Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
verschil tussen Shih Tzu en Lhasa Apso
Moderator: moderatorteam
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
verschil tussen Shih Tzu en Lhasa Apso
ik ben aan het zoken maar kan geen verschillen vinden tussen deze twee rassen.
Weet iemand hier wat het verschil is.
Silvia
Weet iemand hier wat het verschil is.
Silvia
Groetjes Silvia en Diesel
- clausipaus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Kwa grootte ontlopen ze elkaar niet veel.
Persoonlijk vind ik een Lhasa wat arroganter (met meer adel) overkomen dan een Shih Tzu. Een Shih Tzu heeft juist een vrolijkere, humoristische uitdrukking.
De neus van de Shih Tzu is inderdaad verhoudingsgewijs korter dan die van de Lhasa.
Verder heeft volgens mij de Lhasa een wat sluikere rechte vacht dan de Shih Tzu.
Denk dat je foto's van beide rassen naast elkaar moet leggen om het verschil goed te zien.
Persoonlijk vind ik een Lhasa wat arroganter (met meer adel) overkomen dan een Shih Tzu. Een Shih Tzu heeft juist een vrolijkere, humoristische uitdrukking.
De neus van de Shih Tzu is inderdaad verhoudingsgewijs korter dan die van de Lhasa.
Verder heeft volgens mij de Lhasa een wat sluikere rechte vacht dan de Shih Tzu.
Denk dat je foto's van beide rassen naast elkaar moet leggen om het verschil goed te zien.
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik heb dus een Lhasa Apso en mijn vriendin een Shih Tzu, het verschil merk ik heel goed (kan ook aan de opvoeding liggen hoor). Mijn Beau vind het heerlijk om lekker lang te lopen en overal mee naar toe te gaan, die van mijn vriendin loopt de halve straat en wil dan weer terug naar huis om te
. Beau is gek op kinderen, katten en konijnen, die van mijn vriendin jaagt katten en konijnen op en kinderen vind hij niks. Beau is heel waaks maar toch geen blaffer. Ook loslopen is geen probleem terwijl die van mijn vriendin gelijk de rit aan neemt (hoor ik van meer Shih Tzu eigenaren). Kijk maar een op de site van de Lhasa Apso daar staat ook "eens een Lhasa altijd een Lhasa". Ik vind het een geweldige hond maar ik ben dan ook bevooroordeeld 
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
- dana
- Actief
- Mijn ras(sen): Yorkshire terrier
[url=https://postimages.org/][img]https://i.postimg.cc/G3v5wT6r/0-DC461-C9-1418-4-AB4-9-A08-1832-CC7-D6462.jpg[/img][/url] - Aantal honden: 1
verschil lhasa shih tzu
Ik heb een shih tzu en geen van de dingen die de shih tzu van je vriendin doet komt mij bekent voor.
Mijn vorige shih tzu Kaylee liep echt nooit aan de riem en was supermakkelijk en luisterde heel goed.
Ook Dana luisterd goed,ze heeft met vlag en wimpel de veg2 gehaald
.
Nooit hoef ik buiten op haar te letten want ze let op mij en weglopen komt echt niet in haar op.
De shih tzu's die ik ken zijn makkelijk met andere honden en vinden ze een hond niet leuk negeren ze hem gewoon.
Dana is gek op kinderen en wil altijd alle dieren van een wasbeurt voorzien.
Kat,konijn,vogels,schapen,paarden alles vind ze even leuk.
Ik loop elke dag minimaal anderhalfuur met haar hier in het recreatiegebied( is de grote wandeling) en ze vind dat heerlijk.
Graaft kuilen naar china,aporteerd balletjes en gaat stokjes uit t water halen.
In mijn ogen is de shih tzu een heel makkelijk ras met een tikkeltje oosterse arrogantie en eigenwijsheid maar wij zeggen altijd over die van ons daar kan je er wel 20 van hebben 9 bij wijze van dan
).
Mijn vorige shih tzu Kaylee liep echt nooit aan de riem en was supermakkelijk en luisterde heel goed.
Ook Dana luisterd goed,ze heeft met vlag en wimpel de veg2 gehaald
Nooit hoef ik buiten op haar te letten want ze let op mij en weglopen komt echt niet in haar op.
De shih tzu's die ik ken zijn makkelijk met andere honden en vinden ze een hond niet leuk negeren ze hem gewoon.
Ik loop elke dag minimaal anderhalfuur met haar hier in het recreatiegebied( is de grote wandeling) en ze vind dat heerlijk.
In mijn ogen is de shih tzu een heel makkelijk ras met een tikkeltje oosterse arrogantie en eigenwijsheid maar wij zeggen altijd over die van ons daar kan je er wel 20 van hebben 9 bij wijze van dan
Groetjes van Esther
high five van Dana en Zoë
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: verschil lhasa shih tzu
Daarom had ik ook tussen haakjes gezet dat het ook aan de opvoeding kan liggen, ben blij te horen dat die van jou wel geniet van het leven terwijl ik bij mijn vriendin haar hond het idee krijgt dat hij een beetje afgestomd is.dana schreef:Ik heb een shih tzu en geen van de dingen die de shih tzu van je vriendin doet komt mij bekent voor.
Ook Dana luisterd goed,ze heeft met vlag en wimpel de veg2 gehaald.
In mijn ogen is de shih tzu een heel makkelijk ras met een tikkeltje oosterse arrogantie en eigenwijsheid maar wij zeggen altijd over die van ons daar kan je er wel 20 van hebben 9 bij wijze van dan).
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
jullie maken me hetwel moeilijk
en qua vacht ik ben bereid om veel te borstelen enzo maar ivm eventuele allergie welke verhaard het minst of kan de minste allergische reacties geven.
of vraag ik nu iets raars.
Groetjes Silvia en Diesel
- rianneke
- Zeer actief
Re: jullie maken me hetwel moeilijk
Wij hebben een lhasa apso en het verschil met de shih tzu is dat de shih tzus vaak iets kleiner zijn en de snuit van een shih tzu is platter. Verder zijn het beide tibetaanse hondjes en dus eigenwijs. Wat betreft de vacht is er geen verschil denk ik, behalve dat de vacht van een lhasa wat weelderig kan zijn. Het verschil voor allergische reacties is er denk ik niet, want beide honden verharen niet en beide honden moeten regelmatig een wasbeurtje hebben en natuurlijk ook een aantal keer per week gekamd worden (wij doen het om de dag, zeker als de vacht wat langer begint te worden).twinmamasilvia schreef:en qua vacht ik ben bereid om veel te borstelen enzo maar ivm eventuele allergie welke verhaard het minst of kan de minste allergische reacties geven.
Heb jij toevallig geiformeerd bij de kennel Joyfulls naar een lhasa apso?
Ook jou wil ik als tip meegeven om een pup(als je tenminste een pup wilt) te halen bij een goede fokker. Pas op met broodfokkers.
Groetjes,
Rianne en Layka
- Dina
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ik heb thuis 2 Lhasa Apso's, en vroeger heb ik nog een Shih-Tsu gehad.
Buiten het uiterlijk, is er qua karakter toch een zeer groot verschil. De Lhasa Apso is meer arrogant
. De Shih-Tsu is zowat een allemanswies, die ziet iedereen graag komen. De Lhasa Apso is meer wantrouwend ten opzichte van onbekenden. Ook zal een Lhasa meer op zijn strepen staan, die laat bij manier van spreken niet de kaas van zijn boterham halen. Ze zijn ook wel meer dominant, alleen al omdat ze ook intelligenter zijn en vlugger met je voeten spelen. Ook al is het een kleine hond, ik vind het toch een hond met een groot karakter en een gebruiksaanwijzing is aan te raden. 
Buiten het uiterlijk, is er qua karakter toch een zeer groot verschil. De Lhasa Apso is meer arrogant
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
Stttt, niet verklappen... laat iedereen maar denken dat het heeeeeel moeilijk is deze rassen te onderscheiden.Branka schreef:Goh heb jij dat ook op de KK1 geleerd?Renske schreef:De Shi Tzu heeft een strikje in en de Lhasa Apso niet.
![]()
![]()
De docent gaf op onze cursus aan dat dat vroeger inderdaad zo was
![]()
-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
Leuke vraag die ik veel op tentoonstellingen moet beantwoorden.
Ten eerste is volgens de rasstandaard de Lhasa Apso kleiner dan de Shih tzu.
Buiten het feit dat een shih tzu en zachtere vacht heeft (zijdeachtig) en de lhasa apso een hardere stuggere vacht heeft heeft de shih tzu een heel ander hoofd verhouding. Kortere snuit en schedel. Diepere stop. Lhasa apso mindere stop en de snuit en schedel zijn langer.
En shih tzu zijn vacht loopt op de neus naar boven uit waardoor de chrysant zichtbaar is in de val vna het haar. Daarom draagt ene shih tzu zijn vacht ook in een enkele topstaart op het hoofd.
En lhasa loopt dat vacht niet op die manier en ook heeft deze geen chrysant op het koppie.
Qau karakter is een Shih Tzu veel vrijer, maar is een shih tzu sneller dominater dan een lhasa.
Een shih tzu is een allemandvriend en lhasa is veel gereserveerde. Een shih tzu wil nog wel eens met zich laten sollen maar een lhasa zal dat zekers niet toestaan.
Een lhasa is meer ingesteld op zijn baas. Ook al zijn het beide tibetaanse rassen ene shih tzu zal sneller met een vreemde knuffelen dan een lhasa.
Ik heb shih tzu's gehad en heb nu een lhasa, maar een ding: eens ene lhasa altijd ene lhasa. Ik ben gek op mijn lhasa.......
Maria.
Ten eerste is volgens de rasstandaard de Lhasa Apso kleiner dan de Shih tzu.
Buiten het feit dat een shih tzu en zachtere vacht heeft (zijdeachtig) en de lhasa apso een hardere stuggere vacht heeft heeft de shih tzu een heel ander hoofd verhouding. Kortere snuit en schedel. Diepere stop. Lhasa apso mindere stop en de snuit en schedel zijn langer.
En shih tzu zijn vacht loopt op de neus naar boven uit waardoor de chrysant zichtbaar is in de val vna het haar. Daarom draagt ene shih tzu zijn vacht ook in een enkele topstaart op het hoofd.
En lhasa loopt dat vacht niet op die manier en ook heeft deze geen chrysant op het koppie.
Qau karakter is een Shih Tzu veel vrijer, maar is een shih tzu sneller dominater dan een lhasa.
Een shih tzu is een allemandvriend en lhasa is veel gereserveerde. Een shih tzu wil nog wel eens met zich laten sollen maar een lhasa zal dat zekers niet toestaan.
Een lhasa is meer ingesteld op zijn baas. Ook al zijn het beide tibetaanse rassen ene shih tzu zal sneller met een vreemde knuffelen dan een lhasa.
Ik heb shih tzu's gehad en heb nu een lhasa, maar een ding: eens ene lhasa altijd ene lhasa. Ik ben gek op mijn lhasa.......
Maria.
-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
De vacht van ene Shih tzu moet ook gewoon goed naar beneden vallen !!Branka schreef:Verder heeft volgens mij de Lhasa een wat sluikere rechte vacht dan de Shih Tzu.
lhasa vacht: Beharing: Lang, recht, hard en dicht
shih tzu vacht: Lang, dicht en recht. Ondervacht is dicht
De vacht van de lhasa is dus harder.
Maria.
- Annelies
- Zeer actief
Nee, geen rare vraag...twinmamasilvia schreef:en qua vacht ik ben bereid om veel te borstelen enzo maar ivm eventuele allergie welke verhaard het minst of kan de minste allergische reacties geven.
Maar ben wel benieuwd waarom je deze vraag stelt...

Overgave kan de grootste overwinning zijn...
- Moos
- Zeer actief
Die stelde ze oktober vorig jaarAnnelies schreef:Nee, geen rare vraag...twinmamasilvia schreef:en qua vacht ik ben bereid om veel te borstelen enzo maar ivm eventuele allergie welke verhaard het minst of kan de minste allergische reacties geven.
Maar ben wel benieuwd waarom je deze vraag stelt...

- Annelies
- Zeer actief
- Moos
- Zeer actief
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer: