Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Binnenkort begint het zeilseizoen weer en voor Noa ben ik op zoek naar een goed zittend tuigje met reflecterende bandjes en praktische sluitingen voor aan boord. Ik wil bij de zeilmaker een 'handvat' op de rugriem er aan laten zetten, want ik neem aan dat ze zo niet kant er klaar te koop zijn, met handvat dus...
Wie heeft tips voor me..? Merken, online winkels, ervaringen...?
Tegenwoordig hebben ze van rogz for dogz ook tuigjes met reflecterende stiksels. Kijk maar eens bij: http://www.hondenshop.nl/shop/product_i ... bec2ca91d4
bij het Lumberjack tuig. Deze heeft reflecterende stiksels.
Veel succes!
Groetjes Corinne.
Geniet van het leven, het duurt maar even!
Dat Lumberjack tuig lijkt me inderdaad wel wat..
Bij hondenshop.nl hebben ze hem alleen in de maat Large, maar hij is vast ergens anders in een kleinere maat verkrijgbaar...
corinne schreef:Tegenwoordig hebben ze van rogz for dogz ook tuigjes met reflecterende stiksels. Kijk maar eens bij: http://www.hondenshop.nl/shop/product_i ... bec2ca91d4
bij het Lumberjack tuig. Deze heeft reflecterende stiksels.
Veel succes!
Heel fijn en sterk tuig! de reflecterende stiksels doen het erg goed ook!
Heb er zelf eentje voor me rottweiler...
Volgens mij moeten ze er ook kleinere maten van hebben.
<a href="http://www.rottweilervrienden.nl">Klik hier voor het RottweilerVrienden-Forum!</a>
Errug maritiem, zo met die blauwe golfjes, maar geen reflecterende stiksels... Praktisch denken, Annelies...PRAKTISCH...
Maar deze wordt het dus, denk ik...maar dan in het blauw en met reflecterende stiksels...
Nu nog even een handvat eraan laten zetten en...zeilen maar..!!
Djinny schreef:Ik weet nog dat ik me in het begin suf heb gezocht naar een passend tuigje voor Djinny.....ze waren allemaal veeeeel te groot.
dat probleem had ik vroeger ook, en dan had ik er heen maar dat schuurde dan weer in de oksels ofzo. Tot ik bij Rogz terecht kwam, ik ben nu aan dat merk verslaafd, ik kan wel 20 honden uitlaten, zoveel heb ik van dat merk
Pootjes van Yentle, Spikey, Tygo, Harrie en Breeze!!
Djinny schreef:Ik weet nog dat ik me in het begin suf heb gezocht naar een passend tuigje voor Djinny.....ze waren allemaal veeeeel te groot.
Ja, die maat, daar moet ik ook even goed naar kijken...
Er staat wel bij: voor Maltezer, Yorkshire, JR en zo, maar geen Tibetezer...
Wordt een beetje een gok, maar ik vermoed een M voor Noa...
het voorstuk doe je over de kop, dan moet hij een pootje optillen, daar doe je dan het borststuk langs halen, en dan het bandje was los kan bij de rug vastklikken. Gaat heel makkelijk.
Marion. schreef:Waarom moet je bij een klein hondje een tuigje hebben
ik gebruik ze bij de Jack Russell race, anders heb ik constant 3 hoestende honden. Omdat ze dan in de halsbanden hangen omdat ze zo graag willen racen, en het is ook makkelijker voor die mensen die ze aan het einde moeten oppakken. En een tijd geleden heb ik 5 honden met kennelhoest hier gehad (er waren toen 2 jack's te logeren), dus allemaal aan tuigjes uitgelaten, want anders waren ze ook veel aan het hoesten, ik vind het dan wel fijn om hun keeltjes te ontzien.
Reddingsvesten voor honden bestaan al behoorlijk lang en leken een gat in de (watersport)markt.
Ik heb al een paar keer gelezen in watersportbladen en gehoord over honden die een dergelijk reddingsvest droegen en juist door dat vest bijna verdronken... Het drijfvermogen bleek vaak niet voldoende, de vulling zoog zich vol en de hond kon ternauwernood worden gered. Een zelfopblazend reddingsvest voor honden ben ik nog niet tegengekomen en die zal ook niet snel op de markt komen vanwege het loodzware luchtpatroon wat er in zit...en de kosten...
Men adviseert toch je hond echt vast te zetten in de boot en dan zo dat een hond er niet uit kan springen/vallen.
Ik zou zelf geen tuig met fleece kopen, dat wordt alleen maar vies en nat!
Eline* schreef:Men adviseert toch je hond echt vast te zetten in de boot en dan zo dat een hond er niet uit kan springen/vallen.
Ik zou zelf geen tuig met fleece kopen, dat wordt alleen maar vies en nat!
Klopt, Eline... en Noa zal zeker alleen in de 'kuip' mogen tijdens het zeilen...of binnen in de kajuit mag ook; lekker languit op de bank...
Ik weet bijna 100% zeker dat Noa maat small heeft
Die maat hebben Moos en Saar ook namelijk. (had het even eerder geroepen, dan had ze hier kunnen passen!)
Maat medium is meteen een stuk groter. Die past een kleine Border Coliie zeg maar.
Maar Noa stond alleen maar wat hoger op de poten dan Moos volgens mij, voorderest waren ze praktisch even groot.
Ik weet bijna 100% zeker dat Noa maat small heeft
Die maat hebben Moos en Saar ook namelijk. (had het even eerder geroepen, dan had ze hier kunnen passen!)
Maat medium is meteen een stuk groter. Die past een kleine Border Coliie zeg maar.
Maar Noa stond alleen maar wat hoger op de poten dan Moos volgens mij, voorderest waren ze praktisch even groot.
dan zijn mijn jack's dus kleine border collie's want ze passen allemaal die maat, alleen heeft maar 1 die aan want hij past die andere maat niet meer. Dus zo veel groter zijn ze niet.
Hier is een foto van m'n hond met Beach Bum (zo heet die maat)