Ik heb een paar vraagjes betreffende de loopsheid van Puck, zij is mijn eerste intacte teef, en nu vraag ik me wat dingen af.
Ze is nu een week loops, en haar geslachtsdeel is heel 'vol' en 'dik', is dat normaal? en wanneer is het niet meer normaal?
Het bloedverlies valt me erg mee, ze houdt zichzelf ook best goed schoon, gaat ze 'harder' bloeden naarmate de loopsheid verstrijkt?
Ze is echt beduidend slomer en rustiger, ze speelt ook niet meer met Diesel, dat gaat straks toch wel weer over hoop ik?
En komt dat slome door de loopsheid, of doordat ze niet meer meemag naar het bos?
En wassen jullie je teef tijdens de loopsheid?
ik heb het hier maar neergezet, wist even niet welke rubriek geschikt was.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
loopse Puck
Moderator: moderatorteam
-
Daan
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ja dat opgezette is normaal, de ene teef heeft het minder en de andere veel meer, ik heb hier teven met vrij bescheiden doosjes tijdens het loops zijn en ook een teef met een echoput
meestal begint het met bloeden, zo merkt de eigenaar het ook op, van oh ze is loops, na een dag of 11 neemt dit af en is er weinig tot geen uitvloeing meer, en soms na een week daarna wel weer.... maar dit is dus ook verschillend... ( en vaak in de periode van geen vloeing zijn ze dus op hun piek
)
dit is de eerste loopsheid van puck, en dan is het soms lastig te zeggen hoe en wat, soms erg veel vloeien, soms helemaal niet enz... ze moet haar cyclus nog "vinden" ( of jij eigenlijk)
ja hoor dat kan... gewoon rustig afwachten, hoe de vloeing in de gaten, dat ze voldoende drinkt en eet..
nee ik was niet, dat doen ze zelf wel..... zowiezo tijdens de loopsheid heeft weinig zin, dan blijf je aan de gang... ik ben er ook niet vies van, ik vind ze ook niet ruiken oid.. dus nee...
meestal begint het met bloeden, zo merkt de eigenaar het ook op, van oh ze is loops, na een dag of 11 neemt dit af en is er weinig tot geen uitvloeing meer, en soms na een week daarna wel weer.... maar dit is dus ook verschillend... ( en vaak in de periode van geen vloeing zijn ze dus op hun piek
dit is de eerste loopsheid van puck, en dan is het soms lastig te zeggen hoe en wat, soms erg veel vloeien, soms helemaal niet enz... ze moet haar cyclus nog "vinden" ( of jij eigenlijk)
ja hoor dat kan... gewoon rustig afwachten, hoe de vloeing in de gaten, dat ze voldoende drinkt en eet..
nee ik was niet, dat doen ze zelf wel..... zowiezo tijdens de loopsheid heeft weinig zin, dan blijf je aan de gang... ik ben er ook niet vies van, ik vind ze ook niet ruiken oid.. dus nee...
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hoi Daan,
Voor wat betreft het gedrag heb ik hier nooit veel veranderingen gemerkt als Lana of Levi loops waren. Maar ik nam ze ook nog gewoon mee met lange (aangelijnde) wandelingen in bossen waar honden niet los mogen. Zo kun je toch nog gewoon lekker wandelen met een loopse teef?
Voor wat betreft het gedrag heb ik hier nooit veel veranderingen gemerkt als Lana of Levi loops waren. Maar ik nam ze ook nog gewoon mee met lange (aangelijnde) wandelingen in bossen waar honden niet los mogen. Zo kun je toch nog gewoon lekker wandelen met een loopse teef?
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- starfleet
- Erelid
Re: loopse Puck
Buffy is wel rustiger gebleven na haar eerste loopsheid. Niet sloom, maar wel rustiger. Nou was het nooit een drukke hond, als pup al niet.Daan schreef: Ze is echt beduidend slomer en rustiger, ze speelt ook niet meer met Diesel, dat gaat straks toch wel weer over hoop ik?
En komt dat slome door de loopsheid, of doordat ze niet meer meemag naar het bos?
Anne
-
Daan
Ze mogen hier nergens los in de bossen, en we doen het allemaalScooby schreef:Hoi Daan,
Aangezien ik altijd de zelfde mensen tegenkom, en we allemaal heerlijk illegaal onze honden laten loslopen, en puck dus de laatste keer met een paar hondenkerels aan de kont geplakt liep, mag ze fijn wat door de wijk banjeren hier.
Ik heb met Diesel heel vervelende ervaringen met loopse teven, en dat waren teven van baasjes die gewoon hun verantwoordelijkheid namen.
dus ik doe dat ook.
We zitten het gewoon een paar weken uit.
Ze is nog te jong om naast de fiets mee te gaan.