hoi allemaal,
Mijn hond Yethi word aanstaande maandag geopereerd aan zijn elleboog.
Heb hier wat rondgesnuffelt en zo te lezen hebben een aantal honden hier die operatie doorstaan.
Nu wilde ik vragen hoe het de dagen na de operatie is. Mag ie gelijk lopen?? Kan ie uberhaupt eigenlijk wel lopen na de operatie?? is de kans groot dat ie veel pijn heeft??
Hoe lang duurd ongeveer de genezing??
Kortom: alle info is van harte welkom!!!!!
groetjes van Kiowa
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
operatie elleboogdysplasie
Moderator: moderatorteam
-
Kiowa
- geregistreerd lid
-
MastiffStorm
- Actief
- Contacteer:
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hoi Kiowa,
Je krijgt na de operatie vast een heel bewegingsschema voor de revalidatie mee van je dierenarts.
Hier hebben zowel Lana (zelfs aan beide ellebogen) als Levi een elleboog operatie ondergaan. Ik kreeg bij beiden het advies om vanaf dag 2 iedere 2 uur 5 minuten met ze te lopen de eerste weken om het gewricht soepel te houden. De eerste dag wilden ze beiden helemaal niet op de geopereerde poot staan, maar vanaf dag 2 gingen ze de poot toch langzaam belasten.
Op mijn website kun je trouwens ook wat informatie vinden over ED onder het kopje Medisch en dan HD/ED.
Sterkte maandag.
Je krijgt na de operatie vast een heel bewegingsschema voor de revalidatie mee van je dierenarts.
Hier hebben zowel Lana (zelfs aan beide ellebogen) als Levi een elleboog operatie ondergaan. Ik kreeg bij beiden het advies om vanaf dag 2 iedere 2 uur 5 minuten met ze te lopen de eerste weken om het gewricht soepel te houden. De eerste dag wilden ze beiden helemaal niet op de geopereerde poot staan, maar vanaf dag 2 gingen ze de poot toch langzaam belasten.
Op mijn website kun je trouwens ook wat informatie vinden over ED onder het kopje Medisch en dan HD/ED.
Sterkte maandag.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
-
Sassie
- Zeer actief
Ik sluit me aan bij Scooby.
Mijn hond is aan beide ellebogen geopereerd en de 2e operatie vond 6 weken plaats na de eerste. Toen ging het al best redelijk. Zes weken na de 2e operatie mochten we voorzichtig gaan opbouwen.
Je hond zal pijn hebben maar je krijgt als het goed is pijnstilling mee. Daardoor vond ik het meevallen.
De genezing kan wel even duren al zal dat ook per hond verschillend zijn. De laatste operatie van mijn hond was in november en nu heeft ie nog wel eens een wat mindere dag (als ie veel gespeeld heeft met andere honden) Dan weten we dat we weer een dagje rustig aan moeten doen. Maar dat hoort helemaal bij het proces.
Succes maandag
Mijn hond is aan beide ellebogen geopereerd en de 2e operatie vond 6 weken plaats na de eerste. Toen ging het al best redelijk. Zes weken na de 2e operatie mochten we voorzichtig gaan opbouwen.
Je hond zal pijn hebben maar je krijgt als het goed is pijnstilling mee. Daardoor vond ik het meevallen.
De genezing kan wel even duren al zal dat ook per hond verschillend zijn. De laatste operatie van mijn hond was in november en nu heeft ie nog wel eens een wat mindere dag (als ie veel gespeeld heeft met andere honden) Dan weten we dat we weer een dagje rustig aan moeten doen. Maar dat hoort helemaal bij het proces.
Succes maandag

-
Sassie
- Zeer actief
Ik sluit me aan bij Scooby.
Succes maandag
Succes maandag