was een vraag aan Djinny, in reactie op wat zij schreef....als ze hier nog komtanita1 schreef:hoi annemarie ik geef geen vis
gr anita

Moderator: moderatorteam
Ik heb kruising shih tzu maltheser lijkt op bobtailanita1 schreef:hoi annemarie
dank je voor je reactie.
het lijkt wel of mijn honden na 1burger nog honger hebben hoor.
ik heb dan rodi complete.
maar ze vinden het punt 1 zooo lekker.en ze zijn zoekende daarna.
ik vind dit best zielig,en dus vul ik het smorgens aan met brokjes.
ik ga geen 2 burgers per hond per dag geven.
zeker niet als ze dan niet genoeg eraan hebben.
prijs maakt me niks uit hoor.
maar de eukabana brokjes mogen ze even door eten tot ze genoeg hebben.
ze eten zich daarmee nooit overvol.
ik vraag me sterk af,of het aan het voer ligt.
ik geloof het niet zo zelf.
ik denk eerder dat ik een kruissing heb.....
gr anita
Ik geef zalmkoppen en sardientjes, maar het wordt wel eerst gemalen want in die zalmkoppen zitten hele harde stukken.AnneMarie schreef:welke VIS geef je?Djinny schreef:Ik heb dat een tijd lang elke dag bij één maaltijd door het eten gedaan maar sinds ze een keer per week rauwe vis krijgt ben ik daar mee gestopt.anita1 schreef:doe je dat elke dag 1 x door het eten die olie?
ik zag net dat ik pens heb van de rodi.dit is dus aanvullend.
ik ga dus zo complete rodi diepvries koen,en dan stap ik maar daarop over.
hopelijk gaat dit goed.
gr anita
Djinny schreef:waar haal je zoiets? Bij de viswinkel????AnneMarie schreef:welke VIS geef je?Djinny schreef:Ik heb dat een tijd lang elke dag bij één maaltijd door het eten gedaan maar sinds ze een keer per week rauwe vis krijgt ben ik daar mee gestopt.anita1 schreef:doe je dat elke dag 1 x door het eten die olie?
ik zag net dat ik pens heb van de rodi.dit is dus aanvullend.
ik ga dus zo complete rodi diepvries koen,en dan stap ik maar daarop over.
hopelijk gaat dit goed.
gr anita
Ik geef zalmkoppen en sardientjes, maar het wordt wel eerst gemalen want in die zalmkoppen zitten hele harde stukken.
Aangezien Djinny alles doorslikt zonder te kauwen vind ik dat wat veiliger.
Kun je inderdaad gewoon bij de viswinkel halen (of krijgen).AnneMarie schreef:Djinny schreef:waar haal je zoiets? Bij de viswinkel????AnneMarie schreef:welke VIS geef je?Djinny schreef: Ik heb dat een tijd lang elke dag bij één maaltijd door het eten gedaan maar sinds ze een keer per week rauwe vis krijgt ben ik daar mee gestopt.
Ik geef zalmkoppen en sardientjes, maar het wordt wel eerst gemalen want in die zalmkoppen zitten hele harde stukken.
Aangezien Djinny alles doorslikt zonder te kauwen vind ik dat wat veiliger.
zalmolie? is dat voor de conditie van de vacht?Djinny schreef:Ik heb de zalmolie van Jean Peau gekocht in de dierenwinkel.
Het zit in zo'n flesje met een pompje en daarvan deed ik een klein pompje door het eten.
Ik kan je ook echt aanraden om helemaal op versvlees over te stappen.
En gebruik een goede shampoo en cremespoeling die geschikt is voor honden.
twinmamasilvia schreef:zalmolie? is dat voor de conditie van de vacht?Djinny schreef:Ik heb de zalmolie van Jean Peau gekocht in de dierenwinkel.
Het zit in zo'n flesje met een pompje en daarvan deed ik een klein pompje door het eten.
Ik kan je ook echt aanraden om helemaal op versvlees over te stappen.
En gebruik een goede shampoo en cremespoeling die geschikt is voor honden.
mijn dierenwinkel manhad het inderdaad over visolie maar vertelde niet echt duidelijk waarom ik dat zou moeten geven.
je geeft zelf aan dat het een shih-tzu mix is dus je kan het niet vergelijken met een Shih-Tzu. Een puppie zal niet met 5 maanden zijn vacht al gaan verliezen.anita1 schreef:hoi kim,
ik hooooop dat het verharen van de puppy vacht is meiss!!
ik hooop het!
vraag me af,of anderen dat ook hebben gehad bij een shi-tzu.
verharen van de puppy vacht?
gr anita
Zo te horen haart hij meer. Dus ik zal als ik jouw was gewoon vers vlees gaan proberen voor de komende 6 weken en kijken als het dan beter gaat. Maar dan moet je geen brokjes of ander lekkers aan het geven. Alleen zijn portie vers vlees wat hij nodig heeft.anita1 schreef:hoi maria.
nope niks nergens kale plekken,want daar let ik ook heeel goed op.
lijkt wel op puppyvacht verliezen?
hij heeft echt veel haar,en ja lijkt echt op een shi-tzu,maar ik mis wel een overbeet van zijn gebit..
dat zegt me eigenlijk wel genoeg.
ach hij blijft net zo lief,en ik wil geen ander meer.
maar ik probeer wel te kijken of ik de haaruitval minder kan maken.groetjes anita
Ach wat sneuanita1 schreef:hallo allemaal.
het overstappen op vers vlees is geen succes!!!![]()
tommy is vreselijk aan de diaree.![]()
ik denk ook dat afstappen van puppiebrokken niet juist is geweest.
de dierenarts adviseerde mij gelijk om terug te gaan op puppybrokken.
ach echt zo zielig joh.
nu heb ik wel geluk dat ik nog niet helemaal overgestapt was.
stel je voor dat ik 2x per dat vlees had gegeven.
dan was ie nog zieker geweest.
hij jankt vreselijk van de buikpijn,en heb net de hele woonkamer schoongemaakt,en tommy gewassen.
ik hou het dus weer gewoon bij brokjes,en ik ga pro plan zalm proberen.
verder wacht ik nog even met allerlei middeltjes,omdat hij nog erg jong is.
eten moet ook niet echt wat uitmaken,zei de da.want eukabana was goed voer.daar zat alles compleet is.pro plan was ook heel goed.
dus gaan we maar terug op brokken.
gr anita