Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bram niet lekker, wanneer naar da?
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Bram niet lekker, wanneer naar da?
Bram voelt zich sinds het weekend niet helemaal lekker. Hij is erg zeurderig, eet minder en ik hoor z'n buikje af en toe rommelen. Hij is niet echt ziek, maar ook zeker niet 100%.
Nu heb ik van de fokker altijd begrepen dat dit gewoon kan gebeuren en dat het wel weer overgaat. Maar hij zei ook dat ik z'n temperatuur moest meten en bij verhoging toch even naar de da moet gaan. Je raadt het al: ik heb geen thermometer gekocht en zie ook nog niet voor me dat ik z'n temperatuur ga meten.
Na hoeveel dagen moet ik naar de da gaan?
Nu heb ik van de fokker altijd begrepen dat dit gewoon kan gebeuren en dat het wel weer overgaat. Maar hij zei ook dat ik z'n temperatuur moest meten en bij verhoging toch even naar de da moet gaan. Je raadt het al: ik heb geen thermometer gekocht en zie ook nog niet voor me dat ik z'n temperatuur ga meten.
Na hoeveel dagen moet ik naar de da gaan?

Linda, Izzie en Bram
-
BeëlzeBubble
- Zeer actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ja daar heb je gelijk in. Ik wil geen aansteller zijn die met het minste of geringste in de wachtkamer zit, vandaar mijn vraag. Ik wacht vandaag even af en dan ga ik morgen als er geen verbetering is.BeëlzeBubble schreef:Je zou altijd even de DA kunnen bellen om te overleggenOf je gaat gewoon om door de DA zijn temp te laten meten. Tis jouw hond en jouw gemoedsrust... Ik zou gewoon gaan als het je niet lekker zit.

Linda, Izzie en Bram
- Moos
- Zeer actief
- Annelies
- Zeer actief
- starfleet
- Erelid
Ik loop niet zo hard als de hond/kind/kat goed drinkt, poept en wat eet. Zelf ben je ook wel eens wat ziek en niet lekker en ga je ook niet gelijk naar de huisarts. Even bellen kan geen kwaad natuurlijk, maar bij de dingen die jij beschrijft zou ik gerust een dag of drie, vier afwachten, tenzij het erger wordt natuurlijk. Ook hondjes hebben wel eens een virusje te pakken.
Moet er wel bij zeggen dat toen Buffy met de kerst ziek was ik ook gelijk het ergste denk
Maar bij de kinderen en de kat heb ik dat niet.
Anne
Moet er wel bij zeggen dat toen Buffy met de kerst ziek was ik ook gelijk het ergste denk
Anne
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Zoek stok!
- Zeer actief
Kun je een gewone thermometer van het Kruidvat gebruiken? Dan sleep ik mezelf daar wel even naar toe namelijk. Bram zal me vanavond niet dankbaar zijn vermoed ik.
Ik kan ook slim zijn en de opvang bellen of zij hem even temperaturen, maar dan leer ik het natuurlijk nooit.
Hij heeft dus idd geen diarree, geeft niet over, drinkt goed en eet wel (maar veel minder), dus ik denk dat ik snel weer weg ben als ik naar de da zou gaan.
Ik kan ook slim zijn en de opvang bellen of zij hem even temperaturen, maar dan leer ik het natuurlijk nooit.
Hij heeft dus idd geen diarree, geeft niet over, drinkt goed en eet wel (maar veel minder), dus ik denk dat ik snel weer weg ben als ik naar de da zou gaan.

Linda, Izzie en Bram
- Moos
- Zeer actief
- Annelies
- Zeer actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
O jee, ik wacht denk ik wel even totdat m'n vriend thuis is.Annelies schreef:Tipje, Linda: beetje vaseline o.i.d. aan het puntje...Zoek stok! schreef: Bram zal me vanavond niet dankbaar zijn vermoed ik.
En nu de allerstomste vraag (hoef ik de fokker niet te bellen). Wat zou de temperatuur moeten zijn?

Linda, Izzie en Bram
- Moos
- Zeer actief
En oppassen dat hij er niet op gaat zitten. Ik moet ze hier altijd aan de staart omhoog houden in het begin, anders gaan ze van schrik op hun gat zitten met die thermometer er dus in :N:Annelies schreef:Tipje, Linda: beetje vaseline o.i.d. aan het puntje...Zoek stok! schreef: Bram zal me vanavond niet dankbaar zijn vermoed ik.

- Moos
- Zeer actief
Tussen de 38 en 39.Zoek stok! schreef:O jee, ik wacht denk ik wel even totdat m'n vriend thuis is.Annelies schreef:Tipje, Linda: beetje vaseline o.i.d. aan het puntje...Zoek stok! schreef: Bram zal me vanavond niet dankbaar zijn vermoed ik.
En nu de allerstomste vraag (hoef ik de fokker niet te bellen). Wat zou de temperatuur moeten zijn?

- Zoek stok!
- Zeer actief
O my god. Dit wordt echt een preciezie klusMoos schreef:En oppassen dat hij er niet op gaat zitten. Ik moet ze hier altijd aan de staart omhoog houden in het begin, anders gaan ze van schrik op hun gat zitten met die thermometer er dus in :N:Annelies schreef:Tipje, Linda: beetje vaseline o.i.d. aan het puntje...Zoek stok! schreef: Bram zal me vanavond niet dankbaar zijn vermoed ik.

Linda, Izzie en Bram
- Moos
- Zeer actief
Toch maar even de opvang bellen?Zoek stok! schreef:O my god. Dit wordt echt een preciezie klusMoos schreef:En oppassen dat hij er niet op gaat zitten. Ik moet ze hier altijd aan de staart omhoog houden in het begin, anders gaan ze van schrik op hun gat zitten met die thermometer er dus in :N:Annelies schreef:Tipje, Linda: beetje vaseline o.i.d. aan het puntje...Zoek stok! schreef: Bram zal me vanavond niet dankbaar zijn vermoed ik.

- Annelies
- Zeer actief
Waarschijnlijk zit jij er meer mee dan Bram zelf...Zoek stok! schreef:O my god. Dit wordt echt een preciezie klusMoos schreef:En oppassen dat hij er niet op gaat zitten. Ik moet ze hier altijd aan de staart omhoog houden in het begin, anders gaan ze van schrik op hun gat zitten met die thermometer er dus in :N:Annelies schreef:Tipje, Linda: beetje vaseline o.i.d. aan het puntje...Zoek stok! schreef: Bram zal me vanavond niet dankbaar zijn vermoed ik.

Overgave kan de grootste overwinning zijn...
- Zoek stok!
- Zeer actief
Jij kunt gedachten lezenMoos schreef:Toch maar even de opvang bellen?Zoek stok! schreef:O my god. Dit wordt echt een preciezie klusMoos schreef:En oppassen dat hij er niet op gaat zitten. Ik moet ze hier altijd aan de staart omhoog houden in het begin, anders gaan ze van schrik op hun gat zitten met die thermometer er dus in :N:Annelies schreef: Tipje, Linda: beetje vaseline o.i.d. aan het puntje...
Nee hoor, ik ga het gewoon doen. Kan ik de fokker ook trots melden dat ik het kan

Linda, Izzie en Bram
- amelie
- Zeer actief
Hehehe, succes!
Tip: niet te bang zijn en wel meer er in steken dan alleen het allerkleinste puntje. Je temperatuurt anaal omdat je een temp wil die van binnen in het lichaam komt, dus de thermometer moet wel voorbij de kringspier komen. Als je rustig bent dan loop je niet zo snel het risico dat je iets kapot maakt.
Tip: niet te bang zijn en wel meer er in steken dan alleen het allerkleinste puntje. Je temperatuurt anaal omdat je een temp wil die van binnen in het lichaam komt, dus de thermometer moet wel voorbij de kringspier komen. Als je rustig bent dan loop je niet zo snel het risico dat je iets kapot maakt.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Tip:laat Bram liggen,dan gaat het makkelijker is mijn ervaringZoek stok! schreef:Jij kunt gedachten lezenMoos schreef:Toch maar even de opvang bellen?Zoek stok! schreef:O my god. Dit wordt echt een preciezie klusMoos schreef: En oppassen dat hij er niet op gaat zitten. Ik moet ze hier altijd aan de staart omhoog houden in het begin, anders gaan ze van schrik op hun gat zitten met die thermometer er dus in :N:![]()
Nee hoor, ik ga het gewoon doen. Kan ik de fokker ook trots melden dat ik het kan
Succes

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Dan zegt een dierenarts toch dat je langs moet komen, omdat hij door de telefoon uiteraard geen diagnose kan stellen.BeëlzeBubble schreef:Je zou altijd even de DA kunnen bellen om te overleggen![]()
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Moos
- Zeer actief
Nee hoor, ik heb hier regelmatig gebeld en dan zeiden ze dat ik het nog maar een dagje, of soms zelfs een week aan moest kijken bij dit soort 'vage' klachten.Scooby schreef:Dan zegt een dierenarts toch dat je langs moet komen, omdat hij door de telefoon uiteraard geen diagnose kan stellen.BeëlzeBubble schreef:Je zou altijd even de DA kunnen bellen om te overleggen![]()

- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Hoi,Moos schreef:Nee hoor, ik heb hier regelmatig gebeld en dan zeiden ze dat ik het nog maar een dagje, of soms zelfs een week aan moest kijken bij dit soort 'vage' klachten.Scooby schreef:Dan zegt een dierenarts toch dat je langs moet komen, omdat hij door de telefoon uiteraard geen diagnose kan stellen.BeëlzeBubble schreef:Je zou altijd even de DA kunnen bellen om te overleggen![]()
Ik vind dat nogal een risico wat jouw dierenarts dan neemt, want stel dat er wel iets aan de hand is en hij schat jouw verhaal verkeerd in...?!
Groetjes, Karen
- Moos
- Zeer actief
Ik gok dat mijn dierenarts mij ondertussen wel aardig kent, en ook weet dat ik graag even overleg aan de telefoon, maar zelf ook meestal wel in kan zien of mijn hond echt doodziek is of niet.Scooby schreef:Hoi,Moos schreef:Nee hoor, ik heb hier regelmatig gebeld en dan zeiden ze dat ik het nog maar een dagje, of soms zelfs een week aan moest kijken bij dit soort 'vage' klachten.Scooby schreef:Dan zegt een dierenarts toch dat je langs moet komen, omdat hij door de telefoon uiteraard geen diagnose kan stellen.BeëlzeBubble schreef:Je zou altijd even de DA kunnen bellen om te overleggen![]()
Ik vind dat nogal een risico wat jouw dierenarts dan neemt, want stel dat er wel iets aan de hand is en hij schat jouw verhaal verkeerd in...?!
Als een van de twee koorts heeft moet ik meteen langskomen, of als ze echt alleen maar liggen te slapen bijvoorbeeld.
Als ik zeg dat ze een beetje niet lekker zijn, verder wel redelijk wat eten, slapen, poepen en plassen en bovendien geen koorts hebben (dat is bij Bram natuurlijk niet helemaal zeker, maar even als voorbeeld), dan krijg ik meestal de opmerking "kijk het nog even aan, maar als je het zelf gewoon niet vertrouwd mag je vanmiddag even langskomen"
Tuurlijk niet als dit al een week duurt, maar miep dat ik ben belt meestal al wel na een dag of 2.
Als ik de huisarts bel dat ik snotterig ben, verhoging heb en algeheel lamlendig, zegt hij ook niet "kom maar langs, want je weet nooit wat we over het hoofd zien"

-
bike
- Zeer actief
Mijn Rico was sinds zaterdagmiddag niet lekker, veel overgegeven, alles wat hij at kwam er onverteerd weer uit, hij dronk gelukkig wel en had geen koorts, maar toch vanmiddag naar de DA gegaan. Hij was heel erg loom en kon mijn niet op zijn pootjes staan. Gelukkig niets ernstigs, hij blijkt een gevoelig darm te hebben, dus speciaal compleet voer meegekregen en dat de komende twee dagen voeren om te kijken hoe hij hierop reageert en dan maar aangepast eten. De jongste telg had dit vorig jaar ook al en dezelfde medicatie gekregen, dus Rico nu ook op hetzelfde voer.
Gr.Bianca, Rico en Dribbel
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik mezelf in de kleren gehesen en naar het Kruidvat gelopen voor een thermometer....komt Marcel thuis met Bram....wat denk je? Meneertje is beter! Vanochtend was hij idd niet lekker, maar vanmiddag had hij weer heel veel energie en hebben ze hem gewoon laten spelen. En hij heeft ook prima gegeten vanmiddag en zojuist ook.
Mijn eerste keer temperaturen laat dus nog even op zich wachten

Linda, Izzie en Bram
- Moos
- Zeer actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Moos
- Zeer actief
- Femmel
- Zeer actief
- Contacteer:
Toch kan je volgens mij beter alvast gaan oefenen... Heb je geen vrijwilligers in de buurt? :N:Zoek stok! schreef:Mijn eerste keer temperaturen laat dus nog even op zich wachten
Groetjes,
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
- Zoek stok!
- Zeer actief