Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Fohn?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Fohn?

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Ik moet mijn hondje regelmatig wassen, dwz eens in de drie vier weken soms langer soms korter. Hij is een mix Shih Tzu en gecastreerd om medische redenen aldus is de vacht fijner en klitgevoeliger geworden
Ik neem hem gewoon mee het bos in en dan wil ie na een tijd wel heel erg vies worden.

Nu zou een hondenfohn wel erg handig zijn

Heeft iemand deze? waar moet je op letten?
patriesroxy
nieuw lid

Ongelezen bericht door patriesroxy »

ik gebruik voor m'n hond (bearded collie) als ik haar gewassen heb gewoon onze eigen fohn. gaat net zo goed hoor! Niet op te hete stand zetten natuurlijk .
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Ik gebruik altijd gewoon een handdoek om het meeste water eraf te halen. Daarna doe ik het (als het buiten echt koud is en anders mag hij gewoon even niet naar buiten toe) met onze eigen fohn. Die zet ik dan op het lichtste standje maar meestal is dat niet eens nodig. Nu bedenk ik me ineens dat ik de fohn van het weekend weg gegooid heb dus wordt het voortaan gewoon alleen met de handdoek.
Afbeelding
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Fohn is beter voor de haren, gaan dan loszitten beter te bewerken schijnt

tegelijkertijd droogt het wel uit natuurlijk

in de natuur zijn ook geen fohn's maar ook geen langharige honden zoals Shih Tzu's

Ik doe het nu ook met eigen fohn, het zou echter wel handig zijn een ding op standaard te hebben
misschien wat overdreven
zittend op de grond met dat kleine natte ding onder de fohn draaiend heeft ook wel wat :cheer:
gezellig :mrgreen: :wink:
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

zittend op de grond met dat kleine natte ding onder de fohn draaiend heeft ook wel wat
gezellig

Zo doe ik het ook altijd, is supergezellig!!
In het begin vond ie het niks, maar als ie nu de fohn hoort als ik m'n eigen haar doe, komt ie al aan vliegen :mrgreen:
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Goed droogdeppen en water uit de vacht knijpen met een handdoek (vooral de poten worden moeilijk droog) en dan met de handföhn föhnen en ondertussen tegen de haarrichting in borstelen.
bike
Zeer actief

Ongelezen bericht door bike »

Voor onze teckeltjes gebruiken wij ook gewoon een huis tuin en keukenfohn, maar wel op de koude stand.
Afbeelding

Gr.Bianca, Rico en Dribbel
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Ik heb bij een zaak voor grooming product een handfohn gekocht die was iets van 35 euro en die op een statief van een foto/filmcamera gebonden en geplakt.
Hiermee heb ik zeker 1 1/2 jaar hier de cockers gedroogd. Gaat prima en werkt goed.
Heb nu een staande fohn maar dan praat je wel over een ander prijskaartje :wink:
Afbeelding
vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Ongelezen bericht door vosse »

ik heb een jaguar fohn en die blaast heel hard, maar denk dat je voor af en toe net zo goed een normale fohn met verschillende standen en warm en koud kunt kopen
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”