Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Twijfel over aanschaffen van een hond

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

starfleet
Erelid

Re: Twijfel over aanschaffen van een hond

Ongelezen bericht door starfleet »

Sas schreef:
Zoals gezegd, ik woon samen. Wij hebben een eigen praktijk aan/in huis, werken wel fulltime maar zijn dus feitelijk altijd thuis. Ook zijn wij erg flexibel wat betreft werkijden etc, ik kan overdag gerust regelmatig even weg. Ik zit te denken om een teckel (pup) te nemen. Ik zoek namelijk wel een pittige hond, maar wel van klein formaat die makkelijk mee kan naar vrienden, sportclub etc.
Met pup zal het even lastig zijn af en toe, maar als de hond ouder is geen probleem. Ik werk niet buitenshuis, maar houd me toch ook echt niet de hele dag met de hond bezig. Ze gaat lekker eruit, ze krijgt eens een Kongetje, er wordt mee gespeeld maar verder ligt ze veel ook gewoon te dutten. Het is ook maar net waar je ze aan went.

Anne
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sas »

:cheer: Joehoe!! We hebben een pup uitgezocht!!!!!Het is toch een fauve geworden. Woensdag mogen we ons meisje ophalen, we gaan haar Sienna noemen. Ik ben vreselijk blij en zenuwachtig! Het is erg spannend allemaal maar oh wat leuk!

Vanochtend zijn we bij het nest gaan kijken, ze zijn 7,5 week oud. De vader en moeder waren allebei aanwezig en eigenlijk waren we al snel verkocht. Erg bijzonder was dat ik direct al een pup erg speciaal vond, die blik he, je kent het wel, ik heb dat overigens niet gezegd want ik wilde de fokker niet tegen het hoofd stoten door een uitdrukkelijke voorkeur uit te spreken voor een bepaalde hond. Toen ik vervolgens vroeg om welke pup het eigenlijk ging (we wisten dat er nog maar een pup beschikbaar was vanwege een afzegging) ...je voelt het al... Dat was die ene. :love: .. De vlag gaat woensdag uit :balon1: Bij dit onderwerp zal ik wel niet meer zoveel posten, heb het te druk met Sienna (en met het lezen van jullie opvoedingstips!!)
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Sas schreef:De vader en moeder waren allebei aanwezig
Dit zet bij mij gelijk al alle voelsprieten overeind :roll:

Maar goed, veel plezier met je hondje!
Sas
Zeer actief

In de zin van brookfokker / inteelt? Licht eens toe.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Sas schreef:In de zin van brookfokker / inteelt? Licht eens toe.
Dat heel toevallig de reu die het best bij de teef past, ook al in huis woont.

Sommige fokkers 'kopen' de reuen bij hun teven hoor, dus dan is het voorbedachte rade. Maar anders vind ik het een heel slecht teken dat zowel vader als moeder in huis rondlopen :wink:
Sas
Zeer actief

Ah zo. Deze mensen hebben meen ik momenteel 6 teven en 4 of 5 reuen. Ik had er in ieder geval een goed gevoel bij, ze fokken via het officiele fokreglement van de club en alle honden zijn uiteraard voorzien van een stamboom. Ook hebben we, zoals het fokreglement voorschrijft, een soort van garantieregeling voor eventele erfelijke afwijkingen indien die aan het licht komen. Ik denk en hoop er goed aan gedaan te hebben.
bike
Zeer actief

Ongelezen bericht door bike »

Mooi zo, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
Afbeelding

Gr.Bianca, Rico en Dribbel
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”