Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
K*Tglas!!!!!
Moderator: moderatorteam
- Youp
- Zeer actief
K*Tglas!!!!!
Gisteravond na het eten was ik lekker met Diesel naar het park gegaan. Hij heeft zich heerlijk uitgeleefd met andere honden, niets aan de hand verder.
Ik kwam thuism gaf Diesel zijn eten en ging de was aanzetten. Toen ik beneden kwam zat mn hele kleed onder het bloed. Ik schrok me natuurlijk een ongeluk. Diesel heeft dus een flinke snee in zn poot, behoorlijk diep en een cm of 2 lang, het staat echt open. Gelukkig niet in zijn kussentje, maar daar boven. Binnenkant pols zeg maar.
Ik heb de boel schoongemaakt, er wondzalf op gedaan en toch maar even de da gebeld. Volgens haar kon het wel wachten tot vandaag, dus om half 2 moeten we er even heen. Hij loopt er gewoon op, dus ik verwacht niets ernstigs eigenlijk.
We gaan gelijk maar even enten voor Frankrijk.[/quote]
Ik kwam thuism gaf Diesel zijn eten en ging de was aanzetten. Toen ik beneden kwam zat mn hele kleed onder het bloed. Ik schrok me natuurlijk een ongeluk. Diesel heeft dus een flinke snee in zn poot, behoorlijk diep en een cm of 2 lang, het staat echt open. Gelukkig niet in zijn kussentje, maar daar boven. Binnenkant pols zeg maar.
Ik heb de boel schoongemaakt, er wondzalf op gedaan en toch maar even de da gebeld. Volgens haar kon het wel wachten tot vandaag, dus om half 2 moeten we er even heen. Hij loopt er gewoon op, dus ik verwacht niets ernstigs eigenlijk.
We gaan gelijk maar even enten voor Frankrijk.[/quote]
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
Het gat wat rot...die pootjes daar lopen ze ook de hele dag op he?! Dus dat is misschienw el moeilijk dichtkrijgen..hoewel...het zit aan zijn pols zeg maar...succes ermee! En idd...Glas buiten is K*T 
Misschien is het een idee om er een sokje om heen te doen als hij er echt mee in aanraking komt met dingen buiten..buiten ligt natuurlijk nog veel meer rotzooi...maar de DA zal je ook wel tips geven denk ik.
Misschien is het een idee om er een sokje om heen te doen als hij er echt mee in aanraking komt met dingen buiten..buiten ligt natuurlijk nog veel meer rotzooi...maar de DA zal je ook wel tips geven denk ik.
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Hoi,
Hè, wat een ellende. Bono heeft eind vorig jaar ook in iets scherps getrapt waardoor hij een enorme snee in één van zijn voetkussentjes had. Dat heb ik na vijf weken rust en aan de riem lopen toen pas dicht gekregen. Ik hoop voor jullie dat het bij Diesel wat sneller heelt!
Sterkte ermee.
Hè, wat een ellende. Bono heeft eind vorig jaar ook in iets scherps getrapt waardoor hij een enorme snee in één van zijn voetkussentjes had. Dat heb ik na vijf weken rust en aan de riem lopen toen pas dicht gekregen. Ik hoop voor jullie dat het bij Diesel wat sneller heelt!
Sterkte ermee.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Youp
- Zeer actief
Het is niet gehecht. Er zat nog wel wat vuil in dus hij moet in de biotex en ik moet de korstjes weghalen zodat het goed open blijft. Verder gewoon vettig houden met een neutrale wondzalf (lotagen, is eigenlijk voor de paarden maar het was goed omdat er op te smeren)
Wel voor de zekerheid een kuurtje en volgende week controle.
Hij heeft nog even een algehele controle gehad. Hart, oren, ogen, bek, alles zag er perfect uit! Ook Ik heb echt geluk met zo'n fijne da.
Wel voor de zekerheid een kuurtje en volgende week controle.
Hij heeft nog even een algehele controle gehad. Hart, oren, ogen, bek, alles zag er perfect uit! Ook Ik heb echt geluk met zo'n fijne da.
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi,
Bij Bono werd de snee toen ook niet gehecht. Kan ook moeilijk in een voetzool, vertelde mijn dierenarts, omdat hij de hechtingen er dan zo weer uit zou lopen.
Ik heb geen kuur gekregen, trouwens. (Wilde ik zelf niet.)
Fijn, dat verder alles in orde was met Diesel! Moet je nu ook voorzichtig aan doen met hem met lopen?
Bij Bono werd de snee toen ook niet gehecht. Kan ook moeilijk in een voetzool, vertelde mijn dierenarts, omdat hij de hechtingen er dan zo weer uit zou lopen.
Ik heb geen kuur gekregen, trouwens. (Wilde ik zelf niet.)
Fijn, dat verder alles in orde was met Diesel! Moet je nu ook voorzichtig aan doen met hem met lopen?
Groetjes, Karen
- Youp
- Zeer actief
-
Reini
- Zeer actief
-
Fahrah
- Actief
- Youp
- Zeer actief
- greatdane
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz
- Aantal honden: 2
5 weken?Scooby schreef:Hoi,
Sterkte ermee.
Ik heb het met mijn dog 2x meegemaakt,allebei tijdens het fietsen.
De laatse x in zijn linkerachterpoot echt een flinke snee en bloedde 2 dagen lang na iedere stap.
Maar na iedere korte wandeling(met sok aan

Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, het was een enorm diepe snee. Ik denk zeker een centimeter diep. De snee week bij iedere stap uit elkaar en ging daardoor bijna niet dicht. Hij liep ook van onder zijn voetzool door in de zijkant van zijn voet:greatdane schreef:5 weken?Scooby schreef:Hoi,
Sterkte ermee.![]()

Groetjes, Karen
- greatdane
- Zeer actief
O,ja ik zie het.Scooby schreef:Ja, het was een enorm diepe snee. Ik denk zeker een centimeter diep. De snee week bij iedere stap uit elkaar en ging daardoor bijna niet dicht. Hij liep ook van onder zijn voetzool door in de zijkant van zijn voet:greatdane schreef:5 weken?Scooby schreef:Hoi,
Sterkte ermee.![]()
Het is trouwens dezelfde teen als mijn dog had,maar die was ook weer niet zo erg nee.

Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
-
Fahrah
- Actief
Gelukkig dan maar! Maar bij Kaya is het ook niet direct gescheurd daarom kwamen we er eigenlijk te laat achter. En onze dierenarts dacht dat het gebroken was (dat voelde hij) en toen hebben we haar poot getaped gehad. Later bleek via een second opinion bij een andere dierenarts (+ foto) dat de pees gescheurd was en de teen nooit gebroken is geweest. Nu kunnen we onszelf wel voor ons hoofd slaan dat we niet direct een foto hebben laten maken maar ja je vertrouwd op de dierenarts he...Youp schreef:Diesel had geluk. Het zit namelijk wel op een plek waar veel pezen zitten. Daarom houden we extra goed in de gaten dat het niet gaat ontsteken.
Sterkte ermee en hou ook goed in de gaten of de stand (van de tenen) niet veranderd!
- Youp
- Zeer actief
- greatdane
- Zeer actief
- Youp
- Zeer actief
Heb ik helaas niet in huis. Morgen maar ff kopen dan.greatdane schreef:Ik zou ontsmetten in dettol ipv biotex en dit na iedere wandeling.Youp schreef:Het wordt nu toch wat dik en rood. Shit!
Straks maar weer een kwartiertje in de biotex en het korstje er af halen zodat de troep er uit kan.
Iemand nog meer tips?
-
C@rmen
- Youp
- Zeer actief
- greatdane
- Zeer actief
- Youp
- Zeer actief
- Youp
- Zeer actief
Nou ik heb het gisteravond open gemaakt.... Er was aan de buitenkant een soort vliesje ontstaan terwijl het van binnen natuurlijk nog lang niet dicht is.
Ik heb een klein gaatje in het vliesje gemaakt en de troep eruit gedrukt. Niet echt pus, meer gewoon wondvocht vermengd met wat helder bloed. Ik kon goed zien dat het van binnen nog helemaal open was.
Daarna een kwartiertje in de biotex en een zalfje er op.
Het ziet er nu een stuk rustiger uit. Donderdag voor controle naar de da.
Ik heb een klein gaatje in het vliesje gemaakt en de troep eruit gedrukt. Niet echt pus, meer gewoon wondvocht vermengd met wat helder bloed. Ik kon goed zien dat het van binnen nog helemaal open was.
Daarna een kwartiertje in de biotex en een zalfje er op.
Het ziet er nu een stuk rustiger uit. Donderdag voor controle naar de da.