Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Visolie vraag
Moderator: moderatorteam
-
Mauyak
Visolie vraag
Ik geef de visolie-capsules van de HEMA,maar hoevaak per week kun je een hondje van 6 kilo een capsule geven(dagelijks?of minder?) 
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ligt eraan waarom je het geeft.
Als je het puur als onderhoud geeft ter behoud van een mooie vacht en als een extra ondersteuning voor een goede gezondheid lijkt mij ongeveer 3 keer in de week voldoende.
Geef je het echter als ondersteuning bij herstel van ziekte of dergelijke, dan kun je eerst een kuur geven van een paar weken elke dag en als alles dan weer goed gaat, terug naar een paar keer per week.
Als je het puur als onderhoud geeft ter behoud van een mooie vacht en als een extra ondersteuning voor een goede gezondheid lijkt mij ongeveer 3 keer in de week voldoende.
Geef je het echter als ondersteuning bij herstel van ziekte of dergelijke, dan kun je eerst een kuur geven van een paar weken elke dag en als alles dan weer goed gaat, terug naar een paar keer per week.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
-
Mauyak
Ik geef het omdat mijn hondje een hartaandoening heeft en ik heb gelezen dat visolie goed is voor het hart.En ik dacht alle beetjes helpen.Ze heeft lekkende hartkleppen en dat komt nooit meer goed,word eerder slechter met de tijd.Dus vandaar mijn vraag.Roelfien schreef:Ligt eraan waarom je het geeft.
-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vraag me ook af hoeveel je nou van visolie capsules moet geven.
Raisa krijgt nu 1 capsule zalmolie van het Kruidvat per dag, hier zit 500 mg olie in, ze weegt 20 kilo. Ik geef het haar ter ondersteuning voor de botwoekeringen/arthrose/onstekingen in haar vergroeide achterpootje (en ze krijgt ook Glubobest).
Is 1 capsule voor haar genoeg denken jullie?
Ik ben op deze hoeveelheid gekomen omdat de aanbevolen hoeveelheid voor mensen 3 capsules per dag is, maar ja ik gok ook maar wat.
Raisa krijgt nu 1 capsule zalmolie van het Kruidvat per dag, hier zit 500 mg olie in, ze weegt 20 kilo. Ik geef het haar ter ondersteuning voor de botwoekeringen/arthrose/onstekingen in haar vergroeide achterpootje (en ze krijgt ook Glubobest).
Is 1 capsule voor haar genoeg denken jullie?
Ik ben op deze hoeveelheid gekomen omdat de aanbevolen hoeveelheid voor mensen 3 capsules per dag is, maar ja ik gok ook maar wat.

- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Voor het hart weet ik niet of dat helpt. Het helpt om de algemene weerstand te verbeteren, dus wellicht dat het hart daar ook profijt van heeft. Maar echt effect op het hart zal het niet hebben.
Ik heb zelf twee honden met lekkende hartkleppen gehad (zijn 15,5 en 16,5 geworden, dus er is hoop
) en bij hen was een goede conditie door veel lopen veel belangrijker voor hun hart.
1 capsule per dag voor een hond van 20 kg, dat geef ik mijn honden ook. (alleen geef ik het niet iedere dag bij mijn huidige honden, maar Beertje kreeg het ook elke dag
)
Ik heb zelf twee honden met lekkende hartkleppen gehad (zijn 15,5 en 16,5 geworden, dus er is hoop
1 capsule per dag voor een hond van 20 kg, dat geef ik mijn honden ook. (alleen geef ik het niet iedere dag bij mijn huidige honden, maar Beertje kreeg het ook elke dag
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Door de omega 3, 6 en 9 vetzuren helpen idd het hart, of het helpt tegen lekkende hartkleppen weet ik niet, maar ja baat het niet het schaad ook niet
Ons overleden cockertje (woog een kilo of 11) kreeg 1 capsule (van het kruitvat) per dag en nog eens 2 pufjes van de henne zalmolie, maar hij had een endere hartaandoening
Ons overleden cockertje (woog een kilo of 11) kreeg 1 capsule (van het kruitvat) per dag en nog eens 2 pufjes van de henne zalmolie, maar hij had een endere hartaandoening
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
-
Mauyak
Ik weet ook wel dat Visolie geen geneesmiddel is,maar er staat op de verpakking goed voor het hart.Dus ik dacht alle beetjes helpen.Ze eet iedere dag KVV en dan geef ik er nu circa 5 dagen per week een capsule visolie overheen.We proberen haar zo goed mogelijk in conditie te houden nu het nog kan,dus dagelijks naar het bos om vrij rond te kunnen rennen èn een gezonde voeding en vanaf aanstaande week word bepaald welk medicijn en in welke hoeveelheid ze zal gaan krijgen.
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Aantal honden: 1
- Contacteer: