Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vanmiddag daisy bij de DA geweest
Ze hebben bloedonderzoek gedaan en daar kwam niks uit alles was goed
dus toch maar foto's gemaakt daar blijkt uit dat ze artrose in haar rug heeft ook is ze bijna blind aan haar linkeroog en de rechter word ook al minder en de incontenentie kan komen door ouderdom
Ach, arme Daisy. Ik hoop dat je haar ouderdomskwaaltjes nog een beetje kan verlichten. Het valt niet mee om je hond oud te zien worden.
Sterkte en knuffels voor Daisy.
we zijn al een week bezig met propalin voor de incontinentie en vandaag heeft ze geen urine meer verloren
en voor de artrose zijn we vast begonnen met rimadyl
ik hoop dat het snel aanslaat
kun je ook merken of ze pijn heeft?
(ik weet niet of je hier al eerder op het forum over haar kwalen had verteld, dus misschien vraag ik wel dingen die hier ergens al staan)
bij welke dierenarts ben je met haar?
Kunnen ze bij een hond ook meten hoeveel ze nog ziet?
ik kon merken dat ze niet lekker in haar vel zat doordat zij s ávond als wou liggen niet haar plek goed kon vinden ze wou wel liggen maar durfde niet goed
Daisy heeft staar en bij staar is mij verteld dus is het net of zie je door een glas melk het opmeten kunnen ze ook niet maar aangezien ze angstig is en snel schrik en haar linker oog meer staar heeft kan je er haast van uitgaan dat ze daarmee bar weinig ziet het linkeroog zag erg grijs
akelig als je hond zich niet lekker voelt he?
Nu maar hopen dat de pijstiller snel werkt. Meestal is dat wel een medicijn dat goed aanslaat.
sterkte er mee !
Bij daisy heeft de rimadyl goed geholpen en heeft ze weinig last van haar rug
Helaas zijn haar ogen achteruitgegaan en is ze angstig vooral buiten als ze honden tegenkomt (deze ontwijken we zoveel mogelijk)
Ook ging het eerst zeer goed op de propalin maar helaas verliest ze alweer urine en we hebben nou de dosis verhoogd in de hoop dat het wel weer aanslaat
Laatst gewijzigd door Jacan op 12 apr 2006 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
schotse collie schreef:we zijn al een week bezig met propalin voor de incontinentie en vandaag heeft ze geen urine meer verloren
en voor de artrose zijn we vast begonnen met rimadyl
ik hoop dat het snel aanslaat
Heel erg veel beterschap gewenst !!
Dikke knuf voor't hondeke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans Ik ben gewoon mezelf
schotse collie schreef:Bij daisy heeft de rimadyl goed geholpen en heeft ze weinig last van haar rug
Helaas zijn haar ogen achteruitgegaan en is ze angstig vooral buiten als ze honden tegenkomt (deze ontwijken we zoveel mogelijk)
Ook ging het eerst zeer goed op de propalin maar helaas verliest ze alweer urine en we hebben nou de dosis verhoogd in de hoop dat het wel weer aanslaat
zielig he die angst omdat ze steeds slechter gaat zien Wij hebben inky op de incurin staan van wegen haar urine verlies ,en dat gaat ze had eerst ook propalin maar dat werkte bij haar ook niet echt goed
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
schotse collie schreef:Bij daisy heeft de rimadyl goed geholpen en heeft ze weinig last van haar rug
zielig he die angst omdat ze steeds slechter gaat zien Wij hebben inky op de incurin staan van wegen haar urine verlies ,en dat gaat ze had eerst ook propalin maar dat werkte bij haar ook niet echt goed
Als de propalin niet meer aanslaat zal ik met mijn DA overleggen of incurin wat voor haar is
bedankt voor de tip
Er zijn ook andere middelen die je kunt geven om artrose te verlichten hoor. Rimadyl is slechts een pijnstiller met ook nog vervelende bijwerkingen. Probeer ook eens met vers vlees en alternatieve produkten of je er misschien iets aan kunt doen. Er zijn diverse voedingssupplementen die soms goed kunnen werken. En misschien is er iemand op collie en sheltie forum die er meer van weet.
Sterkte ermee, en 8 jaar vind ik nog helemaal niet zo oud. Hooguit een beetje 'senior'.
Lindsey schreef:Er zijn ook andere middelen die je kunt geven om artrose te verlichten hoor. Rimadyl is slechts een pijnstiller met ook nog vervelende bijwerkingen. Probeer ook eens met vers vlees en alternatieve produkten of je er misschien iets aan kunt doen. Er zijn diverse voedingssupplementen die soms goed kunnen werken. En misschien is er iemand op collie en sheltie forum die er meer van weet.
Sterkte ermee, en 8 jaar vind ik nog helemaal niet zo oud. Hooguit een beetje 'senior'.
rimadyl is een pijnstiller , koortsremmer en ontstekingsremmer
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Lindsey schreef:Er zijn ook andere middelen die je kunt geven om artrose te verlichten hoor. Rimadyl is slechts een pijnstiller met ook nog vervelende bijwerkingen. Probeer ook eens met vers vlees en alternatieve produkten of je er misschien iets aan kunt doen. Er zijn diverse voedingssupplementen die soms goed kunnen werken. En misschien is er iemand op collie en sheltie forum die er meer van weet.
Ik weet wat je kunt geven aan een hond met artrose
heb vorig jaar helaas eenhond moeten inslapen die aan artrose leed
Het gaat mij nu meer om de urine die ze laat lopen
Heb van de week nog een gesprek gehad met mijn DA en hij zegt ook daisy word vroeg oud dat was toch iets waar we rekening meemoeten houden