Wij hebben hier thuis 2 greyhounds en 1 tibetaanse terriër
omdat ik eigenlijk niemand ken met een Tibetaanse Terriër vroeg ik mij af:
Zitten hier misschien baasjes?
hebben jullie ook een foto van je TT?
hier is onze Tibbie:

Groetjes,
Anne
Moderator: moderatorteam

Hoi Scooby,Scooby schreef:Hoi Anne,
Waarom hebben jullie hem geschoren?
Ja hoorAnnelies schreef:Mag driekwart TT ook...??
Hoi,Spriet schreef:en lang haar vind ik eerlijk gezegd ook niet zo mooi :N:
Ik bedoel, dit korte koppie is toch ook leuk?![]()
Kwartje Maltezer...Spriet schreef:Ja hoorAnnelies schreef:Mag driekwart TT ook...??wat zit er nog meer in dan? want TT's zijn meestal toch zwart..?
Anne

ze komt uit t asiel...Scooby schreef:Hoi,Spriet schreef:en lang haar vind ik eerlijk gezegd ook niet zo mooi :N:
Ik bedoel, dit korte koppie is toch ook leuk?![]()
Maar waarom neem je dan een Tibetaanse Terrier?! Die horen toch lang haar te hebben?!
Zo leer ik ook nog eens wat!Annelies schreef:Kwartje Maltezer...Spriet schreef:Ja hoorAnnelies schreef:Mag driekwart TT ook...??wat zit er nog meer in dan? want TT's zijn meestal toch zwart..?
Anne![]()
Bij TT's zijn meerdere kleuren toegestaan volgens de rasstandaard![]()
Wit, goudkleurig, crème, grijs of rookkleurig, zwart, twee- en driekleurig: in feite is iedere kleur toegestaan, uitgezonderd chocolade- of leverkleur.

Ja, Lucky is ook geknipt. En we vinden het ook jammer dat het af en toe moet gebeuren.kitty schreef:Is lucky ook geknipt??
Ik vind het toch ook jammer om een langharige hond te knippen. Als je op een hond of ras valt hoort dat haar er toch gewoon bij?

Tibbie is tot nu toe ook echt de enigste die veel op Lucky lijkt.Spriet schreef: Dit is 1 van de weinige TT's die ik ooit gezien heb, die zo op Tibbie lijkt.
Nog nooit in real life, alleen hier op t forum eigenlijk![]()
![]()
Anne

Naam aangepast door moderatorAileen schreef:Tibbie is tot nu toe ook echt de enigste die veel op Lucky lijkt.Spriet schreef: Dit is 1 van de weinige TT's die ik ooit gezien heb, die zo op Tibbie lijkt.
![]()
Anne
Ik heb zo'n vermoeden dat helaas Tibbie ook van M komt.
Maar maakt niet uit, dat onze tt maar lekker gezond is en gelukkig is
Ik vind een kort koppie juist zo leuk!kitty schreef:Ik vind het toch ook jammer om een langharige hond te knippen. Als je op een hond of ras valt hoort dat haar er toch gewoon bij?

Tja, dat zou ook mijn mening zijn...kitty schreef:Is lucky ook geknipt??
Ik vind het toch ook jammer om een langharige hond te knippen. Als je op een hond of ras valt hoort dat haar er toch gewoon bij?
Dat heb ik wel gelezen en ik snap jullie overweging ook wel, maar het gaat me ook niet alleen om jullie...Aileen schreef:je hebt blijkbaar niet alles gelezen, heb al uitleg gegeven waaromScooby schreef:Tja, dat zou ook mijn mening zijn...kitty schreef:Is lucky ook geknipt??
Je hebt pbSpriet schreef:Naam aangepast door moderatorAileen schreef:Tibbie is tot nu toe ook echt de enigste die veel op Lucky lijkt.Spriet schreef: Dit is 1 van de weinige TT's die ik ooit gezien heb, die zo op Tibbie lijkt.
![]()
Anne
Hoe bedoel je van M?Wat/wie is dat?
Naam aangepast door moderator
Anne

ok.Scooby schreef:Dat heb ik wel gelezen en ik snap jullie overweging ook wel, maar het gaat me ook niet alleen om jullie...Aileen schreef:je hebt blijkbaar niet alles gelezen, heb al uitleg gegeven waaromScooby schreef:Tja, dat zou ook mijn mening zijn...kitty schreef:Is lucky ook geknipt??

jij ookAileen schreef:Je hebt pbSpriet schreef:Naam aangepast door moderatorAileen schreef:Tibbie is tot nu toe ook echt de enigste die veel op Lucky lijkt.Spriet schreef: Dit is 1 van de weinige TT's die ik ooit gezien heb, die zo op Tibbie lijkt.
![]()
Anne
Hoe bedoel je van M?Wat/wie is dat?
Naam aangepast door moderator
Anne
Okee dan...Scooby schreef:Dat heb ik wel gelezen en ik snap jullie overweging ook wel, maar het gaat me ook niet alleen om jullie...Aileen schreef:je hebt blijkbaar niet alles gelezen, heb al uitleg gegeven waaromScooby schreef:Tja, dat zou ook mijn mening zijn...kitty schreef:Is lucky ook geknipt??

Gelukkig heb je een gemakkelijke hondAnnelies schreef:Okee dan...Scooby schreef:Dat heb ik wel gelezen en ik snap jullie overweging ook wel, maar het gaat me ook niet alleen om jullie...Aileen schreef:je hebt blijkbaar niet alles gelezen, heb al uitleg gegeven waaromScooby schreef: Tja, dat zou ook mijn mening zijn...![]()
Ik wil de vacht van Noa dus houden zoals ie nu is want ik vind dat erg mooi en ze heeft er geen last van. Alleen het haar bij haar ogen, op haar koppie, tussen haar voetkussentjes en haar snoet knip ik en dat doe ik uit -voor haar- praktische overweging en om haar 'expressie' te kunnen laten behouden; e.e.a. betekent dus wel dat ik Noa iedere dag moet borstelen, maar zowel Noa als ik hebben er geen hekel aan; ze is erop getraind en het is eigenlijk zo gebeurd...

En toch ligt dat ook heel erg aan de hondAnnelies schreef: e.e.a. betekent dus wel dat ik Noa iedere dag moet borstelen, maar zowel Noa als ik hebben er geen hekel aan; ze is erop getraind en het is eigenlijk zo gebeurd...

ik ben er helemaal mee eens!Moos schreef:En toch ligt dat ook heel erg aan de hondAnnelies schreef: e.e.a. betekent dus wel dat ik Noa iedere dag moet borstelen, maar zowel Noa als ik hebben er geen hekel aan; ze is erop getraind en het is eigenlijk zo gebeurd...![]()
Moos vindt kammen ook prima, oke, niet geweldig leuk, maar hij kan het hebben![]()
Saar vindt het heel erg naar. En ook met haar heb ik getraind met koekjes e.d, en stukje bij beetje als pup. Ik heb zelfs een periode naast de bank gezeten, met Saar dus hoger gelegen erop in de hoop dat ze het dan minder bedreigend zou vinden; niet dus.
De rug gaat nog wel, alhoewel ze dan ook al met en krom ruggetje en d'r oortjes in d'r nek staat te wachten tot ik klaar ben. Maar d'r buik is een drama. Dat vindt ze zo ontzettend eng en naar. Dan ligt ze met haar staart strak tussen haar poten, oortjes in d'r nek en wanhopig wegkijkend te wachten tot ik klaar ben. Als ik dan klaar ben klimt ze in mijn nek, om daar verstart te blijven hangen tot ik haar los-pluk.
Als het aan mij zou liggen zou Saar in een lange vacht blijven. Maar als ik aan Saar denk is dat niet eerlijk. Er zullen ook ongetwijfeld mensen zijn die gewoon geen zin hebben in borstelen en daarom lekker kort scheren (nee, Saar wordt niet tot op de huid geschoren :N: ), maar in sommige gevallen is het voor de hond gewoon beter. En die denkt dan heus niet "shit he, ik ben een ras met een lange vacht hoor![]()
"

heb je ook een Tibetaanse terriër dan?Moos schreef:En toch ligt dat ook heel erg aan de hondAnnelies schreef: e.e.a. betekent dus wel dat ik Noa iedere dag moet borstelen, maar zowel Noa als ik hebben er geen hekel aan; ze is erop getraind en het is eigenlijk zo gebeurd...![]()
Moos vindt kammen ook prima, oke, niet geweldig leuk, maar hij kan het hebben![]()
Saar vindt het heel erg naar. En ook met haar heb ik getraind met koekjes e.d, en stukje bij beetje als pup. Ik heb zelfs een periode naast de bank gezeten, met Saar dus hoger gelegen erop in de hoop dat ze het dan minder bedreigend zou vinden; niet dus.
De rug gaat nog wel, alhoewel ze dan ook al met en krom ruggetje en d'r oortjes in d'r nek staat te wachten tot ik klaar ben. Maar d'r buik is een drama. Dat vindt ze zo ontzettend eng en naar. Dan ligt ze met haar staart strak tussen haar poten, oortjes in d'r nek en wanhopig wegkijkend te wachten tot ik klaar ben. Als ik dan klaar ben klimt ze in mijn nek, om daar verstart te blijven hangen tot ik haar los-pluk.
Als het aan mij zou liggen zou Saar in een lange vacht blijven. Maar als ik aan Saar denk is dat niet eerlijk. Er zullen ook ongetwijfeld mensen zijn die gewoon geen zin hebben in borstelen en daarom lekker kort scheren (nee, Saar wordt niet tot op de huid geschoren :N: ), maar in sommige gevallen is het voor de hond gewoon beter. En die denkt dan heus niet "shit he, ik ben een ras met een lange vacht hoor![]()
"