als je goed leest,niet nee.
ik ben er gedeeltelijk mee begonnen.
1x per dag en nog de ouwe brokjes zeg maar die hij had.
groetjesss anita

Moderator: moderatorteam
Ok, maar misschien was het beter geweest om eerst de brokjes te mengen met wat vlees en dan de brokjes langzaam afbouwen.anita1 schreef:hoi djinny,
groetjesss anita
Je bent dinsdag of woensdag pas Rodi compleet gaan geven als ik het goed gelezen heb.anita1 schreef:![]()
djinny.
ik heb het ook zo gedaan hoor.
maar ik denk dat het complete rodi te zwaar is geweest.
ontlasting was ook vies slijm groen. bah bah![]()
de rodi die niet compleet is doet hij het heel goed op.
dat deed ik daarvoor ook al.
ook samen met brokjes.
dus maar weer terug.maar thnx kanjer![]()
gr anita
MENGEN VAN VLEES EN BROKJES WORDT JUIST AFGERADEN IVM VERSCHILLENDE ZUURGRAAD tochDjinny schreef:Ok, maar misschien was het beter geweest om eerst de brokjes te mengen met wat vlees en dan de brokjes langzaam afbouwen.anita1 schreef:hoi djinny,
groetjesss anita
Dat bedoelde ik eigenlijk.
DAT MENGEN IS MAAR TIJDELIJK HOOR!AnneMarie schreef:MENGEN VAN VLEES EN BROKJES WORDT JUIST AFGERADEN IVM VERSCHILLENDE ZUURGRAAD tochDjinny schreef:Ok, maar misschien was het beter geweest om eerst de brokjes te mengen met wat vlees en dan de brokjes langzaam afbouwen.anita1 schreef:hoi djinny,
groetjesss anita
Dat bedoelde ik eigenlijk.
Ik geef zelf alleen maar vers, maar ik ken meerdere Shih-Tzu fokkers die al jaren brokken en vers mengen zonder problemen.Maria schreef:Het mengen moet je juist niet doen. Daar kan je dus ook de diarree mee veroorzaken.
Tja een slecht advies. Brokken niet mengen met vlees. Het is niet goed voor de verhouding van het voer. En als het voer niet in balans is dan vraag je om problemen.Djinny schreef:Ik geef zelf alleen maar vers, maar ik ken meerdere Shih-Tzu fokkers die al jaren brokken en vers mengen zonder problemen.Maria schreef:Het mengen moet je juist niet doen. Daar kan je dus ook de diarree mee veroorzaken.
Bij Prins adviseren ze ook om bij het overschakelen van brokken naar vers, de brokken te mengen en daarna langzaam afbouwen.
Vandaar dat ik erover begon.
Ik geloof je hoor....wel typisch dat de fokkers die ik ken en die dus wel mengen, kampioens hondjes hebben.Maria schreef:Tja een slecht advies. Brokken niet mengen met vlees. Het is niet goed voor de verhouding van het voer. En als het voer niet in balans is dan vraag je om problemen.Djinny schreef:Ik geef zelf alleen maar vers, maar ik ken meerdere Shih-Tzu fokkers die al jaren brokken en vers mengen zonder problemen.Maria schreef:Het mengen moet je juist niet doen. Daar kan je dus ook de diarree mee veroorzaken.
Bij Prins adviseren ze ook om bij het overschakelen van brokken naar vers, de brokken te mengen en daarna langzaam afbouwen.
Trouwens bijna de meeste fokkers die versvoeren mengen het niet met brokken. Omdat de meeste ook wel de reden daarvan wetne om het niet te doen.
Maria.
Tja Kampioenen zeg niets.............Djinny schreef:Ik geloof je hoor....wel typisch dat de fokkers die ik ken en die dus wel mengen, kampioens hondjes hebben.Maria schreef:Tja een slecht advies. Brokken niet mengen met vlees. Het is niet goed voor de verhouding van het voer. En als het voer niet in balans is dan vraag je om problemen.Djinny schreef:Ik geef zelf alleen maar vers, maar ik ken meerdere Shih-Tzu fokkers die al jaren brokken en vers mengen zonder problemen.Maria schreef:Het mengen moet je juist niet doen. Daar kan je dus ook de diarree mee veroorzaken.
Trouwens bijna de meeste fokkers die versvoeren mengen het niet met brokken. Omdat de meeste ook wel de reden daarvan wetne om het niet te doen.
Maria.
3x per week is al veel voor zo'n jonge pup.hercujess schreef:Ik raad je ook aan je hondje niet té vaak te borstelen, daarmee stimuleer je het verharen ook mee. Eén tot drie keer per week een goede onderhoudsbeurt is genoeg.
Ik borstel Djinny elke dag...doe ik dat niet, dan heeft ze binnen een paar dagen klitten.twinmamasilvia schreef:3x per week is al veel voor zo'n jonge pup.hercujess schreef:Ik raad je ook aan je hondje niet té vaak te borstelen, daarmee stimuleer je het verharen ook mee. Eén tot drie keer per week een goede onderhoudsbeurt is genoeg.
Diesel borstel ik 1x per week heel soms 2x meer is niet nodig.