De boxer van mijn ouders heeft al een hele tijd een puist op haar wang. Al zo'n anderhalf jaar geleden was het nog maar een klein bultje en hebben we de dierenarts gevraagd wat het was en wat er aan te doen was. Hij zei dat het een stafylokokken-infectie was, vergelijkbaar met normale jeugdpuistjes en dat er wel wat aan te doen was, maar dat het dan toch weer terug kwam. Aangezien de hond er zelf geen last van had, hebben we er niets aan laten doen. De bult is echter nu zo groot geworden dat de hond er wel af en toe aan krabt en er dus last van lijkt te hebben. Mijn moeder wil dus komende week weer naar de da.
Heeft iemand ervaring met een dergelijke puist? Wat kan de dierenarts er aan doen? En helpt dat of komt het dan toch weer terug? Wegsnijden? Of opensnijden en schoonmaken? Antibiotica? Of een huismiddeltje? Dan kunnen we ons alvast voorbereiden en de juiste vragen stellen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat te doen bij een puist?
Moderator: moderatorteam
- Annet
- Zeer actief
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
-
C@rmen