Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kl*te

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Kl*te

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Wist effe geen betere titel. :roll:

Jack en Lilo waren net nog effe in de tuin in de sneeuw (!!!) aan het spelen, en opeens zag ik hoe afgrijselijk scheef zijn 'goeie' poot inmiddels staat. Okee, dat wist ik natuurlijk al lang, maar op de een of andere manier wil ik het eigenlijk niet zien. :jank:

Hij kan ook al veel minder hard rennen dan twee jaar geleden, hij rent alsmaar 'voorzichtiger'. En er is geen moer aan te doen, opereren is gewoon geen optie omdat hij dan bijna een half jaar lang helemaal niet zou kunnen lopen, dat kan ik hem echt niet aandoen. Hij krijgt glucosamine, ik zorg dat hij redelijk slank blijft, en tot dusver lijkt hij geen pijn te hebben, dus het gaat op zich best goed, maar het is zo overduidelijk dat die poten geen 15 jaar gaan worden. En dat is gewoon klote. Want het is een geweldige lieve leuke hond, beste hond van de wereld, verder helemaal kerngezond, en hij verdient het om nog jarenlang lekker te rennen en te dollen. Kutspanjaarden. :evil:

(Voor wie later binnen is gekomen: Jacks voorpoten zijn als pup in Spanje verrot geschopt/geschoten, hij is geopereerd aan zijn slechtste poot, maar meer is er gewoon niet aan te doen)
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Yep..dat is klote! Ik was die keer dat ik hem had gezien toch al wel geschrokken over de stand van zijn poten en zijn manier van lopen. Hij doet het ermee, met plezier, maar inderdaad is de vraag hoe lang.
Echt ontzettend verdrietig te weten dat hem dit is aangedaan en het hem zoveel afneemt nu en nog gaat nemen later. :(:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Hanneke2
Zeer actief

Eline* schreef:Yep..dat is klote! Ik was die keer dat ik hem had gezien toch al wel geschrokken over de stand van zijn poten en zijn manier van lopen. Hij doet het ermee, met plezier, maar inderdaad is de vraag hoe lang.
Echt ontzettend verdrietig te weten dat hem dit is aangedaan en het hem zoveel afneemt nu en nog gaat nemen later. :(:
Ja, het klinkt stom, maar was het nou aangeboren of door een ongeluk, dan was het minder 'erg' geweest. Maar Jack is geboren met vier prima poten, en ik kan nog steeds laaiend worden omdat mensen het nodig vonden om zo 'n prachtig hondje kapot te maken.

Maar goed, hij is er zelf inderdaad nog steeds hartstikke vrolijk onder, en zodra het nodig wordt gaat hij aan de pijnstillers, zoveel als nodig is om vrolijk te blijven, totdat het klaar is. Want ik heb me heilig voorgenomen om het niet te 'rekken'. Liever na nog twee jaar dollen en rennen dood dan dat ik nog jarenlang bejaardenrondjes met hem ga lopen.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Erg verdrietig Hanneke om dat van je ventje te zien en te weten dat je er verder niks aan kunt doen.
Zou er voor zijn goede poot niet een soort harde bandage gemaakt kunnen worden ? Zo'n ding die mensen soms ook gebruiken om gewrichten.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Ja,dat kan ik me helemaal indenken.Vooral omdat het eigenlijk helemaal niet had gehoeven!
Maar dat vind ik ook...kwaliteit gaat voor kwantiteit. Hoop dat het Jack toch nog veel jaartjes gegund is een heerlijk leventje te hebben bij je.
(weerzinwekkend wat mensen kunnen doen,hè! :jank: )
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Ik snap helemaal hoe je je voelt :jank:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Nou, je titel past in ieder geval helemaal want dat is echt kl*te.

Het is helemaal erg dat je weet dat je er maar zo weinig aan kan doen :jank: Hij heeft het zeker verdient om jarenlang te kunnen rennen zonder ongemak van zijn poten die door andere zijn verknald.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Hanneke2 schreef: Maar goed, hij is er zelf inderdaad nog steeds hartstikke vrolijk onder, en zodra het nodig wordt gaat hij aan de pijnstillers, zoveel als nodig is om vrolijk te blijven, totdat het klaar is. Want ik heb me heilig voorgenomen om het niet te 'rekken'. Liever na nog twee jaar dollen en rennen dood dan dat ik nog jarenlang bejaardenrondjes met hem ga lopen.
Dat zei ik ook direct toen ik hoorde hoe Chira er aan toe was.. en okej zij is nu al op leeftijd maar toch :wink:

Het is gewoon klote als je weet dat je er niets tot weinig aan kan doen en dat het idd door zo iets komt.. bah
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Inderdaad erg klote! En je staat zo machteloos...
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Mooi klote ja! Zeker omdat het niet zo had hoeven zijn :jank:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
regina

Ongelezen bericht door regina »

kutspanjaarden zeker, lijkt me ook erg om je hondje zo te moeten zien
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

He tjezus :jank: ik kan me heel goed voorstellen dat dit, juist doordat 'mensen' hem dit hebben aangedaan het dubbel zo hard aankomt.
Wat ontzettend verdrietig dat zijn verleden hem op deze manier dan nog straks zal inhalen :(:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Jee, Hanneke...dat wist ik niet, van Jack's poten; wat afschuwelijk, zeg..!
Des te frustrerender inderdaad, omdat het hem door gekken is aangedaan...
Je kunt niet meer doen dan je al doet en hopen dat het zolang mogelijk draaglijk blijft. Echt klote...
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Probeer het ook een beetje om te draaien. Zijn kapotgeslagen poten zijn wel de reden dat hij in Nederland op een kussen ligt te snurken al is het misschien geen 15 jaar. De kapotte poten zijn de reden dat jij hem hebt want ze hadden hem ook kunnen vergiftigen, doodslaan of ophangen.

De dag dat ze zijn poten kapot sloegen zou de dag zijn dat zijn leven moest stoppen als er geen stichting, Hanneke of DA was :ok: Ergens zijn het zijn kapotte poten die zijn leven gered hebben :19:
Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Ookal klopt het wel wat Marc zegt, het lijkt me toch erg zuur om te zien.
Ik hoop oprecht dat Jack toch nog veel langer meekan dan dat je nu verwacht.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

pooh schreef:Ookal klopt het wel wat Marc zegt, het lijkt me toch erg zuur om te zien.
Ik hoop oprecht dat Jack toch nog veel langer meekan dan dat je nu verwacht.
Tuurlijk, maar als je ergens verdrietig van wordt is het soms lekker om de positieve kanten van een verhaal wat meer op de voorgrond te zetten :wink:
Afbeelding
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Dat is zeker zo, Marc...in heel veel situaties, al is het soms zo moeilijk om de 'voordelen van nadelen' in het vizier te krijgen en te houden...
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

Wat een verdrietig verhaal :jank: Das echt klote...
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Hoe kunnen mensen nu zoiets doen.
Veel sterkte met je hondeke, dikke knuf!!
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
markdh
Zeer actief

Ongelezen bericht door markdh »

Jee, wat erg zeg.Begrijp er geen sikkepit van dat mensen een hond dit aan kunnen doen,netzoals honden met elkaar laten vechten en wie t eerst dood is is de winnaar walgelijk gewoon. Ik hoop dat je je hond nog jaren bij je mag houden in toch wel een redelijk gezonde jaren.Doet echt pijn om te moeten lezen dat mensen zo kunnen zijn naar dieren toe.
Daantje*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daantje* »

He bah, wat verschrikkelijk :jank:
Ik kan zo kwaad worden op mensen die dieren mishandelen. Die arme beestjes kunnen zichzelf niet eens weren.
Afbeelding
rubella
Actief

Ongelezen bericht door rubella »

Ik kan me zo goed voorstellen dat je boos en verdrietig bent over wat Jack destijds is aangedaan... :jank: :devil:

Ik weet niet hoor, maar de operatie van Jack is al weer een paar jaar geleden. Misschien kan hij nog een paar jaar pijnloos mee. Misschien zijn de wetenschap en de medisch-technische mogelijkheden dan weer een stukje verder? :denken:

Ik zou het zovoor jullie hopen! :19:
groetjes, Wina

Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

MARC_S schreef:Probeer het ook een beetje om te draaien. Zijn kapotgeslagen poten zijn wel de reden dat hij in Nederland op een kussen ligt te snurken al is het misschien geen 15 jaar. De kapotte poten zijn de reden dat jij hem hebt want ze hadden hem ook kunnen vergiftigen, doodslaan of ophangen.

De dag dat ze zijn poten kapot sloegen zou de dag zijn dat zijn leven moest stoppen als er geen stichting, Hanneke of DA was :ok: Ergens zijn het zijn kapotte poten die zijn leven gered hebben :19:
Yep, je hebt helemaal gelijk. Meestal zie ik het allemaal ook wel positief hoor, maar gisteren schrok ik echt even toen ik besefte hoe hard die 'goeie' poot achteruit gaat. Maar vanochtend loopt hij dan weer helemaal door het dolle heen te rauzen door de sneeuw, en dan hoop ik maar dat hij dat nog heel lang kan blijven doen.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”