Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Scheef oor/spierpijn, hoe zat het ook al weer?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Scheef oor/spierpijn, hoe zat het ook al weer?

Ongelezen bericht door Roelfien »

Toby houdt zijn oor scheef opzij. Met zijn oor is niets aan de hand, maar ik heb het vermoeden dat het een spierenkwestie is. En ik heb er ook wel eens iets over gelezen. Dat een scheef oor een spierpijn of gewrichtspijn zou zijn. Maar waar dan ook al weer? :19: Wie weet het?
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
patricia20
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door patricia20 »

is het alleen zijn oor?
of is het heel zijn kop?

ik zou eerder denken aan iets in het oor?(of oorontsteking/mijt, zoiets?)
***chicka en spooky ***
Afbeelding
Patricia Fotografie
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

vaak moet je bij deze klachten toch gaan denken aan een oorontsteking of een oormijt.
Om te checken of je hond bijvoorbeeld spierpijn in zijn hals heeft kun je de hond dmv een koekje oid zijn hoofd laten draaien richting zijn schouder, buik ed.
Gaat dit gewoon soepel zonder pijn is er waarschijnlijk qua spierpijn niets aan het handje.

Is het oor ook warmer dan normaal ?
En reageert hij met 'orenspel' zoals normaal?
Roelfien
Zeer actief

Met zijn oor zelf is niets aan de hand, niet warmer, geen oorsmeer te zien, niet rood, maar hij trekt gewoon iets met dat oor opzij en als ik hem in zijn hals masseer neigt hij te gaan hangen. En ik heb ooit hier op het forum iets gelezen over blessures aan nek of schouder of voorbeen waardoor een hond met zijn oor kan trekken omdat het doortrekt. Maar goed, blijkbaar komt dat niemand meer bekend voor. :mrgreen:
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi Roelfien,

Als er iets in het oor zit (grasaar of iets dergelijks) of als hij mijt of iets dergelijks zou hebben, hoef je dat niet te zien in het oor of te voelen aan het oor, hoor.
Klappert hij ook?
Roelfien
Zeer actief

Scooby schreef:Hoi Roelfien,

Als er iets in het oor zit (grasaar of iets dergelijks) of als hij mijt of iets dergelijks zou hebben, hoef je dat niet te zien in het oor of te voelen aan het oor, hoor.
Klappert hij ook?
Nee, hij klappert niet, krabt er niet aan en op dit moment is het ook over. :wink:
Maar hij heeft het wel eens vaker, dat hij zijn oor iets schuin houdt en dat wij het zeer sterke vermoeden hebben dat hij met rennen iets overbelast heeft. Hij heeft ook 1 voorpoot die wat gevoelig is. Of waarvan wij denken dat het zijn voorpoot is, maar dat het ook zijn schoudergewricht kan zijn en wij denken dat het scheef houden van het oor er dan ook iets mee te maken kan hebben.
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Roelfien schreef:Maar hij heeft het wel eens vaker, dat hij zijn oor iets schuin houdt en dat wij het zeer sterke vermoeden hebben dat hij met rennen iets overbelast heeft. Hij heeft ook 1 voorpoot die wat gevoelig is. Of waarvan wij denken dat het zijn voorpoot is, maar dat het ook zijn schoudergewricht kan zijn en wij denken dat het scheef houden van het oor er dan ook iets mee te maken kan hebben.
Hoi Roelfien,

Het zou zo maar kunnen... De M. Brachiocephalicus (de kop-hals-armspier) is een lange spier, lopende van de achterrand van de schedel naar de boven/voorzijde van het opperarmbeen (de humerus) (Dit is als het ware de 'schouder' van de hond, maar die zit dan voor het oog aan de voorkant van de borst.).
Wanneer de nekpees gespannen is (en de kop dus omhoog gedragen wordt) tilt deze spier bij samentrekking het voorbeen op. Is de nekpees ontspannen dan wordt bij samentrekking van deze spier de kop naar beneden getrokken.
de drentjes
Actief

Ongelezen bericht door de drentjes »

Hoi,

Ik denk dat Missy hetzelfde probleem heeft
Toen het me de eerste keer opviel dacht ik ook dat ze iets in haar oor had. Maar het was niet rood, niet warm. het rook nergens naar en ze had er ook geen pijn aan. Het oor zag er gewoon afgezakt uit. Ik heb zelfs haar bek gecontroleerd want af en toe krabde ze een beetje aan haar snuit
dus ik dacht misschien een afgebroken kies ergens achterin. Uiteindelijk naar de DA geweest maar die kon ook niets vinden. Ze dacht wel aan een spier of zo maar omdat Missy er niet echt last van had vond de da dat we het maar even aan moesten kijken. Nu zijn we een paar maanden verder en nog steeds heeft Missy af en toe een afgezakt oor. Ze heeft er geen last van; het staat alleen een beetje raar. het lijkt dan net of haar koppie scheef staat.

Ik ben ook heel benieuwd wat het nu precies is

Wil
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”