Baal er wel van trouwens; eerst die epilepsie en nu dit weer..
Gr. Marijke
Moderator: moderatorteam

Bedankt! Ik ga maar weer informatie verzamelen... Ben net bezig met epilepsie bij hondenScooby schreef:Hoi Marijke,
Onze Lana heeft ook arthrose in beide ellebogen. Er zijn goede voedingssupplementen voor te geven die de arthrose-vorming zoveel mogelijk remmen en het gewricht gezond houden.
Acupunctuur en/of fysiotherapie kunnen ook hele goede resultaten geven bij honden met arthrose.
Op mijn website kun je onder de knop Medisch meer lezen over arthrose als je dat interessant vindt.

Hoi Marijke,Moon schreef:Hoe is bij jullie honden de diagnose gesteld? En hoe gaan jullie in het dagelijks leven met jullie honden om? Ik bedoel, leggen jullie ze beperkingen op wb. beweging en bijv. sport?
Gr. Marijke
Hoi Marijke,Moon schreef:Ik heb ook het idee dat Dante's levensvreugde vooral bestaat uit onze dagelijkse (lange) wandelingen en het trainen en de spelletjes die we dan doen.
Nou dit geeft de burger moedScooby schreef:
Hoi Marijke,
De dierenarts kon het bij Lana in de ellebogen voelen als hij haar voorbeen boog. Op de foto's was het later ook duidelijk te zien (Lana heeft hele zware arthrose inmiddels).
Ik ga niet echt anders met Lana om en ben ook nooit anders met haar om gegaan. Je kunt ze natuurlijk beperkingen opleggen, dan slijt de boel altijd minder hard, maar ik vond het altijd belangrijk dat Lana gewoon lekker hond kon zijn. Dus ze loopt nog altijd gewoon mee met de lange wandelingen en ik laat haar ook gewoon spelen met Levi en Bono. (Veel rechtstandige bewegingen zijn alleen maar goed voor een hond met arthrose.)
Ik heb haar alleen nooit meer naast de fiets meegenomen, toen de arthrose erger werd. Ik merkte ook duidelijk aan Lana dat ze dat niet fijn meet vond.
Inmiddels is Lana voor een dog al een hele oude hond (volgende maand wordt ze 9 jaar) en nu laat ik haar niet meer spelen als Levi en Bono samen aan het ravotten zijn. Ze zou dan nog best mee willen doen, hoor maar dat vind ik nu toch te belastend voor haar. Dat gaat echt te wild. Ze mag dus òf alleen met Levi òf alleen met Bono spelen, maar niet meer met z'n drieen tegelijk.

Ik lees ook dat het waarschijnlijk gelukkig wel meevalt, maar toch nog een reactie dan: bij Kaya is het vastgesteld op röntgenfoto's. Dit omdat zij geopereerd is aan ED en dit dus ook de oorzaak van de artrose is.Moon schreef:Hoe is bij jullie honden de diagnose gesteld? En hoe gaan jullie in het dagelijks leven met jullie honden om? Ik bedoel, leggen jullie ze beperkingen op wb. beweging en bijv. sport?
Gr. Marijke