik meer mededelijden zou moeten hebben.
Overigens breng ik straks dus wel mn dochtertje met hond 3x per dag naar school toe.
Als ik dat zo om me heen zie en ook bij mijn ouders in het westen, zitten er veel honden in gezinnen maar de meeste verhalen die ik hoor is dat niemand met de hond wil lopen, dochterlief van 11 verplicht een blokje om moet met de hond waarbij de hond bijna niet de kans krijgt te plassen/poepen omdat dochter zo snel mogelijk weer thuis wil zijn.
Of ze worden met een meter lijntje aan een paal gebonden in een speeltuin.
Maar goed, ze zijn er idd wel 'bij' en weinig alleen thuis maar of ze daar dan dus zo gelukkig van worden?
Hoevaak wij wel niet met de uitlaatservice honden mee hadden waarvan er gewoon mensen/kinderen thuis waren maar die allemaal te beroerd waren om met de hond te lopen....
Ja en ik vind het ook sneu als een hond de godganze dag alleen thuis is maar wel een aantal keren per week een flinke wandeling krijgt.
Ik weet ook eerlijk gezegd niet met welke hond ik meer mededelijden zou moeten hebben.
Overigens breng ik straks dus wel mn dochtertje met hond 3x per dag naar school toe.
-
laeken
- Zeer actief
Mijn moeder liep met 2 kleine kinderen en een pointerteef aan een touwtje van een meter. Ow ow ow wat een zielige hond.estelle schreef:Overigens breng ik straks dus wel mn dochtertje met hond 3x per dag naar school toe.
Dat is wat ik wilde aangeven
- Annelies
- Zeer actief
Hier een gezin uit het westen...
Op zich denk ik dat voor Noa de omstandigheden ideaal zouden moeten zijn; een gezin met drie meiden in het voortgezet onderwijs, dus op verschillende tijden thuis en ik heb een bedrijf aan huis, vriend werkt parttime thuis en parttime elders. Er is dus eigenlijk altijd wel iemand aanwezig en tegen mijn meiden moet ik af en toe zeggen: Laat Noa nu maar even rusten; ze is net uitgeweest...
Nadeel daarbij is dat Noa niet zo makkelijk alleen is en het trainen daarin is soms best lastig, juist vanwege onze levenssituatie. We slepen haar dus vrijwel overal mee naartoe en hadden het min of meer al ingecalculeerd toen we Noa in ons gezin opnamen, maar dat even terzijde...
Op zich denk ik dat voor Noa de omstandigheden ideaal zouden moeten zijn; een gezin met drie meiden in het voortgezet onderwijs, dus op verschillende tijden thuis en ik heb een bedrijf aan huis, vriend werkt parttime thuis en parttime elders. Er is dus eigenlijk altijd wel iemand aanwezig en tegen mijn meiden moet ik af en toe zeggen: Laat Noa nu maar even rusten; ze is net uitgeweest...
Nadeel daarbij is dat Noa niet zo makkelijk alleen is en het trainen daarin is soms best lastig, juist vanwege onze levenssituatie. We slepen haar dus vrijwel overal mee naartoe en hadden het min of meer al ingecalculeerd toen we Noa in ons gezin opnamen, maar dat even terzijde...

Overgave kan de grootste overwinning zijn...
-
tineke