Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

allergie (test/voer)

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

rianneke
Zeer actief

allergie (test/voer)

Ongelezen bericht door rianneke »

Weer een topic over allergie ik weet dat er al vanalles te vinden is, maar wilde jullie mening toch nog even vragen.

Layka heeft dus waarschijnlijk een allergie. Ze heeft al een keer een spuit gehad (cortico of zo?), achteraf niet zo fijn. Hoorde dat het een zware spuit was en ze heeft nu ook pigmentsverandering op die plek. Daarna zijn we teruggegaan want ze had een hele kale plek en haar vacht viel uit (terwijl een lhasa apso normaal geen haar verliest) We hebben toen een kuur van 6 weken prednisolon meegekregen en nu moeten we 6 weken wachten en dan kunnen we een allergietest doen. Hoe gaat zo'n test? Ik heb Dier en Zorg al gebeld, het wordt wel vergoed. Hoe hebben jullie zo'n test ervaren? Zinvol of niet? Dat we wat aan het probleem moeten doen is logisch, ze is veel te jong om haar op de prednisolon te zetten. En niets is erger dan jeuk natuurlijk. (nou ja niets.. maar het is wel heel erg vervelend)

Ik heb ook al een vrouw gebeld die adverteerde bij ons in een blaadje. Die moet ik nog terugbellen, maar daar zijn we natuurlijk erg voorzichtig mee.

Barfen schijnt ook goed te zijn he? Vers voer geven? Ze krijgt nu hills light brok. Stel we gaan vers geven, wat kun je dan het beste geven, waar kun je dat kopen en hoe schotel je dat de hond voor? Moet je dat in de vriezer doen en ontdooien of ook koken? Is daar ook een light versie van of dat niet?

Wassen doe ik al met tea tree shampoo.

Alle andere tips zijn natuurlijk ook van harte welkom.
Afbeelding

Groetjes,
Rianne en Layka
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

alvorens je een allergie test laat doen zou ik het eerst met versvlees proberen. zo kan je hond eerst ontgiften van alle rotzooi die de DA erin gespoten heeft corticozoiden en prednisolon zijn zware medicijnen die een tijdelijk resultaat geven, onderdrukken, en vervolgens de kwaal weer dubbel zo hard terug laten komen.
zet je hondje minimaal 6 weken op een KVV van zachtere vlees soorten als lamsvlees kip of eend.
daarbij kan je denken aan een merk als Carnibest en Bibi.
een KVV is compleet en mag niet gekookt worden, je kan de eerste paar keer wat gekookt water eroverheen gieten.
reageert je hondje er goed op na een week geen reacties dan kun je ook de natuurmix gaan geven.
stop niet meteen na de eerste ontgiftings verschijnselen maar houdt het minimaal die 6 weken vol. geef er niets anders bij om andere recties op koekjes en dergelijke uit te sluiten.
een KVV vindt je in het vriesvak van de betere dieren speciaal zaken je ontdooit het en geeft het op kamertemparatuur een lhasa zal aan 175 gr per dag genoeg hebben.
je hebt ook KVV's bij de supermarkten maar die bevatten veelal meer granen en zijn bijna allen op basis van rundvlees en pens. Rodi en smuldier. smuldier heeft maar 1 complete varriant.
bij BIBi en Carnibest zijn alle varrianten compleet.
kijk anders voor meer info over rauw en vers voer op www.barfplaats.nl
en stel eventueel ook daar je vraag.

waar woon je dan kan ik je verwijzen naar het dichtsbijzijnde verkooppunt.
succes :ok:
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
rianneke
Zeer actief

amiwoods schreef:alvorens je een allergie test laat doen zou ik het eerst met versvlees proberen. zo kan je hond eerst ontgiften van alle rotzooi die de DA erin gespoten heeft corticozoiden en prednisolon zijn zware medicijnen die een tijdelijk resultaat geven, onderdrukken, en vervolgens de kwaal weer dubbel zo hard terug laten komen.
zet je hondje minimaal 6 weken op een KVV van zachtere vlees soorten als lamsvlees kip of eend.
daarbij kan je denken aan een merk als Carnibest en Bibi.
een KVV is compleet en mag niet gekookt worden, je kan de eerste paar keer wat gekookt water eroverheen gieten.
reageert je hondje er goed op na een week geen reacties dan kun je ook de natuurmix gaan geven.
stop niet meteen na de eerste ontgiftings verschijnselen maar houdt het minimaal die 6 weken vol. geef er niets anders bij om andere recties op koekjes en dergelijke uit te sluiten.
een KVV vindt je in het vriesvak van de betere dieren speciaal zaken je ontdooit het en geeft het op kamertemparatuur een lhasa zal aan 175 gr per dag genoeg hebben.
je hebt ook KVV's bij de supermarkten maar die bevatten veelal meer granen en zijn bijna allen op basis van rundvlees en pens. Rodi en smuldier. smuldier heeft maar 1 complete varriant.
bij BIBi en Carnibest zijn alle varrianten compleet.
kijk anders voor meer info over rauw en vers voer op www.barfplaats.nl
en stel eventueel ook daar je vraag.

waar woon je dan kan ik je verwijzen naar het dichtsbijzijnde verkooppunt.
succes :ok:

wij wonen in Wijchen
Afbeelding

Groetjes,
Rianne en Layka
rianneke
Zeer actief

wat is het verschil tussen kvv en barf?
Afbeelding

Groetjes,
Rianne en Layka
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

KVV is kompleet vers vlees. hoef je dus niet meer aan toe te voegen.
BARF is zelf samenstellen.
als je er nog niet zo in thuis bent begin met KVV en ga je inlezen over barf, en meestal rol je er dan vanzelf in. :wink:
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”