Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Terugbrengen of niet?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Terugbrengen of niet?

Ongelezen bericht door Caro. »

Stel: je bent zo oerdom geweest om een puppy bij een broodfokker te kopen. Je wist niet dat het een broodfokker was (ja oerdom dus).
Eenmaal thuisgekomen blijkt er van alles aan het beestje te mankeren.

Wat doe je? Breng je de pup terug? Probeer je er het beste van te maken? of nog iets anders?
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Als je zo dom bent een pup bij een broodfokker te kopen is dat vervelend. Maar ik vind het barbaars een pup terug te brengen..Fouten worden gemaakt en je neemt dan ook maar de verantwoordelijkheid voor je misser en zorgt met alles wat je hebt voor die pup. Overigens vrewacht ik wel dat je die broodfokker nazit met alle rekeningen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

idem met de vorige spreker..... niets aan toe te voegen.
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
oejsje
Actief

Ongelezen bericht door oejsje »

Ik denk dat ik de verantwoordelijkheid zou nemen van de oerdomme fout die ik gemaakt had. En de pup een zo'n goed mogelijk, liefdevol en zorgeloos leven geven, met daarbij de behorende medische zorg die de pup nodig heeft.

Maargoed dat ik zo'n fout niet snel zou maken! :19:
Gonny
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gonny »

Eline* schreef:Als je zo dom bent een pup bij een broodfokker te kopen is dat vervelend. Maar ik vind het barbaars een pup terug te brengen..Fouten worden gemaakt en je neemt dan ook maar de verantwoordelijkheid voor je misser en zorgt met alles wat je hebt voor die pup. Overigens vrewacht ik wel dat je die broodfokker nazit met alle rekeningen.
:ok: hoef ik niets te tikken... :mrgreen:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Hmmm weinig meningsverschil :mrgreen:
Dit is mijn mening namelijk ook.

Maar de broodfokker komt er wel weer heel makkelijk vanaf.... hij heeft weer een zieke pup verkocht, knijpt in zijn handjes en heeft verder nergens last van.....
Afbeelding
A good dog never dies...

Gonny
Zeer actief

Stang schreef:Hmmm weinig meningsverschil :mrgreen:
Dit is mijn mening namelijk ook.

Maar de broodfokker komt er wel weer heel makkelijk vanaf.... hij heeft weer een zieke pup verkocht, knijpt in zijn handjes en heeft verder nergens last van.....

ja...da's waar....
dan ga ik ook nog actie voeren tegen em... :wink:
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

nee geen denken aan, die blijft gewoon mooi.
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

ik zou hem niet terugbrengen, nou ja, zie alle reacties hierboven.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

unaniem met de rest. Zelfs al zou ik de pup WILLEN terugbrengen, ik zou het gewoon niet kunnen.
Ik maak zowiezo af waar ik begonnen ben als het om honden gaat. Iets wat hier komt, dat blijft hier ook.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Ben je gek zeg, die gaat niet meer terug dan hoor, nee bij mij zou die nog een kans hebben eenmaal terug bij die fokker niet meer
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
LaRep
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tokkel

Ongelezen bericht door LaRep »

Hier dus een andere mening.

Paar maanden terug pup gekocht (NIET bij een broodfokker. Pup was in het nest al behandeld tegen puppyschurft. Eenmaal bij mij bleek het niet om schurft te gaan en waar het wel om zou gaan zijn we met onderzoek niet achtergekomen. Er was nog 1 onderzoek mogelijk en zelfs die zou nog geen 100% uitsluitsel kunnen geven. Inmiddels was ik in de drie maanden tijd dat ik haar had al 600 euro kwijt aan dierenartskosten. Het feit dat ik geen garantie had dat het uberhaupt over zou gaan en dat het heel moeilijk zou zijn een hond later te verkopen die als pup ziek geweest is heeft mij doen besluiten haar terug te brengen naar de fokker.
Afbeelding
Gonny
Zeer actief

LaRep schreef:Hier dus een andere mening.

Paar maanden terug pup gekocht (NIET bij een broodfokker. Pup was in het nest al behandeld tegen puppyschurft. Eenmaal bij mij bleek het niet om schurft te gaan en waar het wel om zou gaan zijn we met onderzoek niet achtergekomen. Er was nog 1 onderzoek mogelijk en zelfs die zou nog geen 100% uitsluitsel kunnen geven. Inmiddels was ik in de drie maanden tijd dat ik haar had al 600 euro kwijt aan dierenartskosten. Het feit dat ik geen garantie had dat het uberhaupt over zou gaan en dat het heel moeilijk zou zijn een hond later te verkopen die als pup ziek geweest is heeft mij doen besluiten haar terug te brengen naar de fokker.
1. waarom zou je haar later willen verkopen dan?
2. betaalde de fokker niet voor de kosten? (of gedeelte?)

ik zou er na 3 maanden echt geen afscheid van kunnen nemen.. :wink:
Afbeelding
Ilona&Kira
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ilona&Kira »

Wie de kont brand........ :mrgreen:
Afbeelding
LaRep
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tokkel

Ongelezen bericht door LaRep »

Gonny schreef:
1. waarom zou je haar later willen verkopen dan?
2. betaalde de fokker niet voor de kosten? (of gedeelte?)

ik zou er na 3 maanden echt geen afscheid van kunnen nemen.. :wink:
1. Ik train politiehonden en als ze klaar zijn verkoop ik ze.
2. Fokker baalde er enorm van maar heeft nooit aangeboden mee te betalen aan de kosten (heb er trouwens ook nooit om gevraagd hoor). Toen ik haar terug bracht kreeg ik wel het pupgeld terug.
Afbeelding
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

Ik ook :mrgreen: heb ooit een rib uit mijn lijf gespaard voor mijn allereerste pup MET stamboom, mijn wens was om in de toekomst te gaan fokken, ook daarom een pup met stamboom gekocht via de RV.
Een schatje, kan niet anders zeggen, maar na 2 dagen viel mij op dat zij een teen miste aan haar achtervoet :eek: , naar de DA, deze heeft haar grondig bekeken en er was gewoon GEEN teen, dus een afwijking aan het skelet wat dus hoogstwaarschijnlijk erfelijk zou zijn, dus kon ik met mijn puppy vanaf dag 2 al niet fokken en ze kostte me wel 1250 gulden toenertijd.
Hierop heb ik haar ook teruggebracht en heb verder gezocht naar een compleet puppy..............Fokker zei trouwens dat haar teen gebroken was omdat ze er op gestaan zouden hebben, waarom dit dan al niet vermeld bij verkoop :denken: en hoe kan die dan weg zijn :denken:
Ik vond t niet leuk om te doen, maar t is ook niet t einde van de wereld............nu hebben we het hier over een foute fokker, zou ik hem dan ook terug brengen............ik weet niet, zou al nooit daar een pup kopen, dus kom ook niet in die situatie, maar ik vind t wel raar om te zeggen, ik zou de pup niet meer kunnen missen, je hebt haar een week een band moet groeien die is er niet in een week, vind ik :pffff:
En toch raad ik zo'n persoon aan om de pup terug te brengen , omdat deze broodfokkers, juist alleen omdat niemand is de moed heeft om de pup terug te brengen , maar door blijft fokken, IEMAND zal de eerste moeten zijn die dat doet..................ALLEEN als iedereen zijn zieke pup terugbrengt en geld terug eist zal er wat gaan gebeuren, anders blijft dit zo gewoon doorgaan ( deze gasten teren nl op het zielige puppyhart van de nieuwe eigenaar, die weten als deze eenmaal thuis is met de pup, deze hem toch niet terug brengt en zo gaat t dus maar door) en dan moeten we ook niet zeuren daarover :19:

En hoe dom kan je zijn dat je een pup koopt en deze niet eens rond laat lopen :pffff: :boos: zodat je in ieder geval kan zien of deze kan lopen........... :eek:
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragverp »

Bij mij gaat de pup dus retour om zo is iets anders te doen als waar die sh(*&(*&ten op rekenen. Misschien niet het beste voor het beestje , maar misschien wel beter voor al die hondjes die er na komen en al geweest zijn.
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

iones schreef:unaniem met de rest. Zelfs al zou ik de pup WILLEN terugbrengen, ik zou het gewoon niet kunnen.
Ik maak zowiezo af waar ik begonnen ben als het om honden gaat. Iets wat hier komt, dat blijft hier ook.
Helemaal mee eens
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Het is niet zo dat ik in een week tijd aan een hondje hecht. Zo werkt dat bij mij niet. Maar ik heb nu eenmaal een geweten. Een hond (terug)brengen naar een adres waarvan ik weet dat ze er niet goed zijn voor honden, dat kan ik niet. Daarvoor hou ik te veel van honden in het algemeen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Ragverp schreef:Bij mij gaat de pup dus retour om zo is iets anders te doen als waar die sh(*&(*&ten op rekenen. Misschien niet het beste voor het beestje , maar misschien wel beter voor al die hondjes die er na komen en al geweest zijn.
Dat snap ik, maar een pup willens en wetens terugbrengen naar een plek waar hij/zij het enorm slecht heeft??
Pffff, nee dat gaat me te ver.
Afbeelding
A good dog never dies...

Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Ik zou mijn verantwoordelijkheid naar de pup nemen; deze zou dus niet meer teruggaan...

...en de broodfokker: :devil: die zou minder blij met me zijn...
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
Sassie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sassie »

Ik zou er geen afstand meer van kunnen doen.
Afbeelding
Baron Axel
Actief

Ongelezen bericht door Baron Axel »

Bij ons gedropt geweest als ‘het aankoop foutje bij een broodfokker’ !! Hij werd dus niet door onszelf aangeschaft !

Afbeelding

Maak kennis met Harrie.
Op de foto hierboven zou hij vlg zijn geb.d.d ruim 13 weken (ruim 3 maanden) geweest zijn (dierenarts stelt echter ? bij zijn geb.d.d.). En hierboven afgebeeld is hij al 2 weken bij ons als ‘het gedropte aankoopfoutje’ bij een broodfokker !!
Geen garantie papieren, geen stamboom, wel een medisch paspoortje waarin een stempeltje stond met puppy enting, niet gechipt, alsook een lauw praatje bij de fokker ‘breng maar terug en zoek maar een andere puppy uit, nog ras genoeg hier rondlopen’ – althans werd mij dat medegedeeld door koper en dumper van het manneke.

Uiteindelijk kwam het beestje dus bij ons terecht en namen wij hem onder onze hoede.

De fout is mijn inziens niet: ‘het houden van de aangekochte pup’
toch ‘het kopen van een pup bij een broodfokker’!!!
En die fout daar heeft men dan verantwoording te dragen voor eigen ‘onoplettendheid’ – althans is dat mijn persoonlijke mening.

Verdere uitleg laat ik achterwege, daar men anders onwel wordt t.a.v. menselijk reageren, optreden, ondoordacht handelen en denken. Wij hebben de koper de aankoopsom betaald, hem meegedeeld dat hij later geen aanspraak meer kon maken op en hem de deur gewezen.
Bovendien kan het zo’n fokker geen moer donderen of je het beestje terug zijn groencontainer in komt flikkeren.
Hadden wij dit niet gedaan, had hij vermoedelijk vandaag niet eens meer geleefd !!!!!!!!

Dus nogmaal: De fout is mijn inziens overigens niet ‘het houden van de aangekochte pup’
toch ‘het kopen van een pup bij een broodfokker’!!!

Direct kon de dierenarts aanrukken en begonnen wij het gevecht om het manneke in leven te houden en door deze vreselijke periode heen te helpen. En heel eerlijk – geen geld welk ons huidige gevoel hierbij kan betalen ondanks het ons behoorlijk wat gekost heeft:
  1. hij hield zeer moeilijk of dagen lang 'geen' eten binnen
  2. hij zat vol wormen
  3. hij zat vol luis
  4. hij had last van slijmerige diarree en bloed bij de ontlasting (met fikse darmontsteking)
  5. hij had een temp van 40,1 (een hondje dus)
  6. hij was zeer angstig bij snelle bewegingen en of geluiden
  7. hij was in eerste moeilijk zindelijk te krijgen omdat hij ook uit angst zijn plasje liet gaan
  1. hij heeft direct injecties moeten krijgen om zijn koorts te drukken en ontsteking tegen te gaan
  2. hij heeft direct een pensiline kuur moeten hebben
  3. hij heeft direct geheel tegen luis en vlooien behandeld moeten worden
  4. hij heeft in de wacht, aansluitend weer versterkt ontwormt moeten worden
  5. hij heeft daarna nog een keer een injectie tegen ernstige maag en darm stoornis/ontsteking moeten krijgen
  6. hij heeft vitamine suplementen moeten krijgen om staande te blijven in dit alles
  7. hij heeft zijn entingen moeten krijgen met de tijd die daartussendoor nodig is
Onderstaand mijn dochter die hem met een doorweekt brokje voor brokje toch aan het eten houd – opdat hij voldoende vocht en voeding binnen bleef krijgen. Op de achtergrond zijn kleurvolle waterige ontlasting op het krantje !!
Onderstaand ikzelf bezig om hem te laten wennen aan geluiden, zoals piep speeltjes, stofzuiger, klappen in de handen etc. – naja bedenk het maar, alsook vrij rond durven stappen.
Afbeelding
Afbeelding

Dus het was een zorgenkind en zie hier wie nu stralend prijkt op onderstaande foto’s
voor het prijskaartje van ondoordacht een puppy aanschaffen bij een broodfokker…

Afbeelding

Nu moet ik zeggen dat wij ook bijzonder gemotiveerd waren om hem gezond te krijgen, na een zeer kort verlies van twee trouwe maten.

Harrie verblijft nu vanaf 2 mrt. bij familie en zal daar zijn leven slijten tussen een weelde van zorg. Wij hebben ‘niets’ gevraagd aan onkostenvergoeding en al meer, enkel een thuis gezocht waar het kereltje zijn nare start voor altijd mag vergeten. Liefst hadden wij hem gehouden, toch dat lag zeer risico vol moeilijk met ook nog een pup bouvier op komst zijnde - idem reu.
Van de koper mochten wij afgelopen week een vergoeding ad € 175,= ontvangen met een heel verhaal als excuses voor al het leed dat hij veroorzaakt heeft met zijn ondoordachte aankoop. Uiteraard snapt een ieder die ervaring met een hond heeft, dat deze vergoeding in geen vergelijk staat met werkelijk gemaakte kosten EN LEED !!
Laatst gewijzigd door Baron Axel op 24 mar 2006 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Tamara&Dana
Actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bullterrier & American Pitbullterrier

Ongelezen bericht door Tamara&Dana »

Eline* schreef:Als je zo dom bent een pup bij een broodfokker te kopen is dat vervelend. Maar ik vind het barbaars een pup terug te brengen..Fouten worden gemaakt en je neemt dan ook maar de verantwoordelijkheid voor je misser en zorgt met alles wat je hebt voor die pup. Overigens vrewacht ik wel dat je die broodfokker nazit met alle rekeningen.
Helemaal mee eens.
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Tja oerdom. :wink:

Luka was ook ziek, daar hebben we meneer broodfok van op de hoogte gebracht.
Ik heb er niet aan gedacht om hem terug te brengen.
Hij heeft ook niet gevraagd om hier te zijn.
Je neemt gewoon je verantwoordelijkheid op.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Baron Axel
Actief

Ongelezen bericht door Baron Axel »

Ook maar direct excuses als ik mogelijk wat geirriteerd over kom in mijn verhaal. :denken: Uiteraard is deze irritatie niet gericht aan dierenliefhebbers, maar aan broodfokkers en onnadenkende kopers.
:boos:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Baron Axel schreef:Ook maar direct excuses als ik mogelijk wat geirriteerd over kom in mijn verhaal. :denken: Uiteraard is deze irritatie niet gericht aan dierenliefhebbers, maar aan broodfokkers en onnadenkende kopers.
:boos:
Nee hoor, ik vind je niet geïrriteerd :wink:
Heb je de rest van het forum weleens doorgelezen? :N: :smile:

Maar ik ben het me je eens, dat het kopen van een pup het probleem is en niet het houden van een pup.
Daarbij, niemand gelooft toch dat je je geld terugkrijgt als je de pup terugbrengt? Hooguit krijg je een andere pup in je schoot geworpen :19:
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Maar goed, jij hebt de pup niet teruggebracht naar vreselijke omstandigheden neem ik aan?

Persoonlijk zou ik een pup nooit terugbrengen, ook niet als hij/zij wat mankeert en van een goede fokker vandaan komt.
Maar in het geval van een broodfokker en dan je pup terugbrengen naar die schuur in die kooi?? :jank: Nee, ik zou het niet doen.
Ik snap wél de redenatie dat de broodfokker verantwoordelijk voor zijn daden gehouden moet worden, maar geloof niet dat het de manier is om zo'n pupseltje naar barre omstandigheden terug te brengen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Ik heb vanochtend even gemaild met de dame waar het over gaat en ook aangegeven dat ik het heel erg dom vind wat ze gedaan heeft.
Ze twijfelt nu dus dat als de pup over 2 maanden niet goed loopt ze de pup alsnog terug brengt naar de "kwekerij"....

Ik zou het zelf niet kunnen, een pup terugbrengen naar dat soort gasten, als ik zo stom was dat ik daar een pup zou halen, dan zou ik wel de verantwoordelijkheid nemen voor zo'n pup.
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Ik zou het niet terug brengen, dat zou ik echt niet kunnen. Wat ik wél kan, en wat ik dan ook zeker zou doen, is een heuse nagel aan de doodskist van die man worden. Alles moet worden vergoed, alles komt in de publiciteit (op welke manier dan ook) en dat alles houd ik heel lang vol :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”