Ik ben helemaal verliefd op amerikaanse bullen dat karakter en die koppen
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Liefde voor 1 ras
Moderator: moderatorteam
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- Aantal honden: 2
Liefde voor 1 ras
Hebben jullie ook echt 1 ras waaraan je helemaal bent verkocht? Of juist helemaal niet?
Maar na 2 bullen te hebben moeten laten inslapen rond hun 3e jaar durven we dat niet meer aan. Maar voor mij is dat de onbetwiste nummer 1 hond.
- Gonny
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
-
ninic
- geregistreerd lid
- Contacteer:
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ik heb meerdere rassen waar ik gek op ben... de jack ten eerste, een hondje met pit, zelfstandig, toch trouw, behoorlijk gezond, veelzijdig... helaas een ras waar teveel knullig van rond loopt en het beeld vertroebeld..
de Bull mastif ben ik ook gek van, de DD, de basenji, de shiba, de boston, en daarnaast nog wel meer rassen die ik leuk vind...
de Bull mastif ben ik ook gek van, de DD, de basenji, de shiba, de boston, en daarnaast nog wel meer rassen die ik leuk vind...
- Hanneke2
- Zeer actief
- doesje
- Zeer actief
-
Marion.
Re: Liefde voor 1 ras
Ja. En je mag 3x raden wat dat ras isCarmen schreef:Hebben jullie ook echt 1 ras waaraan je helemaal bent verkocht? Of juist helemaal niet?
Ik ben helemaal verliefd op amerikaanse bullen dat karakter en die koppenMaar na 2 bullen te hebben moeten laten inslapen rond hun 3e jaar durven we dat niet meer aan. Maar voor mij is dat de onbetwiste nummer 1 hond.
Gelukkig is er nog steeds heel veel kaf tussen het koren, ondanks alle "gezins" campagnes. Maar ik hoop dat ooit het "gezinshond" imago van de Golden afgaat, en dat hij weer gewoon hond mag zijn en alleen door liefhebbers mag worden gehouden.
Is ook een utopie. Gezien het karakter van de Golden
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
tja, waarom? een golden is een goede gezins hond, is een trouwe hond, is een relatief makkelijke hond, wat niet wil zeggen dat ik het dus als een speelgoed hond of als hond die geen opvoeding en werk nodig heeft beschouw hoor... dus wat mij betreft hoeft dat imago niet te veranderen, maar wel de mentaliteit die sommige mensen hebben die een hond aanschaffen... geen enkele hond en dus ook niet een golden is bij geboorte opgevoedMarion. schreef:Ja. En je mag 3x raden wat dat ras isCarmen schreef:Hebben jullie ook echt 1 ras waaraan je helemaal bent verkocht? Of juist helemaal niet?
Ik ben helemaal verliefd op amerikaanse bullen dat karakter en die koppenMaar na 2 bullen te hebben moeten laten inslapen rond hun 3e jaar durven we dat niet meer aan. Maar voor mij is dat de onbetwiste nummer 1 hond.
![]()
Gelukkig is er nog steeds heel veel kaf tussen het koren, ondanks alle "gezins" campagnes. Maar ik hoop dat ooit het "gezinshond" imago van de Golden afgaat, en dat hij weer gewoon hond mag zijn en alleen door liefhebbers mag worden gehouden.
- Hanneke2
- Zeer actief
Ondanks dat het zo'n populair ras is, kom ik toch maar heel weinig 'foute'' Goldens tegen. Heel af en toe een hyper ADHD-ding dat gewoon niet genoeg beweging krijgt, maar het staat niet in verhouding tot de de aantallen gestoorde broodfok-labs en -JR's die je ziet.Marion. schreef:Ja. En je mag 3x raden wat dat ras isCarmen schreef:Hebben jullie ook echt 1 ras waaraan je helemaal bent verkocht? Of juist helemaal niet?
![]()
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
Marion.
Precies. Dat zeg ik dus ook. Ik wil helemaal niet dat de hond veranderd, of dat het karakter veranderd. Of dat het uiterlijk veranderd. Want juist daarom is het helemaal mijn ras.yamie schreef:dus wat mij betreft hoeft dat imago niet te veranderen, maar wel de mentaliteit die sommige mensen hebben die een hond aanschaffen
Ik zou alleen graag willen dat geen enkele Golden als haardkleedje of speelgoed gebruikt gaat worden.
En dat is het grote manco van het ras. Dat kan dus makkelijk, want ze leggen zich erbij neer. Elk voordeel heb zijn nadeel, zou Cruyff zeggen
- greatdane
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz
Jammer,maar moeilijk is hij toch helemaal niet?Gonny schreef:Hier de Duitse Dog......karakter en uiterlijk allebei top!!
![]()
maar Boris is hoogstwaarschijnlijk wel onze laatste Dog......
om diversen redenen.......
Duitse Dog bij mij op 1 en dan wel een degelijke er is gewoon geen hond die dit kan evenaren.
Fila brasileiro is wel een goede 2.

Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
-
Marion.
Pfff, vind je?Hanneke2 schreef:Ondanks dat het zo'n populair ras is, kom ik toch maar heel weinig 'foute'' Goldens tegen. Heel af en toe een hyper ADHD-ding dat gewoon niet genoeg beweging krijgt, maar het staat niet in verhouding tot de de aantallen gestoorde broodfok-labs en -JR's die je ziet.
Nou, misschien heb je ook wel gelijk. Echt gestoorden worden ook afgemaakt. Het kip en het ei enzo. Hond genomen voor de kids, gaat niet goed, dan hond dus dood. Risico voor de kids, dus weg met de hond.
Daarnaast is een Golden veel gelijkmatiger dan bv een Lab of een Jack. Kun je echt niet vergelijken. Brul ik 3x dat ze hun kop moeten houden en af moeten blijven, dan doen ze dat hoor. Een Lab in z'n puberteit trekt dat niet, die trekt dat gewoon niet.
En bij de Golden red ik dat wel, maar ben ik wel een dierenbeul als ik dat zou doen. Vind ik
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
- Aantal honden: 3
euhh
de am.staff met stip op 1
ik vindt heel veel rassen leuk
en ik zou er ook veel willen hebben
maar een am.staff blijft altijd in mijn leven 

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
-
linlin
niet aan een ras, maar op een soort hond ben ik erg gesteld; het mormel.
al dat kleine wit-met-vlekken-terriergrut.
valt niet onder één noemer te vangen edoch toch onmiskenbare trekjes hebbende. juist vanwege die combinatie onweerstaanbaar. ik verzet mij dan ook hevig tegen pogingen tot kanalisering en regulering. dan is de sjeu er gewoon af.
valt niet onder één noemer te vangen edoch toch onmiskenbare trekjes hebbende. juist vanwege die combinatie onweerstaanbaar. ik verzet mij dan ook hevig tegen pogingen tot kanalisering en regulering. dan is de sjeu er gewoon af.
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
het gaat mij niet om gestoorde honden , maar een golden is een hond die gematigd is, die in een gezin kan, die "makkelijk"is..... dat zegt niet dat je met een golden minder werk of aandacht moet hebben dan met welke pup dan ook hoor.Marion. schreef:Pfff, vind je?Hanneke2 schreef:Ondanks dat het zo'n populair ras is, kom ik toch maar heel weinig 'foute'' Goldens tegen. Heel af en toe een hyper ADHD-ding dat gewoon niet genoeg beweging krijgt, maar het staat niet in verhouding tot de de aantallen gestoorde broodfok-labs en -JR's die je ziet.
Nou, misschien heb je ook wel gelijk. Echt gestoorden worden ook afgemaakt. Het kip en het ei enzo. Hond genomen voor de kids, gaat niet goed, dan hond dus dood. Risico voor de kids, dus weg met de hond.
Daarnaast is een Golden veel gelijkmatiger dan bv een Lab of een Jack. Kun je echt niet vergelijken. Brul ik 3x dat ze hun kop moeten houden en af moeten blijven, dan doen ze dat hoor. Een Lab in z'n puberteit trekt dat niet, die trekt dat gewoon niet.
En bij de Golden red ik dat wel, maar ben ik wel een dierenbeul als ik dat zou doen. Vind ik
ik snap je deels wel hoor marion, het imago van de golden, het stigma... en ik weet ook dat het meer hond is dan de hond die op een kleedje kan liggen.... maar het is ook een hond die prima op dat kleedje kan liggen, die zich daar ook goed in kan voegen , ook al is er meer uit te halen, de hond vind het ook oke en daar gaat het om......
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
gut toch grappig dat jij de enorme broodfok terriers en ongecontroleerde fok toch zo leuk vind, nee gaat niks boven datlinlin schreef:niet aan een ras, maar op een soort hond ben ik erg gesteld; het mormel.
- Hanneke2
- Zeer actief
Ik denk dat jij mijn Lilootje wel leuk zou vinden. Wit met vlekkies, en eigenlijk een soort terrier op hoge pootjes.linlin schreef:niet aan een ras, maar op een soort hond ben ik erg gesteld; het mormel.
Ik vind het trouwens ook leuke hondjes, dat kleine maar niet breekbare en met een echte kop erop. Lilo's beste vriendje is een mormel uit de broodfok (was een kadootje voor de eerste baas en zat met drie maanden dus al bij z'n tweede) en het is een soort miniatuur-enge hedder, maar dan aanzienlijk vrolijker.
-
Marion.
Dat zeg ik dus ook. De hond trekt het als hij veroordeeld is tot haardkleedje. Die voegt zich naar het lot. Bij een jonge Lab is dat niet zo makkelijk. Dat is het grote manco van de Golden. Of manco...yamie schreef:ik snap je deels wel hoor marion, het imago van de golden, het stigma... en ik weet ook dat het meer hond is dan de hond die op een kleedje kan liggen.... maar het is ook een hond die prima op dat kleedje kan liggen, die zich daar ook goed in kan voegen , ook al is er meer uit te halen, de hond vind het ook oke en daar gaat het om......
Nee, hij ìs niet ontevreden als haardkleedje. Als dat is wat hem toebedeeld is, is het goed. Dan schikt hij zich naar zijn lot.
Maar ik vind dat er zo teveel Goldens zijn. Die zich schikken naar hun lot. Ja, ze doen heel blij, maar het leven kan zoveel leuker zijn. Alleen dat weten die honden niet. En wat niet weet, wat niet deert.
En alle Goldens op die haardkleedjes, weten niet wat er buiten is. En dat vind ik triest. Net zoals de vogeltjes in de kooitjes bij mensen thuis.
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
ja oke marionMarion. schreef:Dat zeg ik dus ook. De hond trekt het als hij veroordeeld is tot haardkleedje. Die voegt zich naar het lot. Bij een jonge Lab is dat niet zo makkelijk. Dat is het grote manco van de Golden. Of manco...yamie schreef:ik snap je deels wel hoor marion, het imago van de golden, het stigma... en ik weet ook dat het meer hond is dan de hond die op een kleedje kan liggen.... maar het is ook een hond die prima op dat kleedje kan liggen, die zich daar ook goed in kan voegen , ook al is er meer uit te halen, de hond vind het ook oke en daar gaat het om......
Nee, hij ìs niet ontevreden als haardkleedje. Als dat is wat hem toebedeeld is, is het goed. Dan schikt hij zich naar zijn lot.
Maar ik vind dat er zo teveel Goldens zijn. Die zich schikken naar hun lot. Ja, ze doen heel blij, maar het leven kan zoveel leuker zijn. Alleen dat weten die honden niet. En wat niet weet, wat niet deert.
En alle Goldens op die haardkleedjes, weten niet wat er buiten is. En dat vind ik triest. Net zoals de vogeltjes in de kooitjes bij mensen thuis.
mar er zijn rassen en honden die er niet tegen kunnen, dat vind ik erger, als een hond zich kan voegen naar wat er voor hem of haar is? prima.... ook al doet zus broer enz het anders... de hond is oke, is gelukkig met wat hij kent
en een golden is nou eenmaal een easy hond daarvoor.,. een jack bv die zo gehouden word? kan niet en dat merkt men ook,. en dus is de hond de dupe een golden dus niet.. ook al zie jij en ik het liever anders..
- Hanneke2
- Zeer actief
Ja maar dat bedoel ik niet. Ik kom vooral honden tegen in het park, daar wordt dus gewoon lekker mee gelopen en die hebben geen hele slechte baas. Maar dan nog zie ik compleet gestoorde labs, helemaal kapotgefokt op mens- en hondvriendelijkheid en echt half debiel, en superfelle broodfok-JR's. Maar een kennis van ons heeft bijvoorbeeld een afgedankte broodfok-Goldenteef, en da's ondanks het donkere-schuur-verleden een hele leuke sociale hond. Wat ik dus bedoel te zeggen is dat GR's ondanks ongecontroleerde rotfok nog steeds leuke honden blijven. Dat is ook hun vloek natuurlijk, want zo stimuleren ze als het ware zelf de broodfok, in tegenstelling dus tot bijvoorbeeld labradors, want daar zijn inmiddels alle hersencellen uitgefokt.Marion. schreef:Pfff, vind je?Hanneke2 schreef:Ondanks dat het zo'n populair ras is, kom ik toch maar heel weinig 'foute'' Goldens tegen. Heel af en toe een hyper ADHD-ding dat gewoon niet genoeg beweging krijgt, maar het staat niet in verhouding tot de de aantallen gestoorde broodfok-labs en -JR's die je ziet.
- Moos
- Zeer actief
Hmmm, niet heel erg in het bijzonder een ras. Ik vindt Maltezers uiteraard leuk, maar het is niet zo dat ik helemaal verknocht aan dat ras ben en nooit meer anders zou willen.
Eigenlijk hou ik van alles wat zachtaardig is, maar toch met een kleine dosis pit. Van knuffelen houdt, lekkere wandelingen kan maken, en waar dan met wandelen of met spelen de vrolijkheid vanaf straalt. En oh ja, ik hou wel van veel haar op een hond
Eigenlijk hou ik van alles wat zachtaardig is, maar toch met een kleine dosis pit. Van knuffelen houdt, lekkere wandelingen kan maken, en waar dan met wandelen of met spelen de vrolijkheid vanaf straalt. En oh ja, ik hou wel van veel haar op een hond

-
bianca83
- Zeer actief
-
estelle
De herder met stip op nummer 1 natuurlijk!!!!!!!!
Maar dan wel het liefst de werklijn herders. Heb het niet zo op de 'Rex'-herders die totaal niet meer het karakter hebben wat een herder hoort te hebben.
Maar ach ik vind zoveel honden leuk. En ik zou nog zoveel honden 'ooit' eens willen hebben; een ruwhaar jackie, een mooie Golden reu, een stafford en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Alleen wil ik voorlopig toch ook actief blijven in de africhting en daar heb ik dan dus een herder voor nodig hahaha.
Maar dan wel het liefst de werklijn herders. Heb het niet zo op de 'Rex'-herders die totaal niet meer het karakter hebben wat een herder hoort te hebben.
Maar ach ik vind zoveel honden leuk. En ik zou nog zoveel honden 'ooit' eens willen hebben; een ruwhaar jackie, een mooie Golden reu, een stafford en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Alleen wil ik voorlopig toch ook actief blijven in de africhting en daar heb ik dan dus een herder voor nodig hahaha.
- bobientje
- Actief
-
estelle
mwah ik weet het nog niet zo goed hoor.yamie schreef:ja oke marionMarion. schreef:Dat zeg ik dus ook. De hond trekt het als hij veroordeeld is tot haardkleedje. Die voegt zich naar het lot. Bij een jonge Lab is dat niet zo makkelijk. Dat is het grote manco van de Golden. Of manco...yamie schreef:ik snap je deels wel hoor marion, het imago van de golden, het stigma... en ik weet ook dat het meer hond is dan de hond die op een kleedje kan liggen.... maar het is ook een hond die prima op dat kleedje kan liggen, die zich daar ook goed in kan voegen , ook al is er meer uit te halen, de hond vind het ook oke en daar gaat het om......
mar er zijn rassen en honden die er niet tegen kunnen, dat vind ik erger, als een hond zich kan voegen naar wat er voor hem of haar is? prima.... ook al doet zus broer enz het anders... de hond is oke, is gelukkig met wat hij kent
en een golden is nou eenmaal een easy hond daarvoor.,. een jack bv die zo gehouden word? kan niet en dat merkt men ook,. en dus is de hond de dupe een golden dus niet.. ook al zie jij en ik het liever anders..
Die Golden Retrievers, die als haardkleedjes gebruikt worden en 3x daags een blokje om mogen vind ik er niet 'vrolijk' en 'blij ' bij lopen hoor. Die sjokken op hun 2e achter hun baasje aan alsof ze hoog bejaard zijn. Reageren totaal niet meer op prikkels uit hun omgeving, als baasje stil staat staan ze ook stil; kopje hangens naar beneden....
Een GR vind dit dus helemaal niet prima maar het is de hond niet om heibel te gaan trappen, om druk heen en weer te gaan rennen e.d.
- *Silvia*
- Zeer actief
- starfleet
- Erelid
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb eerst een fase doorlopen waarin ik niet beter wist en gewoon "een hond" wilde hebben.
Daarna kwam de fase waarin ik helemaal op de "rastoer" ging en als in de supermarkt ging uitzoeken welk ras nu precies voor mij de ideale hond was.
En toen kwam ik langzamerhand in de fase terecht waarin ik nu nog en mijn verdere levenlang zal blijven steken. Ik ontdekte dat er zoveel individuele verschillen bestaan binnen een ras dat ik ophield met het blindstaren op een bepaald ras. Ik kan nu willekeurig welke hond een fijne hond of juist géén fijne hond vinden. De meerderheid van de honden valt in de laatste kategorie.
En natuurlijk, er zijn zat rassen die me meer aanspreken dan vele andere, maar ik heb absoluut geen voorkeur wat ras betreft. Ik richt me volledig op de manier van zijn van een hond als ik hem beoordeel. Hij spreekt me aan of niet en daar heeft uiterlijk eigenlijk weinig tot niets mee te maken.
Voor mij maakt het dus niets uit of een hond een rashond is of niet.
Daarna kwam de fase waarin ik helemaal op de "rastoer" ging en als in de supermarkt ging uitzoeken welk ras nu precies voor mij de ideale hond was.
En toen kwam ik langzamerhand in de fase terecht waarin ik nu nog en mijn verdere levenlang zal blijven steken. Ik ontdekte dat er zoveel individuele verschillen bestaan binnen een ras dat ik ophield met het blindstaren op een bepaald ras. Ik kan nu willekeurig welke hond een fijne hond of juist géén fijne hond vinden. De meerderheid van de honden valt in de laatste kategorie.
En natuurlijk, er zijn zat rassen die me meer aanspreken dan vele andere, maar ik heb absoluut geen voorkeur wat ras betreft. Ik richt me volledig op de manier van zijn van een hond als ik hem beoordeel. Hij spreekt me aan of niet en daar heeft uiterlijk eigenlijk weinig tot niets mee te maken.
Voor mij maakt het dus niets uit of een hond een rashond is of niet.