Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

aangereden...

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

MIKEYenBOWIE
geregistreerd lid

aangereden...

Ongelezen bericht door MIKEYenBOWIE »

mijn lieve bowie is nadat hij eergisteravond weggelopen was, aangereden door een auto!
hij is door de dierenambulance opgehaald en heeft de nacht bij iemand van de dierenambulance doorgebracht. hij heeft een paar lelijke wonden op zijn koppie en hij trekt zijn rug krom. ook is zijn ademhaling erg snel ik heb het zo goed als het ging geteld ik kwam op zo'n 60 per minut.
ik heb gisteren de dierenarts die hem behandeld had gesproken en die liet het eigenlijk een beetje aan mij over of ik nog met hem terug zou komen.
nu twijfel ik de hele tijd... moet ik er nog even heen gaan of zal het zo wel goed gaan. om er nu heen te gaan en dan van hem te horen dat het gewoon wat tijd nodig heeft vind ik ook weer zo wat...
hij eet, drinkt, poept en plast wel. hij kan ook wel lopen maar doet het liever niet.
hij heeft voor zo ver ik merk niet echt ergens pijn.(als ik ergens aanzit)
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Als je twijfelt even langs de dierenarts. :wink: Je weet het immers nooit. Sterkte en ik hoop dat het allemaal meevalt! Je zal goed geschrokken zijn.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
beppie
Zeer actief

Ongelezen bericht door beppie »

Wat een schrik. Als je het niet vertrouwd zou ik ook inderdaad de dierenarts er nog even naar laten kijken.Sterkte ermee.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: aangereden...

Ongelezen bericht door laeken »

Huh :denken: Waarom is je hond bij iemand gebleven van de dierenambulance en niet bij de dierenarts of bij jou?

Wat zegt de dierenarts dat je hond heeft? Kneuzingen? Ik zou toch een duidelijke verklaring willen voor wat ik zag en als ik daar genoegen mee neem dan is het goed. Sneller ademen en een kromme rug vind ik persoonlijk niet zo lekker gaan :neenee:

Heb je pijnstillers gekregen voor je hond?
Afbeelding
MIKEYenBOWIE
geregistreerd lid

was weggelopen

hoi,
o dat had ik er helemaal niet bij verteld.
hij was weggelopen. wij dus de hele avond en de halve nacht lopen zoeken maar helamaal niets...
'smorgens de politie dierenambulance en asiels gebeld maar die hadden allemaal niets gevonden of gehoord.
'smiddags werden we gebeld door iemand van de dierenambulance dat zij hem thuis had.
hij was dus al die avond er voor door haar opgehaald maar er is waarschijnlijk iets misgegaan met de melding daarvan...
ik heb nu verder geen pijnstillers meer voor hem.
de DA ging er niet vanuit dat er iets gebroken was en zijn er dus ook geen foto's gemaakt.
maar hij zal wel kneuzingen hebben.
ik moet zeggen dat hij al iets opknapt, hij komt al wat meer (uit zich zelf) uit zijn mand maar zijn ademhaling blijft wel kort en snel.
groetjes ceciel
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: was weggelopen

Ongelezen bericht door laeken »

MIKEYenBOWIE schreef:de DA ging er niet vanuit dat er iets gebroken was en zijn er dus ook geen foto's gemaakt.
maar hij zal wel kneuzingen hebben.
ik moet zeggen dat hij al iets opknapt, hij komt al wat meer (uit zich zelf) uit zijn mand maar zijn ademhaling blijft wel kort en snel.
groetjes ceciel
Wat ik eens zou doen is voorzichtig, echt heeeeeel voorzichtig, zijn ribben 1 voor 1 helemaal afgaan. Ribben kunnen kneuzen en zelfs breken waarbij de splinters tegen of in de longen komen wat weer effect op de ademhaling heeft. :wink:
Dat de DA geen foto gemaakt heeft is echt vreemd omdat zowel breuken als bloedingen echt alleen zichtbaar zijn op foto's. :19: Je hond zal niet de eerste zijn waar een interne bloeding of een gebroken rib voor problemen zorgt zonder dat dat opgemerkt wordt. Een foto na een ongeluk is wel echt belangrijk.
Afbeelding
mirjam-

Ongelezen bericht door mirjam- »

Mijn hond is een tijdje terug aangereden en had ademhalingsproblemen. De da dacht eerst een gebroken middenrif en we werden doorgestuurd naar Utrecht. Later in Utrecht bleek dat ze een ingeklapte long had.
Dus kijk maar uit. Er waren wel bij mijn eigen da direct rontgenfoto's genomen waarop de da iets zag wat er niet thuishoorde.
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Ik vind dit ook wel een zeer vreemd verhaal en als ik jou was zou ik onmiddellijk naar een dierenkliniek gaan om hem van onder tot boven na te laten kijken. Ik ben het helemaal met Marc eens.
Als je nagaat waar ze een mens allemaal op controleren als hij/zij aangereden is dan hebben ze amper naar jouw hond gekeken als ik het goed begrijp.
Inwendig letsel is moeilijk te zien, maar kan gevaarlijk zijn.
Snelle ademhaling kan ook op pijn duiden.
Beterschap!
Afbeelding
Tamara&Dana
Actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bullterrier & American Pitbullterrier

Ongelezen bericht door Tamara&Dana »

Ik zou toch echt naar de da gaan.

Liever een foto maken voor niets dan dat je niet
weet wat er met het beessie aan de hand is.
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Ik zou er ook absoluut een dierenarts naar laten kijken. Versnelde ademhaling is echt niet goed hoor. Hup naar de da!
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Heel snel naar de d.a. en fotos laten maken!!
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Miranda*
Actief
Mijn ras(sen): Mezclar de Basura
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miranda* »

Wat zullen jullie geschrokken zijn.
Veel beterschap voor Bowie
Un buen día, atentamente y una pierna de nuestros perros;
Afbeelding
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Ik zou dus echt naar de Da gaan en erop aan dringen om foto's te maken, van longen, hart, ribben en zn rug. En als hij dat niet wil lekker naar een andere Da gaan.
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ook hier één die gelijk bij de da op de stoep zou staan! Ook al vinden ze niets bijzonders, dat de hond dan toch pijnstilling zou krijgen. T'is niet nix om aangereden te worden en ze lopen echt niet voor niets krom hoor.

Maar wel heel triest allemaal zeg. Heel veel sterkte en beterschap.
MIKEYenBOWIE
geregistreerd lid

toch geweest...

hoi,
nou ik ben toch nog met hem bij mijn eigen DA geweest maar hij kon gelukkig niets ergs vinden. er zijn foto's gemaakt en hij heeft hem helemaal nagekeken.
die snelle ademhaling komt volgens de DA van de pijn en daarom trekt hij zijn rug ook krom.
hij heeft nu nog pijnstillers gekregen en het gaat nu wel weer redelijk.
het zal volgens de Da nog wel even duuren voordat hij weer helemaal de oude is maar het komt wel weer goed.
gelukkig maar!
hij is behoorlijk gespierd en dat heeft hem volgens de DA goed beschermd tegen de klap.
bedankt voor jullie reacties
groetjes ceciel
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Goed dat je hem toch nog even na hebt laten kijken en dat het allemaal in orde blijkt te zijn. Een hele geruststelling :ok:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ik ben blij dat jullie geweest zijn. Gelukkig is er verder geen inwendig letsel gevonden. Ik hoop dat de pijnstillers een beetje helpen. Geef hem maar een flinke knuffels van mij. Beterschap!
Afbeelding
laforrest
Vaste gebruiker
Contacteer:

Re: toch geweest...

Ongelezen bericht door laforrest »

goed dat je toch naar de da bent geweest...ik vond het al vreemd dat ze geen foto´s hadden gemaakt. gelukkig is er niks ernstigs te zien op de foto´s....

beterschap voor je hondje!

x
marjolein
MIKEYenBOWIE
geregistreerd lid

bowie is weer helemaal beter

hoi,
bowie is weer helemaal beter! :cheer: hij is echt een heletijd zielug geweest maar de laatste paar dagen is hij weer helemaal de oude
groetejs ceciel
mitmig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Drie dwergpinschers en twee Thaise 'soidogs'
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door mitmig »

Fijn om te horen dat ie weer helemaal de oude is! Zijn beschermengeltje heeft goed werk gedaan! Afbeelding Dikke knuffel voor Bowie! :wink:
Groetjes, Monique

Afbeelding
Femia
Zeer actief
Contacteer:

:ok: :ok: Fijn om te lezen :ok: :ok:
Afbeelding
Marion.

Re: bowie is weer helemaal beter

Ongelezen bericht door Marion. »

MIKEYenBOWIE schreef:hoi,
bowie is weer helemaal beter! :cheer: hij is echt een heletijd zielug geweest maar de laatste paar dagen is hij weer helemaal de oude
groetejs ceciel
Vanavond op je knietjes!
Wat hebben jullie een mazzel. Je zult het verdient hebben. Hopelijk wordt Bowie nog heel erg oud :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”