Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie heeft er een Grote Munsterlander

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

bantu lohbo
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door bantu lohbo »

mm julllie hebben gelijk, ik heb geen grote munsterlander
puk
Zeer actief

Ongelezen bericht door puk »

:smile: :smile:

volgens mij is birka een beetje afwijkend, ben ik effe blij :lekkerpuh: :mrgreen:
Afbeelding
groetjes anja en birka
Cindy de Wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cindy de Wolf »

Ja, hij is leuk he :smile: Veel dingen zijn voor mij heeeeel herkenbaar.

Wat de wandeling betreft houden we het dan op 2 april 12.30. Nu nog de hamvraag houden we het op het pannenkoekenhuis of op een regulier restaurantje, deze is volgens Arien gelegen bij een schaapskooi.

Heb vanmiddag nog even een paar dagen naar de sneeuw geboekt, zonder honden, gewoon even weg met zijn 2-en, even nog een paar dagen skieen, eind maart.

Nou we komen net terug uit Eersel en weer geen goed nieuws, om gek van te worden. Maarten concludeerde ook dat het ipv beter erger was geworden. Nu heeft hij een uitgebreid bloedonderzoek gedaan om te kijken of er ontstekingscellen aanwezig zijn, of iets anders wat niet in de haak zou zijn. Nou alle bloedwaardes zijn perfect :19: Daarna heeft hij een punctie genomen uit het schoudergewricht, hier heeft hij gewrichtsvloeistof uitgehaald. Dit kan hij niet zelf onderzoeken zeg maar en wordt het opgestuurd echter het zag eruit als normale vloeistof. Hij is er dan ook 90% zeker van dat hier niets uit komt. Over ongeveer 1.5week de uitslag. Wat rest ons nu nog, we hebben er lang over gepraat en het enige wat eventueel nog uitsluitsel zou kunnen bieden is een CT-scan. Dit gaat ons tussen de 400 en 600 euro kosten. Als er niets uit het gewrichtsvloeistof komt hebben we besloten om deze laatste stap dan ook nog maar te zetten. En ja dan is het afwachten, of ze vinden iets en we kunnen er al dan niet wat aan doen of ze vinden niets en moeten we maar zien hoe lang ze het vol houdt.......
puk
Zeer actief

:19: tjonge 400 tot 600 euro dat is nogal wat!
maar misschien vinden ze iets. :wink:

lekker joh effe naar de sneeuw wij vertrekken over over een dikke 2 weken lekker skien :cheer: :cheer:
Afbeelding
groetjes anja en birka
Cindy de Wolf
Zeer actief

Waar gaan jullie heen? Wij gaan naar fiss serfaus Ladis van 27-30maart. We zijn al een paar keer in dit hotel geweest en het is helemaal toppie. Ben er wel even aantoe zeg maar. Nemen jullie Birka mee?

Ach ik denk dat we de ruim 3000 euro ondertussen al wel gepasseerd zijn met die poot dus dan kunnen die paar honderd er dan ook wel weer bij. De lusten en de lasten he, maar de lasten zijn bij Jesse af en toe wel heel erg hoog.

Groetjes,
Cindy
puk
Zeer actief

:cheer: wij gaan ook naar fiss! :cheer:

nee birka gaat niet meer, dan kunnen we niet skien, mijn ouders komen oppassen :ok:
Afbeelding
groetjes anja en birka
Pascal
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pascal »

Effe een vraagje :wink: : Daar bij die schaapskooi, lopen daar schapen of andere dieren?
Groetjes, Pascal

Afbeelding
Cindy de Wolf
Zeer actief

puk schreef::cheer: wij gaan ook naar fiss! :cheer: :ok:
Whoehaha, dat is toeval, van alle skigebieden...gaan jullie daar voor het eerst? Wij nu voor de 3e keer, wij zitten in Ladis in hotel Goies, bekant direct aan de piste en helemaal perfect.

Pascal, toen wij daar met Dogtravel liepen stonden ze schapen binnen en een paar in de kooi (70 bij 50m) met een zeer degelijk hek eromheen. Ik had er in ieder geval geen last van met Jesse. De schaapskooi ligt ook aan de weg waardoor het wijs is om je hond daar aan te lijnen verders was het daar echt heel mooi lopen en heel weids uitzicht. Nadeel als het regent ben je daar ook echt nat :smile:

Groetjes,
Cindy
puk
Zeer actief

:wink: wij gaan voor de tweede keer naar fiss.
in ladies heb ik ook gezocht , maar daar was niet genoeg plek voor 7koppels met kinderen :mrgreen:

volgend jaar waarschijnlijk een ander skigebied :wink:
Afbeelding
groetjes anja en birka
puk
Zeer actief

:mrgreen: he cindy weet je wat ik heb gevonden!

:idea: de stamboom van birka, je wou haar ouders toch weten??
nou hier zijn ze!

Xsaron vom Romawald en Snep van den Aerd :wink:
Afbeelding
groetjes anja en birka
Minoes
Actief

Ongelezen bericht door Minoes »

:jank: Helemaal terug bij af qua Taika :jank: :evil: :N:
Afgelopen 5 dagen iedere keer wel een keer ervandoor gegaan met ons vol in het vizier. Maar daar trok ze zich lekker niks van aan. Fluiten, roepen, het was zinloos. Madammeke zoefde met haar oren in haar nek over o.a. een begraafplaats :N:
Dan maar weer terug aan de lange lijn, nietwaar?

snif, Minoes
bantu lohbo
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door bantu lohbo »

jammer minoes, moet je weer van voor af aan beginnen?? ik heb nu ook een keer meegemaakt dat meneer niet luisterde. Dat maakt me weer alert hahaha. Maar het ging toch eerst heel goed? hoe heb je dat dan gedaan? Misschien dat jouw aandacht ook iets verslapte? ik herken dat nl bij mezelf wel, dan (onbewust) denk ik ach dat is wel goed, terwijl ze die bekende vinger pakken weet je wel? dus streng zijn maar zeker ook blijven. voorbeeld: bij het oversteken,elke keer, moet hij naast me zitten en dan pas steken we over. als hij dat dus goed doet, dan heb ik wel eens de neiging om door te lopen. helemaal fout natuurlijk. of als hij dreigt niet te luisteren, een stap richting hem ,i pv van hem af lopen. ach ja, we zijn maar mensen. maar van hem aflopen met een hoog makend geluid werkt voorals nog echt perfect bij bantu. Maar hij is er nog niet vandoor gegaan, zoals jij beschrijft, maar ik verwacht het wel,dus ben ik ook erg op mijn hoede als hij losloopt. haha, en dat verslapt dan dus ook als hij erg goed luistert.
succes meisie
gr annet
puk
Zeer actief

:jank: balen minoes, maar wat doe je dan als taika weg rent??
Afbeelding
groetjes anja en birka
Minoes
Actief

Dank voor het medeleven :ok:

Ik heb met Taika geoefend met een hele lange lijn:40 meter.
Maandenlang steeds maar fluiten en als ze niet luisterde "hengelde" ik haar binnen met dat lange touw.

Nu liep ze al een aantal maanden vrij probleemloos los. Hier en daar een enkele vergissing daargelaten... En dan nu ineens sinds afgelopen week.. :smile2:

Wat doe ik als ze wegloopt: ik fluit en roep. Daar reageert ze niet op. Soms kijkt ze even mijn kant op van: waar kwam dat geluid vandaan? En dan sprint ze keihard weg. Als ik blijf fluiten dan blijkt dat zinloos te zijn. Bovendien leert ze zo nog meer mijn fluit te negeren. Dus ik doe niet veel meer dan goed opletten of ik haar zie of hoor.

Als ik haar weer tegenkom dan ligt het eraan wat eraan vooraf is gegaan. Heb ik de indruk dat ze me aan het zoeken was, dan lijn ik haar zonder al te veel ceremonie aan en negeer haar.
Als ik haar min of meer vang, dan word ik erg boos, lijn ik haaar aan en negeer haar een hele tijd.
Als ze me negeert terwijl ze vlakbij me staat dan loop ik richting haar terwijl ik boos doe, laat haar even volgen en dan mag ze weer vrij, heel kort daarna fluit ik haar van dichtbij en als ze dan komt dan prijs ik haar de hemel in.
dat is dus wat ik doe.

Ik zie even geen andere oplossing dan weer een stap terug te doen. Hopelijk hoef ik dat niet zolang vol te houden als vorige keer en snapt ze snel weer wat de bedoeling is.
Volgens mij heeft ze ongemerkt inderdaad steeds weer een stukje vinger gepakt en dacht ze nu dat die hele hand er wel bijkon :cheer: ...

Minoes
puk
Zeer actief

:wink: ik zie dat ook wel terug in birka, zo gauw ik de teugels laat vieren, heeft ze lak aan me.
dus steeds strakke teugels, niet makkelijk altijd vind ik ,maar het zij zo :19: :jank:
en toch ongemerkt maak ik af en toe een fout, die zij als eerste ontdekt!! :roll:
:ok: succes ermee.
Afbeelding
groetjes anja en birka
Cindy de Wolf
Zeer actief

Minoes, niet opgeven hoor, Taika gaat vanzelf het besef krijgen dat het bij jouw leuker is. Kan even duren, Munsterlanders kunnen heel traag zijn :smile:

Ik zal maar gelijk met de deur/mail in huis vallen; ik denk niet dat er een wandeling in zit voor mij, althans niet met Jesse, ik ben er nog niet overuit of ik dan ga zonder Jesse. Het volgende is namelijk het geval, afgelopen woensdagnamiddag ging ik met ze naar het bos en zoals gewoonlijk krijgt Terry als eerste de bal die Jesse vervolgens al ronddraaiend wil afpakken zo ook nu. Ik was nog bezig met het afsluiten van mijn auto en in ene keer een gegil, niet normaal meer. Ligt Jesse onder Terry, ik dacht eerst nog dat Terry haar aan het opeten was maar Terry heeft nog nooit een vlieg kwaad gedaan. Jesse heeft dus iets verkeerds gedaan. Ik gelijk de kliniek gebeld maar Maarten was er niet en ze wilde hem niet bellen. Ook zijn we nog aan het bekvechten met Gent voor die CT-scan, afijn ik Maarten gemaild dat het echt erg was. Jesse kon namelijk totaal niet meer op haar rechtervoorpoot staan. Maarten dacht aan een kop uit de kom. Ik weer geantwoord dat dit absoluut niet het geval was. Dit was dus allemaal woensdagmiddag/avond. Gister (donderdag) in de namiddag kreeg ik een telefoontje van de kliniek dat ze in Gent niet mee willen werken aan alleen een CT-scan, ze wilde Jesse zelf helemaal ondersteboven binnenstebuiten keren. Daar passen zowel Maarten als ik voor. Maarten vroeg hoe het nu ging, dus ik; geen verbetering, Maarten werkt normaliter niet op vrijdag maar bij wijze van hoge uitzondering konden wij vanmorgen (vrijdag) om 9 uur terecht, om 7 uur zaten we dan ook al in de auto. Hij orienteerde zeg op het rampgebied en was al in staat om te zeggen dat hij niets meer ernstigs kon vinden dan wat we al wisten totdat ik zei volgens mij zit het aan de bovenkant van het schouderblad en ja hoor bingo. Ze gaf zelfs zulke pijnsignalen af dat hij dacht dat het gebroken was dus maar weer een foto. Het is dus (gelukkig?) niet gebroken maar het merendeel van haar spieren die boven aan het schouderblad vastzitten heeft ze gedeeltelijk afgescheurd en gedeeltelijk gescheurd. Kon er ook wel weer bij. Strikte rust voor minimaal 4 weken, Jullie zullen begrijpen dat een wandeling er dan niet in zit ben ik bang. Ook hebben we het verhaal CT-scan doorgesproken en Gent laten vallen. Er wordt nu 9 maart een MRI-scan van haar rechtervoorpoot gemaakt in de hoop dat daar wat uitkomt. (www.vet-mri.nl) Maarten gaat overigens mee bij het maken van de MRI-scann. Dat is op zijn minst uniek te nomen en vooral mij geeft het een vertouwd en zover mogelijk veilig gevoel. Hem vertrouw ik ondertussen wel.

Groetjes,
Cindy
Pascal
Zeer actief
Contacteer:

Wat een verhaal Cindy! Arme Jesse... Nee, het is logisch dat je dan niet naar de wandeling komt. Zou ik ook niet doen. Veel sterkte iig, hopelijk komt er duidelijkheid na die scan!
Groetjes, Pascal

Afbeelding
Cindy de Wolf
Zeer actief

Je word hier zo onwijs moedeloos van, ik ga van de regen in de drup met die hond, echt mega frustrerend. Ik zie wel wbt de wandeling, definitieve beslissing laat ik na de scan weten.

Cindy
Minoes
Actief

*&^%$#@!!!
Dat was mijn eerste gedachte, Cindy...
Hoeveel pech kun je hebben?!!
Is Jesse nog wel een beetje een opgewekte hond?

Als we nl. met Taika een tijdje weinig doen (bijv. omdat het hele gezin griep heeft) dan wordt ze op den duur steeds stiller en stiller. Ze is dan zelfs niet meer te porren voor een trek/verstopspelletje. Echt niet leuk om te zien.
Heel fijn is het om haar te zien opvrolijken als we voor het eerst weer lekker naar buiten kunnen voor een goede wandeling.

Heel veel succes met de MRI. En wat heerlijk dat Maarten zo begaan is met Jesse. Veel meer doen ligt eenvoudig niet binnen jullie en zijn macht.

Taika heeft een aantal wandelingen aan de rollijn moeten lopen. Daarna weer begonnen met het hele lange touw.
Braaf dat ze dan is!!! Bij het minste geringste fluitje komt madame aanzetten. Jaja, ze WEET het wel hoor!
Volgens mij zijn die MONSTERlandertjes slim genoeg om te weten of ze ergens aan vastzitten. En ook of jij wel iets lekkers bij je hebt...
Zijn ze los en is er niets lekkers te krijggen dan is het JAHOE, leve de vrijheid!

Maar ik zet weer door hoor. De vorige keer is het ook gelukt en hebben we toch bijna een half jaar los kunnen lopen zonder al te veel uitspattingen van Taika!

groetjes,
Minoes
Minoes
Actief

Cindy, hoe is het nu met Jesse?

Taika is in de rui...
Ik zie nu allemaal roos op haar vacht. :denken:
Dat heeft ze meer gehad tijdens ruiperiodes.
Is dat normaal en hebben jullie honden dat ook? :19:

groetjes,
Minoes
Cindy de Wolf
Zeer actief

Gezien de omstandigheden mag ik denk ik niet klagen. Ze steunt weer iets op haar rechtervoorpoot. Maar goed dat zal de genezing van de spieren zijn en niet het echte probleem. Ik hoop daar donderdag a.s. definitief duidelijkheid over te krijgen. Ze is godzijdank wel weer iets vrolijker, zo heeft ze vanmorgen aan de lijn in de sneeuw liggen rollen en blij dat ze daarmee was :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:

Sammy is iets in de rui en nee ze hebben hier geen last van huidschilfers e.d. Dit is meestal een teken dat de huid te droog is. Hiervoor kan je visoliecapsules geven of elke dag wat slaolie over haar brokken gooien. Sommige mensen zweren ook bij een eetlepel mayonaise. Aangezien die van mij vers krijgen zit bovenstaande er al doorheen. Het is een bekend verschijnsel bij 'brokken'honden.

Ik heb vandaag mijn droogmachine binnen gekregen. Hiermee kan je o.a. fruit drogen en voor de hondjes je eigen pensstaafjes maken, soort van beggin strips en nog veel meer. Jesse vond de gedroogde appel errrrug lekker.

Hoe is het gesteld met het gehoorzaamheidsniveau van Taika?

Groetjes,
Cindy
Minoes
Actief

't Was hier maar een klein laagje sneeuw, maar toch veel plezier ervan!
Taika ging op het eerste beste veldje compleet uit haar dak.
Ze heeft nog steeds dat enorm lange touw achter zich aan bungelen.
Dat gaf wel wat gevaarlijke situaties als ze zo als een gek rondjes sjeest door de sneeuw. Een paar mensen raakten omwikkeld met het touw. Ben maar als een haas vertrokken...

Tja, Taika luistert iets beter met touw. Zeker als ze in de buurt is. Zou ze echter verder weg zijn dan het touw lang is... dan weet ik het zo zeker niet...
Het probleem is ook niet de gehoorzaamheid op pak 'm beet 30 meter afstand. Het gaat over verder weg. En dan helemaal als ze een spoortje oppikt.
Kga maar gewoon door. Het moment dat we weer vertrouwen hebben om haar los te laten komt vanzelf wel weer!

Ik zal Taika wat olie door haar voer geven en kijken of dat helpt.
Ze krijgt wel regelmatig als beloning schapenvetbrokjes (brrrr, smerig), zou dat niet al voldoende moeten zijn?

Ik heb laatst ergens gelezen dat druiven/rozijnen giftig zijn voor de hond. Dat geef ik dus niet. Maar een stukje banaan of appel gaat er hier ook grif in!
Veel plezier met je droogdinges!

groetjes,
Minoes
Cindy de Wolf
Zeer actief

Uitslag MRI scan;

Zoals beloofd zou ik jullie de uitslag doorgeven van de MRI scan die vandaag bij Jesse is uitgevoerd. Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, een echte uitslag is er nog niet. Wij zijn de eerste in Nederland waar een MRI scan van de schouder gemaakt is. Er is nog heel weinig bekend over schouderproblemen. We fungeren eigenlijk dus als proefkonijn. Jesse heeft dan ook ruim 1.5 uur onder de scan gelegen. Het was een ontzettend goede keus om Maarten Kappen mee te nemen. Er is uiteindelijk naar voren gekomen dat er een grote ruimte is achter het gewricht wat er niet thuis hoort. Dit hebben ze vergeleken met links en hier was dat niet het geval. De ruimte was ruim 2 tot 3 keer zo groot dan links. Dit was met geen mogelijkheid te zien op rontgen of echo. Dit zou dus verklaren waarom er geen stabiliteit in de schouder is. Hij ligt dus eigenlijk los-:) Er loopt in die buurt ook een pees waar ze het niet helemaal over eens waren. Ze gaan de beelden nog een keer goed doornemen, ook met andere artsen en morgen of na het weekend krijgen we dan een definitief verslag. De beelden hebben wij op cd meegekregen. Maarten was er dus bij en hij dacht dat als de ruimte achter het gewricht het probleem was dat hij daar wel iets mee zou kunnen. Dit zou dan een unieke operatie worden waar we totaal geen referentie hebben van hoe groot het slagingspercentage is.

Minoes; hoe is het nu met Taika haar vacht? Ik geef trouwens wel zo af en toe rozijnen en druiven. Zo af en toe een paar druiven kan echt geen kwaad hoor. Allleen als ze een hele doos leeg eten kan het fout gaan.

Puk; hoe was je vakantie? Volgens mij heb je niet veel geluk gehad met het weer en de reis.

Groetjes,
Cindy
Pascal
Zeer actief
Contacteer:

Inderdaad Cindy, je bent dus een proefkonijn. Maar je weet nu wel meer dan eerst, dat is dan weer positief (minder voor Jesse natuurlijk wat je nu weet). Hopelijk krijg je dan snel de officiële uitslag!
Groetjes, Pascal

Afbeelding
Minoes
Actief

Zeg Cindy, als ik het goed begrijp is er dus een LEGE ruimte achter dat gewricht. Niet een of ander onduidelijk gezwel? Hoop ik! :N:
Mooi dat al die knappe koppen zich erover gaan buigen, ze zullen het best interessant vinden. Dus fingers crossed voor Jesse!

Ik heb Taika heel veel geborsteld in deze ruiperiode. Ze verhaart nu weer minder en ook de schilfers zijn minder. Misschien hoort het gewoon een beetje bij haar verhaarritueel... :19:

Goh, ik had gelezen dat druiven echt hartstikke giftig zijn. Ach ze maalt er niet om, dus ik geef ze haar maar niet.

Verder heb ik hier een heel braaf hondje aan haar lange touw. Ze gaat dan maar weinig van de paden af en zeker met nat weer moet ze echt sleuren om dat touw mee te krijgen (agossie).
Heb haar 1x weer los meegenomen (tenminste een stuk los) en toen was ze ook heel erg braaf...

groetjes,
Minoes
puk
Zeer actief

:wink: daar ben ik weer, tjonge cindy wat een gedoe, ben benieuwd wat maarten er aan wil gaan doen.

ik heb een heerlijk vakante gehad , ook prima weer , wisselnde af en toe een sneeuwbuitje en een zonnetje, ook tijdens de reis geen grote problemen :wink:
maar ga wel niet meer naar dat ski gebied , was al weer veel drukker dan vorig jaar , mij te massaal.
Afbeelding
groetjes anja en birka
Cindy de Wolf
Zeer actief

Nou er is een definitieve uitslag waar ik nou niet echt bepaald vrolijk van wordt. Ik zal de reacties e.d. hieronder plakken en dan ben ik heel benieuwd naar jullie mening e.d. want ik zit nu echt met mijn handen in het haar.

Uitslag MRI-centrum;
Gisteren is op uw verwijzing de grote munsterlander “Jessyâ€
Minoes
Actief

Tja meis, ik kan me je wanhoop voorstellen.
Ik dacht zelf meteen aan de mogelijkheid e.e.a. aan een mensenorthopeed voor te leggen. Maar kennelijk gebeurt dat al.
Verder denk ik dat je in een lastige situatie zoals deze ieder woord van een dokter op een goudschaaltje gaat leggen. Maarten schrijft inderdaad "verbeteren" maar kan daar evengoed toch verhelpen mee bedoeld hebben?
Ik vind het rapport van de dierenarts van de MRI nogal vaag. De woorden van Maarten stralen meer daadkracht uit. Die zou ik maar in ere houden! Hopelijk komt hij iemand op dat congres tegen die zoiets al eens heeft meegemaakt.

Zag trouwens bij Crufts een pracht van een GM! Helaas nergens een KM te bekennen...

Taika verhaart inmiddels minder maar toch nog aardig wat. De "roos" die hier en daar op haar vacht ligt voelt vettig aan. Ik borstel haar extra goed en dan maar wachten tot het weer weg gaat, dat gebeurde de vorige keren ook. De olie bij het voer lijkt nu nog niet veel uit te maken.

Nu nog een vraag aan jullie: Taika heeft een flinke jaap opgelopen in een kussentje van haar voorpoot. Waarschijnlijk is ze bij een graafpartij glas tegengekomen. :boos: Het is een hele rechte snee (alsof met een scherp mes) en behoorlijk diep. Ik denk wel 1 cm. Als we naar buiten gaan doe ik er nu jodium, engels pluksel en een verbandje omheen. En een kindersok...
Thuis laat ik de wond liever open. Taika likt er veel aan, maar dat lijkt me juist goed. Ze ligt nu heel veel in haar mand. En onze wandelingetjes maak ik zo kort mogelijk. Vandaag heb ik haar poot geweekt in de biotex.

Ben ik zo goed bezig? Ik ben verpleegkundige en dit is wat ik ook bij mijn kinderen zou doen... maar ja, een mens is geen hond...
Dit is natuurlijk niks vergeleken bij Jesse, maar evengoed toch zielig voor Taika. Toch?!

Cindy, voor jou sterkte!
Vriendelijke groetjes,
Minoes
Cindy de Wolf
Zeer actief

Ja Maarten is inderdaad meet daadkrachtig en ik heb het MRI centrum net gebeld met de vraag of met medial of lateral was. Wisten ze dus niet. Want op het internet heb ik kunnen vinden dat als het medial is we een kans van 75% hebben dat het allemaal acceptabel kan worden. Als het lateral is wordt het een ander verhaal. Morgen zou ik terug gebeld worden.

Natuurlijk is dat evengoed zielig voor Taika. Ik zal er echter geen jodium op doen voordat je naar buiten gaat. Waarom niet; jodium legt een laagje op de wond waardoor vuil e.d. er niet uitkan en je een grotere kans hebt op ontstekingen. Als ik zoiets heb dan tape ik ze altijd in met co-flex, ook wel bekend als vetrap of flexus. Dit is behoorlijk waterdicht en er kan absoluut geen vuil doorheen. Eenmaal thuis week ik het kussentje in de biotex groen, dit eet de eiwitten op en werkt ontsmettend. Als je toch jodium wilt gebruiken, gebruik dan vloeibaar of betadine shampoo.

Heb je nog opgevangen van welke kennel die GM kwam. Ik heb het gemist maar heb al wel gehoord dat het een plaatje was.

Cindy
Minoes
Actief

Hoe bestaat het toch dat ze niet weten of het lateraal of mediaal was! :roll: Ik duim met je mee voor lateraal...

Ik gebruikte idd betadinejodium vloeibaar.
Nu niet meer trouwens. Het wondje bloedt niet meer en is dus al een beetje dicht aan het gaan.
En ik week dus dagelijks in de biotex. Nog een heel gedoe want Taika vindt het maar verdacht allemaal. :N:
Het lastige is idd hoe je een beetje hygienisch buiten kunt lopen.
Is die vetrap ofzo een soort rekbaar verband dat gelijk een kleefachtige functie heeft waardoor je verder niets meer nodig hebt om het vast te zetten? Want dat doe ik er nu ook omheen (van mijn vorige baantje bij de bloedbank overgehouden...).

Doe ik er goed aan om onze wandelingetjes kort te houden?
Of maakt dat eigenlijk weinig uit jouws inziens?

Minoes
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”