Wie heeft er ervaring met het ras en kan er wat meer info over geven, betreft het karakter en zo? Alsook, wie kent er een goede fokker?

Moderator: moderatorteam
Zelfde ervaringen hier. Soms kom ik een Sheltie pupje tegen en die zijn allemaal echt wat bangig. Dan laat ik Saar alleen kennismaken en hou ik Moos bij me, maar dan nog. En bang van Saar, nou ja, dan ben je echt bangig zeg maarbaloe2004 schreef:De shelties die ik ken, zijn bijna allemaal redelijk kefferig. Ik vind ze ook vaak wat nerveus en terughoudend.
Dat was ook inderdaad de reden dat wij voor een sheltie kozen in eerste instantie.Lindsey schreef:
Shelties worden vaak gezien als echte schoothondjes, maar daarmee doe je ze toch echt te kort. Het zijn werkhonden die heel graag aan sport doen.
Een flink stuk naast de fiets vinden ze ook zalig. En als het te ver wordt, nou, dan mik je ze gewoon in de fietsmand.
Oowww, daar heb je ook een goed punt te pakken. Ik zie ze ook geregeld zo rond de 30 cm (of nog kleiner)Leuke hondjes in de sport, maar vind ze tegenwoordig te klein gefokt worden...
waar je tegen een terrier nog wel eens een brul kan geven of hem flink op zijn donder kan geven, is het corrigeren van een sheltie juist met subtiel aanpak
Ik kom zelden Shelties tegen die bovenstaande gedragingen niet hebbenbaloe2004 schreef:De shelties die ik ken, zijn bijna allemaal redelijk kefferig. Ik vind ze ook vaak wat nerveus en terughoudend.