Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mulan naar de DA
Moderator: moderatorteam
- Daantje*
- Zeer actief
Mulan naar de DA
Ben vanmorgen met Mulan naar de DA geweest, omdat hij gisteren de hele dag aan de diaree was en echt heel vaak.
Omdat hij nog maar 7,5 week oud is, vertrouwde ik het niet helemaal. Dus de DA maar gebeld en er naartoe. Had ook ontlasting meegenomen om te laten onderzoeken.
Dat was maar goed ook, want aan Mulan zelf zag hij niks. Mulan at gewoon goed, dronk genoeg, speelde en was gewoon lekker actief.
Aan de ontlasting zag de DA dat Mulan Coccidiose had. Een soort virus dat vaker bij puppy's voor schijnt te komen. Vaak door de stress van het nest verlaten enz.
Hij heeft nu medicijnen gehad en het zou nu na 1 tot 2 dagen over moeten zijn. Dat hoop ik dan maar!
Ben blij dat ik even naar de DA ben geweest, want als hij er mee was blijven lopen was hij er misschien wel ziek/lusteloos van geworden.
Omdat hij nog maar 7,5 week oud is, vertrouwde ik het niet helemaal. Dus de DA maar gebeld en er naartoe. Had ook ontlasting meegenomen om te laten onderzoeken.
Dat was maar goed ook, want aan Mulan zelf zag hij niks. Mulan at gewoon goed, dronk genoeg, speelde en was gewoon lekker actief.
Aan de ontlasting zag de DA dat Mulan Coccidiose had. Een soort virus dat vaker bij puppy's voor schijnt te komen. Vaak door de stress van het nest verlaten enz.
Hij heeft nu medicijnen gehad en het zou nu na 1 tot 2 dagen over moeten zijn. Dat hoop ik dan maar!
Ben blij dat ik even naar de DA ben geweest, want als hij er mee was blijven lopen was hij er misschien wel ziek/lusteloos van geworden.

-
regina
-
Letchimi©
- tijger2
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Daan
nou, een pup van 7,5 week en diarree?tijger2 schreef:Letchimi© schreef:beter 10 x voor niets dan 1x niet gaan
ja dat zegt mijn DA ook á 35 Eurotjes per binnenkomst. maar 10x voor niets is wel 350 Euries weggesodemietert. :N:
En voor die 35 euro wat jij betaald voor een consult?
had ik een andere da gezocht.
- Sennaruby
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- Daantje*
- Zeer actief
-
jelle
- Zeer actief
Ik ken coccidiose bij vogels en konijnen. Maar dat is geen virus, het is een darmparasiet, net zoiets als wormen. Dat kun je inderdaad in de ontlasting zien, maar dan wel met microscopisch onderzoek, niet met het blote oog.
Jonge dieren zijn natuurlijk met name kwetsbaar voor zulke dingen. In de diersoorten waar ik het ken is het, mits tijdig onderkend, in ieder geval goed te bestrijden.
Jonge dieren zijn natuurlijk met name kwetsbaar voor zulke dingen. In de diersoorten waar ik het ken is het, mits tijdig onderkend, in ieder geval goed te bestrijden.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Daantje*
- Zeer actief
Ow, dus het is een darmparasiet? Weer wat geleerd dan!jelle schreef:Ik ken coccidiose bij vogels en konijnen. Maar dat is geen virus, het is een darmparasiet, net zoiets als wormen. Dat kun je inderdaad in de ontlasting zien, maar dan wel met microscopisch onderzoek, niet met het blote oog.
De dierenarts heeft hem een drankje gegeven en zei dat het dan binnen een dag of 2 over zou moeten zijn.
Zijn ontlasting is vandaag nog niet helemaal stevig, maar wel minder dun dan daarvoor. Dus ik ga ervanuit dat hij er morgen wel vanaf zal zijn, dat hoop ik tenminste

-
borderke
- Actief
- Contacteer:
- labberdebab
- Actief
- Contacteer:
-
Reini
- Zeer actief
-
borderke