Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

dik(ker) makers?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Sennaruby
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

Volgens mij is het niet waar dat eiwitten de spijsvertering versnellen, maar ik kan me vergissen. En puur vet geven is niet nodig denk ik. Gewoon wat vettere vlees- en vissoorten geven lijkt me gezonder en lekkerder!

Groetjes,

Fieke
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Sennaruby schreef:Volgens mij is het niet waar dat eiwitten de spijsvertering versnellen, maar ik kan me vergissen. En puur vet geven is niet nodig denk ik. Gewoon wat vettere vlees- en vissoorten geven lijkt me gezonder en lekkerder!

Groetjes,

Fieke

Niet je spijsvertering maar je stofwisseling, dat is iets wat al heel oud is hoor, sporters die droger willen worden en willen pieken verhogen heel simpel de eiwit en de metabolisme gaat al omhoog icm met vet is dat het beste, zelfs een mens heeft niet echt koolhydraten nodig, nu is een mens anders dan een dier, maar als ik Blisje droger wilde krijgen gaf ik hem meer eiwitrijk voedsel en het ging vanzelf dus blijkbaar geld dat ook voor een hond :wink:
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

mercedes2803 schreef:
Rob* schreef:
mercedes2803 schreef:Rimpel krijgt sinds januari carnibest en daarvoor heeft hij bijna twee jaar op Energique burgers gezeten...ook vers dus...
Ik was sowieso al van plan meer te gaan barfen...dus het wordt gewoon tijd dat ik meer spiervlees en dergelijke ga geven tussen de CB door...ik was al aan het opbouwen met vis...ik ga het maar eens wat rapper uitbouwen.

Bedankt voor de tips :ok:

Mweer vet, spiervlees is een bron van eiwitten en eiwitten verhogen de stofwisseling .
maar wat is vet dan? Kun je voorbeelden noemen?
Schapenvet? Puur een homp geven? Bedoel je het op die manier?

Nee ik bedoel vetrijk voedsel, zoals zalm is vetrijk, ik dacht 30 gram per 100 gram zalm, koolvis en dergelijken zijn niet geschikt omdat het te weinig vet heeft.
Ik zou dus of vette vis(alhoewel je dan wel gaat afwijken van het basisdieet) of extra pens, pens is niks bijzonder maar je kan een hond ermee opbulken, veel eiwit en vet en geen koolhydraten(of zo min mogelijk zoveel als er in carnibest zit).
Ik geef Blisje nu afsnijdsels van kalkoenhart, is spiervlees en vet, om op te bulken ideaal, eiwit en vet is meer spieropbouwend dan als je eiwit en koolhydraten als basis hebt met te weinig vet.
Hoeveel de verhouding is is altijd moeilijk omdat elke hond anders is net zoals een mens, kleine beetjes verhogen en dat per week bekijken, je kan beter met 5% verhogen dan met 40% want als Rimpel dan te dik word weet je niet waar je moet aanpassen(10-2-28-37%, je weet het dan niet en blijft tobben).
En dat gewoon per week bijhouden hoeveel hij heeft gehad, en dan kom je vanzelf met een schema waar je psies weet hoeveel hij nodig heeft om op te bulken of om droog te worden.
Sennaruby
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

Ik dacht dat dat juist de koolhydraten waren bij sporters die voor snelle energielevering en pieken zorgden.... Weer wat geleerd!
Afbeelding
Ester&Lara

Ongelezen bericht door Ester&Lara »

Rauw schapen of rundervet zoals ik al gezegd had en spiervlees met vet. Dan zou ik 2 dagen CB eraf halen
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”