Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Glucosamine werkt!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Glucosamine werkt!

Ongelezen bericht door marian* »

Max begint echt een beetje een oude hond te worden....
Ergens in zijn jonge jaren heeft hij eens zijn rechter voorpoot verstuikt,en dat is altijd een beetje een zwakke plek gebleven waar tot voor kort goed mee te leven viel.
Tot voor kort dus......ik merkte bijvoorbeeld dat ie na een poosje bal gooien buiten(en dus na het maken van scherpe bochten en sterk remmen) wat meer en langer liep te hinken en ben toen begonnen met het geven van vette vis.
Maar dat werkte niet en zodoende kwam ik op glucosamine.
Heb het hem nu een week gegeven en gisteren en vandaag bij wijze van test weer ballen gegooid,hem wat laten springen en gewoon die poot wat meer belast.
Normaal gesproken zou hij dan nu hinkend uit zijn mand zijn gekomen,maar nu niet!De glucosamine werkt dus :ok:
Wie weet kan mijn menneke dus nog wat jaartjes minder hinkend mee zonder zware NSAID's :cheer:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

ja ik gebruik het ook...nou zullen sommige mensen me voor gek verklaren..maar ik geef het Shaggy..shaggy heeft nog nooit een dag mank gelopen..maar er werd mij aangeraden om het al te gevn..mocht hij als hij ouder werd stram worden...shaggy is een hond van 58 kilo..vandaar dus puur uit voorzorg... ik hoor er op het A forum heel veel goeds over,...ik geef nu nog tabletten maar ga over op glucobest...die tabletten zijn best duur als je zo'n groe hond hebt glucobest is poeder en dat is stukken voordeliger..mijn honden eten toch vers dus kan dat makkelijk door het voer mengen :ok:
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
marian*
Erelid
Contacteer:

RachelleAmericanBulldog schreef:ja ik gebruik het ook...nou zullen sommige mensen me voor gek verklaren..maar ik geef het Shaggy..shaggy heeft nog nooit een dag mank gelopen..maar er werd mij aangeraden om het al te gevn..mocht hij als hij ouder werd stram worden...shaggy is een hond van 58 kilo..vandaar dus puur uit voorzorg... ik hoor er op het A forum heel veel goeds over,...ik geef nu nog tabletten maar ga over op glucobest...die tabletten zijn best duur als je zo'n groe hond hebt glucobest is poeder en dat is stukken voordeliger..mijn honden eten toch vers dus kan dat makkelijk door het voer mengen :ok:
Max heeft ook nog niet in heel sterke mate arthrose,dus om het zo lang mogelijk goed te houden ben ik eraan begonnen.
Daarnet ben ik op de www.glucosamine.com geweest en die hebben capsules die je heel makkelijk los kunt maken zodat je het door voedsel kunt doen.
Ik sta er echt van te kijken dat ik na een week al zo'n verschil zie! :ok:
Afbeelding
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

marian* schreef:
RachelleAmericanBulldog schreef:ja ik gebruik het ook...nou zullen sommige mensen me voor gek verklaren..maar ik geef het Shaggy..shaggy heeft nog nooit een dag mank gelopen..maar er werd mij aangeraden om het al te gevn..mocht hij als hij ouder werd stram worden...shaggy is een hond van 58 kilo..vandaar dus puur uit voorzorg... ik hoor er op het A forum heel veel goeds over,...ik geef nu nog tabletten maar ga over op glucobest...die tabletten zijn best duur als je zo'n groe hond hebt glucobest is poeder en dat is stukken voordeliger..mijn honden eten toch vers dus kan dat makkelijk door het voer mengen :ok:
Max heeft ook nog niet in heel sterke mate arthrose,dus om het zo lang mogelijk goed te houden ben ik eraan begonnen.
Daarnet ben ik op de www.glucosamine.com geweest en die hebben capsules die je heel makkelijk los kunt maken zodat je het door voedsel kunt doen.
Ik sta er echt van te kijken dat ik na een week al zo'n verschil zie! :ok:
ja ik hoor het vaak de laatste tijd..ik heb het vorige week nog aan een vriendin van me aanbevolen..zij heeft een boerboel die nadat hij flink heeft geravot ook moeilijk uit zijn mand komt en stijfjes is..ze ging het halen dus ben benieuwd wat ik van haar te horen krijg...zodra ik het weet zal ik het laten weten...
ook op het ab forum word het geprezen!!
stom eigenlijk he denk ik dan dat het niet veel bekender is...mijn moeder gebruikt het al jaren omdat ze artrose heeft in een duim..daar heeft ze als ze gloco slikt ook geen last van :ok: haha as je dat zo hoort zou je zelf ook een pilletje nemen :mrgreen:
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
marian*
Erelid
Contacteer:

RachelleAmericanBulldog schreef: as je dat zo hoort zou je zelf ook een pilletje nemen :mrgreen:
Ik heb zelf een gewrichtsziekte :wink: dus wie weet....... :denken:
Afbeelding
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Wat fijn dat het zo goed lijkt te werken, en dan zo snel al!

Ook een positief bericht voor mij om te lezen. Raisa heeft botwoekeringen en een beetje arthrose in een achterpoot door een niet behandeld gebroken voetje in Spanje.
Ik geef haar sinds een kleine week Glucobest, ik merk nu nog geen verschil maar hoop ook dat dit gaat helpen en ik haar niet op haar 2de al continue op de Metacam hoef te zetten.

Mag ik je vragen waarom je voor glucosamine hebt gekozen, en niet voor een preparaat waar dit o.a. in zit?
Afbeelding
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

marian* schreef:
RachelleAmericanBulldog schreef: as je dat zo hoort zou je zelf ook een pilletje nemen :mrgreen:
Ik heb zelf een gewrichtsziekte :wink: dus wie weet....... :denken:
Doen Marian, het verlicht zeker. Heb zelf atrose en het werkt :cheer:
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
Suzan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suzan »

Soms duurt het een tijdje voordat glucosamine helpt. Bij de een werkt het snel, bij de ander duurt het een poos en sommigen hebben er geen baat bij.

Weet iemand hoeveel mg glucosamine een hondje van 3 kilo mag hebben? Ik heb een oud hondje van 12 jaar en die zou ik graag uit voorzorg glucosamine willen geven.

Mijn echtgenoot die in alle gewrichten erge artrose heeft, heeft erg veel baat bij glucosamine en visolie. De glucosamine heb ik van het kruidvat.
regina

Ongelezen bericht door regina »

ik haal altijd glucosamine/chondroititine, bij de hema, is dat ook goed, of is de samenstelling daar te weinig van
marian*
Erelid
Contacteer:

Ik heb dit spul voor Max:
Afbeelding

Er zit dus een combi in van glucosamine en chondroitine.
Vanmorgen stond die halve zool te blaffen toen ik Dodo(een pluchen vogelbekdier) niet snel genoeg weg gooide naar meneer's zin :mrgreen:
Laatst gewijzigd door marian* op 08 feb 2006 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

regina schreef:ik haal altijd glucosamine/chondroititine, bij de hema, is dat ook goed, of is de samenstelling daar te weinig van
Zijn dat capsules?
Het spul wat ik heb is poeder en dat strooi je zo uit over het voer.
Afbeelding
Suzan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suzan »

Glucosamine van het kruidvat zijn tabletten.
Glucosaminesulfaat 750 mg en chondroitinesulfaat 250 mg per tablet.
De dosering voor mensen is 2 a 3 maal daags 1 tablet.
Ik weet dat er ook veel mensen zijn die het aan honden geven, het blijkt goed te bevallen.
aschra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog

Ongelezen bericht door aschra »

macho gebruik de glucosamine 950 van gezond en wel dat zijn ook capsules

ik betaalde voor 300 capsules 59,95 het is wel duur
je heb natuurlijk ook goedkopere maar dan is het ook minder sterk en ik weet niet of het dan met 1 tabletje/capsule werkt
marian*
Erelid
Contacteer:

aschra schreef:macho gebruik de glucosamine 950 van gezond en wel dat zijn ook capsules

ik betaalde voor 300 capsules 59,95 het is wel duur
je heb natuurlijk ook goedkopere maar dan is het ook minder sterk en ik weet niet of het dan met 1 tabletje/capsule werkt
Ik hou het maar bij bovenstaande pot dan......is in vergelijking met andere merken blijkbaar niet zo duur en makkelijk te geven.
Afbeelding
regina

Ongelezen bericht door regina »

Dat van de hema zijn tabletten, zitten er 90 in voor ong 6 euro, geef ze 2 maal daags eentje
Mirjam1
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Mirjam1 »

Ik wil dit mijn hond ook gaan geven omdat hij artrose heeft bij z'n poot maar nu vraag ik mij af hoeveel hij mag hebben,weet iemand van jullie dit?Hij weegt ongeveer zo'n 42 kilo.
Groetjes,
Mirjam
Mauyak

Ongelezen bericht door Mauyak »

Ik geef AmiQure voor spoepele gewrichten aan mijn hondje.Zij heeft een lichte Patella Luxatie en daardoor kan er op termijn ook artrose onstaan,ik hoop dus dat de AmiQure.Hier zit ook glucosamine in,en het schijnt ook op de spieren een gunstige uitwerking te hebben.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Mirjam1 schreef:Ik wil dit mijn hond ook gaan geven omdat hij artrose heeft bij z'n poot maar nu vraag ik mij af hoeveel hij mag hebben,weet iemand van jullie dit?Hij weegt ongeveer zo'n 42 kilo.
De dosering staat bij de glucosaminecomplex van De Groene Os op de pot aangegeven. Onze Golden van 12 jaar weegt ongeveer 36 kg en hij krijgt een schepje per dag. Zou eerlijk gezegd niet precies weten hoeveel dat is aan gewicht.
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Max weegt 25 kilo en krijgt ( omdat hij het ook nog niet zo erg heeft) ongeveer 1/8 maatschepje per dag.
Afbeelding
gucci
Zeer actief

Ongelezen bericht door gucci »

ik geef ook de amiqure soepele gewrichten voor onze bull, ook ivm met PL, ik heb voor dit merk gekozen omdat er ook een natuurlijke pijnstiller in zit, eerst stond ze op de metacam, daar is ze nu vanaf, en ze doet het er erg goed op, ze belast de rechterkant weer en rent weer een stukje, een operatie is nodig , zou eigenlijk al hebben plaatsgevonden, maar die hebben we nu uitgesteld, ik denk dus dat de amiqure zijn werk goed doet, ook mijn DA is verbaasd dat zij het nu zo goed doet.

groetjes,
Groetjes,

Afbeelding
Mauyak

Ongelezen bericht door Mauyak »

gucci schreef:ik geef ook de amiqure soepele gewrichten voor onze bull, ook ivm met PL, ik heb voor dit merk gekozen omdat er ook een natuurlijke pijnstiller in zit, eerst stond ze op de metacam, daar is ze nu vanaf, en ze doet het er erg goed op, ze belast de rechterkant weer en rent weer een stukje, een operatie is nodig , zou eigenlijk al hebben plaatsgevonden, maar die hebben we nu uitgesteld, ik denk dus dat de amiqure zijn werk goed doet, ook mijn DA is verbaasd dat zij het nu zo goed doet.

groetjes,
Dat is goed nieuws,ik hoop dat het zo goed blijft gaan,want zo'n operatie lijkt me echt geen pretje.Ik wist alleen niet dat er in AmiQure een natuurlijke pijnstiller zat.Mijn hondje heeft gelukkig(nog)geen pijn door de PL.Wel hoop ik dat haar spieren zullen verstevigen door de AmiQure in cominatie met beweging.
markdh
Zeer actief

Ongelezen bericht door markdh »

Alleen Glucosamine hielp niet bij Dennis maar in combinatie met toen de Rimadyl en nu sinds 10 dagen Previcox en met deze nieuwe combinatie van Glucosamine en de Previcox gaat t al een stuk beter met Dennis afgezien dat ie nog niet 100% goed loopt maar zal ook wel met t weer te maken hebben is niet echt bevoordelijk.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Ik geef Nanni ruim een jaar glucobest. Mijn zus ooit een gekocht. Ik dacht nog, nergens voor nodig. Toch maar gaan geven. En warempel, ze kraakt niet meer bij het opstaan! Mijn moeder vergat het soms in het begin te geven en dan merkte je echt dat ze wat strammer opstond.
Voor Nanni is het geen must, maar ik zie dat ze niet meer kraakt bij opstaan. Dus ik blijf het haar geven :ok:
Ik geef glucobest van carnibest. Half jaar per potje a 30 euro
Mirjam1
geregistreerd lid

Je hoort en ziet zoveel verschillende merken,welke is nou de beste en ook een beetje betaalbaar want een potje van glucobest kost incl.verzendkosten €37,50 en daar zou mijn hond dan ongeveer 7 weken mee doen,als er geen goedkoper alternatief is ja dan moet ik wel glucobest nemen maar misschien weet iemand wat vergelijkbaar is en voordeliger.
Groetjes,
Mirjam
markdh
Zeer actief

Ongelezen bericht door markdh »

Mirjam1 schreef:Je hoort en ziet zoveel verschillende merken,welke is nou de beste en ook een beetje betaalbaar want een potje van glucobest kost incl.verzendkosten €37,50 en daar zou mijn hond dan ongeveer 7 weken mee doen,als er geen goedkoper alternatief is ja dan moet ik wel glucobest nemen maar misschien weet iemand wat vergelijkbaar is en voordeliger.
Ik heb de 1e keer bij de ETOS Glucosamine capsules gekocht(voor mensen maar op advies van de eigenaar die ook honden heeft kon ik die ook aan mijn hond geven daar hij die ook aan zijn hond geeft.Die capsules kan je vrij makkelijk openmaken en dan geef ik t Dennis tussen t voer heen(1 capsule)Kost bij de Etos 18,75 maar naar wat ik hier eens las schijnt t bij de Kruidvat goedkoper te zijn,dus ga daar morgen even heen en ook even voor visoliecapsules.
Mirjam1
geregistreerd lid

Dat vind ik nou zo moeilijk als het voor mensen is bedoeld dan weet je niet wat je precies mag geven voor een hond van 42 kilo.
Groetjes,
Mirjam
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Jack krijgt ook de Kruidvat-pillen, gewoon een plak ham eromheen en hij eet het met smaak. :mrgreen:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Mirjam1
geregistreerd lid

Ja maar hoeveel pillen moet je geven,naar het gewicht van de hond?
Groetjes,
Mirjam
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

de glucosamine van www.glucosamine.com is een van de weinige die goed werkt en het allemaal klopt, ik weet van een trainer van de ned. athletiek top dat die ze innemen en ze echt werken, hoever dat ook kan werken natuurlijk :wink:
Als het voor Blisje zou zijn douw ik er wel steroide in dan ben ik zeker dat het effect optimaal is :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”