nou marc, ik durf te beweren van niet, een B&T is wel iets anders dan een driekleur, maar goed.. het gaat erom dat een jack een standaard heeft.. tuurlijk komen er jackies voor met meer kleur dan gewenst.. dat hoor je mij ook nergens zeggen, maar geen B&T's hoor... geen enkele jack fokker met papier ( ook die al 15 jaar bezig zijn) hebben ooit een B&T in hun nest gehad...daarbij, als je dus nu iets eruit (of erin) wilt gaan fokken ( wat natuurlijk bij elk ras kan) dan doe je dus ruim 15 jaar fok teniet... en je gaat compleet voorbij aan de standaard.... daarbij.. krijg je op een gegeven moment geen stambomen meer bij de pups omdat ze dusdanig afwijken van de standaard ( het is nog niet zover, maar dat gaat komen)MARC_S schreef:Je negeert iets dat ik schrijf en zelfs jij hebt een B&T JR alleen een met meer wit.yamie schreef:tja tuurlijk kun je daar kruisen, d. jachtterrier x jack of teckel X jack een b&T hondje krijgenMARC_S schreef:Ik heb ook een B&T russel gehad. Hij leek op een JR dus ik denk dat hij een kruising jachterrier was. Heeft 1200 euro gekost en was een van de eerste. De fokker bleef beweren dat hij het wit uit de JR weggeselecteerd had.![]()
Dat zou op zich moeten lukken aangezien ze allemaal wel een befje oid hebben. Hij leek ook erg raszuiver kwa uiterlijk.
Mooi hondje dat ik overigens in de opvang had en dus niet zelf gekocht en weer weggedaan![]()
dat was al duidelijk, daar ging het nu net om![]()
maar dat maakt het dus geen jack russell... een jack is een jack, met gesloten stamboek, en daar komt helemaal geen B&T in voorAls jij via Thica een stuk wit wegfokt heb je een stamboom JR die B&T is
Niks moeilijks aan en ik durf te beweren dat ik dat in 5 generaties kan bereiken met de juiste reuen
dat ze ook leuk en mooi kunnen zijn? ja hoor, maar het gaat mij er dus om hoe het genoemd word... ik heb een halve cocker, hij lijkt meer op een cocker dan op het andere ras wat erin zit, ik noem hem toch ook geen cocker?