Kun je tea tree zo in het oor gebruiken, weet iemand dit?
Het is ontstekingsremmend, maar wellicht te sterk, oren zijn toch kwetsbaar en kostbaar!
Moderator: moderatorteam
Omdat je dit zei ging ik er van uit dat je vroeg of je het zo puur en onverdund in het oor kon doen. Dat kan namelijk normaal wel met tea tree, is samen met lavendel een van de weinige etherische olien die je puur mag gebruiken.AnneMarie schreef:Kun je tea tree zo in het oor gebruiken, weet iemand dit?
Moniek B. schreef:Toch nog even..
Tea tree bij dieren echt niet zomaar onverdund gebruiken hoor! Bij mensen kan het wel maar dieren kunnen er heel anders op reageren. Katten bijvoorbeeld kunnen er zelfs tijdelijk verlamd van raken en ook honden kunnen allerlei apatische verschijnselen krijgen.
Het is echt sterk spul en dus zeker inderdaad eerst uitproberen. Ik zou het altijd verdunnen met een beetje olie, is de kans dat het fout gaat stukken minder.....
Roelfien schreef:Ik wil daar toch nog even wat aan toevoegen.
Mijn honden zijn gevoelig voor tea tree olie en krijgen echt hele ontstoken plekken waar ik de olie gedruppeld heb.
Dus ga er niet standaard vanuit dat je het onverdund kunt gebruiken.
Probeer het eerst eens verdund en dan kun je het altijd iets minder verdunnen. Het is echt per hond verschillend en echt, je wilt er niet achter komen dat je hond gevoelig is voor de olie als je het er al op gesmeerd hebt. :N: Ik kan er over mee praten.
Het kan eraan liggen welke tea tree je gebruikt.yamie schreef:Moniek B. schreef:Toch nog even..
Tea tree bij dieren echt niet zomaar onverdund gebruiken hoor! Bij mensen kan het wel maar dieren kunnen er heel anders op reageren. Katten bijvoorbeeld kunnen er zelfs tijdelijk verlamd van raken en ook honden kunnen allerlei apatische verschijnselen krijgen.
Het is echt sterk spul en dus zeker inderdaad eerst uitproberen. Ik zou het altijd verdunnen met een beetje olie, is de kans dat het fout gaat stukken minder.....hier heb ik nou nog nooit van gehoord... verlamd dus... ik gebruik al jaren tea tree, verdund en onverdund... in wondjes, op wondjes enz.....
Ja, dat klopt.. Daar had ik nog niet aan gedacht inderdaad. De sterkte/kwaliteit zal er zeker mee te maken hebben! Ik ben in elk geval liever een beetje voorzichtig..Djinny schreef:Het kan eraan liggen welke tea tree je gebruikt.yamie schreef:Moniek B. schreef:Toch nog even..
Het is echt sterk spul en dus zeker inderdaad eerst uitproberen. Ik zou het altijd verdunnen met een beetje olie, is de kans dat het fout gaat stukken minder.....hier heb ik nou nog nooit van gehoord... verlamd dus... ik gebruik al jaren tea tree, verdund en onverdund... in wondjes, op wondjes enz.....
De tea tree van het Kruidvat is veel minder sterk dan bijvoorbeeld de olie van Chi.
Misschien zit daar het verschil in of je wel of beter niet puur kunt gebruiken.
:N: :N: Wie gebruikt er aromaoliën van 't kruidvat/bodyshop ed??? Da's helemaal niet gezond!! Je moet zuivere, pure en onversneden oliën gebruiken bij aromatherapie. De andere zijn enkel goed als geurtje, maar nooit als therapie, want die bevatten chemische solventen om de geurtjes goedkoper te onttrekken aan de planten/bloemen/takken/... Ze kunnen zelfs de omgekeerde werking hebben dan de originele. Zeker dat die brandwonden en co niet bij deze waren? Want dat zou me niks verbazen, als je ziet welke brol er in zit. (ik doe trouwens aan aromatherapie, wel voor mensen, bij aromath bij dieren heb ik niet zoveel ervaring).Djinny schreef:Het kan eraan liggen welke tea tree je gebruikt.
De tea tree van het Kruidvat is veel minder sterk dan bijvoorbeeld de olie van Chi.
Misschien zit daar het verschil in of je wel of beter niet puur kunt gebruiken.