Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Uitrollijn

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Ray
Vaste gebruiker

Uitrollijn

Ongelezen bericht door Ray »

Hoi allemaal,

Ik had een vraagje...

Ik heb twee honden, een Amerikaanse bulldog van 2 en een kruising Amerikaanse bulldog / Boerboel van 11 weken. Vanwege de reacties van andere hondenbezitters laat ik ze nooit los (ook al zou dat als je naar hun karakter kijkt gemakkelijk kunnen).

Tot voor kort gebruikte is altijd een uitrollijn. Het probleem is dat ik deze niet meer kan gebruiken, omdat Terry, de Ambull van 2 jaar oud, te zwaar en te sterk is geworden voor de riem. In de dierenspeciaalzaken hebben de grootste uitrollijnen een maximum van 50 kilo. Dit gaat met Terry dus niet lukken, want als hij een beetje enthousiast wordt trekt hij deze stuk (geloof me, is al eerder gebeurd).

Weet iemand of er wellicht betere uitrollijnen bestaan?

Ook voor Sandy zou het erg prettig zijn, daar deze een flinke dame lijkt te worden.

Alvast bedankt...

Groetjes,

Ray, Patries en de bullenbende
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik zou even op internet zoeken. Kan me niet voorstellen dat er geen uitrollijnen zijn voor zwaardere honden!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
starfleet
Erelid

Re: Uitrollijn

Ongelezen bericht door starfleet »

Ray schreef:Hoi allemaal,

Ik had een vraagje...

Ik heb twee honden, een Amerikaanse bulldog van 2 en een kruising Amerikaanse bulldog / Boerboel van 11 weken. Vanwege de reacties van andere hondenbezitters laat ik ze nooit los (ook al zou dat als je naar hun karakter kijkt gemakkelijk kunnen).
Waarom zou je ze dan nooit loslaten? Als je ze goed traint op hierkomen en ze leert niet op andere honden af te denderen dan moeten ze toch gewoon los kunnen. Als niet onder apèl kan krijgen is het wat anders, maar daar kan je toch ook op trainen en de wat rustiger tijden en overzichtelijke gebieden opzoeken. Niet op zondagmiddag in het uitlaatbos, maar wel om 6 uur 's ochtends bijvoorbeeld.

Ook als een flex het houdt, dan houd jij straks twee honden van meer dan 50 kilo die er de beuk inzetten niet, dus ze trainen om niet op elke hond af te stormen lijkt me veel effectiever.

Anne
Ray
Vaste gebruiker

Hoi,

Ja, eigenlijk laat ik ze niet los door de nare reacties die ik in het verleden over Terry heb gehad. Toen Terry 10 maanden werd hij een keer half besprongen door een witte herder. De mevrouw van de hond komt naast me staan en zegt: 'goh, moet de die hond van mij nou eens zien...' Op een gegeven moment was Terry het zat om als opblaashond te fungeren en heeft de herder toen op de grond gelegd (zonder te bijten overigens, maar puur door zijn gewicht te gebruiken). Hierop werd de mevrouw van de herder enorm boos en noemde mijn hond een moordmachine (haar hond mankeerde overigens niets, terwijl Terry onder de krassen van de nagels van de andere hond zat). Ook zei ze dat ik zo'n hond nooit los moet laten. Om dergelijke reacties te voorkomen zijn te tegenwoordig altijd aangelijnd.

Bovendien ben de met een dergelijke hond indien er iets gebeurd altijd de sigaar. Als mijn hond losloopt en wordt aangevallen door een andere hond en hij zou zich verdedigen zijn de spreekwoordelijke rapen gaar.

Wat betreft het gewicht van de honden en de eventuele beuk erin zetten heb je gelijk. Met Terry alleen ben ik ook al meerdere malen met mijn snufferd in onzachte aanraking met het trottoir gekomen. Op zich luisteren ze allebei wel erg goed, maar als ze erg enthousiast worden dan lig je al gauw gestrekt.

Groetjes,

Ray
Afbeelding
Trina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander
Golden Retriever
Australien Kelpie
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trina »

Ik gebruik al jaren de flexlijn voor mijn hond van 60 kg en niet eens de zwaarste lijn, die van tot 40kg.

Het is een kwestie van de lijn leren gebruiken.
Ik hou altijd mijn duim op het knopje waar hij mee stil gezet kan worden, maar zet hem nooit op de vaste stilstand.
Zodra de hond het op een lopen zet, kun je ingrijpen, dan laat je de lijn nooit helemaal tot het einde gaan, want dan is hij dus stuk.

De lijn die ik nu heb is de tweede. De eerste ging stuk toen een kennis van mij er mee liep en Oberon een konijn zag.
Hij rende er op af en de kennis liet de lijn helemaal uitlopen en toen...ja...knap dus.
Mij gebeurt dit niet, omdat ik bepaal hoe ver de hond mag lopen.

En.........ik ben het met de vorige sprekers eens. Waarom zou jouw hond niet los kunnen lopen?
Flink oefenen dat hij bij jou in de buurt blijft, dan is er toch niks aan de hand?
Tenzij het een hond is die uitvalt naar andere honden, maar zolang dat niet het geval is, zie ik het probleem niet.
Afbeelding
M@rco
Vaste gebruiker
Contacteer:

Re: Uitrollijn

Ongelezen bericht door M@rco »

Ray schreef:Hoi allemaal,

Ik had een vraagje...

Tot voor kort gebruikte is altijd een uitrollijn. Het probleem is dat ik deze niet meer kan gebruiken, omdat Terry, de Ambull van 2 jaar oud, te zwaar en te sterk is geworden voor de riem. In de dierenspeciaalzaken hebben de grootste uitrollijnen een maximum van 50 kilo. Dit gaat met Terry dus niet lukken, want als hij een beetje enthousiast wordt trekt hij deze stuk (geloof me, is al eerder gebeurd).

Weet iemand of er wellicht betere uitrollijnen bestaan?

Ook voor Sandy zou het erg prettig zijn, daar deze een flinke dame lijkt te worden.

Alvast bedankt...

Groetjes,

Ray, Patries en de bullenbende
Als jij er van op aan kan dat je honden los kunnen moet je gewoon schijt hebben aan alle andere baasjes hoor! Ik heb zelf een Stafford en ken alle mogelijke vooroordelen. Maar ik ken mijn hond het beste. Mijn hond staat goed onder appel en als de situatie er naar is loopt hij gewoon los.

Groetjes,
Marco
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Hier heb ik flexilijnen liggen in diverse soorten. T/m 30,60,80 of 100 kg. Die van 100kg is een dikke band en dat is niets waard. Hij is 10 meter lang en als er een slag in de band komt dan kan hij niet worden opgerolt en ben je de controle kwijt. Gebruik zelf altijd 80 of 60 kg, maar drie van de vier zou ik gerust durven uitlaten aan een riem t/m 10 kg. Die luisteren goed en breken ze ook echt niet door hoor.

En los laten lopen? Velen zijn ook bang van sint bernards, boxer of xmastin espanol met herder, maar ik laat ze lekker bang zijn. Ze doen niets en gaan niet naar andere mensen toe, dus mogen gewoon los :ok:

Nog iets: Trekken aan de riem is gewoon verboden hier. Hoe enthousiast ook, geen getrekt, want dan wordt ik woest (dus flink terug trekken of het nekvel of oor pakken). Dat doet bij hun wel zeer, maar ik op mijn snuffert terwijl ik vier honden bij heb? Geen denken aan (tenzij ik omver wordt gereden door een fietser :devil: :N: )
lissie
geregistreerd lid
Contacteer:

flexi gigant

Ongelezen bericht door lissie »

Op www.dierenwebshop.nl vond ik deze:

Flexi Gigant
Geschikt voor zeer grote honden tot 85kg. Heeft een 8m lang lint i.p.v een koord als uitloop. De handgreep ligt heerlijk in uw hand vanwege de nieuwste grip (voelt rubberachtig aan).

Prijs 49,90

Maar even zoeken op google en da vind je het misschien nog wel goedkoper.

Verder vind ik ook dat je gewoon sch... moet hebben aan anderen. Ik heb twee wolfhonden en die vinden mensen ook al snel eng. Nou ik moet ze de eerste vlieg nog kwaad zien doen :smile2:
Groeten Linda, Jeroen, Ningbo, Woe-Li & Poes
Afbeelding Afbeelding
http://www.poes.punt.nl & http://www.ningbo.punt.nl
Ray
Vaste gebruiker

Bedankt voor de informatie allemaal!!

Groetjes,

Ray
Afbeelding
*Silvia*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Silvia* »

ik heb de zwaarste voor kobus geloof ik voor honden tot 80 kilo enne 8 meter lint lijn..

kijk ff hiero die vond ik van de week en zijn ze vrij goedkoop van Flexi

www.shaweca.nl
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Het is wat onhandiger dan een rollijn, maar mocht je niets geschikts vinden dan kan je evt. kijken voor een longeerlijn bij een ruitersportzaak. Ik weet een doggeneigenaar die die naar tevredenheid gebruikt. Enige is dat die dus niet vanzelf oprollen, je moet ze opbossen in jouw hand.
Afbeelding
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Branka schreef:Het is wat onhandiger dan een rollijn, maar mocht je niets geschikts vinden dan kan je evt. kijken voor een longeerlijn bij een ruitersportzaak. Ik weet een doggeneigenaar die die naar tevredenheid gebruikt. Enige is dat die dus niet vanzelf oprollen, je moet ze opbossen in jouw hand.
Zoiets gebruik ik altijd als we naar de dijk gaan en boris mag daar niet los omdat hij niet mag rennen. Daaraan heeft hij lekker de ruimte. Lijkt me niets met twee honden (of elk aan een kant van het touw). Anders kom je snel in de knoop, moet er niet aan denken met die vier van mij en dan zulke bossen in mijn handen :smile: :smile: :smile: :smile:
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”