Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mank lopen (niet met zijn gewonde poot)

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Youp
Zeer actief

Mank lopen (niet met zijn gewonde poot)

Ongelezen bericht door Youp »

Zoals jullie misschien wel gelezen hebben is Diesel vorige week in een stuk glas getrapt. Nu loopt hij mank,.............met zijn andere voorpoot :19:

Gistermiddag kwam ik thuis en toen had hij het. Misschien dat hij zich ergens aan bezeerd heeft. Ik kan zo niets zien aan zn poot. Ik heb in alle kussentjes geknepen en er kwam geen reactie.
Ik heb geen idee waar ik het moet zoeken (elleboog, knie, pols, spieren). Als hij stil staat trekt hij zijn pootje op, tijdens het lopen zet hij er zo min mogelijk gewicht op.

Voor as donderdag heb ik al een afspraak staan om zijn wond te laten controleren. Kan ik het tot die dag afwachten of zouden jullie eerder gaan met een Duitse Dog van 14 maanden?

Ik heb wel het idee dat het nu erger is als gisteren.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik zou eerst echt rust geven voor zover mogelijk. Het kan zijn dat hij de boel geforceerd heeft door het ontzien van de andere poot.
Als het erger wordt zou ik even telefonisch overleggen met je da.
Sterkte!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Youp
Zeer actief

Eline* schreef:Ik zou eerst echt rust geven voor zover mogelijk. Het kan zijn dat hij de boel geforceerd heeft door het ontzien van de andere poot.
Als het erger wordt zou ik even telefonisch overleggen met je da.
Sterkte!
Ja, rust krijgt hij iig.
Het gekke is dat hij van die andere poot (ogenschijnlijk) geen last heeft gehad. Hij heeft geen kik gegeven toen hij in het glas trapte, ik zag het thuis pas. Hij heeft de hele week goed gelopen op die poot.

Het is echt een bikkel, hij heeft nog nooit eerder pijn getoond. Zelfs niet toen ze, zonder verdoving, zijn blaas aan hebben geprikt. Ze hielden hem met 4 man vast omdat het vrij pijnlijk is. Meneer lag gewoon op zn rug te pitten ondertussen.
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Als jij het zelf niet vertrouwd dan gewoon even bellen naar de DA :wink:

Sterkte
Youp
Zeer actief

Ik heb vanmorgen even gebeld. Als het niet erger wordt kan ik er mee wachten tot donderdag.

Ik heb toch het idee dat het echt zijn voet is. Op een vlakke ondergrond loopt hij veel beter dan bijv. op grind. Zijn kussentjes zien er normaal uit. Geen beschadigingen. Zijn grote kussen is misschien iets dikker maar dat kan ook gezichtsbedrog zijn omdat hij een andere kleur heeft als zijn andere poot.

Verder verveelt hij zich dood nu hij zijn grote wandeling gemist heeft. Hij staat telkens met zn balletje voor mijn neus te piepen.
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi,

Ik denk dat je nog wel even kunt wachten tot donderdag, mits het niet erger wordt. Geef hem wel volledige rust, zodat je straks bij de dierenarts niet eerst met nòg een week rust naar huis gestuurd wordt. Misschien heeft hij zich gewoon verstapt?
Als een dog zijn poot echt ontlast, heeft hij er echt wel pijn aan. Doggen geven namelijk niet zo snel pijn aan. Toen Bono in het glas getrapt had, merkte ik verder ook niets aan hem.
Sterkte en hou je ons op de hoogte hoe het met hem gaat? (Ik vind mank lopen bij doggen altijd erg naar namelijk...)
Youp
Zeer actief

Scooby schreef:Hoi,

Ik denk dat je nog wel even kunt wachten tot donderdag, mits het niet erger wordt. Geef hem wel volledige rust, zodat je straks bij de dierenarts niet eerst met nòg een week rust naar huis gestuurd wordt. Misschien heeft hij zich gewoon verstapt?
Als een dog zijn poot echt ontlast, heeft hij er echt wel pijn aan. Doggen geven namelijk niet zo snel pijn aan. Toen Bono in het glas getrapt had, merkte ik verder ook niets aan hem.
Sterkte en hou je ons op de hoogte hoe het met hem gaat? (Ik vind mank lopen bij doggen altijd erg naar namelijk...)
Ik vind het zelf ook altijd eng met die jonge kwetsbare botten en pezen. Ik heb hem net voor de zekerheid maar met 2 poten in de biotex gezet. Als ik dan toch bezig ben :roll:
Ik hou jullie zeker op de hoogte.
Youp
Zeer actief

Inmiddels loopt hij een stuk beter. Hij steunt goed op zijn pootje. Alleen in draf zie je het nog heel iets. Een ander ziet het niet, ik natuurlijk weer wel :roll:
Waarschijnlijk heeft hij zich dus gewoon verstapt.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Youp schreef:Alleen in draf zie je het nog heel iets. Een ander ziet het niet, ik natuurlijk weer wel :roll:
Hahaha, hoe herkenbaar. :wink:
Maar fijn, dat het weer beter gaat met Diesel!
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”