Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hoe zwaar ??
Moderator: moderatorteam
-
jesje
- Vaste gebruiker
hoe zwaar ??
Wie weet hoe zwaar en Maltezer x Shih-tsu ongeveer moet wegen ?:denken:
Bailey is 9 weken en weegt nu bijna 1200 gr. Ik heb alles afgezocht op internet maar kan niet iets concreets vinden helaas.
Ik vind hem namelijk nogal mager je voelt alles zitten. En met al dat haar kun je het ook niet zien.
Groetjes,
Jessica
Bailey is 9 weken en weegt nu bijna 1200 gr. Ik heb alles afgezocht op internet maar kan niet iets concreets vinden helaas.
Ik vind hem namelijk nogal mager je voelt alles zitten. En met al dat haar kun je het ook niet zien.
Groetjes,
Jessica
Groetjes Jessica & Bailey

- Daantje*
- Zeer actief
Ik weet ook niet precies hoeveel een shih-tsu x malteser pup ongeveer moet wegen. Maar 1200 gram lijkt me niet zo heel erg weinig hoor. Ik heb hier een bordercollie pup van 8 weken en die weegt 2800 gram, terwijl hij toch een stuk groter is denk ik.
Misschien zou je het aan de DA kunnen vragen als je hem nog moet laten enten?

-
Sjiel
- Zeer actief
Niemand kan je zeggen hoeveel je hond moet wegen. Het hangt helemaal van het individu af. En wat de meeste mensen te mager vinden is een gezond gewicht.
Of je dier goed op gewicht is kan je voelen door je handen van boven af op de huid van de borstkas te leggen vlak achter de schouderbladen en dan moet je de ribben duidelijk kunnen voelen. Er zitten daar geen noemenswaardige spieren, alles wat er tussen je vingers en de ribben zit is vet en huid. Verder kan je op het schouderblad voelen, er loopt daar een botrichel, die mag niet uitsteken. De spieren die er aan beide kanten naast liggen moeten net zo hoog of hoger zijn dan die richel. Ook ter hoogte van de heupen zitten 2 knobbel die niet uit horen te steken(tenzij je een windhond hebt). Ook horen de ruggewervels niet erg uit te steken (tenzij je een windhond hebt).
Of je dier goed op gewicht is kan je voelen door je handen van boven af op de huid van de borstkas te leggen vlak achter de schouderbladen en dan moet je de ribben duidelijk kunnen voelen. Er zitten daar geen noemenswaardige spieren, alles wat er tussen je vingers en de ribben zit is vet en huid. Verder kan je op het schouderblad voelen, er loopt daar een botrichel, die mag niet uitsteken. De spieren die er aan beide kanten naast liggen moeten net zo hoog of hoger zijn dan die richel. Ook ter hoogte van de heupen zitten 2 knobbel die niet uit horen te steken(tenzij je een windhond hebt). Ook horen de ruggewervels niet erg uit te steken (tenzij je een windhond hebt).
weg gehaald zit een virus in
-
borderke
- Actief
- Contacteer:
dit vindt ik ook weinig voor een bc pupje van 8 wekenBCLayD schreef:Ik weet ook niet precies hoeveel een shih-tsu x malteser pup ongeveer moet wegen. Maar 1200 gram lijkt me niet zo heel erg weinig hoor. Ik heb hier een bordercollie pup van 8 weken en die weegt 2800 gram, terwijl hij toch een stuk groter is denk ik.
leuke site
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
bike
- Zeer actief
Een bekende van mijn moeder heeft ook zo'n kruising en dat reutje weegt zo'n 5,5 kg. 1200 gram is wel normaal voor een zo'n pup van 9 weken. Hij komt snel genoeg aan let maar op, over een week of 5 weegt hij bijna het dubbele.Inge schreef:Onze volwassen x-ing maltezer/shih tzu weegt ongeveer 6,5 kilo (teef)
Gr.Bianca, Rico en Dribbel
- Daantje*
- Zeer actief
Nou ja, het was de grootste uit een nest van 8 en het is toch een behoorlijk dikkertje. Ons Simba woog trouwens minder bij de 8 weken.borderke schreef:dit vindt ik ook weinig voor een bc pupje van 8 wekenBCLayD schreef:Ik weet ook niet precies hoeveel een shih-tsu x malteser pup ongeveer moet wegen. Maar 1200 gram lijkt me niet zo heel erg weinig hoor. Ik heb hier een bordercollie pup van 8 weken en die weegt 2800 gram, terwijl hij toch een stuk groter is denk ik.
En als je ziet hoe snel Mulan zijn eten naar binnen schrokt en dat van Simba er ook nog wel achteraan lust als hij de kans zou krijgen

-
MastiffStorm
- Actief
- Contacteer:
-
Sjanette
- Vaste gebruiker
Ik vind dit ook weinig... Mijn borderpup van nu 11 weken en 5 dagen woog toen hij 8 weken en 1 dag oud was 4,8 kg.borderke schreef:dit vindt ik ook weinig voor een bc pupje van 8 wekenBCLayD schreef:Ik weet ook niet precies hoeveel een shih-tsu x malteser pup ongeveer moet wegen. Maar 1200 gram lijkt me niet zo heel erg weinig hoor. Ik heb hier een bordercollie pup van 8 weken en die weegt 2800 gram, terwijl hij toch een stuk groter is denk ik.
Groetjes
Sjanette, Charmed, Diva, Ace & *Jinxter
Sjanette, Charmed, Diva, Ace & *Jinxter
- de leeuw
- Actief
- Daantje*
- Zeer actief
Nou ja, hij was de grootste uit het nest en alle puppy's zijn gewoon gezond. De DA vond hem er ook goed uit zien, daar is hij overigens ook gewogen.Sjanette schreef:Ik vind dit ook weinig... Mijn borderpup van nu 11 weken en 5 dagen woog toen hij 8 weken en 1 dag oud was 4,8 kg.borderke schreef:dit vindt ik ook weinig voor een bc pupje van 8 wekenBCLayD schreef:Ik weet ook niet precies hoeveel een shih-tsu x malteser pup ongeveer moet wegen. Maar 1200 gram lijkt me niet zo heel erg weinig hoor. Ik heb hier een bordercollie pup van 8 weken en die weegt 2800 gram, terwijl hij toch een stuk groter is denk ik.
En hij ziet er verder helemaal gezond uit hoor !

- Chezzies
- Zeer actief
- Contacteer: